Skocz do zawartości

[opony] dobry dobór na przód i tył


Treczek15

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich. Mam mały dylemat w wyborze opon , opony które mnie interesują to Maxxis crossmark 26x2.1 i SCHWALBE rocket ron 26x2.1 i nie wiem którą bardziej opłaca się dać na przód a którą na tył. Jazda w terenie czyli zawody 90% las reszta miasto lub coś w tym stylu... 

 

Dawid

Napisano

popieram kolegę. Lecz dorzuce jeszcze od siebie Continental Race King 2.2, super oponka :)

jeśli z tych dwóch opon to rocket ron na przód.

 

Napisano

Na suche warunki polecam RK 2.2 i Rony, za to Crossmarki odradzam. Na mokre polecam Conti XK oraz Geaxy Saguaro - obie opony są bardzo uniwersalne trochę cięższe od 2 pierwszych ( szczególnie Saguaro) z tego co się orientuję to Saguaro będą się najwolniej ścierać, później XK, RK i najszybciej Rony.

Napisano

w deszczu  i w błocie trudno powiedzieć zależy od pogody ale lubie takie warunki ;D na wadze w miare tak bo rowerek ze lekki nie jest a jakoś trzeba go odchudzić  :)

A jeździsz w deszcz albo w błocie? Ile masz do wydania? I czy zależy ci na wadze?

 

 

a co powiedziecie o oponach maxxis ikon i aspen ?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

A jeździsz w deszcz albo w błocie? Ile masz do wydania? I czy zależy ci na wadze?

Żeby nie zakładać nowego tematu, pozwolę się podpiąć.

Gdybym tak jeździł w każdą pogodę, choć nie specjalnie po jakichś bagnach, no i na co dzień też po mieście i to czasem sporo - ulice, chodniki itp. no i zależało by mi na mocnej, trudnej do przebicia, takiej co bieżnik na niej długo pozostanie i da radę zarówno latem jak i zimą oponie na tył. Cena i waga nie maja znaczenia. Co byście polecili?

Mile widziane linki ;) 

Napisano

Geax Saguaro 2.2(wymiar jest realny) zalety :doskonala przyczepnosc w kazdych warunkach , asfalt , snieg , skaly, szutry ,korzenie wszystko zalezy od cisnienia w oponach i umiejetnosci jeźdzca. Sa bardzo odporne na przebicia, dobicia, przetarcia, oraz na ścieralność do 5000 km na tylnej oponie;)

 

Cena 59zł drut 810g, 110zł kevlar 640g  , polecam szukac na allegro sa okazje po 80 zl za nowy kevlar

 

Jest jeszcze wersja 2.0 ale  jest mniej komfortowa za to lzejsza o 80g , niekoniecznie bedzie duzo szybsza . Wersja 2.2 ma duży balon z czym idzie łatwośc pokonywania przeszkod oraz wysoki komfort

 

Testowalem najbardziej uniwersalne opony(SmartSam, CrossMark, Race =X King, Geax Mezcal) i wlasciwie to saguaro wypadaja najlepiej oczywiscie wersja 2.2

 

 

A jezeli ktoś mysli o zawodach to z w/w Saguaro  nie powinny zawieść przy żadnych warunkach, w ktorych jest możliwa jazda na poziomie , pomijam sytuacje gdzie na 20% zjedzie/podjezdzie jest lawina błota

Napisano

Pozwolę podłączyć się do tematu, żeby bałaganu nie robić :)

 

Szukam opon do ostrzejszej jazdy, początkowe stadia DH/FR. Głównie śmiganie po leśnych bezdrożach, czasami jakiś wypad w góry. Od jakiegoś czasu szukam opon, ale niestety większość które mnie zainteresowały (Conti MKII, RK czy Schwalbe) mają cienkie ścianki boczne, które mogą łatwo pociąć się na kamieniach. Widziałem ostatnio właśnie Saguaro i wyglądają na wytrzymałe, tylko waga wersji drutowej trochę spora. Czy jest jakaś sensowna opcja w okolicach powiedzmy 130 złotych za komplet? : )

 

@up:

 

Myślę, że w niektórych sytuacjach tak. Koła przednie i tylne spełniają różne zadania podczas jazdy, dlatego inna opona napędowa i prowadząca spisuje się czasami dużo lepiej, niż komplet takich samych gum.  :)

 

 

 

Napisano

możecie mi jeszcze powiedzieć czy w ogóle opłaca się zakładać 2 inne opony ?

 

 

Tak opłaca się, bo dobrze mieć z przodu oponę o lepszej przyczepności, a z tyłu oponę wolniej ścierającą się, ale trzeba pamiętać, że niektórzy producenci produkują opony o bieżniku ułożonym bardziej płasko jak Hutchinson, a niektórzy bardziej okrągło jak Conti, dlatego lepiej jeśli mieszać to różne modele tego samego producenta, chyba że obaj producenci robią opony o podobnym profilu.

Napisano

 

Tak opłaca się, bo dobrze mieć z przodu oponę o lepszej przyczepności, a z tyłu oponę wolniej ścierającą się, ale trzeba pamiętać, że niektórzy producenci produkują opony o bieżniku ułożonym bardziej płasko jak Hutchinson, a niektórzy bardziej okrągło jak Conti, dlatego lepiej jeśli mieszać to różne modele tego samego producenta, chyba że obaj producenci robią opony o podobnym profilu.

 

a mógłbyś mi polecić coś z serii maxisów ? 

Napisano

A ja polecam Onza Canis. Sam używam i uważam ze biją Schwalbe na głowę pod względem trakcji jak i trwałości

Napisano

Ikony sa świetne - trakcja, trwalosc tylko jeżeli dojeżdżasz asfaltami to halasuja niemiłosiernie

Napisano

Ikony sa świetne - trakcja, trwalosc tylko jeżeli dojeżdżasz asfaltami to halasuja niemiłosiernie

 

o hałas nie chodzi ;D a możesz mi jeszcze owiedzieć czy drut czu zwijanka bo osobiście to wydaje mi się że zwijanka jest slabsza ale wiem że jest lżejsza , więc co lepiej wybrać ?

Napisano

Zwijanka . Ta opona występuje w dwóch wersjach . Droższa posiada dodatkowe wzmocnienie. Trzeba uważać kupując bo sprzedawcy na Allegro najczęściej kopiuja opisy nie zwracając uwagi która wersje oferują .

Napisano

A możesz mi jeszcze powiedzieć coś o maxxissie crossmarku ? bo szczerze to jestem na niego bardzo napalony w dodatku wiem że dobrze się jeździ bo kumpel mi pożyczył i jeździłem w terenie i na asfalcie a nie wiem jak bd zachowywały się ikony. 

Napisano

Podepnę się pod temat, jeśli można ;)

 

Jak się mają ikony, do dość dużej dawki jazdy po asfalcie ? Widziałem tu opinię, że hałasują, to mi nie przeszkadza. Ale czy nie znikną w tempie ekspresowym ? Teren też ujeżdżam, powiedzmy tak 60% asfalt, reszta teren. Jak z ich oporami toczenia i odpornością na przebicia ?

Napisano

Szczerze to kupilem 2 dni temu komplet Maxxis Ikon 2.2 29"kevlar 120 TPI waga 2x570g. Jak dla mnie ta guma ma na maxa wysokie opory , trakcje na poziomie. Przejechalem  na nich 10 km i zdemontowalem i zamierzam je odsprzedac.

 

 

 

Dla porównania gdy na ikon po asfalcie jechalem 31 km/h to trzeba bylo wrzucic w to tyle siły , ze na Geax Saguaro 2.2 waga 2x 740g w tym  samym miejscu godzine pózniej leciałem 37km/h na odcinku 3-5 km.

 

Dodam jeszcze ze Saguaro 2.2 maja duzo większy balon , i dzieki temu mamy dużo wyższy komfort jazdy.

 

 

 

Napisano

Ja dorzucę, że od wielu lat jeżdżę tylko na Ritchey WCS, dosyć słabo dostępne na naszym rynku więc patrze co jest - czytam recenzje i wtedy kupuje, na pewno dobre są ZED Race - super opona waży ok 420gr - duża odporność na przebicia - były ze mną na maratonach Mazovii i się sprawdziły, ale niestety ciężkie do zdobycia - obecnie mam Z-MAX Premonition i Evolution - ważą około 500gr, jak na razie ani razu nie miałem kapcia (ok 2000 km przebiegu). Ceny tych opon to ok. 100zł/szt.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...