Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jestem pod wrazeniem takiej ilosci aplikacji karbonu przez Shimano. Ale obrecze tylko pod szytke... to nie jest szosa, tam w najgorszym wypadku proporcje oponiarzy i szytkowcow to 50/50. W XC, to caly czas zjawisko.

Napisano

Hamulce zrobiły nie małe wrażenie. Design Avida/Formuli. Wreszcie użyli lżejszych materiałów i mogą konkurować np z R1. Tarcze też mnie ciekawia ale jeśli będą kosztowały tyle co obecny model RT99 to nie wroze im wielkiej sprzedaży.

 

Wysłane z mojego 15rl18j.jpg za pomocą wrxb2d.jpg

Napisano

Koła karbonowe siemano w wersji do najnera. Nie ma nic na temat kół do 26tek :) Być może informacja jest niepełna/nieprecyzyjna albo faktycznie w tym segmencie partsów mała kicha już na wygnaniu.

Co do rozwiązania szytkowego - moim zdaniem błąd. Shimanowskie gotowce to bardzo mało popularne koła, szczególnie mtb, krąg zainteresowanych jeszcze ograniczy tylko jedna opcja opon. Zrozumiałbym lansowanie rozwiązania gdyby oferowali opony i wspierali swoje produkty, tak jak było z dualcontrolami czy centerlockiem. No ale oni są mądrzejsi i wiedzą lepiej (podobno).

Napisano

Moze ze wzgledu na topowa grupe ktora jest skierowana do zawodowcow ktorzy korzystaja z szytek, choc wydaje mi sie ze to tylko czesc oferty i nie poprzestana na tym.

 

 

Sent from my 20hpuo3.jpg using wrxb2d.jpg

Napisano

To nie jest grupa skierowana do zawodowców, skoro może ją kupić przeciętny Hans czy John, niekoniecznie przeciętny Krzysiek :) Wydaje mi się że decyzja siemano jest tak samo absurdalna jak parcie na wymyślony przez siebie standard cl (teraz jednak przeprosili się z 6 śrubami), dualcontrolami "lepszymi" od rapidów (które wróciły do produkcji i okazały się jednak bardziej sensowne niż duale) itd. Dziwne jest to by promować nowy produkt używając mało popularnego standardu, ale ja nie jestem strategiem ani marketingowcem...

Napisano

Wedlug kryterium jakosciowo-cenowego jest to grupa zawodnicza, wyzszych modeli ten brand juz nie oferuje. Tak samo jest ze Sram XX/1. Niedostepne dla Johna czy Hansa sa tylko prototypy. Shimano probuje forsowac rynek nowinkami liczac, ze na fali rozpoznawalnosci marki oraz duzego udzialu w rynku ludzie beda lykac jak pelikany ich oryginalne patenty. Dziwna polityka, malo lukratywna.

 

 

Sent from my 20hpuo3.jpg using wrxb2d.jpg

Napisano (edytowane)

cyt "Jeśli to takie samo niebo i ziemia jak szytka na asfalt to ja jednak pozostaję przy ziemi.  :)"

Ot taka szytka - W kolarstwie szosowym umożliwia to stosowanie większego ciśnienia niż ma to miejsce w przypadku zwykłych opon. Dodatkowo naklejona szytka ma bardziej okrągły kształt przez co gwarantuje to dużo lepsze trzymanie na zakrętach. Kolejną rzeczą jest mniejsza masa całego zestawu kół wraz z ogumieniem, co nie pozostaje bez wpływu na uzyskiwane osiągi. W kolarstwie górskim i przełajowym szytki umożliwiają stosowanie niższego ciśnienia przez co pokonywanie zakrętów i jazda w trudnym technicznie terenie staje się dużo łatwiejsza. Są także bardziej odporne na przyszczypnięcia, które są częstym zjawiskiem podczas dobijania kół na zjazdach.

Wolę niebo.

Edytowane przez Qr3ak
Napisano

1. Najwyższe ciśnienie jakie jest mi potrzebne na szosie to 6 atmosfer.

2. Przy moim użytkowaniu trakcja opony z dętka jest wystarczająca.

3. Nie zauważyłem demonicznej różnicy prędkości i przyspieszeń między kołami szytkowymi o wadze 900 gramów para i najzwyklejszymi kilogram cięższymi.

4. W terenie używam ciśnienia maksymalnie 1.5 bara, bez przykrych konsekwencji.

 

Upierdliwość montażu, trudność naprawy, koszt kół i opon - te czynniki dla mnie powodują chęć zostania na ziemi :)

Więcej nie offtopię bo mnie pogonią....

Napisano (edytowane)

Nowe koła od DT SWISS SplineOne:

 

XR 1501 SPLINE Weight (g per set)

26” 1410*

27.5” 1470*

29”1520*

 

XM 1501 SPLINE Weight (g per set)

26” 1545*
27.5” 1595*
29” 1680*

 

EX 1501 SPLINE Weight (g per set)

26” 1660*
27.5” 1730*

 

Edytowane przez cichy66
Napisano

Witam, na zagrancznych forach jest dużo info o serii SPLINE ONE. Wszystkie modele to wersja tubeless, piasty wyposażone maja być w Star ratchet 36 zębów, a na feldze absolutnie nie bedzie niby widać miejsca łączenia. Pisałem z dt4you i w ich ofercie koła te mają pojawić się jakoś latem... Pozyjemy, zobaczymy...

Napisano

Widzialem info ze 2 tygodnie temu. Dziwne, ze waga sie nie pochwalili no i jeszcze jedno.... ale paskudy. ;-)

 

 

Sent from my 20hpuo3.jpg using wrxb2d.jpg

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Z majowego "Focusa" :

Najnowsze Volvo już wkrótce będą wyjeżdżać z fabryki wyposażone w system zapobiegający najechaniu na rowerzystów. To pierwsze takie urządzenie na świecie. System Cyclist Detection jest rozwinięciem elektronicznego "wykrywacza pieszych" (Pedestrian Detection"), który Volvo montuje w modelach V40, S60, V60 i XC60. Cyclist Detection potrafi uruchomić hamulce z pełną mocą, gdy elektonika - na podstawie błyskawicznej oceny obrazu z kamery i danych radaru - wykryje ryzyko najechania na zabłąkanego przed maską rowerzystę. Volvo podaje, że  "jeśli różnica prędkości między samochodem, a rowerem będzie nieznaczna, w ogóle nie dojdzie do kolizji". Gdy auto będzie jechać szybciej, Cyclist Detection okaże się mniej skuteczny i być może nie zatrzyma auta na czas, ale i tak urządzenie zminimalizuje skutki wypadku.

 

Jak dla mnie super, szczególnie, że największego stracha mam przed piratami na rondach, wyprzedzającymi przed skrzyżowaniami, no i lubiącymi jeździć na drugim gazie.

  • Mod Team
Napisano

No tak, ale to jest forum o rowerach, a nie o samochodach :D Poza tym jak szansa, że akurat [odpukać w niemalowane drewno] "trafi" Cię akurat pojazd marku Volvo, w dodatku z nowym systemem? :P

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...