nQe Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 Witam ! Jestem typem amatora jeśli chodzi o rowery "ostre". Posiadam zwykłą szosówkę z prostą ramą na którym wożę się już od komunii (koło 10 lat już będzie miała). Czy waszym zdaniem możliwa jest przeróbka takiego roweru na kolarkę ? Co chciałbym zmienić w rowerze: -Ściągnąć błotniki, bagażnik -Wymienić koła (jednak że nie wiem ile mnie to wyniesie) -Nowy osprzęt - SHIMANO gdyż stary ma już 10 lat (jakie polecicie ? i jaka cena ) - Wymiana hamulców (również nie wiem jak dobre muszą być, stąd nie wiem jaka cena ) -Siodełko -Kierownica kolarska (jak wybrać dobrą ?) Proszę o pomoc zdjęcie roweru : http://speedy.sh/ddmA4/DSC00515.jpg http://speedy.sh/VV69w/DSC00514.jpg Proszę mi dać, jeśli linki do pobrania nie działają. Pozdrawiam !!!!!!!!!!!!!!!
Papista Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 kolarka=szosówka. Ale osochoci? Chcesz zrobić szosę z szosy to wal na f-m szosowe, tu mogą Ci co najwyżej pomóc w konwersji szosy na ostre koło, czyli raczej torówkę nie szosówkę. Wise up!
TaZ Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 Poza tym mógłbyś wrzucić zdjęcia na jakiś normalny serwis typu imageshack?
nQe Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Napisano 21 Kwietnia 2013 http://imageshack.us/photo/my-images/195/dsc00515qh.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/823/dsc00514qq.jpg/ Powyżej zdjęcia w normalnym linku. Papista tak jak napisałem Mam oto takiego staruszka na zdjęciach i chciałbym zrobić z niego rower do ścigania się i szybkiej jazdy czyli "ostre koło". Dzięki za odpowiedź !
marian600 Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 kolarka=szosówka. Ale osochoci? Chcesz zrobić szosę z szosy to wal na f-m szosowe, tu mogą Ci co najwyżej pomóc w konwersji szosy na ostre koło, czyli raczej torówkę nie szosówkę. Wise up! To nie jest szosowka, no a poza tym to taniej będzie kupić nowy-stary rower niż dokładać do tego bo jak się zajarasz to i tak kupisz nowy. Co do tematu: nie wsadzisz tu kół 28" bo będzie trzeba spawać pivoty, więc nie ma sensu się bawić. chciałbym zrobić z niego rower do ścigania się i szybkiej jazdy czyli "ostre koło" To zrób szosę a nie ostre koło, wtedy będzie do szybkiej jazdy i ścigania się.
Pawel4freak Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 kolega chyba nie wie co to ostre koło...
marian600 Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 To wyprowadź kolegę z błędu, mniej będzie nieporozumień (w sumie sam tego najpierw nie zrobiłem). Trzymaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ostre_koło
Pawel4freak Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 http://www.forumrowerowe.org/topic/48601-vademecum-kupujacego-pierwsza-ramarower-pod-ostre/
nQe Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Napisano 21 Kwietnia 2013 marian600: W tym rowerze mam teraz `28 koła. Obliczyłem mniejwiecej koszta przerobienia roweru na szose bardziej i wyszło mi w przedziale 500-600 złotych. Przy czym nowa szosa kosztuje 1,5 tyś. Koła zrobiłbym samodzielnie (obręcz+opona+szprychy+piast), no i dokupienie siodełka, kierownicy, hamulców, przerzutki, korba, pedała). Pawel4freakWspomniałem już na wstępie, że jeśli chodzi o ostre koło to jestem zielony, gdybym był specem to nie zakładałbym tak "banalnego" tematu. Ahhh teraz widzę o co chodzi, dzięki wielkie za link, mogłem uzupełnić sie w tą wiedzę przed zrobieniem tematu, no trudno. Czyli krótko mówiąc ostre koło nie ma przerzutek Więc takie rozwiązanie mnie niebardzo zadowala, bo w koło mam tereny pod górkę i z górki, przerzutki muszą być. No nic, temat pewnie do przeniesienia do innego działu. Dzięki za pomoc !! Pozdrawiam
marian600 Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 Ale za 5 czy 6 stów to wyrwiesz jakiegoś fajnego klasyka. A złożenie najtańszych kół to 60 zł obręcze, powiedzmy 60 piasty, zaplatanie ze szprychami tak powiedzmy 80 i to mnożysz razy dwa. I już masz 400 za marne koła (mówimy tu o nowych tanich częściach). A gdzie reszta? Nie opłaca się taki biznes. A rama którą masz nie jest szosowa, inne geo. Do tego jest ciężka, rozstaw piast pewnie też nie szosowy i nie wiem czy wejdzie tam szosowa korba, ciężko na podstawie tych zdjęć jest mi napisać. To bardziej zrobi się z tego przełaj bo masz v-brake. Przemyśl to bo jak na moje to nie ma sensu. Edit: Więc takie rozwiązanie mnie niebardzo zadowala, bo w koło mam tereny pod górkę i z górki, przerzutki muszą być. Nie muszą, ja jeżdżę około 70 km w jedną stronę do internatu, z plecakiem (życiówka 18 kg), z górki i pod górkę i da radę. Normalnie dla przyjemności też jeżdżę często i gęsto. Tylko oczywiście jest trudniej, ciężej. Ale nic na siłę, spróbuj w dziale szosowym albo na forum szosowym.
nQe Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Napisano 21 Kwietnia 2013 Rozumiem, racja, a tak na szybko, co być powiedział o tej kolarce ? http://allegro.pl/rower-szosowy-bicisport-28-aluminiowy-kolarzowka-i3071323740.html Tanie, opinie ma niezłe.
cienkun Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 Kup lepiej starą szosę za 600 zł, a różnicę w cenie przeznacz na wymianę ewentualnych zużytych części na nowe. Ten rower to {CENZURA}
marian600 Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 IMO (i nie tylko imo) lepiej kupić używany na lepszych podzespołach, który będzie służył o wiele dłużej niż kupować nowy na gorszych podzespołach. Oblukaj ten artykuł: http://www.rowerowe-porady.pl/2012/07/dlaczego-rowery-szosowe-sa-drogie.html
nQe Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Napisano 21 Kwietnia 2013 Ok, jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc i objaśnienie mi co i jak. Temat do zamknięcia LWG
marian600 Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 LWG U rowerzystów też to funkcjonuje? W sensie, że niektórzy machają to wiem, sam to robię ale no nie jest to ten poziom co u motocyklistów. W każdym bądź razie, powodzenia
nQe Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Napisano 22 Kwietnia 2013 A nie wiem nawet, ja tam każdemu wystawię rękę, nie ważne czy rowerem czy motorem jadę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.