Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,
mam pytanie co do dampera, jest to x-fusion O2 RL w meridzie 96.
Sprawa dotyczy tego, że:
-damper, po zablokowaniu, owszem jest twardy, ale podczas jazdy na siedząco po płaskim(dociskając), lub pod górę, gereralnie pod obciążeniem, damper po pewnym czasie osiada np do połowy skoku(zależnie od ciśnienia wewnątrz). Po odciążeniu tylnego koła wraca do pozycji pierwotnej i cały teatrzyk zaczyna się od nowa.
Podobna sytuacja jest na odblokowanym damperze, z tym, że wtedy oczywiście damper nie jest twardy
Moje pytanie brzmi:
Czy to jest normalne?
Drugie pytanie, to jak ustawiać SAG-czy od razu jak usiąde na rower, powinien się pojawić SAG, czy dopiero po pewnym czasie jazdy(to co opisałem wyżej)?
Pytam, bo ninety-six to mój pierwszy full i nie mam z nimi żadnego doświadczenia.
Z góry dzięki za odpowiedzi.

P.S. Jeżeli zły dział-proszę o przeniesienie

  • Mod Team
Napisano

Drugie pytanie, to jak ustawiać SAG-czy od razu jak usiąde na rower, powinien się pojawić SAG

Tak.

 

-damper, po zablokowaniu, owszem jest twardy, ale podczas jazdy na siedząco po płaskim(dociskając), lub pod górę, gereralnie pod obciążeniem, damper po pewnym czasie osiada np do połowy skoku(zależnie od ciśnienia wewnątrz). Po odciążeniu tylnego koła wraca do pozycji pierwotnej i cały teatrzyk zaczyna się od nowa. Podobna sytuacja jest na odblokowanym damperze, z tym, że wtedy oczywiście damper nie jest twardy Moje pytanie brzmi: Czy to jest normalne?

​Nie. Prawdopodobnie gdzieś w środku masz nieszczelność między komorami.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Pomóc powinna wymiana uszczelek komory sprężyny i/lub tłumika, któraś musi puszczać (o ile to nie coś poważniejszego). Jeśli tak było od początku i masz gwarancję, reklamuj.

  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowane)

odświeżę temat
Przede wszystkim dzięki za odpowiedzi :)
Jeszcze chciałbym spytać, czy macie jakiś zaufany serwis w okolicach bielska białej, który mógłby mi pomóc? Tudzież zdiagnozować, co to jest, czy ja nie wyolbrzymiam i pomóc...

Edytowane przez gab187
Napisano

odświeżę temat

Przede wszystkim dzięki za odpowiedzi :)

Jeszcze chciałbym spytać, czy macie jakiś zaufany serwis w okolicach bielska białej, który mógłby mi pomóc? Tudzież zdiagnozować, co to jest, czy ja nie wyolbrzymiam i pomóc...

 

 

kolego mam meride 96  i  x-fusion O2  ten typ tak ma z osiadaniem, aczkolwiek na zablokowanym nie sprawdzałem jutro sprawdzę,musisz dobrze ustawić go do swojej wagi

 

co do sag siadasz na rower i chwile czekasz aż siądzie mniej wiecej 1 cm ja ustawiam 95 do 105 psi do wagi 101 kg :)

  • 10 miesięcy temu...
Napisano

Od wczoraj przestała zupełnie działać blokada dampera. Jeszcze  przedwczoraj mogłem go zblokować na kamień dzisiaj niezależnie od ustawienia blokada nie działa nawet troszkę. Jakie mogą być tego powody?

Napisano

Dzięki za odpowiedź ale nie bardzo widzi mi się serwis amortyzatora za 300zł gdzie mogę kupić prawie nowy za 500. Czy nikt nie byłby mi w stanie powiedzieć jak sam mogę to sprawdzić? Zapewne to jakiś oring za grosze tylko jak się do niego dostać?

  • 1 rok później...
Napisano

gab Mam ten sam problem z osiadaniem. Napompowany jest do 105psi przy 78kg mojej wagi,

 

Kuki: właśnie dzisiaj też przestała działać mi blokada skoku, co to za szroty ? Uporałeś się może przez ten czas z tym jakoś ?

 

pozdrawiam

Napisano

Szczerze mówiąc nie... Częściowo z braku środków, częściowo z braku czasu i chęci...
Aktualnie blokada też coś zaczyna szwankować... Generalnie z tą meridą co chwile coś się dzieje, nie mam już do niej siły...

  • 8 miesięcy temu...
Napisano

PRzejeździłem sezon bez blokady. Xfusion prcuje poprawnie, Niedawno dałem do serwisu w celu naprawy blokady skoku. Gość nie podołał, wystawił diagnozę taką, że spieprzony jest jakis wewnętrzny mechanizm, który musi zamówić. Koszt wymiany ok 150 zł. Jeżeli mowi poważnie, to brak blokady skoku nie był spowodowany uszczelką, tylko calym spieprzonym wew. elementem.

Napisano

Dość częste jest uszkodzenie szimów w tym damperze, nic więcej to tam się nie ma za bardzo co popsuć. A serwisant nie umie się określić co to jest za "wewnętrzny mechanizm"? Zdjęcia nie zrobił?

  • 2 lata później...
Napisano

I u mnie koniec końców też blokada padła. Serwis też nie podołał.

Zastanawiam się nad wymianą dampera. Pozostała mi do rozwiązania kwestia jaki. Jaki dampera kupić, jak dobrać tune dampera itd...

Jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć?

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowane)

Damper już był w serwisie i nie podołali, z tym że nie pamiętam z jakiego powodu.

Myślisz że wymiana shimow/igły może rozwiązać również problemy które opisywałem na początku tematu? Oprócz tego pojawił się problem z pracą-po kilku kilometrach w lekkim terenie damper zmienia charakterystyke-robi się bardzo zmielony i mało czuły., Wybiera tylko wieksze nierówności

Nie wiem czy jest sens w niego inwestować, czy naprawa nie przekroczy jego wartości, stąd pomysł wymiany, tylko że nie wiem na co :mellow:

Edytowane przez gab187

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...