Prox Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 Cześć, Mam problem - nie mogę wyjąć amortyzatora ani kierownicy z rury. Nie mam mostka, a wszystko zakręcam na imbusa od góry i śruby od dołu. W środku jest klin, ale on tam zostaje i nie da się nic więcej zrobić. Nie pomaga wybijanie, szarpanie ani skręcanie (koło między nogi). Trzeba odciąć amory, czy jest sposób?
seraph Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 Stalowy wpuszczany mostek zardzewiał w rurze sterowej. Ostatnio serwisując koledze stary rower miałem dokładnie to samo i nawet WD40 nie dało rady chociaż klin wyszedł bez problemu. Próbowałem na siłę obracać kierownicę blokując widełki i przedłużając ramię, ale nawet jeśli z hukiem przeskoczyła o parę stopni to i tak żadną siłą nie dało się jej wyjąć. Ostatecznie z trudem nastawiłem ją do pierwotnej pozycji i dałem sobie spokój Myślę, że można by jeszcze odciąć mostek tak żeby dało się wyjąć amortyzator z ramy i nagrzać rurę sterową palnikiem lub opalarką. Gdy się rozszerzy wybić znienawidzoną rurkę ze środka. Nie miałem jednak już nerwów żeby tak cudować
mateusz0595 Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 Amortyzatora czy widelca? Jeśli nie masz mostka to jest to widelec. Pokaż na zdjęciu jak to wygląda, może nie odkręciłeś wszystkich śrub.
seraph Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 Jeśli nie masz mostka to jest to widelec. Niekoniecznie. Istnieją amortyzowane widelce z gwintowanymi rurami sterowymi 1", podobnie jak wpuszczane mostki pod 1 1/8" i stery ahead 1". Aczkolwiek zdjęcie nie zaszkodzi.
Prox Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Napisano 16 Kwietnia 2013 Niekoniecznie. Istnieją amortyzowane widelce z gwintowanymi rurami sterowymi 1", podobnie jak wpuszczane mostki pod 1 1/8" i stery ahead 1". Aczkolwiek zdjęcie nie zaszkodzi. Dobra - wykręciłem imbusem śrubę delikatnie i wbiłem młotkiem przez deseczkę. Pojawia się inny problem - ten klin osiada teraz niżej, przez co jak kierownicę maksymalnie na dół opuszczę, to dopiero mogę dokręcać imbus. I to tak na 0,7cm - więcej nie wchodzi. Coś uszkodziłem?
Mod Team Puklus Napisano 16 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 16 Kwietnia 2013 tam nie ma co uszkodzić a klin jest na tyle potężny ze prędzej być uszkodził ramę nić klina. No chyba ze amelinowy daj zdjęcia.
Rulez Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 Wypręć imbus, wyciągnij mostek i będziesz wiział czy klin przypadkiem się nie przekręcił, przy wyjętym mostku wkręć śrubę w klin i wyciągnij go na zewnątrz, następnie wykręć śrubę, poskładaj mostek z klinem tak żeby skosy pasowały wkręć śrubę tak żeby klin miał lekki luz i masz mostek gotowy do założenia w sterówce. Teraz możesz zająć się wyjęciem widelca.
Prox Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Napisano 16 Kwietnia 2013 Wypręć imbus, wyciągnij mostek i będziesz wiział czy klin przypadkiem się nie przekręcił, przy wyjętym mostku wkręć śrubę w klin i wyciągnij go na zewnątrz, następnie wykręć śrubę, poskładaj mostek z klinem tak żeby skosy pasowały wkręć śrubę tak żeby klin miał lekki luz i masz mostek gotowy do założenia w sterówce. Teraz możesz zająć się wyjęciem widelca. Okej, okej, ale chodzi mi o to, że po wybiciu klina (wbiłem go w rurę sterową, bo nie mogłem wyjąć kiery) teraz jak go układam i wstawiam kierownicę, to mam ją bardzo nisko. Chcę wyżej, to nie mogę, bo klin opada tak nisko, że przy najniżej ustawionej kierownicy, ledwo mogę imbusa wkręcić. To jest teraz problem - wyciągnięcie wyżej kierownicy.
Qr3ak Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 Zdemontuj koło i wybij klin do góry od drugiej strony, rura sterowa jest na pewno przelotowa.
Rulez Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 Nie wiem o co Ci chodzi, składasz komplet - mostek skręcony śrubą z klinem ( ale klin wyjmij najpierw z rury i skręć go z mostkiem) , i ten mostek jako całość z klinem wsuwasz na odpowiednią wysokość, następnie dokręcasz śrubę która powoduje przesunięcie osiowe klina względem mostka i zakleszczenie zestawu w sterówce . I mostek ustawiony ...
Prox Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Napisano 17 Kwietnia 2013 Nie wiem o co Ci chodzi, składasz komplet - mostek skręcony śrubą z klinem ( ale klin wyjmij najpierw z rury i skręć go z mostkiem) , i ten mostek jako całość z klinem wsuwasz na odpowiednią wysokość, następnie dokręcasz śrubę która powoduje przesunięcie osiowe klina względem mostka i zakleszczenie zestawu w sterówce . I mostek ustawiony ... Czyli źle to robię. Zawsze wpuszczałem klin i na to "kładłem" kierownicę i nie było problemu, bo stawała w pewnym miejscu (dla mnie idealnym). Zmyliło mnie to, że teraz nie staje w tym miejscu. Dzisiaj sobie to poprawię - wielkie dzięki. Jak już jesteśmy przy amorach/widalcach, mam pytanie co do ich wymiany. Czym się przycina rurę sterową? Oddać do warsztatu rowerowego?
Rulez Napisano 17 Kwietnia 2013 Napisano 17 Kwietnia 2013 Mona przyciąć piłką do metalu, tylko trzeba uważać żeby ciąć prostopadle do osi rury sterowej.
Prox Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Napisano 17 Kwietnia 2013 Mona przyciąć piłką do metalu, tylko trzeba uważać żeby ciąć prostopadle do osi rury sterowej. Czyli generalnie muszę kupić amortyzator z rurą sterową taką, jak w starym? Dokładnie taką i tylko taką? Czy może serwisy rowerowe umieją przyciąć ładnie?
Rulez Napisano 17 Kwietnia 2013 Napisano 17 Kwietnia 2013 W nowych amortyzatorach rura sterowa jest dłuższa, praktycznie zawsze trzeba ją przycinać do odpowiedniej długości. Poważny serwis rowerowy powinien bez problemu w odpowiedni sposób przyciąć rurę sterową.
seraph Napisano 17 Kwietnia 2013 Napisano 17 Kwietnia 2013 Masz mostek wpuszczany i stery ahead? Czy nakręcane? Jak wpuszczany mostek to co Ci te stery trzyma "w kupie"? A jak nakręcane to chcesz ciąć gwintowaną rurę? Chyba że chcesz przejść na 1" ahead? To ja się pogubiłem?
Prox Napisano 18 Kwietnia 2013 Autor Napisano 18 Kwietnia 2013 Masz mostek wpuszczany i stery ahead? Czy nakręcane? Jak wpuszczany mostek to co Ci te stery trzyma "w kupie"? A jak nakręcane to chcesz ciąć gwintowaną rurę? Chyba że chcesz przejść na 1" ahead? To ja się pogubiłem? Mam klasyczne stery (wpuszczane - z klinem) 1 1/8. Chcę zmienić amortyzator, bo mi się delikatnie wygiął (i nie ugina się prawie, a i tak do wymiany był). Dlatego pytam, czy mogę kupić amortyzator z dłuższa rurą, czy musi być identyko.
mirase609 Napisano 29 Kwietnia 2013 Napisano 29 Kwietnia 2013 Mam klasyczne stery (wpuszczane - z klinem) 1 1/8. Chcę zmienić amortyzator, bo mi się delikatnie wygiął (i nie ugina się prawie, a i tak do wymiany był). Dlatego pytam, czy mogę kupić amortyzator z dłuższa rurą, czy musi być identyko. Borykam się z niemal identycznym problemem. Również chcę zmienić amor, średnica to 1 i 1/8 cala długość to ok 17cm i niezbędny gwint. Czy te bez gwintu można gwintować?
mirase609 Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Tak bezbroblemu można gwintować a jesteś w stanie zaproponować mi jakiś konkretny model (do 300pln) który spisałby się (jako tako) w trekkingu?
Rulez Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 CRC wyprzedaje amory Trekkingowe (górny rząd, Marzocchi TXC) : http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=613
mirase609 Napisano 6 Maja 2013 Napisano 6 Maja 2013 Troszkę przekracza mój budżet, poza tym czy to aby na pewno 28 cali, doczytałem że z gwintem... Problemem jest też to, że nie mam praktyki w zagranicznych zakupach. Ale dla tej marki chyba warto wydać troszkę więcej niż się planowało prawda?
Rulez Napisano 6 Maja 2013 Napisano 6 Maja 2013 Jak to przekracza budżet, ten tańszy za 65 Euro na pewno nie przekracza (ale dołożył bym do droższego - powietrznego), na pewno są pod 28" .... Tańszy : http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=96107 Droższy powietrzny : http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=96103
mirase609 Napisano 6 Maja 2013 Napisano 6 Maja 2013 Ale w moim wypadku zmiana na powyższy wiąże się ze zmianą sterów na ahead jeśli mam nakręcane prawda?
mirase609 Napisano 6 Maja 2013 Napisano 6 Maja 2013 Ten droższy z przesyłką DHL wychodzi prawie 100E. Jesteś w stanie wytłumaczyć mi różnice pomiędzy nimi? Droższy jest powietrzny, w tańszym też coś jest napisane "AIR". Tańszy ma regulację, droższy też?Ciekawe ile trzeba czekać na normalną przesyłkę...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.