Skocz do zawartości

[oświetlenie] lampka przód dynamo 200-250zł i być może plus tył 100zł


xaliemorph

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy macie jakieś szczególne typy dotyczące oswietlenia, lampek na dynamo czy prądnicę wbudowaną w piastę koła? Przeglądam internet wzdłuż i wszerz i nie mogę się zdecydować. Chciałbym ulepszyć swoją halogenową wersję na coś co da więcej światła i nie będę musiał pamiętać o bateriach. Jednocześnie nie chciałbym tracić wszystkich oszczędności na jedną jedyną lampkę IQ2 Luxos bo jest zwyczajnie za droga (cirka niecałe 400zł z przesyłką, wersja B).

 

Co byście polecali, wybrali?

Busch & Muller IQ Cyo T Senso Plus bądź coś innego z rodziny (tańsze etc.)

Axa Luxx 70

Philips Saferide 60 lux

Trelock LS 885

Roxim D6

 

Najszerszy strumień światła oprócz za drogiego Luxosa ma Philips ale czyatałem opinię iż mocowanie do roweru jest na tyle słabe że po prostu po czasie ciągłego wyginania się na wybojach po prostu się łamie. Sam nawet za drogi Luxos bywa że jest nieszczelny. Z kolei sam IQ Cyo T ma zbyt punktowy rozsiew światła. Ale np. ma między innymi czujnik oświetlenia gdzie w Philipsie trzeba ręcznie włączyć choć w sumie to rzadkość (tunele etc) i argument na siłę być może.

 

Do tego chciałbym podmienić lampkę z tyłu na taką z podtrzymaniem. Skłaniałbym się w stronę B&M Toplight Line Plus choć może są inne lepsze rozwiązania.

Macie jakieś typy, podpowiedzi bo od szukania i po forach, i użyciach google translate, i szukania snopów światła na youtube już głowa boli :)

Napisano

A w jakim terenie będziesz używał, czy w grę wchodzi jazda terenowa?

 

Czujnik oświetlenia i światła dzienne, to według mnie zbędne bajery.

Mam IQ Cyo N Plus, światła sporo, ale czasami brakuje doświetlenia bliżej koła. W ciasnych zakrętach brakuje światła, tak samo na pofałdowanej drodze. Punktowym go nie nazwałbym, raczej wąski w azymucie. Po prostu układa się mniej więcej w prostokąt wzdłuż drogi. Mam ją już ponad rok (około 2300km zrobione) i nie wygląda jakby mocowanie miało się psuć. Jazda głównie po mieście, ale wertepy w lesie też były.

Można rozważyć wersję R, która szerzej i bliżej doświetla, ale jest w sumie nieco ciemniejsza.

 

Tą na tył mam i wydaje się ok, choć nie wiem jak wygląda jak jadę ;)

 

Do poczytania:

http://www.forumrowerowe.org/topic/125979-lampki-roxim-philips-busch-mueller/

I trochę obok tematu: http://www.forumrowerowe.org/topic/124763-dynamo-w-piascie-kompendium-wszystko-o-doswiadczenia-opinie-porady-dodatki/

Napisano

Głównie miasto. Tzn droga rowerowa, chodniki osiedlowe ale też kawałek lasu, choć to raczej leśna alejka aniżeli teren. Innymi slowy zwyczajna droga do pracy i z powrotem. Dlatego aż tak bardzo nie interesują mnie latarki taktyczne bo w znakomitej większości bym oślepiał i kierowców i innych rowerzystów w nocy. Choć i owszem w czasie wolnym też wypad do lasu się zdarzy ale tu wiem że zdecydowanie taktyczna - bateryjna spisze się lepiej od napędzanej dynamem.

 

Szerokość spektrum świetlnego ma rację bytu bo jednak droga jest i z dziurami w nawierzchni (część to droga publiczna) a w części osiedlowej niestety latem można natknąć się na szkło dlatego zbyt skupione światło odpada bo po prostu nie zauważy się tegoż szkła.

Napisano

Skupienie to kwestia prawidłowego ustawienia. Moja jak się poświeci na ścianę, to widać w miarę wąski poziomy pasek. Przy prawie poziomym ustawieniu rozlewa się na sporą odległość drogi. Problem, o którym mówiłem, że w zasadzie tylko na szerokość drogi. Ale to większość lampek o takim kształcie snopu będzie miała.

 

Widoczność dziur to częściowo kwestia koloru nawierzchni. Jak jest jasna to nie ma problemu, przy ciemnej nie wszystko będzie dobrze widoczne (wybrzuszenia łatwiej wypatrzeć). Tak czy inaczej nie przypominam sobie, żebym się kiedykolwiek wpakował w jakąś większą dziurę przez słabe oświetlenie (poczynając od starej lampki na stare dynamo, przez halogeny na baterie, zdychające baterie w słabej lampce, po obecne IQ Cyo i Bocialarkę). Kwestia, żeby nie przeginać z prędkością ;)

Ze szkłem, to nie mam pojęcia. Jakoś nigdy nie zwróciło mi szczególnie uwagi, żebym zapamiętał czy dobrze widać. Nie pamiętam, też szczególnego wpakowania się. Inna sprawa, że mam opony z wkładkę, więc mniejszy stres.

 

Z tych co podałeś odrzuciłbym na pewno Trelocka, bo nawet na stronie producenta, gdzie przeważnie zdjęcia są wyidealizowane, słabo wygląda rozkład światła.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...