Skocz do zawartości

[rower]czy da się z tego poskładać rower do FR/DH?

Signarus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z powodu że jestem typowym laikiem co do sprzętu a chciałbym złożyć rower pod FR, to proszę was o pomoc. 

Sprzęt który już posiadam to:

Rama: Leader Fox Cocaine

Amortyzator: RST Omega 100mm

Przerzutka przód: Shimano deore XT

Przerzutka tył: Shimano deore LX

Korba: Shimano deore LX

Kaseta: Shimano deore LX

Piasta przód: Shimano deore LX

Obręcz przód: Ambrosio barracu disk

Piasta tył: Shimano deore XT

Obręcz tył: Rodi Rodent Rock

Opony: Maxxis Larsen Oriflame

Hamulce tarczowe hydrauliczne: Shimano deore LX

Na pewno na początek muszę zmienić amortyzator tylko na jaki i dokupić jakiś napinacz.

Tylko czy ta rama jak i reszta starczy na początek?

Wolałbym uniknąć kupna nowego roweru, a miesięcznie zmieniać jakąś cześć.

• Mod Team
Napisano

Rama powinna ogarnać. Amortyzator kup jakiś Marzocchi 55/66, na pewno na sztywną oś, dlatego nie obejdzie się bez zmiany przedniej piasty. Obręcze też masz jakieś "niewiadome", proponuję zmianę na np. tanie i dobre Dartmoor Raider. Hamulce raczej też do wymiany, LXy za mocne nie są. Miałem kiedyś oryginalny set na LXach i średnio hamowały, jak potem wymieniłem klamki na SLXy było dużo lepiej. Dodatkowo klocki metal i wtedy dopiero hamulce pokazały pazura.

Nie napisałeś jakie masz tarcze. Jak 160ki to do wymiany, najlepiej 203 przód, 180 tył.

Napisano

No zapomniałem o tarczach mam 180 mm

No to na 1wszy rzut na wymianę pójdzie amor + całe przednie koło tylko jakie szprychy i opone polecasz? A i jeszcze jaki napinacz łańcucha?

• Mod Team
Napisano

Co do koła to: obręcz, jak pisałem, Dart Raider, tania i dobra. Piasta Novateca:

http://allegro.pl/piasta-przod-novatec-dh41sb-20mm-qr20-black-32h-i3159590572.html

szprychy natomiast DT Champion i będzie gitara. Dobrze zaplecione koło na tych komponentach wytrzyma dużo.