Skocz do zawartości

[Kokpit] Sztywność kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam dwa pewnie banalne pytania, ale dopiero zaczynam z rowerem:

 

1. Czy przy sterach klasycznych powinny byc one tak mocno skręcone, że jeśli zablokuję przednie koło między nogami to nie mogę przekrzywić kierownicy względem koła czy może jest dopuszczalna możliwość, że przy przyłożeniu stosunkowo niewielkiej siły mogę tę kierownicę przekrzywić?

 

2. Do montażu przedniego koła dostałem dwie podkładki i dwie nakrętki. Rozumiem, że nakładam widelec na koło, następnie daję podkładkę a na końcu dokręcam nakrętkę. Tutaj dodatkowe pytanie. Podkładka ma jedną stronę gładką a drugą ponacinaną. Gładka strona powinna iść w stronę widelca czy nakrętki?

Napisano

Autorowi chodzi chyba o stery klasyczne- w znaczeniu nakręcane, z gwintowaną rurą widelca.

Regulacja łożysk sterowych jest tam niezależna od poruszania kierownicą na boki. Niemniej warto naciągnąć śrubę od "fajki" bardzo mocno, żeby klin w mostku maksymalnie unieruchomił całą konstrukcję. W końcu skrzywienie kierownicy to pozycja niepożądana.

Napisano

Tak chodzi mi o takie stery gdzie jest nakrętka i kontra nad nią. Czyli rozumiem, że kierownica nie może pod żadnym pozorem obrócić się względem koła.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...