Skocz do zawartości

[amortyzator - wymiana oleju] rock shox psylo race


am400d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
posiadam amorek psylo race 2004, chciałbym w nim wymienić olej i pewnie uszczelki. Mam parę pytań do osób, którym ta sztuka się udała i udaje dalej. Znalazłem w sieci manuale tego typu: http://my-sport.spb.ru/manual_1/2002%20psylo%20u-turn%20service%20guide.pdf. Jednak one w pełni nie rozwiewają moich wątpliwości. Dlatego poniżej parę wstępnych pytań:
1. Co deycyduje o konieczności wymiany uszczelek? czy jeśli wyglądają dobrze, mam je wymieniać, tylko dlatego, że mają już parę lat? Jeśli tak, to dlaczego.
2. Po czym poznam, że mam wymienioć olej, również w tłumiku pure (tłumienie powrotu)?
3. Czy w tej instrukcji w linku co podałem powyżej, przypadkiem nie brakuje info o wymianie wewnętrznych oringów gumowych? czy może nie mogę się dopatrzeć zwyczajnie?
4. Czy można zastosować jakiś tańszy, ale równie skuteczny olej (inny niż proponuje RS, np. od amortyzatorów motorowych? Czym zastąpić judy butter?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Na konieczność wymiany uszczelek może wskazywać barwa/osad oleju lub wyraźne pierścienie oleju na górnych lagach lub też, wycierająca się powłoka tychże goleni

2. Jeśli nie jest brudny, mętny to nie musisz, ale jak i tak go rozbierasz całego to wymień

3. Nie wiem :teehee:

4. Olej może być motocyklowy, czyli np Motul, Motorex. Ważne, by miał odpowiednie parametry. Smar może być Bike Grease 2000 Motorex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, rzuciłeś mi trochę światła na sprawę. Jeszcze tylko psychicznie muszę się nastroić, by otworzyć tego amora, w końcu nigdy tego nie robiłem, z drugiej strony jak coś nie wyjdzie to poradzę się kumpli na żywo, w ostateczności oddam do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z serwisem na pewno sobie poradzisz,

Tu parę fotem, co prawda z dual air, ale mimo to, jakiś pogląd masz

https://picasaweb.google.com/101977155750520821072/PeNySerwisRockShoxRvl?authuser=0&feat=directlink

 

A tutaj z wymiany oleju tylko w dolnych lagach:

https://picasaweb.google.com/101977155750520821072/WymianaOlejuWDolnychGoleniach?authuser=0&feat=directlink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z serwisem na pewno sobie poradzisz,

Tu parę fotem, co prawda z dual air, ale mimo to, jakiś pogląd masz

https://picasaweb.google.com/101977155750520821072/PeNySerwisRockShoxRvl?authuser=0&feat=directlink

 

A tutaj z wymiany oleju tylko w dolnych lagach:

https://picasaweb.google.com/101977155750520821072/WymianaOlejuWDolnychGoleniach?authuser=0&feat=directlink

 

 

Łał! Dużo więcej światła. Czytam właśnie i nasuwa mi się parę pytań. Ale to jutro zadam, jak będę mniej senny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...