Treczek15 Napisano 15 Kwietnia 2013 Napisano 15 Kwietnia 2013 Witam wszystkich. Mam mały dylemat w wyborze opon , opony które mnie interesują to Maxxis crossmark 26x2.1 i SCHWALBE rocket ron 26x2.1 i nie wiem którą bardziej opłaca się dać na przód a którą na tył. Jazda w terenie czyli zawody 90% las reszta miasto lub coś w tym stylu... Dawid
kalisiek Napisano 15 Kwietnia 2013 Napisano 15 Kwietnia 2013 jeśli z tych dwóch opon to rocket ron na przód.
Boski86 Napisano 15 Kwietnia 2013 Napisano 15 Kwietnia 2013 popieram kolegę. Lecz dorzuce jeszcze od siebie Continental Race King 2.2, super oponka jeśli z tych dwóch opon to rocket ron na przód.
Treczek15 Napisano 15 Kwietnia 2013 Autor Napisano 15 Kwietnia 2013 Dzięki chłopaki , możecie jeszcze podać jakieś inne oponki jakie by pasowały do zawodów i tego co wyżej napisałem
kalisiek Napisano 15 Kwietnia 2013 Napisano 15 Kwietnia 2013 A jeździsz w deszcz albo w błocie? Ile masz do wydania? I czy zależy ci na wadze?
bruce95 Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 Na suche warunki polecam RK 2.2 i Rony, za to Crossmarki odradzam. Na mokre polecam Conti XK oraz Geaxy Saguaro - obie opony są bardzo uniwersalne trochę cięższe od 2 pierwszych ( szczególnie Saguaro) z tego co się orientuję to Saguaro będą się najwolniej ścierać, później XK, RK i najszybciej Rony.
Treczek15 Napisano 18 Kwietnia 2013 Autor Napisano 18 Kwietnia 2013 w deszczu i w błocie trudno powiedzieć zależy od pogody ale lubie takie warunki ;D na wadze w miare tak bo rowerek ze lekki nie jest a jakoś trzeba go odchudzić A jeździsz w deszcz albo w błocie? Ile masz do wydania? I czy zależy ci na wadze? a co powiedziecie o oponach maxxis ikon i aspen ?
Sansei6 Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 A jeździsz w deszcz albo w błocie? Ile masz do wydania? I czy zależy ci na wadze? Żeby nie zakładać nowego tematu, pozwolę się podpiąć. Gdybym tak jeździł w każdą pogodę, choć nie specjalnie po jakichś bagnach, no i na co dzień też po mieście i to czasem sporo - ulice, chodniki itp. no i zależało by mi na mocnej, trudnej do przebicia, takiej co bieżnik na niej długo pozostanie i da radę zarówno latem jak i zimą oponie na tył. Cena i waga nie maja znaczenia. Co byście polecili? Mile widziane linki
GhOsTwrc Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Geax Saguaro 2.2(wymiar jest realny) zalety :doskonala przyczepnosc w kazdych warunkach , asfalt , snieg , skaly, szutry ,korzenie wszystko zalezy od cisnienia w oponach i umiejetnosci jeźdzca. Sa bardzo odporne na przebicia, dobicia, przetarcia, oraz na ścieralność do 5000 km na tylnej oponie;) Cena 59zł drut 810g, 110zł kevlar 640g , polecam szukac na allegro sa okazje po 80 zl za nowy kevlar Jest jeszcze wersja 2.0 ale jest mniej komfortowa za to lzejsza o 80g , niekoniecznie bedzie duzo szybsza . Wersja 2.2 ma duży balon z czym idzie łatwośc pokonywania przeszkod oraz wysoki komfort Testowalem najbardziej uniwersalne opony(SmartSam, CrossMark, Race =X King, Geax Mezcal) i wlasciwie to saguaro wypadaja najlepiej oczywiscie wersja 2.2 A jezeli ktoś mysli o zawodach to z w/w Saguaro nie powinny zawieść przy żadnych warunkach, w ktorych jest możliwa jazda na poziomie , pomijam sytuacje gdzie na 20% zjedzie/podjezdzie jest lawina błota
Treczek15 Napisano 1 Maja 2013 Autor Napisano 1 Maja 2013 A co byście powiedzieli na przód maxxis crossmark a tył geax saguaro ?
beskid Napisano 1 Maja 2013 Napisano 1 Maja 2013 Bierz pod uwagę sprawdzoną przez lata oponkę; http://www.bikestacja.pl/pl/opona-continental-vapor-26x2-1-drutowa.html
Treczek15 Napisano 1 Maja 2013 Autor Napisano 1 Maja 2013 możecie mi jeszcze powiedzieć czy w ogóle opłaca się zakładać 2 inne opony ?
DrOetker Napisano 1 Maja 2013 Napisano 1 Maja 2013 Pozwolę podłączyć się do tematu, żeby bałaganu nie robić Szukam opon do ostrzejszej jazdy, początkowe stadia DH/FR. Głównie śmiganie po leśnych bezdrożach, czasami jakiś wypad w góry. Od jakiegoś czasu szukam opon, ale niestety większość które mnie zainteresowały (Conti MKII, RK czy Schwalbe) mają cienkie ścianki boczne, które mogą łatwo pociąć się na kamieniach. Widziałem ostatnio właśnie Saguaro i wyglądają na wytrzymałe, tylko waga wersji drutowej trochę spora. Czy jest jakaś sensowna opcja w okolicach powiedzmy 130 złotych za komplet? : ) @up: Myślę, że w niektórych sytuacjach tak. Koła przednie i tylne spełniają różne zadania podczas jazdy, dlatego inna opona napędowa i prowadząca spisuje się czasami dużo lepiej, niż komplet takich samych gum.
bruce95 Napisano 1 Maja 2013 Napisano 1 Maja 2013 możecie mi jeszcze powiedzieć czy w ogóle opłaca się zakładać 2 inne opony ? Tak opłaca się, bo dobrze mieć z przodu oponę o lepszej przyczepności, a z tyłu oponę wolniej ścierającą się, ale trzeba pamiętać, że niektórzy producenci produkują opony o bieżniku ułożonym bardziej płasko jak Hutchinson, a niektórzy bardziej okrągło jak Conti, dlatego lepiej jeśli mieszać to różne modele tego samego producenta, chyba że obaj producenci robią opony o podobnym profilu.
Treczek15 Napisano 1 Maja 2013 Autor Napisano 1 Maja 2013 Tak opłaca się, bo dobrze mieć z przodu oponę o lepszej przyczepności, a z tyłu oponę wolniej ścierającą się, ale trzeba pamiętać, że niektórzy producenci produkują opony o bieżniku ułożonym bardziej płasko jak Hutchinson, a niektórzy bardziej okrągło jak Conti, dlatego lepiej jeśli mieszać to różne modele tego samego producenta, chyba że obaj producenci robią opony o podobnym profilu. a mógłbyś mi polecić coś z serii maxisów ?
Gość gmx Napisano 1 Maja 2013 Napisano 1 Maja 2013 A ja polecam Onza Canis. Sam używam i uważam ze biją Schwalbe na głowę pod względem trakcji jak i trwałości
Gość gmx Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 Ikony sa świetne - trakcja, trwalosc tylko jeżeli dojeżdżasz asfaltami to halasuja niemiłosiernie
Treczek15 Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 Ikony sa świetne - trakcja, trwalosc tylko jeżeli dojeżdżasz asfaltami to halasuja niemiłosiernie o hałas nie chodzi ;D a możesz mi jeszcze owiedzieć czy drut czu zwijanka bo osobiście to wydaje mi się że zwijanka jest slabsza ale wiem że jest lżejsza , więc co lepiej wybrać ?
Gość gmx Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 Zwijanka . Ta opona występuje w dwóch wersjach . Droższa posiada dodatkowe wzmocnienie. Trzeba uważać kupując bo sprzedawcy na Allegro najczęściej kopiuja opisy nie zwracając uwagi która wersje oferują .
Treczek15 Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 A możesz mi jeszcze powiedzieć coś o maxxissie crossmarku ? bo szczerze to jestem na niego bardzo napalony w dodatku wiem że dobrze się jeździ bo kumpel mi pożyczył i jeździłem w terenie i na asfalcie a nie wiem jak bd zachowywały się ikony.
DEVILEK Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 Podepnę się pod temat, jeśli można Jak się mają ikony, do dość dużej dawki jazdy po asfalcie ? Widziałem tu opinię, że hałasują, to mi nie przeszkadza. Ale czy nie znikną w tempie ekspresowym ? Teren też ujeżdżam, powiedzmy tak 60% asfalt, reszta teren. Jak z ich oporami toczenia i odpornością na przebicia ?
GhOsTwrc Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 Szczerze to kupilem 2 dni temu komplet Maxxis Ikon 2.2 29"kevlar 120 TPI waga 2x570g. Jak dla mnie ta guma ma na maxa wysokie opory , trakcje na poziomie. Przejechalem na nich 10 km i zdemontowalem i zamierzam je odsprzedac. Dla porównania gdy na ikon po asfalcie jechalem 31 km/h to trzeba bylo wrzucic w to tyle siły , ze na Geax Saguaro 2.2 waga 2x 740g w tym samym miejscu godzine pózniej leciałem 37km/h na odcinku 3-5 km. Dodam jeszcze ze Saguaro 2.2 maja duzo większy balon , i dzieki temu mamy dużo wyższy komfort jazdy.
epawel Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 Ja dorzucę, że od wielu lat jeżdżę tylko na Ritchey WCS, dosyć słabo dostępne na naszym rynku więc patrze co jest - czytam recenzje i wtedy kupuje, na pewno dobre są ZED Race - super opona waży ok 420gr - duża odporność na przebicia - były ze mną na maratonach Mazovii i się sprawdziły, ale niestety ciężkie do zdobycia - obecnie mam Z-MAX Premonition i Evolution - ważą około 500gr, jak na razie ani razu nie miałem kapcia (ok 2000 km przebiegu). Ceny tych opon to ok. 100zł/szt.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.