Skocz do zawartości

[hamulce] Dzwonienie tarczy


tomecz9

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Jeżeli dzieje sie to np na asfalcie przy stałej prędkości to obstawiam oponę, wprawia ona całość w drgania a twoja rama akurat ma (fr) czest. rezonansową odpowiadającą klockom na oponie i sobie dzwoni.

 

Jeżeli na zakrętach i jeździe po nierównym to wina ramy bo jest wiotka. Oczywiście wszystko naraz może powodować dzwonienie. można temu zaradzić tak by np jeden z klocków ciągle minimalnie muskał tarcze, wtedy nie powinna dzwonić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

-Zle wyregulowane

-Błoto

-Luzy na piaście

-Wiotkość ramy

 

 

A możliwe ze żadne z powyższych. jeśli dzwoni przy większych prędkościach, na zakrętach, w terenie często sie słyszy "bo rama/amor wiotka/ki. Zmień ramę, kup amor pod QR20 :D Rozwiązania dość radykalne i nie do końca dobre, bo się czasem okazuje że przy amorku na sztywną os też sobie tarcza podzwania. Co więc jest tego przyczyną? Otóż same tarcze. Standardowe tarcze są po prostu mało sztywne i przez to dzwonią. Miałem tarcze Accenta 180ki, rama, Poison Curare ma opinie że ma wiotki wahacz, amor, Rux, na ośkę 9mm. Także dzwoniło sobie w sytuacjach jak wyżej pisałem, pomimo że po wyregulowaniu na stojaku było ok. Niedawno zmieniłem tarcze na XTki na pająku i od zmiany ani jednego dźwięknięcia. Niestety, tarcze na pająku są drogie, ale to pewny sposób na ciszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dzwonieniu tarcz w Avidach można napisać prace magisterską...
Od siebie dołożę jeszcze złą pracę tłoczka dociskowego (miałem to u siebie). Leciutki nacisk na hamulec i tłoczek nie wraca na swoje miejsce tylko "dzwoni o tarczę" która po chwili odbije go na tyle że dzwonienie ustaje do następnego hamowania i tak w kółko. Takie ustawienie tłoka i co za tym idzie klocka powoduje że znajduje się on setne setnych milimetra od taczy i dzwoni przy każdym dołku, górce, kamyczku, pyłku, kałuży, piasku, nierównej nawierzchni, równej nawierzchni.... itd.itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do nieodbijania tłoczka, można go posmarować pastą do tłoczków hamulców samochodowych - zapobiega zapiekaniu i zacinaniu. Przy regulacji: podnieś przód w górę, odkręć zacisk od amorka, posmaruj części stykowe z amortyzatorem (przy mocowaniu, pod śrubkami, te dystansy malutkie), wkręć z powrotem ale tak by poruszał się swobodnie. Naciśnij klamkę tak żeby zacisk się ustawił (po naciskaj kilka razy) za ostatnim naciśnięciem nie puszczając klamki przykręć zacisk solidnie. Powinno pomóc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...