Skocz do zawartości

[rama] rama 29er carbon 4-6tyś.


ketchup91

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,jak w temacie potrzebuje ramy pod koła 29". Najlepiej żeby była carbonowa, HT. Moje priorytety to przede wszystkim sztywność konstrukcji,możliwie niska masa,jakość wykonania i wysokość główki ramy która nie przekracza 135mm dla rozmiaru ramy 21''(Bo takiej wielkości ramy chyba potrzebuje przy wzroście 193 cm a dotychczas jeździłem na rowerze 26er w rozmiarze 21,5'' i było okey) Byłoby super gdyby miała wewnętrzne prowadzenie linek i mocowanie przedniej przerzutki Direct Mount a hampla Post Mount a suport press fit( bo chyba jest to najlepsze rozwiązanie w sprawie suportu???)

Napisano

Kurcze ten mondraker fajny, ale system zintegrowanego mostka odpada.... już wyjaśniam dlaczego:

miałem składać rowerek pod 26 cali z leftym xl, ale w czwartek okazało się że lefty jest nie dostępny w tej konfiguracji i do końca roku nie będzie. Przynajmniej tak twierdzi dystrybutor z Czech.....

więc uznałem ze że skoro jeszcze nie mam kół ani amora pod 26'' to mojemu ,,staremu,, rowerkowi dam spokój i pójdę w 29''. I teraz potrzebuje ramki ze zwykłą(nie zintegrowaną z mostkiem) główką ramy,o wysokości do 135mm wraz ze sterami ponieważ z tego co mi wiadomo odległość pomiędzy górną a dolną półką w zwykłym leftym to 137mm.

Pivot rewelacja!... ale 6tyś to absolutne maximum.. a przy obecnym kursie dolara wychodzi ponad 7100........ chyba ze jakiś rabat może się uda wytargować...

A jest coś jeszcze godnego uwagi?

Napisano

A nie lepiej byłoby kupić całego roweru Flasha czy Scalpela? Nie orientuje się w cenach obecnych Scalpeli, ale ostatnie wersję 26" w podstawowej konfiguracji i z rama z węgla kosztowały już 10.5k,-

 

Wysłane z mojego 15rl18j.jpg za pomocą wrxb2d.jpg

Napisano

1. Wewnętrzne prowadzenie olinowania/okablowania ma wg mnie i z doświadczenia z pracy jedynie atut wizualny. Trudniejszy montaż, utrudnione serwisowanie kabli przerzutkowych, problem z demontażem i montażem przewodów hydraulicznych. Wolałbym zewnętrzne prowadzenie i montaż dobrych kabli przerzutkowych (np gore).

2. Suporty pressfit dają szerszą mufę za to ogólnie są kiepskiej jakości, szczególnie najpopularniejsze sramowskie i shimanowskie. Alternatywa to suporty zintegrowane, które są jeszcze gorszym rozwiązaniem :) lub klasyczne zewnętrzne, niektórzy twierdzą że wyczuwalnie pogarszające sztywność tego miejsca ramy.  Z punktu widzenia trwałości i sensowności rozwiązania jednak gwintowane mufy metalowe to najlepsze rozwiązanie.

3. Direct mount to loteria, szczególnie w ramach karbonowych i wymaga mądrego rozwiązania konstrukcyjnego punktu zamocowania przerzutki. Widziałem wiele ram z urwanym mocowaniem, które było wykonane z karbonu - niesamowite jakie siły powstają przy operowaniiu manetką.

 

Z popularnych dziś rozwiązań warto jeszcze wspomnieć o sterach zintegrowanych - łożyska osadzone bezpośrednio w ramie. Brak misek to obniżenie trwałości gniazd w główce i ogólnie gorzej uszczelnione łożyska.

 

Tyle od strony technicznej i serwisowej - tak czy inaczej z reguły zakup czegokolwiek to pewien kompromis. Moim zdaniem nowoczesna rama karbo ma duże szanse poddać się szybciej niż parę lat temu, niekoniecznie z powodu wychudzenia ale też z powodu powyższych rozwiązań.

 

 

Napisano

A nie lepiej byłoby kupić całego roweru Flasha czy Scalpela? Nie orientuje się w cenach obecnych Scalpeli, ale ostatnie wersję 26" w podstawowej konfiguracji i z rama z węgla kosztowały już 10.5k,-

 

Wysłane z mojego 15rl18j.jpg za pomocą wrxb2d.jpg

Pewnie i łatwiej, na pewno taniej ale czy ''lepiej'' ? pragnę mieć taką swoją hybrydę :-) coś co będzie tak naprawdę moje.

 

1. Wewnętrzne prowadzenie olinowania/okablowania ma wg mnie i z doświadczenia z pracy jedynie atut wizualny. Trudniejszy montaż, utrudnione serwisowanie kabli przerzutkowych, problem z demontażem i montażem przewodów hydraulicznych. Wolałbym zewnętrzne prowadzenie i montaż dobrych kabli przerzutkowych (np gore).

2. Suporty pressfit dają szerszą mufę za to ogólnie są kiepskiej jakości, szczególnie najpopularniejsze sramowskie i shimanowskie. Alternatywa to suporty zintegrowane, które są jeszcze gorszym rozwiązaniem :) lub klasyczne zewnętrzne, niektórzy twierdzą że wyczuwalnie pogarszające sztywność tego miejsca ramy.  Z punktu widzenia trwałości i sensowności rozwiązania jednak gwintowane mufy metalowe to najlepsze rozwiązanie.

3. Direct mount to loteria, szczególnie w ramach karbonowych i wymaga mądrego rozwiązania konstrukcyjnego punktu zamocowania przerzutki. Widziałem wiele ram z urwanym mocowaniem, które było wykonane z karbonu - niesamowite jakie siły powstają przy operowaniiu manetką.

 

Z popularnych dziś rozwiązań warto jeszcze wspomnieć o sterach zintegrowanych - łożyska osadzone bezpośrednio w ramie. Brak misek to obniżenie trwałości gniazd w główce i ogólnie gorzej uszczelnione łożyska.

 

Tyle od strony technicznej i serwisowej - tak czy inaczej z reguły zakup czegokolwiek to pewien kompromis. Moim zdaniem nowoczesna rama karbo ma duże szanse poddać się szybciej niż parę lat temu, niekoniecznie z powodu wychudzenia ale też z powodu powyższych rozwiązań.

Myślę tobo że masz racje , ale jeśli kupie nową ramę to otrzymam na nią również gwarancje, wiec jeśli coś się stanie to zwrócę ją w ramach gwarancji :)

Napisano

Wiesz, zwracać można, nie każdy lubi się w to bawić.

Dochodzi też sprawa komponentów dobranych do ramy, które zostają jakby co :)

Wątpię jednak by moje argumenty miały znaczenie dla innych.

  • Mod Team
Napisano

Poczytaj Bikerada lub Singletrack World...

Tajwańczyk ze wsparciem gwarancyjnym i projektowym w UK.

 

Mają bardzo pozytywne opinie.

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Wiesz, zwracać można, nie każdy lubi się w to bawić.

Dochodzi też sprawa komponentów dobranych do ramy, które zostają jakby co :)

Wątpię jednak by moje argumenty miały znaczenie dla innych.

Co do tych komponentów to celuj w czerń a ta pasuje niemal do wszystkiego a gdyby nie pasowała średnica sztycy czy coś innego w tym stylu to zawsze można spylić na allegro :laugh:

A co do tego drugiego to gdybym nie brał pod uwagę opinii,argumentów,sugestii z forum to bym nie zakładał tematu i w ślepo zaufałbym sprzedawcy z najbliższego sklepu który oferuje mi rame treka.

Dla mnie te 4-6k to dużo, bardzo dużo dlatego z wami dyskutuję bo chcę wybrać jak najlepiej.  

 

A co jesteście w stanie mi powiedzieć o tych ramach?

 

http://allegro.pl/focus-raven-profesjonalna-rama-mtb-karbon-19-cal-i3180167116.html

 

http://allegro.pl/cube-reaction-gtc-29-29-er-karbon-21-cali-i3180174855.html

 

http://www.bikestacja.pl/pl/rama-jamis-dakota-team-29-2013.html

 

http://sklep.kastor-bike.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=1107&category_id=33&option=com_virtuemart&Itemid=36

 

http://allegro.pl/trigon-rama-mtb-29-carbonowa-mqc10-r-17-news-2012-i3122679393.html

nie wiem tylko czy trigon występuje w rozmiarze większym niż 19''... 

 

 

Albo jeszcze takie coś:

 

 

http://www.jagu.biz.pl/RoweryMtb29GrandisUltimate.html

 

http://www.sikorskicycles.pl/portfoliocpt/furia-29er/

 

http://www.newultimate.pl/index.php/produkty/ramy/rama-mtb-29er-big-warp-carbon/

 

każdy komentarz,opinia lub sugestia mile widziana.  

Napisano

Naprawdę żadnych dalszych spostrzeżeń ani nic.....?

Witam. Jak chcesz mieć świetną ramę karbonową w tej cenie, to po prostu zamów ją u Kuby Sikorskiego z Krakowa. Gościu produkuje fenomenalne ramy pod indywidualne zamówienia. Ramy są bardzo sztywne i lekkie, a przy tym doskonale wykończone. Jak będziesz chciał to dam ci do niego namiar. Kuba jest bardzo ceniony w "krkowskim rowerowym światku".

Napisano

@ketchup - część marek które wrzuciłeś jest mocno egzotyczna, więc brak odzewu nie dziwi.

 

Reaction był testowany niedawno w Bb. Pochwalna recenzja, ale 3,5 k to bym dał może za Elite, a nie sprzęt ze środkowej półki.

 

Podobnie z Jamisem i Focusem.  Obie ramy są imo za drogie jak na ten poziom, a poza tym wolałbym za te 4-6k pojechać coś bardziej oryginalnego.

 

Trigona nie znam, pachnie Tajwanem, co nie znaczy że to szit - ale patrz wyżej.

 

Sikorskiego i Jagu sam bym chętnie spróbował, w sensie żeby zobaczyć czy Polak potrafi.  Ale to sprzęty tak rzadkie, że wątpię czy ktoś na tym w ogóle jeszcze jeździł. Plusem jest poczucie elitarności i to że pewnie skroją ci ramę pod wymiar.

 

NU znam tylko z połamanej kierownicy Czarnoty, a to jakby trochę za mało ;)

 

Zobacz jeszcze to http://www.porebarowery.pl/main/product/5656,PRO-RACE-TEAM-29-2013,page:1

 

I to http://www.ninerbikes.com/air9carbon

Napisano

Witam. Jak chcesz mieć świetną ramę karbonową w tej cenie, to po prostu zamów ją u Kuby Sikorskiego z Krakowa. Gościu produkuje fenomenalne ramy pod indywidualne zamówienia. Ramy są bardzo sztywne i lekkie, a przy tym doskonale wykończone. Jak będziesz chciał to dam ci do niego namiar. Kuba jest bardzo ceniony w "krkowskim rowerowym światku".

Pisałem do firmy Sikorski Cycles już w niedziele wiadomość z zapytaniem o model Furia 29er http://www.sikorskicycles.pl/portfoliocpt/furia-29er/ w rozmiarze XL... bo na stronce widziałem tylko M i L, ale do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi,może musi to troszkę potrwać. 

cracovia,chętnie wezmę od ciebie kontakt do Kuby Sikorskiego i jeżeli do końca tygodnia nie otrzymam odpowiedzi na wiadomość którą już wysłałem to skontaktuje się z nim ponownie.

Napisano

Pisałem do firmy Sikorski Cycles już w niedziele wiadomość z zapytaniem o model Furia 29er http://www.sikorskicycles.pl/portfoliocpt/furia-29er/ w rozmiarze XL... bo na stronce widziałem tylko M i L, ale do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi,może musi to troszkę potrwać. 

cracovia,chętnie wezmę od ciebie kontakt do Kuby Sikorskiego i jeżeli do końca tygodnia nie otrzymam odpowiedzi na wiadomość którą już wysłałem to skontaktuje się z nim ponownie.

Podaję Ci bezpośredni nr telefonu do Kuby-509822903. Czasami nie odbiera, bo jest strasznie zagoniony, ale nie zrażaj się tym tylko dzwoń. Widziałem Furię na żywo i jest obłędna. Przede wszystkim jest to rama robiona na miejscu w Krakowie, a nie jakiś Tajwan czy Chiny, co przy kwestiach gwarancji jest nieocenione. A ramę w rozmiarze XL też Ci "wystruga" i jeszcze pomaluje tak jak będziesz chciał.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...