apper Napisano 19 Kwietnia 2013 Napisano 19 Kwietnia 2013 Witam Mam dwa pewnie banalne pytania, ale dopiero zaczynam z rowerem: 1. Czy przy sterach klasycznych powinny byc one tak mocno skręcone, że jeśli zablokuję przednie koło między nogami to nie mogę przekrzywić kierownicy względem koła czy może jest dopuszczalna możliwość, że przy przyłożeniu stosunkowo niewielkiej siły mogę tę kierownicę przekrzywić? 2. Do montażu przedniego koła dostałem dwie podkładki i dwie nakrętki. Rozumiem, że nakładam widelec na koło, następnie daję podkładkę a na końcu dokręcam nakrętkę. Tutaj dodatkowe pytanie. Podkładka ma jedną stronę gładką a drugą ponacinaną. Gładka strona powinna iść w stronę widelca czy nakrętki?
rzymo Napisano 20 Kwietnia 2013 Napisano 20 Kwietnia 2013 1 - nie, przy żadnych sterach luz jest niedopuszczalny, masz nie być w stanie obrócić kierownicy względem koła 2 - ząbkami do widelca
M333 Napisano 20 Kwietnia 2013 Napisano 20 Kwietnia 2013 Autorowi chodzi chyba o stery klasyczne- w znaczeniu nakręcane, z gwintowaną rurą widelca. Regulacja łożysk sterowych jest tam niezależna od poruszania kierownicą na boki. Niemniej warto naciągnąć śrubę od "fajki" bardzo mocno, żeby klin w mostku maksymalnie unieruchomił całą konstrukcję. W końcu skrzywienie kierownicy to pozycja niepożądana.
apper Napisano 20 Kwietnia 2013 Autor Napisano 20 Kwietnia 2013 Tak chodzi mi o takie stery gdzie jest nakrętka i kontra nad nią. Czyli rozumiem, że kierownica nie może pod żadnym pozorem obrócić się względem koła.
rzymo Napisano 20 Kwietnia 2013 Napisano 20 Kwietnia 2013 Tak, kierownica nie może się obrócić względem koła - jest to po prostu niebezpieczne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.