Skocz do zawartości

[rower] Malowanie roweru


Nena

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po zimie farba na moim rowerze jest w stanie krytycznym, jaki polecacie spray ew. farbę do odmalowania.

I jaka pojemność puszki wystarczy na górala?

Napisano

z 0,5l mi jeszcze dosyć zostało. (Rama 20,5" z cienkich rurek i widelec też malowałem) Firmy nie polecę niestety żadnej.

Ale dobrze by było jeszcze bezbarwny położyć na to. No chyba że malujesz na czarny mat lub khaki.

Napisano

@@Nena, Bez odpowiedniego przygotowania powierzchni, podkładu, warstwy barwnej i warstwy bezbarwnej za rok może być to samo. Sporo pracy (mój siostrzeniec się w to bawił, ja za młodu też - z olejną). Wydaje mi się, że może lepiej będzie oddać ramę do malowania proszkowego - chyba że chcesz custom wzór robić :)

Napisano

Jako praktyk powiem tak...

Jak nie zedrzesz starej farby do zera (ja bym nie zdzierał) to żadne podkłady itp.. są ci niepotrzebne.

NAJWAŻNIEJSZE to dokładne zmatowienie, skrupulatne we wszystkich zakamarkach bardzo drobnym papierem a potem odtłuszczenie jakimś rozpuszczalnikiem (butelka 3zł).

Jeśli zedrzesz calą farbę no to malutka puszka podkładu.

Co do trwałości...... Jeśli zrobi się to dobrze (starannie) to jest to trwałe i kosztuje ułamek sumy którą wydasz na legendarne malowanie proszkowe.

Pojemnik 0,5 litra starczy na dwie ramy i to kilkukrotnego (kilka warstw) malowania.

Ja jestem gorącym zwolennikiem takiego sposobu. Jest to tanie, trwałe i nie oglądasz potem każdej ryski na swoim świeżo odmalowanym proszkowo za niebotyczną kasę (w porównaniu do wartości ramy) rowerze.

Nie jest to wcale tak trudne jak się wydaje, radzę tylko na jakimś innym "celu" sprawdzić sobie strumień żeby nie narobić zacieków ;)

Napisano

Jak nie zedrzesz starej farby do zera (ja bym nie zdzierał) to żadne podkłady itp.. są ci niepotrzebne.

NAJWAŻNIEJSZE to dokładne zmatowienie, skrupulatne we wszystkich zakamarkach bardzo drobnym papierem a potem odtłuszczenie jakimś rozpuszczalnikiem (butelka 3zł).

 

I tym wspaniałym sposobem najpóźniej malowanie ramy będziesz musiał powtarzać co rok. 

Napisano

Rozwiń.

Bo jakoś mi nie zeszło i nie rozumiem czego miało by zejść. Samochód do malowania zdzierasz za każdym razem do gołej blachy czy matujesz i odtłuszczasz ?

Bo wiesz... Najłatwiej rzucić hasło że nie bo nie.

Napisano

Malowałem rower syna ,zmatowiłem dokładnie lakier wodnym papierem ściernym.Poszło z 15 arkuszy(szt).Odtluściłem benzyną ekstrakcyjną.Malowałem 3-krotnie lakierem samochodowym i potem 2 warstwy bezbarwnego.

Wyszło b.dobrze.Powłoka jest trwała z wysokim połyskiem.Koszt zabawy 90zł,czas jakieś 8 godz. sumarycznie.

  • Mod Team
Napisano

 

I tym wspaniałym sposobem najpóźniej malowanie ramy będziesz musiał powtarzać co rok.

Masz w tej kwestii doświadczenia czy słyszałeś że szwagier brata kolegi malował.

Napisano

W 1997 roku malowałem ramę, podkład w sprayu i lakier metalik w sprayu, (bez bezbarwnego) Zima, lato do tej pory się trzyma kolor tylko wyblakł. Rama stalowa. Dobrze zmatowić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną i pryskać.

Napisano

Masz w tej kwestii doświadczenia czy słyszałeś że szwagier brata kolegi malował.

 

Wystarczy poczytać http://lakiernik.info.pl/, aby się dowiedzieć, że lakierowanie

Ale co innego malowanie dużych powierzchni, jak karoseria samochodu, a co innego rurek ramy rowerowej... To nie jest wielka filozofia jeżeli się dobrze przygotuje ramę i choć raz w życiu coś malowało sprajem, to powinno się udać. Natomiast wytrzymałość powłoki w dużej mierze zależy od farby. I na pewno będzie jej daleko do oryginalnego lakieru czy lakierowania metodą proszkową.

Napisano

Masz w tej kwestii doświadczenia czy słyszałeś że szwagier brata kolegi malował.

 

Wystarczy poczytać http://lakiernik.info.pl/, aby się dowiedzieć, że lakierowanie to nie taka prosta sprawa. 

Noo na ich miejscu to samo bym pisał, "przyjdz frajerze i daj 200zł".

Jak byś nie doczytał to napisałem "jako praktyk". Zanim coś napiszesz to najpierw sprawdz sam zamiast powtarzać zaslyszane czy przeczytane opinie.

Tak jak kolega pisał "co innego samochód a co innego kilka rurek", chociaż zasada taka sama tylko wymaga większej wprawy.

Ponawiam pytanie- zdzierasz lakier do blachy jak lakierujesz samochód?

Doczytaj na tym forum jak nie wiesz.

Napisano

Ponawiam pytanie- zdzierasz lakier do blachy jak lakierujesz samochód?

 

To teraz pytanie. Posiadam ramę stalową, która wymaga punktowych poprawek lakieru. W miejscach gdzie lakieru nie było pojawiła się ruda. Teraz pytanie. 

1. Jakiej firmy kupić podkład reaktywny?

2. Czy na podkład rektywny położyć podkład akrylowy, czy epoksydowy (a może jeden i drugi)?

Napisano

Z jakiej firmy nie wiem, nie bawie się zbyt cz ęsto w takie rzeczy.

Z tego co wiem na  podkład reaktywny daje się akryl i nie miesza z epoksydowym.

A tak na marginesie to nic ci mie pomoże jak tego dokładnie nie oczyścisz.

Napisano

Sam niedawno malowałem. To polecam ci farby motipa model crafts. Podklad, baza i bezbawrny akryl. Syntetyków niby sie nie łaczy z akrylem bo niby sie mogą zwazyc ale ja malowalem i nic nie bylo, tak wiec spoko.

Napisano

motipa model crafts.

Ty kupowałeś farby w sprayu. Ja wyczytałem, że takie lakiery są mało odporne na ścieranie. Nawet na ich stronie pisze, że : 

Ograniczona odporność na ścieranie – z przyczyn technologicznych niemożliwe zabezpieczenie lakierem bezbarwnym

nieodporny na ścieranie

Moim zdaniem do punktowych poprawek lakieru lepiej jest użyć lakieru nakładanego pędzelkiem. 

Napisano

Nie wiem do jakich farb Motipa jest ten cytat ale na pewno nie do autolakierów.  Z braku kasy malowałem cała maskę sprayem, fakt że poszło tego strasznie dużo ale potemcałe lata czyściłem, polerowałem, woskowałem itp... i nic się nie działo.

Malowałem ramę lakierem Motipa i zabezpieczałem bezbarwnym też z bardzo dobrym efektem.

Napisano

Okej a ja mam pytanie takie, mam kompresor, pistolet HVLP, zostało mi dosyć lakieru samochodowego, podkładu, klaru, utwardzacza, uplastyczniacza...
Mam ramę cr-mo, trochę zadrapana, zjechać rame do zera, walnąć podkładem, 2x baza + klar? Jak to będzie trzymało?
I teraz pytanie drugie, a co z ramą aluminiową? Wystarczy dać inny podkład, jak z wytrzymałością?

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...