Skocz do zawartości

[koła] mavic crossride


Pinio46

Rekomendowane odpowiedzi

doberek :D

nie linczujcie od razu :D

Jako że mam mały problem z heblem hydraulicznym z tyłu (deore 2012) przyciera pod obciążeniem(jak posadzę zad na środku ramy to przestaje przycierać) ustawiony na sucho chodzi miodzio. Tak się zastanawiam, czy to nie wina kółek w/w, czy aby nie są za wiotkie jak pode mnie solo ważę plus minus 95 kilo. Czy dobrze w miarę wybrałem, czytałem tu i ówdzie, że kółka spoko pod moja wagę albo nawet większą dają radę, a może hebel źle ustawiony ?? Ale nawet zaliczył serwis i nic w zasadzie tylko tarczę trochę wyprostowali bo niby lekko krzywa była( przejechała 45 kilometrów w sumie, no ale nową można kupić krzywą albo skrzywić przy montażu). Niemniej jednak coś jest nie halo tylko co ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kół to ile ludzi tyle zdań na ten temat. Ogólnie chwalone chociaż nie brakuje opini że wiotkie ;)

To jednak nie ma wpływu na hamulec bo tarczę masz na piaście a wiotkość tyczy się raczej obręczy. Ja bym sprawdził czy nie masz luzu na piaście, pomimo że to maszyny podobno mają system kasowania luzu i czytałem że takowy potrafił się pojawić.

Ewentualnie wiotkość ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne koło Mavic Crossride nie ma regulacji luzu łozysk. Koła te wykorzystują technologię QRM czyli luzy na łożyskach są fabrycznie ustawione. Możiwość kasowania luzów dostępna jest w technologi QRM+ wykorzystywanej w wyższych modelach kół.

Moim zdaniem jest to albo kwestia regulacji zacisku albo, jak już wspomniano wyżej, wiotkości ramy.

Pzdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można kasować luzy w Crossride, robi się to podobnie jak w konusach (shimano), jedną zakrętką dokręcasz na tyle żeby nie było luzu na łożysku ale na tyle lekko żeby się płynnie obracało, a drugą nakrętką kontrujesz trzeba mieć takie 2 płaskie pasujące klucze

sprawdzone w praktyce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja obsługi kół Mavic:

 

"12. Regulacja łożysk

       QRM+: aby wyregulować luz łożyskowy, zostawić koło na rowerze i użyć dołączonego do koła klucza do piast. Jeśli występuje luz, dokręcić śrubę tak, aby go      

       wyeliminować. Jeśli koło nie obraca się swobodnie, delikatnie poluzować śrubę.

       QRM: piasty QRM są regulowane fabrycznie w celu optymalizacji wydajności i zapobiegania przedwczesnemu zużyciu.

       QRM SL: wyregulować siłę zamykania szybkiego zacisku tak, aby wyeliminować luz koła."

 

Ale skoro można w praktyce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszą tak w instrukcji żeby ludzie sami nie próbowali naprawiać , jeżeli w QRM + jest to prosta regulacja Srubką to proszę bardzo, "udostępnili" taką regulacje dla wszystkich, w takim razie w QRM zwykłych trzeba się udać do serwisu (zapłącić) lub samemu w domu rozkminić , po za tym jak coś  źle zakontrujesz, możesz doprowadzić do szybkiego zużycia łożysk, więc może dlatego nie chcieli żeby użytkownicy sami grzebali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj w harfa haryson chyba inaczej się pisze ale wuj google podpowie. Powinni mieć tą podkładkę. Koszt chyba coś o około dychy :D

Mam prośbę do modów żeby przenieść temat do działu hamulce rowerowe i inaczej zatytuować jeśli można oczywiście, może tam uda się jakoś problem rozwiązać.

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...