tk111 Napisano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2006 Witam Mam okazję kupić mechaniczne hamulce tarczowe Avid CSP z tarczami 160mm. Nigdzie nie mogę znaleźć opini i informacji na ich temat. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tk111 Napisano 14 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2006 A więc tak. Są to mechaniczne hamulce tarczowe BALL Bearing 7 Kupiłem je aż za 400 pln przód+tył wraz z adapterami A było to tak że koleś w sklepie zaoferował mi jakieś tam Avidy, które wymienił w rowerze Giant STP1 na Black Box`y, żeby obniżyć cene roweru. Ja wiedziałem tylko tyle, ale znalazłem w necie, że takie hamulce są montowane w NRS 2 co samo mówi za siebie Więc kupiłem i chyba dobrze zrobiłem Mając hamulce w ręce poszperałem w necie żeby porównać je ze zdjęciami i określić model. A teraz trochę na samych hamulców: -to co przeczytałem na forum na temat tarczowych hamulców mechanicznych wskazywało na raczej kiepskie ich parametry. Jest kilka dobrych modeli ale lepiej jest zainwestować w dobre V-brakei. Jedyną naprawdę dobrą alternatywą są Avidy jednak tu cena jest dość zaporowa bo od300 pln za sztukę przy tarczy 160mm. -to co można przeczytać w sklepie internetowym: Hamulec mechaniczny MTB. Możliwość wymiany klocków hamulcowych bez użycia żadnych narzędzi. Innowacyjny system regulacji hamulca Tri-Align, pozwalający ustawić go w trzech płaszczyznach. Wyposażony w okrągłą tarczę Round™. Tarcza posiada krawędź Clean Sweep, która chroni klocki przed brudem i zanieczyszczeniami. Ręczna regulacja pozycji klocków, bez potrzeby zastosowania narzędzi. Monoblock® technologia zacisku – jednoczęściowy zacisk hamulca. Kolor: szary (czerwone pokrętła regulacyjne ). Rozmiary tarczy hamulcowej: 160 mm, 185 mm, 203 mm Waga (hamulec+tarcza): 318 g przód -a teraz to co ja mogę powiedzieć: montarz i regulacja bajecznie łatwe. Możliwość ustawienia zacisku względem tarczy na dwie śruby, ręczna regulacja odległości klocków od tarczy za pomocą pokręteł, wymiana klocków jedną ręką. Zastosowałem do nich stare klamki Tektro do V-ek i wszystko gra. Na początku hamowały jako tako, choć i tak lepiej od moich starych v-ek. Po przejechaniu 100km po górach świętokrzyskich mogę powiedzieć, że to naprawdę dobry hamulec. Bez większego wysiłku mogę zablokować koło w każdych warunkach. Więc pozostała mi jeszcze nauka hamowania z "ABS-em" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.