Skocz do zawartości

[Amortyzator] Nie da się wyjąć


Prox

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Mam problem - nie mogę wyjąć amortyzatora ani kierownicy z rury. Nie mam mostka, a wszystko zakręcam na imbusa od góry i śruby od dołu. W środku jest klin, ale on tam zostaje i nie da się nic więcej zrobić. Nie pomaga wybijanie, szarpanie ani skręcanie (koło między nogi). Trzeba odciąć amory, czy jest sposób?

Napisano

Stalowy wpuszczany mostek zardzewiał w rurze sterowej.

Ostatnio serwisując koledze stary rower miałem dokładnie to samo i nawet WD40 nie dało rady chociaż klin wyszedł bez problemu. Próbowałem na siłę obracać kierownicę blokując widełki i przedłużając ramię, ale nawet jeśli z hukiem przeskoczyła o parę stopni to i tak żadną siłą nie dało się jej wyjąć.

Ostatecznie z trudem nastawiłem ją do pierwotnej pozycji i dałem sobie spokój :bye2:

 

Myślę, że można by jeszcze odciąć mostek tak żeby dało się wyjąć amortyzator z ramy i nagrzać rurę sterową palnikiem lub opalarką. Gdy się rozszerzy wybić znienawidzoną rurkę ze środka. Nie miałem jednak już nerwów żeby tak cudować :verymad:

Napisano

 

Jeśli nie masz mostka to jest to widelec.

 

Niekoniecznie. Istnieją amortyzowane widelce z gwintowanymi rurami sterowymi 1", podobnie jak wpuszczane mostki pod 1 1/8" i stery ahead 1". Aczkolwiek zdjęcie nie zaszkodzi.

Napisano

Niekoniecznie. Istnieją amortyzowane widelce z gwintowanymi rurami sterowymi 1", podobnie jak wpuszczane mostki pod 1 1/8" i stery ahead 1". Aczkolwiek zdjęcie nie zaszkodzi.

 

Dobra - wykręciłem imbusem śrubę delikatnie i wbiłem młotkiem przez deseczkę. Pojawia się inny problem - ten klin osiada teraz niżej, przez co jak kierownicę maksymalnie na dół opuszczę, to dopiero mogę dokręcać imbus. I to tak na 0,7cm - więcej nie wchodzi. Coś uszkodziłem?

  • Mod Team
Napisano

tam nie ma co uszkodzić a klin jest na tyle potężny ze prędzej być uszkodził ramę nić klina. No chyba ze amelinowy :D daj zdjęcia.

Napisano

Wypręć imbus, wyciągnij mostek i będziesz wiział czy klin przypadkiem się nie przekręcił, przy wyjętym mostku wkręć śrubę w klin i wyciągnij go na zewnątrz, następnie wykręć śrubę, poskładaj mostek z klinem tak żeby skosy pasowały wkręć śrubę tak żeby klin miał lekki luz i masz mostek gotowy do założenia w sterówce.

Teraz możesz zająć się wyjęciem widelca.

Napisano

Wypręć imbus, wyciągnij mostek i będziesz wiział czy klin przypadkiem się nie przekręcił, przy wyjętym mostku wkręć śrubę w klin i wyciągnij go na zewnątrz, następnie wykręć śrubę, poskładaj mostek z klinem tak żeby skosy pasowały wkręć śrubę tak żeby klin miał lekki luz i masz mostek gotowy do założenia w sterówce.

Teraz możesz zająć się wyjęciem widelca.

Okej, okej, ale chodzi mi o to, że po wybiciu klina (wbiłem go w rurę sterową, bo nie mogłem wyjąć kiery) teraz jak go układam  i wstawiam kierownicę, to mam ją bardzo nisko. Chcę wyżej, to nie mogę, bo klin opada tak nisko, że przy najniżej ustawionej kierownicy, ledwo mogę imbusa wkręcić. To jest teraz problem - wyciągnięcie wyżej kierownicy. 

Napisano

Nie wiem o co Ci chodzi, składasz komplet - mostek skręcony śrubą z klinem ( ale klin wyjmij najpierw z rury i skręć go z mostkiem) ,  i ten mostek jako całość z klinem  wsuwasz na odpowiednią wysokość, następnie dokręcasz śrubę która powoduje przesunięcie osiowe klina względem mostka i zakleszczenie zestawu w sterówce . I  mostek ustawiony ...

Napisano

Nie wiem o co Ci chodzi, składasz komplet - mostek skręcony śrubą z klinem ( ale klin wyjmij najpierw z rury i skręć go z mostkiem) ,  i ten mostek jako całość z klinem  wsuwasz na odpowiednią wysokość, następnie dokręcasz śrubę która powoduje przesunięcie osiowe klina względem mostka i zakleszczenie zestawu w sterówce . I  mostek ustawiony ...

Czyli źle to robię. Zawsze wpuszczałem klin i na to "kładłem" kierownicę i nie było problemu, bo stawała w pewnym miejscu (dla mnie idealnym). Zmyliło mnie to, że teraz nie staje w tym miejscu. Dzisiaj sobie to poprawię - wielkie dzięki.

 

Jak już jesteśmy przy amorach/widalcach, mam pytanie co do ich wymiany. Czym się przycina rurę sterową? Oddać do warsztatu rowerowego?

Napisano

Mona przyciąć piłką do metalu, tylko trzeba uważać żeby ciąć prostopadle do osi rury sterowej.

Czyli generalnie muszę kupić amortyzator z rurą sterową taką, jak w starym? Dokładnie taką i tylko taką? Czy może serwisy rowerowe umieją przyciąć ładnie?

Napisano

W nowych amortyzatorach rura sterowa jest dłuższa, praktycznie zawsze trzeba ją przycinać do odpowiedniej długości.

Poważny serwis rowerowy powinien bez problemu w odpowiedni sposób przyciąć rurę sterową.

Napisano

Masz mostek wpuszczany i stery ahead? :teehee:  Czy nakręcane?

Jak wpuszczany mostek to co Ci te stery trzyma "w kupie"?

A jak nakręcane to chcesz ciąć gwintowaną rurę?

Chyba że chcesz przejść na 1" ahead? To ja się pogubiłem? :wacko:

 

Napisano

Masz mostek wpuszczany i stery ahead? :teehee:  Czy nakręcane?

Jak wpuszczany mostek to co Ci te stery trzyma "w kupie"?

A jak nakręcane to chcesz ciąć gwintowaną rurę?

Chyba że chcesz przejść na 1" ahead? To ja się pogubiłem? :wacko:

Mam klasyczne stery (wpuszczane - z klinem) 1 1/8. Chcę zmienić amortyzator, bo mi się delikatnie wygiął (i nie ugina się prawie, a i tak do wymiany był). Dlatego pytam, czy mogę kupić amortyzator z dłuższa rurą, czy musi być identyko.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mam klasyczne stery (wpuszczane - z klinem) 1 1/8. Chcę zmienić amortyzator, bo mi się delikatnie wygiął (i nie ugina się prawie, a i tak do wymiany był). Dlatego pytam, czy mogę kupić amortyzator z dłuższa rurą, czy musi być identyko.

 

Borykam się z niemal identycznym problemem. Również chcę zmienić amor, średnica to 1 i 1/8 cala długość to ok 17cm i niezbędny gwint. Czy te bez gwintu można gwintować?

Napisano

Tak bezbroblemu można gwintować

 

a jesteś w stanie zaproponować mi jakiś konkretny model (do 300pln) który spisałby się (jako tako) w trekkingu?

Napisano

Troszkę przekracza mój budżet, poza tym czy to aby na pewno 28 cali, doczytałem że z gwintem... Problemem jest też to, że nie mam praktyki w zagranicznych zakupach. Ale dla tej marki chyba warto wydać troszkę więcej niż się planowało prawda?

Napisano

Ten droższy z przesyłką DHL wychodzi prawie 100E. Jesteś w stanie wytłumaczyć mi różnice pomiędzy nimi? Droższy jest powietrzny, w tańszym też coś jest napisane "AIR". Tańszy ma regulację, droższy też?

Ciekawe ile trzeba czekać na normalną przesyłkę...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...