Skocz do zawartości

[Amortyzator] Wymiana - zaspawany?


Prox

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam,


 


Dzisiaj chciałem wymienić łożyska 1 i 1,8 w sterach (nie mam mostka, a kierę starego typu). Niestety nie mogę jej wyjąć - tak jakby zaspawała się z rurą sterową od amorka. Postanowiłem więc chwycić koło między nogi i obrócić kierownicę z całej siły. Efekt? Wygięło mi amortyzatory. Doprowadziłem je do jako-tako stanu używalności (nieco zgięte, mniejszy skok, koło przesunięte o 1-2mm. Nieco luzu, ale jeździ.


 


Mam dwa pytania:


 


1. Jak mam do jasnej-ciasnej wyjąć kierownicę, skoro skręcanie i wybijanie nic nie daje? Jakby się przyspawała...


2. Na co patrzyć przy kupnie nowego amora? Rozumiem, że na rozstaw, wymiar zewnętrzny i aby był pod 1 i 1,8. A co z długością rury sterowej? Musi być identyczna jak w obecnym?


 


Mój amor to słabiutki i zużyty totalnie Rst 156e. 


 


Będę wdzięczny za podpowiedzi, bo dzisiaj 1,5h się męczyłem...


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klin się zapiekł, spróbuj walnąć młotkiem z góry

 

 

Jak wyżej, tylko nalej od dołu do rury sterowej odrobine oleju lub psiknij wd40, to powinno pomóc ruszyć cokolwiek.

 

Co do amorka- zwróć uwage na:

-geometrie rury- czy np. nie jest stożkowa jak tutaj (zakładając, że montujesz normalne stery): http://nokautimg2.pl/p-e1-1c-e11cef1ada0abae75731ffa920e359c3500x500/widelec-x-fusion-velvet-rl-taper-100mm-czarny.jpg

-średnicę rury sterowej (o czym już wspominałeś),

-długość- lepiej dłuższa rura sterowa, co pozwoli Ci odpowiednio dobrać wysokość, na jakiej ma znajdować się mostek, później dotniesz odpowienio rurę (w necie, czy nawet nawet na foum znajdziesz watki jak to    prawidłowo zrobić),

- to pod jaką oś piasty, jest amortyzator (obecnie masz 9mm),

- w zalezności jakie hamulce chcesz założyć: czy ma piwoty pod vbrake lub jakie jest mocowanie hamulca tarczowego- PM czy IS. Tutaj masz zobrazowane o co chodzi: http://mikemtb.org/porady/adapter/is_pm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem taki problem i poradzilem sobie tak :)

poloz rower, sciagnij przednie kolo wloz rure albo duzy klucz ogolnie cos mocnego miedzy golenie amora by moc na tym stanac i krec kierownica na boki najlepiej jakby ta byla stalowa, ja w ten sposob wprawdzie pokrzywilem mostek, ale rozdzielilem i moglem wymienic stery :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...