Skocz do zawartości

[Przerzutka tył]


tattooman

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś pierwszy raz wyczyściłem i nasmarowałem porządnie napęd i przy przekładaniu łańcucha przez wszystkie zębatki w celu rozprowadzenia smaru zauważyłem, że na przełożeniu 1:1 drga (stuka) dolne kółko wózka tylnej przerzutki. Wygląda to tak jakby łańcuch ściągał kółko w jedną stronę a po wyjściu ogniwa z kółeczka wózek odbija powodując stuki.

 

Napęd-ALIVIO. Wszystkie przełożenia wskakują bez problemów (również 1:1).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się, że w miarę jasno to opisałem, ale ok. Jeszcze raz.

Na przełożeniu 1:1 wózek ma minimalne (myślę, że ok. 1mm w kierunku prostopadłym do koła) drgania. Dziwne jest to, że na wszystkich innych przełożeniach tego nie ma (nawet 1:8 i 3:1) więc chyba wózek nie jest wygięty. Nie ma to wpływu na prawidłowość przełożeń ale powoduje denerwujące stukanie.

Z czego to wynika i co zrobić? A może tak ma być i nie przejmować się tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po takiej same operacji drga na przełożeniu 1:1 i 1:2. Powoduje to w zasadzie drgania całego wózka, ale też nie mam pojecia czym to może być spowodowane. Na reszcie przełożeń wszystko jest w normie. Przejeździłem tak już trochę kilometrów ale nie dotarło się i drgania dalej występują. Na początku myślałem, że wózek delikatnie chaczy o szprychy, ale to nie to, bo między nimi jest sporo miejsca.

 

Pozdrówka

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście jest dość blisko. A jak mogę to wyregulować???

 

Ok! Już sobie poradziłem. Podkręciłem śrubkę nr 3 (wg rikera) i odsunąłem trochę górne kółko wózka od największej zębatki i jest ok. Wielkieee dzięki za pomoc! To była moja pierwsza samodzielna regulacja przerzutki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...