Mateusz30 Napisano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam! Z wiosną budzi się we mnie crosiarz. Zima się skończyła. X-Conti 2.4, które założyłem przed zimą, świetnie walczyły ze śniegiem, ale muszą trafić na półkę. Są jak kotwica na płaskim suchym terenie. Interesują mnie opony max 1.9. Czy jest coś lżejszego od 1.9 panaracera z mniejszymi oporami toczenia? A może zaryzykować oponę od cyclocrossu? Ktoś próbował takiej zmoty w 29erze? Jeżdżę po lesie bukowym, sosnowym Kujawsko-Pomorskie. Dużo płaskiego, dużo stromych podjazdów i zjazdów. Najlepsze w ten teren są opony o małych klockach, jak kenda small block eight. Na nich zrobiłem rekordowe kółko w lesie. Sporo korzeni, więc zastanawiam się, czy opony z cyclocrossu nie spowodują konieczności zjeżdżania z prędkością emeryta i całkowitej utraty komfortu... Boję się też, że opona węższa niż 1.9 może oznaczać brak przyczepności na ściankach pokrytych liśćmi... Mam 194cm i ważę 88kg. Opony 1.9 dadzą sobie spokojnie radę i zastanawiam się, czy nie załatwię felg anorektycznymi laczkami od cyclocrossu. Po przeczytaniu tego tekstu wychodzi na to, ze w ogóle powinienem się przesiąść na cyclocross, żeby szybciej jeździć. W mojej okolicy, co bardziej pojętni mają zmotane przełajowe ramy z węglowymi widelcami, prostą kierą i oponami 2.0. Waży toto 10kg i samo podjeżdża... Tyle że na zjazdach emeryci idą szybciej po korzeniach. Za to odrabiają na prostych i podjazdach. Edytowane 21 Kwietnia 2013 przez Mateusz30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 (edytowane) waskie opony to nie jest najlepsza droga do poprawienia czasu w jakimkolwiek terenie, nawet na szutrowce, bo spada komfort, byle bruzda cie wybija z rytmu pedalowania i spada moc, poza tym przy twojej wadze lepsze noszenie/opory toczenia daje opona w okolicach 2,1-2,3", jesli chcesz byc szybki, to szukaj lekkiej i gladkiej/z gestym, niskim bieznikiem, ale nie waskiej polecam wtb vulpine, specialized renegade, geax mezcal Edytowane 21 Kwietnia 2013 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 21 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 ... Kenda Happy Medium Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 (edytowane) Teorię oporów toczenia znam. Spróbuję czegoś z gęsto upakowanymi klockami. Zaryzykuję z tą Kendą, co Ivan zaproponował. Zamawiam mezcala, bo kenda w polandii nie jest dostępna. Wygląda sensownie. Dam znać, jak wyszło w praktyce. Edytowane 21 Kwietnia 2013 przez Mateusz30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 (edytowane) waskie opony to nie jest najlepsza droga do poprawienia czasu w jakimkolwiek terenie, nawet na szutrowce, bo spada komfort, byle bruzda cie wybija z rytmu pedalowania i spada moc, poza tym przy twojej wadze lepsze noszenie/opory toczenia daje opona w okolicach 2,1-2,3", jesli chcesz byc szybki, to szukaj lekkiej i gladkiej/z gestym, niskim bieznikiem, ale nie waskiej polecam wtb vulpine, specialized renegade, geax mezcal Nie podważam, tylko próbuję zrozumieć - czy jednak opony przełajowe (cx), np. WTB CrossWolf czy RoRo cx, nie sprzyjają szybszej jeździe w terenie? Czy ich potencjał ujawnia się tylko na ramach cx, gdy rider "leży" na ramie? Do "łysych" opon dla 29" dorzuciłbym Geax Barro Race. Edytowane 22 Kwietnia 2013 przez artoor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Jazda na rowerze CX w ogóle jest średnio przyjemna, więc wąskie opony nie mają już czego pogorszyć. Te rowery dobrze się sprawdzają tylko na bardzo gładkich trasach, wtedy są szybsze od typowego roweru XC. Ale np w niedzielę jechałem w Dolsku - zwykle trasa była szybka, więc trochę ludzi się na CX pojawiło. I ponoć wszyscy na tym potracili, bo akurat było sporo robót leśnych i wiele odcinków było z koleinami i dziurami. Patrz na to odwrotnie - opony CX to z reguły NAJSZERSZE możliwe opony do włożenia do tej ramy. Gdyby można było włożyć 2.0 to pewnie jeździliby na 2.0, bo to nie opony decydują o szybkości przełajówek, tylko agresywna pozycja i sztywny rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Przy zbyt chudych oponach może pojawić się problem z zahaczaniem pedałami o przeszkody. Na początku jeździłem na 1,75" i momentami było za nisko (wystające korzenie, ścieżka typu koleina). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Przełaj to zupełnie inny rower, założenie do ramy 29" takich gum było beznadziejnym wyborem, po pierwszej jeździe zarzuciłem. Dużo jeżdżę na przełaju z ostrym kołem i wiem co dają wąskie opony. Ale we właściwej zwartej geometrii pozycji na rowerze, innych kątach. Co ciekawe mtb 26" ale z założonymi kołami do przełaju ( pod tarcze) i karbonowym widelcem zachowuje się naprawdę fajnie. 29" już niestety niefajnie. za duży rozstaw osi, za daleko tylne koło od suportu itp Bardzo lubię renegaty...nie wiem tylko jak na tonach bukowych liści sobie będą radzić, ale dobre są, lepsze niż wyglądają, chociaż trzeba się ich trochę nauczyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 (edytowane) @@artoor, jak napisal Klosiu, im dluzsza trasa, im wiecej telepania, nierownosci itp, tym czlowiek z biegiem czasu zaczyna jechac coraz wolniej nie tylko z powodu 'naturalnego' zmeczenia, ale na skutek wytelepania - miesnie sie niepotrzebnie napinaja, przez co uchodzi z ciebie powietrze w duzo szybszym tempie o oporach toczenia w terenie i roznicy pomiedzy sprezystym przetaczaniem a bolesnym, wybjajacym z rytmu atakowaniem przeszkod na waskiej gumie napompowanej na przyslowiowa skale...sa ponoc nawet teorie o tym, ze da sie dobrac cisnienie w taki sposob, aby sprezyscie odbijac sie/dodawac rozpedu z wykorzystaniem pracy opon i przeszkod, ale nie wiem, czy wyznawcom chodzi jedynie o klasyczny przyklad bandy, czy moze napedzac da sie rowniez od lezacego swobodnie kamienia Edytowane 22 Kwietnia 2013 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 Dzięki Panom, którzy wyjaśnili przekonująco kwestię wąskich opon dla 29., ktoś wzbogaci się o nietknięte CrossWolfy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi