G00ral Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 Witam (proszę nie usuwać bo nie ma takiego tematu) Mam dwa pytania. Mam rower Scott Aspect 10 M i od nowości był tylko raz w serwisie (po miesiącu) Od ponad 3 lat co sezon czyściłem go, smarowałem łańcuch i oczywiście dopompowywałem powietrza do kół. Nic więcej przy nim nie robiłem. Teraz nasuwa mi się pytanie co już pasuje wymienić, sprawdzić ?. Zapomniałem jeszcze dodać, że ostatnio kolega dla żartu psiknął mi WD-40 na tarczę. Nie hamował w ogóle więc sciągnąłem tarcze, klocki i tarcze wyczyściłem, a klocki lekko przetarłem papierem ściernym . Wiele to nie pomogło. Przy mocniejszym hamowaniu hamulce piszczały. No i teraz co wymienić: klocki czy tarcze ? Pozdrawiam G00ral
Eper Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 Kolegę. Od hamulców zależy Twoje bezpieczeństwo... Co do serwisu roweru, napisz może jakie dolegliwości ma, bo tak powiedzieć to jak wróżenie z fusów.
Mod Team michuuu Napisano 16 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 16 Kwietnia 2013 Tarcze do się umyć. Klocki jakie masz? Z żywicznymi żadnych czarów nie zrobisz ,trzeba nowe. Co do wymiany części - jak się nic nie dzieje to po co? Czyścić, smarować to co trzeba i jeździć.
cu8er Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 Szczerzę powiedziawszy zajrzał bym do piast, sprawdził kulki i konusy czy nie mają wżerów oraz ponownie je nasmarował. http://www.dobresklepyrowerowe.pl/serwis/regulacja-piast-rowerowych-na-lozyskach-kulkowych/
KamilGT Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 po pierwsze podstawowe wiadomoći proszę podaćIle rower, cały sprzet ma przejechane, teren czy był katowany - błoto, dużo gór, deszcze, piasek jeśli nie ma dużo km nie trzeba wymieniać w nim za wiele.Hamulce to podstawa posprawdzać.-regulacja-zmiana klockówRegulacja przerzutekNaciąganie linekŁańcuch pewnie naciągnięty więc albo wymiana na nowy albo 2 ogniwa wyciągnąćposprawdzać zębatki i ocenic stan jak i w korbie czy w kasecie. wszystko zależy od użytkowania i ilości przejechanych kilometrówKierownica czy nie ma luzów czy nic nie bije.jeszcze mozna tak wymieniać trochę rzeczy ale to raczej już mniej ważne.
mklos1 Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 No i teraz co wymienić: klocki czy tarcze ? Zaproponuj koledze, aby kupił ci nowe klocki, skoro był taki mądry z tym WD 40. Gdzie trzeba zajrzeć i co zrobić zależy od tego jak rower był użytkowany i gdzie stał. Jaki ma przebieg?
G00ral Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Napisano 16 Kwietnia 2013 Tarcze do się umyć. Klocki jakie masz? Z żywicznymi żadnych czarów nie zrobisz ,trzeba nowe. Co do wymiany części - jak się nic nie dzieje to po co? Czyścić, smarować to co trzeba i jeździć. A co smarować oprócz łańcucha ? Miałem jeden problem. Łańcuch ociera o przednia przerzutkę . Regulowałem to (odchylała się od łańcucha) i nie ocierało, ale jak chcialem zmienić to nie mogła zsunać na niższą zębatkę. Jeżeli chodzi o klocki to mam takie http://allegro.pl/shimano-b01s-klocki-do-416-445-485-525-505-575-rt-i3178191855.html Hamulce mam takie Shimano BR-M445.
KamilGT Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 co do regulacji może to pomoże powodzenia
G00ral Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Napisano 17 Kwietnia 2013 Dzieki. To co napisaliście na pewno mi pomoże. A co mam jeszcze i czym samarowac oprócz łańcucha ? Dzisiaj będę coś grzebał przy rowerku i jak będę miał wątpliwości to napiszę. Jezeli chodzi o przebieg mojego roweru to jest ponad 400 km . Więc przy takim przebiegu gdzie mam zajrzeć, co nasamarowac i czym ? Chcę wiedziec zeby nie rozbierać wszystkiego.
Sansei6 Napisano 17 Kwietnia 2013 Napisano 17 Kwietnia 2013 Tyle to ja już w tym roku prawie zrobiłem, z czego 300 w śniegu, błocie pośniegowym i soli
KamilGT Napisano 17 Kwietnia 2013 Napisano 17 Kwietnia 2013 Najpierw wyczyść sobie napęd cały (łańcuch, przednie zębatki i tylne), ciepłą wodą z mydłem i płynem ludwik ja tak robie kilka razy do roku lub gdy dopadnie mnie deszcz i trzeba jeździć po błocie.Odczekaj aż wyschnie i nasmaruj łańcuch, niepowiem ci czym, ja używam smaru z pracy specialny do łancuchów i zębatek w suchych i mocno zapylonych pomieszczeniach (używany w maszynach górniczych). po nasmarowaniu łańcucha przeleć przerzutkami tak by one tez sie nasmarowały, nie używaj WD40 bo najpierw świetnie smaruje ale z biegiem czasu wysusza. no i na końcu sprawdź stan linek i wyreguluj.Sprawdz stan klocków hamulcowych i hamulce tez wyreguluj.Na koncu sprawdz czy koła nie mają luzów, czy nie ma luzów na korbie i kierownicy.Podokręcaj i po sprawdzaj sróby, lepiej dmuchac na zimne No i życzę miłej jazdySansei6 nie każdy zaczyna sezon tak wcześnie no ale to się chwali tobie, że nie patrzysz na pogodę,G00ral chwali się że lepiej późno niż wcale złapał chęci do kręcenia Przez ostatnie 7 dni słonecznej wiosny zrobiłem ok 240 km a w tym sezonie już ok 310km
Sansei6 Napisano 17 Kwietnia 2013 Napisano 17 Kwietnia 2013 Chciałem tylko wskazać, że jak na 3 lata, to właściwie żaden dystans i o ile rower nie był przeciągnięty po jakimś błocie, deszczu, soli i innym syfie, to jest właściwie nówka.
KamilGT Napisano 17 Kwietnia 2013 Napisano 17 Kwietnia 2013 No tak masz racje prawie nówka dlatego wystarczy tylko delikatny serwis posprawdzać co posprawdzać i chęci do jazdy
G00ral Napisano 18 Kwietnia 2013 Autor Napisano 18 Kwietnia 2013 Jeżeli chodzi o hamulce to już kupiłem nowe klocki na przód. Łańcuch też myślałem wyczyścić, ale paliwem. Już raz tak robiłem. Kupiłem też olej SHIMANO do łańcucha na suche warunki. Co jeszcze mogę nasmarować tym olejem ?
G00ral Napisano 20 Kwietnia 2013 Autor Napisano 20 Kwietnia 2013 Jak mogę sprawdzić czy łańcuch jest naciągnięty ?
KamilGT Napisano 20 Kwietnia 2013 Napisano 20 Kwietnia 2013 nie wiem jak ci to wytłumaczyć poszukaj na forum użyj google a i moze to ci pomoże u mnie przerzutki gdy pracują są w podobnym ustawieniu. gdy z przodu mam najmniejszą i z tyłu największą przerzutka jest naciagnięta pod kątem ok. 100 stopni i przy innych biegach nieprzekracza tego
G00ral Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Napisano 22 Kwietnia 2013 Zrobiłem już przegląd roweru. Ściągnąłem tylne koło, wyczyściłem wszystkie zębatki benzyną. Po 3 latach trochę się tego nazbierało. Łańcuch też benzyną wyczyściłem. Wszystkie śruby po dokręcałem. Teraz czekam tylko na klocki hamulcowe. W związku z tym mam pytanie. Czy nowe klocki dać na przód, czy tylne klocki dać na przód a na tył nowe ? Ja ma hamulce tarczowe hydrauliczne. Te hamulce też się jakoś reguluje ?
Mod Team michuuu Napisano 22 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 22 Kwietnia 2013 Jak hamujesz tak jak ustawa przewiduje czyli głównie przodem to nowe daj na przód.
G00ral Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Napisano 22 Kwietnia 2013 Aha to zrobię tak jak mówisz. A jak z regulacją tych hamulców ? Mój rower to dokładnie ten http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=21&kr=2009 Powiedzcie mi jeszcze co mam sprawdzić w amortyzatorach ? Coś dolać, wyczyścić ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.