Skocz do zawartości

[rower] pomoc w tuningu GIT MISSURI


hobbysta21

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam zakupiłem od kuzyna rower gti missuri i chcialbym sie dowiedziec jak go mozna przerobic zeby mniej wiecej mogl jezdzic bo takim ciezszym terenie oczywiscie nie nie chodzi mi o jakies szalenstwa bo sensacji nie wymagam ale chcialbym sie  dowiedziec jaki czesci moge kupic zeby po prostu mogl sie odrobine pobawic  :) z gory dziekuje za odpowiedzic i pozdrawiam i jeszcze oprocz czesci bym prosil o jakies wskazowki opinie i ich opis poniewaz jestem laikiem jesli chodzi o czesc rowerow  :)

Napisano

Rozumiem, że Twój rower to ten model poniżej?

 

http://www.wiktor1111.tkdami.net/kopie/rowery/zdjecia/rowery/missouri-duzy.jpg

 

Nie chcę zabijać złudzeń, ale jest to rower nienadający się do jakiejkolwiek jazdy w "cieższym terenie". Jest to marketówka - amortyzatory tego roweru są głównie dla ozdoby i będą sprawiać więcej problemu niż pożytku, osprzęt jest niskiej klasy (ale przynajmniej przerzutki nie no-name, może się nie będą co chwila rozregulowywać), ciężka stalowa rama i energia idąca w pompowanie "amortyzatorów" sprawi, że będziesz musiał użytkować stosunkowo dużo siły, aby w ogóle wprawić rower w ruch. Biorąc ten sprzęt w trudny teren bardzo szybko zakatujesz i jego i siebie przy okazji. Rower nadaje się jedynie do mało agresywnej jazdy po przysłowiowe "bułki do sklepu". Co w nim zmienić? Ponieważ wymiany wymaga tak naprawdę wszystko, jeśli zamierzasz użytkować go tak jak piszesz - to tak naprawdę lepiej nie wymieniać nic. Lepiej odłożyć parę stówek i kupić jakąś używkę, bez tylnej amortyzacji, bez tarczówek i innych bajerów, które, żeby miały sens, wielokrotnie przekroczyłyby cenę roweru, na w miarę podstawowym osprzęcie, która to da o wiele większą przyjemność z jazdy. Oczywiście możesz pójść inną drogą i w obecnym rowerze wymieniać wszystko po kolei aż do ramy, ale będzie to droga przez mękę, o wiele zwiększy koszta i ja osobiście w tym sensu nie widzę za grosz.

Podsumowując, Moja opinia - ciesz się na razie spokojną jazdą tym czym masz i zbieraj na coś lepszego, jeśli chcesz jechać w teren...

Napisano

Witam po pierwsze chcialbym podziekowac za szczera opinie :) A teraz kilka poprawek moj rower owszem prypomina ten ze zdjecia ale ma kilka roznic po pierwsze ma hamulce tarczowe ktore zreszta i tak wymienilem na v-brake , ma wieksy przedni amortyzator , koła szprychowe  no i nie ma rogow ale to detal  :) widze florek ze znasz sie na rzeczy wiec mam kilka pytan :) 

ile by kosztowało zlozenie dobrego roweru nie mowie tu odrazu o takiego to downhilu ale takiego zbey se poszalec zjazdy po schodach w miescie ( chyba wiesz o co chodzi) skakanie na mniejszych hopkach, szybka jazda po lesie i robienie zryw :) i jakbys mogl to prosze daj mi spis czesci ajkie bym musial zakupic jakiej firmy modele ,ceny , jakie firmy sa dobre a ktore nabijaja w butelke itp wiem ze to troche zejdzie ale ja sie po prostu na tym nie znam i nawet nie wiem jak mam zaczac zeby sie w to zaglebic poniewaz nie wiem nawet o co chodzi z tym wykokiem przedniego amortzatora czy to dlugosc czy wysokosc na jaka skoczy :( . Moje sugestie sa takie chcialbym miec w miare dobre hardtaila nie chcem fulla bo jako mi nie przypadl do gustu a pozatym slyszalem ze lepiej sie uczyc na hardtailu kto wie moze mi sie spodoba ta dyscyplina i pojde dalej :) Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam :)

Napisano

1. Przestań bazgrać na klawiaturze, bo nie idzie Cię momentami zrozumieć. Rozumiem że można raz zrobić literówkę jakąś, ale ty masz poprzestawiane litery w co drugim wyrazie.

2. Jeśli chcesz składać rower do tego co piszesz i ma to być z nowych części, to policz sobie z 4000-5000 zł.
3. Jeśli chcesz kupić coś używanego nadającego się do takiej jazdy, możesz pomyśleć o roweruch za 2000 zł.
 

Napisano

albo napisz jaką kwotę możesz przeznaczyć i wtedy można myśleć . Ja nie zrozumiałem czy to ma być taki sztywniak enduro czy bardziej taki dual/ dirt z przerzutkami ?

Napisano

Kwote jaka moge przeznaczyc do okolo 2 tys . ale rozlozonew czasie czyli na razie bede jezdzil po przyslowiowe bułki do sklepu i powoli sklada pozadny rower . 

Jokulus nie wiem o co dokladnie chodzi bo nie znam sie na rodzajach roweru ja chcem po prostu hardtaila bez tylnego amora :) I prosilbym o rozpiske czesci i ceny i opisy jakiej firmy brac a jakiej nie :)

Napisano

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał - za 2 koła nie ma się co bawić w składanie, bo nie starczy na wszystkie dobre komponenty i za dużo będzie kompromisów. W tej cenie kupisz w miarę solidną używkę przy odrobinie szczęścia i przy poświęceniu czasu na szperanie po serwisach aukcyjnych. Poszukaj po allegro czegoś co mniej więcej Ci odpowiada, żeby było wiadomo w jakim kierunku chcesz iść, załóż temat w odpowiednim dziale, gdzie forumowicze Ci pomogą, wklej tam linki, opisz też do czego Ci rower będzie potrzebny, napisz ile masz wzrostu itd., żeby było wiadomo jaki rozmiar, a na pewno pomoc w wyborze otrzymasz. Co do używek - najlepiej wybieraj sprzęty, które będziesz mógł przed zakupem obejrzeć osobiście i ocenić stan zużycia komponentów, bo po zdjęciach nie zawsze jest to możliwe.

Napisano

 

Widze ze chyba lepszym rozwiazaniem se bedzie kupic motor bo te rowery cenowo wychodza masakrycznie

 

Golfa 2 najlepiej z powodzi w Niemczech...a tak na poważnie,musisz się najpierw określić,bo raz piszesz że do skoków,raz że bez szalenstw...

Nikt nie wie o co Ci chodzi,skoro sam tego nie wiesz to czego oczekujesz od forumowiczów.

Może faktycznie kup motocykl. 

Napisano

Potrzebujesz roweru takiego jak np. NS Bikes Clash 2, ale potrzebował byś 1000 zł więcej (2999zł). Jest to chyba najtańszy i gotowy rower do freeride.

Albo właśnie tak jak użytkownik niżej napisał Kross Sign DS lub Sign DS 2 do wyrwania na znanym portalu aukcyjnym w sensownej cenie.

Pozdrawiam!

Napisano

Dokładnie, niektóre rowery z tych co podałes są w teren, inne trekkingowe, a jeszcze inne do dh.
Jeśli chcesz kupić rower do ostrzejszej jazdy,ale także do dlugich tras (50-80km) to polecam coś typu właśnie wspomniany wcześniej NS.
Naprawdę, da się tego typu rowerem robić trasy rzędu 80km, co prawda trochę się człowiek namęczy, ale da się.
A jak chcesz ostrzej pojeździć to i z tym nie ma problemu.
Jeśli bym miał 2k na rower do ostrej jazdy ale także do długich tras to właśnie za czymś pokroju tego nsa bym się rozglądął.

Napisano

Ludziska po pierwsze przepraszam ze tak namieszalem ale staram sie po prostu dobrac rower tak do dwoch rzeczy po trochu :) 

Szukam roweru ktorym bym mogl przejechac trasy rzedu ponad 100km a wariacje jakie mnie interesuje to zjazdy po schodach , male hopki i skakanie na wyzsze krawezniki czyli takie lekkie rzeczy :) 

Nopel swoim gti przejechalem 40km wiec jazda nska to bylby luksus ;p 

Skoro polecacie rowery pokroju nski to mozecie podac jakies modele podobne do niej ? 

I wogole to prosilbym i jakas specyfikacje techniczna jaki powinny byc czeci do roweru tego typu 

np co w stylu

amortyzatory : taki i takie 

halmulce : takiej i takiej firmy 

itd. 

Wiecie pewnie o co chodzi bo ja sie nie znam na czesciach i firmach :) z gory dziekuje i podrawiam :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...