Prodigy95 Napisano 20 Kwietnia 2013 Napisano 20 Kwietnia 2013 Witam, mam pytanie odnośnie ciśnienia, dziś zakładałem opony geax sagurano 26x2.0 drut, i jak każdy wie krzywo wskakuja na obręcz i powstaje tzw. jajo aby zniwelować to jajo postanowiłem dopompować powietrza do 5.5 atmosfery na 3-4 sekundy i z powrotem spuściłem, było słychać charakterystyczne pyk opona wskoczyła i teraz mam takie pytanie obręcze do DT SWISS pod tarcze i na oponach pisze max. 4,5 bara, jeśli ja chwilowo tylko przy zakładaniu dałem 5.5 bara, czy jest jakiś tzw. "zapas" ciśnienia czyli 4.5 bara + zapas np. 1 bar ? ogólnie śmigam na 2.5 bara czyli na minimum tych opon tylko chodzi o to czy w jakiś sposób nie uszkodziłem obręczy podczas pompowania takiego ciśnienia, nie wykrzywiłem itp. bo nie zauważyłem żadnych odkształceń
RufusBiker Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 Witam, mam pytanie odnośnie ciśnienia, dziś zakładałem opony geax sagurano 26x2.0 drut, i jak każdy wie krzywo wskakuja na obręcz i powstaje tzw. jajo aby zniwelować to jajo postanowiłem dopompować powietrza do 5.5 atmosfery na 3-4 sekundy i z powrotem spuściłem, było słychać charakterystyczne pyk opona wskoczyła i teraz mam takie pytanie obręcze do DT SWISS pod tarcze i na oponach pisze max. 4,5 bara, jeśli ja chwilowo tylko przy zakładaniu dałem 5.5 bara, czy jest jakiś tzw. "zapas" ciśnienia czyli 4.5 bara + zapas np. 1 bar ? ogólnie śmigam na 2.5 bara czyli na minimum tych opon tylko chodzi o to czy w jakiś sposób nie uszkodziłem obręczy podczas pompowania takiego ciśnienia, nie wykrzywiłem itp. bo nie zauważyłem żadnych odkształceń Nie bój żaby nic się nie stanie
Prodigy95 Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Napisano 21 Kwietnia 2013 Noo ok tylko mnie zastanawia dalej ile producenci zostawiają w zapasie
tobo Napisano 21 Kwietnia 2013 Napisano 21 Kwietnia 2013 Limit jest dla opony i obręczy jeśli już. Jeśli do układania napompujesz 6 barów nic się nie stanie - to nie jest ciśnienie użytkowe. Dętki szosowe - często delikatniejsze od mtb - muszą obsługiwać ciśnienie robocze krotnie większe od ciśnienia w kołach mtb, bez skutków ubocznych. Jeśli obawiasz się pompować takie ciśnienie do układania opon to posmaruj rant obręczy i opony np płynem do mycia naczyń, co powinno zredukować ciśnienie niezbędne do prawidłowego osadzenia opony.
Prodigy95 Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Napisano 21 Kwietnia 2013 Dzięki rozwialiście moje wszystkie zapytania
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.