Skocz do zawartości

[łańcuch] Zerwany


rowerzysta01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem ostatnio nowy łańcuch i kasetę, po wymianie trochę przeskakiwał, ale w sklepie powiedziano mi ze tak będzie  dopóki się nie ułoży. Niestety podczas jazdy nagle się zablokował i nie mogłem pedałować, myślałem że łańcuch spadł,po zatrzymaniu okazało się że łańcuch był na swoim miejscu, gdy mocniej szarpnąłem zerwał się. Pytanie czy to była wina łańcucha, czy złego ustawienia, przejechałem raptem 20 kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać ewidentnie, że łańcuch był nieprawidłowo założony - prawdopodobnie pin po wciśnięciu nie był zaklepany należycie starannie (a z doświadczenia wiem, że to niebywale ważne :)

 

Wyrzuć to jedno oczko a w zamian dodaj spinkę - polecam (rewelacyjne ułatwienie czyszczenia łańcucha) - najlepiej to jedź do tego spec mechanika (a może jednak do innego), żeby pokazać i naprawić na jego koszt. To stare ogniwko już się do niczego nie nadaje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem u niego powiedział żeby reklamować i go już wysłałem. Pytałem się czy da się coś zrobić na miejscu , ale on mówił że się nie da. W okolicy nie ma innego fachowca.

oglądałem kilka filmików i zdjęć, i wygląda na to że łańcuch rozerwał się nie na spince tylko w miejscu normalnego połączenia łańcucha

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wygląda na to że łańcuch rozerwał się nie na spince tylko w miejscu normalnego połączenia łańcucha

a to masz jednak już spinkę?  Bo nie wynikało, to z opisu w Twoim poście.

 

W ostateczności można wrzucić drugą

lub

zastąpić ten odcinek kawałkiem, o który na pewno serwisant skrócił przy montażu łańcuch (ja zawsze sobie zostawiam tą część na czarną godzinę) - tylko wtedy najlepiej zastosować nowe piny do spięcia.

 

Choć jak już piszesz to już wysłałeś łańcuch do relkamacji.

Z reklamacją, to na pewno zejdzie sporo czasu. Może kup sobie drugi łańcuch, a ten jak przyślą, to będziesz miał do metody "2 łańcuchy - jedna kaseta".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe piny do spięcia.

 

Pewnie nie miał. .......Spinki nie było. Mój błąd

 

Nowy łańcuch i nowa kaseta powinny odrazu pracować gładko. Chyba, że zebatki korby są zużyte. Mam wątpliwości co do kompetencji tego mechanika.

 

Zobaczymy jak z reklamacja.

Jak dostane nowy i będzie problem z przeskakującym łańcuchem ,to wyreguluje. 

 

Skoro mówił że przez pewien czas łancuch musi się ułożyć to myślałem ze to normalne że skacze.  

Xzyli przyczyna zerwania nowego łańcucha mogła być zła regulacja a nie wada fabryczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch przeskakiwał, bo był nieprawidłowo skuty: albo zbyt mocno sklepane ogniwko, albo co bardziej prawdopodobne (bo się zerwał) za słabo zaklepany pin, która zaraz się wypiął niepostrzeżenie z jednej strony - na pierwszy rzut oka nie widać tego.

 

PS.:

Z kumplem mieliśmy na wyprawie przygodę, że jemu też zaczął skakać łańcuch. Regulował przerzutki, zdejmował sakwy, bo może uciskają linki. Po kilkunastu km, z boku zauważyłem (choć sam patrzył się na ten łańcuch, jak "szpak w ..." i nie widział), że jedna strona jednego z ogniwek ostro odstaje w górę :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch przeskakiwał, bo był nieprawidłowo skuty: albo zbyt mocno sklepane ogniwko, albo co bardziej prawdopodobne (bo się zerwał) za słabo zaklepany pin, która zaraz się wypiął niepostrzeżenie z jednej strony - na pierwszy rzut oka nie widać tego.

 

czyli lepiej mieć przy sobie spinkę do łańcucha, gdyby się zerwał. zgadza się.

czy kupić łańcuch  CAMPAGNOLO C9. 

Mój Rower

 

 

W sklepie coś marudził ze się tego rozkuć już nie da.... i połaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy się zdarzają i nie są niczym szczególnym. O wyjątkowości dało by się powiedzieć gdybyś skuł ponownie i stało się to samo i itd. Kolejna sprawa to nie ma czegoś takiego jak układanie się łańcucha na nowej kasecie. Na starej tak ale nie na nowej. Następna sprawa to czy będziesz miał C9 czy spinkę to bez porządnego skuwacza w takiej sytuacji nic nie zdziałasz. Ostatnia sprawa to nie ma w obecnych łańcuchach czegoś takiego jak „przyklepywanie” pinu. Nie ta technologia i nie te metody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia sprawa to nie ma w obecnych łańcuchach czegoś takiego jak „przyklepywanie” pinu. Nie ta technologia i nie te metody.

 

To nie sklepujesz delikatnie pin'u? To może u kumpla był starej generacji, bo trzeba było zaklepać.

Ja teraz nie zaklepuję, bo od kilku lat spinkę stosuję i jest niezastąpiona jak dla mnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem łańcuch był źle złożony. Jak skracasz łańcuch to są tylko dwie pewne możliwości pierwsza i moim zdaniem najlepsza to użycie odpowiedniej spinki, druga to użycie specjalnego przedłużonego pina do złamania, o którym była mowa wyżej. Jeśli złożysz łańcuch na starym pinie to prędzej czy później się rozepnie chyba że go odpowiednio zaklepiesz jednak ta możliwość prawdopodobnie tylko w starszych produkcjach. Uważam że monter próbował zaklepać pin jednak przesadził i ogniwko się blokowało dlatego łańcuch przeskakiwał powiedział Ci że to z czasem przejdzie bo liczył na to że połączenie się dotrze i będzie git niestety tak się nie stało. Usterkę powinien ci naprawić od ręki w przeciągu max 10 min usuwając uszkodzone ogniwo a w jego miejsce wstawiając spinkę za którą dodatkowo musiałbyś dopłacić całe 2,50zł a jeśli serwisant by się poczuł do odpowiedzialności to zapłacił by za nią z własnej kieszeni albo puścił w koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchy pod 9 sp niestety nie dają się tak łatwo skuć z powrotem dlatego zaleca się posiadanie spinki. Prawidłowo założony łańcuch i poprawnie działająca zmieniarka to dwa czynniki, które wykluczają blokowanie się łańcucha. Takie coś występuje gdy łańcuch przestaje pracować na kasecie czyli wyskoczy poza nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytałem każdy łańcuch trzeba dopasować i skrócić jeśli jest za dużo ogniw, natomiast niektórzy twierdza że łańcuchy pod kasetę 9 rzędowa np hg-53, trudno rozkuć, lub się nie da, w niektórych modelach występuje spinka do łączenia. 

Na razie czekam co ze starym łańcuchem. pytanie gdybym miał brać nowy to CAMPAGNOLO C9, jego się skuwa , czy jest spinka, nie będzie problemu ze skróceniem?

Skuwacz i spinki profilaktycznie kupiłem na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Rozkuć łańcuch jest bardzo prosto i da się to zrobić zawsze. Problem pojawia się przy skuwaniu.

Nigdy nie powinno spinać się skróconego lub zerwanego łańcucha już użytym pinem. Prawdopodobieństwo pęknięcia jest wtedy bardzo wysokie, bo każdy taki pin jest już uszkodzony.

Nie radzę wybierać się na zawody lub dłuższą wycieczkę z tak poskładanym łańcuchem.

W takich sytuacjach zawsze trzeba zastosować nowy pin. Najwygodniej jest w przypadku shimano, bo do każdego łańcucha takowy dokładają.

Polecam zostać przy HG53, bo to jest dobry łańcuch, tylko dokupić spinkę connex by Wippermann (9-rzędową).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...