Skocz do zawartości

[amortyzatory] RS XC30 TK29 vs RS Recon Silver TK Air 29 vs Axon srl


zed

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zdaję sobie sprawę, że Recon silver jest lepszym i dwa razy droższym amortyzatorem od xc30 ale zastanawiam się czy przy amatorskiej jezdzie po lasach (nie mówię o lesnych sciezkach) i górkach, XC30 wystarczy czy też faktycznie Recon aż tak podniesie komfort jazdy?

 

Do tej pory używałem Axona srl i jestem bardzo zadowolony, na moje potrzeby wystarcza ale zmieniam rower i musze sie na cos zdecydowac. Zastanawia mnie jak mają się do Axona dwa wymienione RS'y?

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Axon pewnie lepiej pracuje od Recna a wersja TK to jedna z najprostszych odmian. Silver nic lepszego od TK miał raczej nie będzie. model XC 28-32 to nic innego jak Dart w szerszej ofercie i nowej szacie. Prosty widelec na sprężynie. 

 

Myśle ze ten XC nie będzie tak tragiczny jeżeli trafi sie na odp. sprężynę. Jednak lepiej by było kupić Epicona lub zostać przy Axonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadam sie na kolo 29, wiec o przelozeniu Axona nie ma mowy. Rower kupuje gotowy, wiec wybor mam ograniczony. Po prostu w Unibike Expert 29er  jest xc30, a w Radonie zr 5 29er Recon silver. Zastanawiam się po prostu na ile przy wyborze brać pod uwagę różnicę w amortyzatorach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze panowie czy mieliście przyjemność używania Recona Silvera TK z Solo Airem ?? Bo chyba nie a ja używam go od pewnego czasu i wypowiem się o nim bardzo dobrze wystarczy dobrze dobrać ciśnienie i bardzo ładnie wybiera,ostatnio miałem okazję pośmigać na nim w terenie leśnym i jestem bardzo zadowolony z jego pracy,dobrym miejscem do ustawienia amorka na nierówności jest brukowana ulica Karowa,ma sporo nierówności i wybrzuszeń więc dobrze się ustawia na niej ciśnienie,masz jeszcze dwie opcje wybierania nierówności slow i fast ja polecam tą drugą :thumbsup::whistling::thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak a do XCMa wystarczy dobrać sprężynę i czyścić co 2 dni i też będzie wybierał jak złoto. Chodzi o to recon nie warty jest swojej ceny w detalu. 

 

 

Nie może zostać przy Axonie

Miałem na myśli kupienie nowego w odpowiedni rozmiarze ale to tylko ewentualnie bo jednak to spory wydatek. 

 

Po prostu w Unibike Expert 29er  jest xc30, a w Radonie zr 5 29er Recon silver.

Z tych 2 wziął bym recona, jaka jest różnica w cenie miedzy nimi ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tych 2 wziął bym recona, jaka jest różnica w cenie miedzy nimi ? 

 

 

Oba wyniosą mnie tyle samo 3899. Główne różnice, które mają dla mnie znaczenie to właśnie widelce Recon (Radon) vs XC30 (Unibike) i hamulce slx ( Unibike) i Avidy elixir1 w Radonie, w których obawiam się awaryjności. 

 

http://cyklisci.com/rower_gorski_29_unibike_expert_29_2013,0,5286.html

http://bikecenter.pl/index.php?p7363,radon-zr-race-29er-5-0-black-blue-lime-2013

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ostatnio macałem krosa level b7 z avidami i był przerażająco zapowietrzone ... ciężki orzech widelec vs. hamulec. Ciężko coś doradzić. Pewnie wziął bym Radona i sprzedał hamulce zamieniając na SLX lub inne dobra, ale to tylko moje zdanie.

 

Z drugiej strony, 4k to juz jest trochę kasy, może poszukaj czegoś np powystawowego lub mało używanego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio macałem krosa level b7 z avidami i był przerażająco zapowietrzone ... ciężki orzech widelec vs. hamulec. Ciężko coś doradzić. Pewnie wziął bym Radona i sprzedał hamulce zamieniając na SLX lub inne dobra, ale to tylko moje zdanie.

 

Z drugiej strony, 4k to juz jest trochę kasy, może poszukaj czegoś np powystawowego lub mało używanego ?

 

No nie bardzo mam już czas, bo do poniedziałku muszę zdecydować, a teraz wogóle nie mam na czym jeździć. Radon z Reconem jest bardzo fajny ale wolałbym nie walczyć z hamulcami - szukam teraz w necie jakichś wiarygodnych informacji co do ich awaryjności - czy faktycznie jest taka tragedia i czy będę je więcej serwisował niż używał. Dlatego zastanawiam się na ile ten xc30 odstaje od Axona srl, którego mam w starym rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czynienia mialem z trzema rowerami z zamontowanymi seryjnie RS XC30/32, w tym jeden swoj.

Kazdy z nich wymagal wymiany seryjnej sprezyny aby zaczac jako tako w miare komfortowo pracowac.

Swojego XC30 nie udalo mi sie ustawic na zadowalajaca mnie prace.

 

Recon to juz inna bajka, inna kultura pracy. Blizej mu do Reby niz nastepcy Darta.

 

Jesli masz brac jeden z tych dwoch wybieraj Radona.

Wyzszej klasy amortyzator, przy jezdzie o ktorej piszesz z Avidami nie pownienes miec problemu. Chyba ze rzeczywiscie pechowy egzemplarz sie trafi. Swoja przygode z Elixirami opisalem w innym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a do XCMa wystarczy dobrać sprężynę i czyścić co 2 dni i też będzie wybierał jak złoto

Proszę cię bardzo nie opowiadaj że sprężyna wybiera tak samo jak powietrze,miałem sprężynę więc wiem jaka jest jazda na tym czymś,przedramiona i dłonie po dłuższej jeździe odpadały mi,może i nie jest wart swojej ceny w detalu ale ja za swojego RS-a 29" dałem 800 zł a musiałem brać bo nie miałem czasu do namysłu zbyt wiele i wyboru zbytniego,co do Avidów to wcale nie są takie tragiczne jak opowiadają wszyscy,owszem trafiają się sztuki zapowietrzone ale jaki to problem odpowietrzyć je samemu i zalać świeżym płynem,takim myśleniem że to wszystko to tylko padaka to popadamy w paranoję :whistling: :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Proszę cię bardzo nie opowiadaj że sprężyna wybiera tak samo jak powietrze

Nie chcąc się kłócić nie ma nic czulszego jak odpowiednia sprężyna stalowa, fakt ze obecne sprężyny powietrzne są znakomite ale nie wiem czy kiedyś osiągną czułość sprężyn. Niestety sprężyna nie da sie tak manewrować jak powietrzem.

 

 

To jak kupic samochod i wymienic hamulce...

Teoretycznie masz racje, jednak kupując samochód z zamiarem sie nim ścigać na pewno pierwsze do wymiany to będą opony i hamulce. 

 

Na pewno lepiej jest wziąć lepszy widelec, gdyż prędzej kiedyś wymienisz sam hamulec niż zmotywujesz się do widelca. poza tym walka z zapowietrzonym hamulcem to nie fizyka atomowa, a nowy hamulec nie powinien paść zaraz po kupnie.

Ja sam na avidach jeżdżę i widzę jak powoli ulegają biodegradacji, jednak jeszcze działają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się dziś dwoma rowerami z xc30. W jednym był jakiś twardy i chodził mało płynnie mimo regulacji, może musi się dotrzeć. W drugim działał zdecydowanie lepiej ale trudno mi coś więcej wywnioskować po trzyminutowej jeździe po chodniku i krawężnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

venom2000

napisałeś, że użytkujesz Recona S TK.. w związku z tym mam pytanie do Ciebie odnośnie jakości anody na goleniach..

mianowicie tydzień temu kupiłem Kross'a (http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc/level-a8) z takim właśnie amorkiem.. przejechałem na nim jakieś 10-15 km (ze sklepu do domu i z powrotem). w połowie przebiegu (po powrocie ze sklepu do domu), chciałem ustawić amor pod siebie bo gość w sklepie miał mi dopompować go na 100 PSI  (miał 60) a zamiast tego spuścił do 50.. jak powiedziałem że jest za miękki to stwierdził że tak ma być bo "amor ma pracować" :icon_lol: czyli gość jest fachowcem z prawdziwego zdarzenia.. :icon_lol:

przed zabiegiem przetarłem golenie i zauważyłem, że są na nich rysy..  co prawda takie małe "włoski" no ale są (na zdj. 2, tylko że jest ich o wiele więcej i na obydwóch goleniach)..

wcześniej miałem przyjemność jeździć 3 miesiące na Epiconie (później mi rower ukradli) po "trochę" trudniejszych trasach niżeli chodnik i asfalt (m.in. las i kamieniste ścieżki) i po których też nabiłem większy przebieg (ok 300 km) i takie rysy ("włoski") się nie pojawiły.. jedyna jaka była na jednej goleni powstała wtedy jak oparłem rower o taflę szkła i mi się skubany zsunął i golenią o narożnik zawadził...

poza tym, wczoraj jak sprzątałem w warsztacie wyprowadziłem rower na zewnątrz.. w promieniach słonecznych zauważyłem że jest jeszcze jedna rysa.. w zasadzie to nie rysa tylko przetarcie (na zdj. 1).. dlatego ciekaw jestem jak to się u Ciebie przedstawia.. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm :confused: :confused:  nie powinno być żadnych rys na goleniach i to w dopiero co kupionym bajku,ja na swoim zrobiłem już ok 600 km od zakupu i założenia i żadnych rys nie mam nawet po dwóch glebach w chaszczach i tak zabitym błotem,piachem i gliną że czyściłem go ze 2 godziny bo tak się zbiła glina na nim :woot: ,ja swojego ustawiłem przy skoku 100mm na 150 PSI i wadze 90 kg tak aby nie wariował na małych przeszkodach terenowych,a jeżeli masz rysy na goleniach a nie powinno ich tam być to lepiej reklamuj rower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu to tak wygląda jak by się coś dostało do wnętrza amorka i rysowało goleń od wewnątrz ale to raczej można odrzucić bo uszczelki powinny wychwytywać takie coś lub wada fabryczna i jakieś zadry są po odlewie których nie wyłapali w procesie kontroli produktu i jest to najbardziej prawdopodobne więc bajka pod pachę i wio do sklepu z nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie to dzisiaj zrobiłem ;)  :thumbsup: gość w sklepie to nawet nie widział tej rysy i wytarcia widocznych na zdjęciu i stwierdził, że rower jest przecież używany, czyli zasugerował że to niby ja go porysowałem.. później tak jak jego poprzednik, co najśmieszniejsze jego brat, wkręcał mi, że 99% procent ludzi by nie zwracało na to uwagi (ad piwoty), no i ogólnie że reklamacja bezzasadna.. już nawet widziałem w nim w pewnym momencie, że jest pewny swojego tryumfu, czyli przekręcenia mnie żebym odpuścił, no ale słowami "to macie pecha, bo ja w tym 1% się łapie i że oddaje na reklamację" skutecznie sprowadziłem go na ziemię..

 

myślałem, że padnę, jak wyskoczył z tekstem ".. ja pracuje w Kross'ie .." celem uwiarygodnienia jego specjalistycznych wiadomości.. :icon_lol:  a to zwykły handlażyna, czy tam przedstawiciel handlowy pewnie jest co g..no wie o rowerach..!!

to ja  można powiedzieć "g..no" wiem a wiedziałem więcej od niego, jego braciszka i jeszcze tego "serwisanta" co to amora napompować nie potrafi razem wziętych..

 

A co do rys.. proste że nie powinno ich być.. wcześniej katowałem epicona ze 3 miechy i nawet jedna, najmniejsza ryska się nie pojawiła.. i też po krzaczorach jeździłem.. gleby niestety nie zdążyłem zaliczyć :(  a tu po 7 km (droga ze sklepu do domu) goleń wygląda tak jakbyście wypolerowany do granic możliwości plastik (taki jak w przypadku obudów lapków), przetarli szorstkim papierem.. w ..uj drobnych rysek.. szkoda że nie zrobiłem fotki bo na jednej goleni ryski wyglądały tak, jakby ktoś już SAG za pomocą opaski plastikowej założonej na zapiaszczoną goleń ustawiał (ryski w poziomie na całym obwodzie..)..

 

dla mnie wyglądało to tak jakby ten rower już ktoś kiedyś miał i oddał go na reklamację bo coś tam.. 

 

ja w pierwszym momencie pomyślałem, że jakiś kamyk dostał się pomiędzy uszczelkę a goleń, no ale widać ewidentnie, że to coś od środka rysuje a tak jak napisałeś, kamyk raczej do środka przez uszczelkę by się nie przedarł..

 

zobaczymy co na to odpowie Kross.. mają niby 2 tygodnie.. i właśnie to mnie wku..ia.. :verymad:  skazałem się na wiele wyrzeczeń wykładając hajs na ten rower, a tu teraz ani hajsu ani roweru.. :verymad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie,masz teraz jasno i klarownie przedstawione z kim masz do czynienia w sklepie gdzie go kupiłeś,rower ma być sprawny i bez żadnych wad,a jeżeli nabyłeś go z wadą ukrytą to mają wymienić na nowe,koniec i kropka,amorka ustawiasz zawsze pod siebie,nie żaden serwisant i tym mu podobni ale właśnie ty,musisz go wyczuć,na początku pewnie troszkę będzie przymulony ale jak się rozrusza to idzie cudo :thumbsup: :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...