rzymo Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Rower złożony, objeżdżony, wszystko wydaje się działać Wyszło tak: - rama On-One Inbred 18" (cro-mo), - amortyzator Epicon X2 LO-R, - koła składaki (piasty DT, obręcze FRM, szprychy Pillar), - opony Geax Mezcal 27.5 x 2.0", - hamulce Deore/XTR (klamki/zaciski), - korba Shimano SLX (36/24), - kaseta Shimano SLX (11-28), - łańcuch Shimano SLX, - przerz. p Shimano SLX, - przerz. t SRAM X7 (krótki wózek), - manetki SRAM X7 (3x9), - pedały Look Quartz. Razem ~11kg. Większych zmian nie przewiduję, jedynie chcę zapolować na tylny zacisk w wersji PM, do tego adapter i tarcze Avid HS1, obie 160mm. Wagowo bez zmian, za to komfort hamowania wzrośnie. --- Bardziej szczegółowo: Bottle Cage: Pro Fiberglass 30g Brake (Front): Shimano: BL-M505, BR-M975, BH90, OBE pads + bolts 246g Brake (Rear): Shimano: BL-M505, BR-M975, BH90, OBE pads + bolts 255g Brake Rotors: Avid G2CS 160mm + 140mm (+adapter, bolts) 229g Cables: Niro Turbo 81g Cassette: Shimano SLX 11-28T (alu lockring) 219g Chain: Shimano SLX (HG73) + link 262g Crankset: (770g) -Crank Arms: Shimano SLX (FC-M660) 585g -Bottom Bracket: Accent BB-EX 93g -Middle Ring: Shimano XT 36T 52g -Inner Ring: Shimano XT 24T 24g -Crank Bolts: alu/steel 16g Derlr (Front): Shimano SLX (FD-M675) + adapter 34.9->29.8mm 127g Derlr (Rear): SRAM X.7 (short cage) 237g Fork: Epicon X2 LO-R @ 100mm/650b + starnut, steel crown race 1603g Frame: On-One Inbred 18" 2645g Grips: ESI Racer's Edge + plugs 36g Handlebar: KCNC Dark Side (backsweep), 600/25.4mm 138g Headset: Tioga ARN-1 (mod) 80g Pedals: Look Quartz 260g Seat: Selle Italia SL XC Flow 235g Seatpost: Smica 27.2/330mm 223g Seatpost clamp: FireEye 29.8mm 22g Shifters: SRAM X.7 (3x9) 168g Skewers: Dartmoor, bolt-on 67g Stem: Tioga O'Bone 25.4/80mm 123g Tire (Front): Geax Mezcal 27.5 x 2.0" 598g Tire (Rear): Geax Mezcal 27.5 x 2.0" 600g Tubes: NoTubes + tape + valves 140g Wheel Front: (748g) -Hub: DT 370/CL 157g -Rim: FRM 388 420g -Spokes: Pillar PSR 2016 160g -Nipples: Sapim, alu 11g Wheel Rear: (951g) -Hub: DT340/IS 360g -Rim: FRM 388 420g -Spokes: Pillar PSR 2016 160g -Nipples: Sapim, alu 11g Total: 11090g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Fajny, stalówki mają swój urok. Jak odczucia, bliżej mu do 29, czy 26" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Mniej więcej po środku ale bliżej do 26". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grucha34 Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Mi również się podoba, ma swój urok. Tylko w rozpisce masz błąd, na fotkach widać Geax Saguaro, a wpisane masz Mezcale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Faktycznie, nie mam pojęcia skąd mi się wzięły te Mezcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 Jak oceniasz look-i quartz ? Taktowanie 24 i 36 jest dla Ciebie wystarczające ? Ogólnie myślę o takim rozwiązaniu w swoim rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 Jak oceniasz look-i quartz ? Taktowanie 24 i 36 jest dla Ciebie wystarczające ? Ogólnie myślę o takim rozwiązaniu w swoim rowerze.Pedały - luz roboczy w teorii taki sam jak w SPD, ale mam wrażenie, że zakres ruchu stopy większy. Po zgrubnym ustawieniu "nie czułem" kolana, SPD musiałem mieć ustawione b. dokładnie. Trochę trudniej zapchać je śniegiem/błotem. Co do trwałości się nie wypowiem, za mało przejechałem. Niemniej kilka razy uderzyłem/zahaczyłem o korzenie, pedałom nic się nie stało. 36/24 jest dla mnie wystarczające. Wszystko zależy od tego jak szybko kręcisz i jakie prędkości chcesz/jesteś w stanie osiągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 Na szosie można przycisnąć z takim blatem czy raczej bez szans ? Kominy krótsze stosowałeś czy ze standardowymi nie ma problemu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 Śruby i kominy mam krótkie - w sklepach oznaczane jako 4mm. Jeśli dobrze pamiętam wartości z licznika (ostatnie koronki używam rzadko, bo i rzadko jeżdżę > 35km/h) to prędkości mniej więcej takie: 36/13 = ~34 km/h 36/12 = ~38 km/h 36/11 = ~42 km/h Sam oceń, czy to dużo, czy mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Nie są to może zawrotne prędkości ale do mtb myślę że wystarczające Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 22 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 .. no shliri -strach Cię spotkać w Górach, ja bym bardzo chciał mieć po płaskim ale w ciężkim terenie ponad 30km/h a średnią 20 sam używam z przodu tylko 34zx12-32 (też na kole 650b) i wszędzie po za asfaltem wystarcza (oprócz tego momentu gdy człek naprawdę chciał pocisnąć po szutrze), przy czym dla mnie wyznacznikiem nie były najszybsze prędkości a najbardziej strome podjazdy w okolicy (bo to tylko rower "do lasu")coś za coś - wygoda używania tylko jednej manetki i brak strachu przed spadnięciem, nie wrzuceniem, zwolnieniem w nacisku by bieg wskoczył w zamian skrajne przełożeniaRzymo - wg mnie brakuje jednej dość istotnej uwagi o rowerze - że w sumie drugiego takiego on-ona nie ma na świecie a Ty już dopisz dlaczego.Bo tak to przekaz przeróbki na 650b jest nie do końca rzetelny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Na razie tylko jedna osoba pytała się o ramę: "Słuchaj, co to za rama? Jeśli dobrze widzę, to na 29 jest za krótka i brak dziur do napinacza, na 26 suport za nisko, zgłupiałem." Tak więc rama to model 29, z usuniętym mocowaniem napinacza, a przede wszystkim ze skróconym ogonem. --- W najbliższym czasie zmiany, ale nic wielkiego - rzekłbym korekta. Montuję 2x 160mm (Avid HS1), hamulce zostają na olej. Zmieni się też siodło (jeszcze nie wiem na jakie), obecne to jednak jeszcze nie to. Do tego mostek i wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 22 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Swoją drogą to ciekawym bardzo, czy i kiedy chłopaki z konsorcjum On-One/Planet-X zdecydują się na wypuszczenie ramy stricte dedykowanej 650b. Na Sea Otter nowości hardtailowych pod rozmiar 26" było tyle co nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Drobna aktualizacja - lżejsze siodło, lżejsze tarcze, cięższe hamulce, masa w zasadzie bez zmian (kilku gram w dół nie liczę). 1) Tarcze założone, HS1 160mm przód, HS1 140mm tył i tak prawdę mówiąc nie czuję żadnej różnicy w stosunku do G2CS przy obu hamowanie jest tak samo ciche, przy obu hamulce potrafią zapiszczeć na mokrym. 2) Zaciski XT 775 wypatrzyłem na wyprzedaży, żal było nie wziąć (250 za oba). Co prawda trochę cięższe od XTR*, ale co nowe to nowe (uszczelki, tłoczki) no i czarne 3) Poszukiwań siodła ciąg dalszy, teraz Selle Italia Filante. Twardsze, bez dziury, ale chyba mi pasuje. Niestety brak czasu na jakieś długie trasy, żeby je dobrze sprawdzić. * gołe zaciski: XT BR-M775 - 91.0g XTR BR-M975/PM - 84.7g XTR BR-M975/IS - 83.5g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 8 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Opowiedz może jak Ci się jeździ, jakieś wrażenia po dłuższej eksploatacji... bo to ciekawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 W opisywaniu wrażeń nigdy nie byłem dobry... Na pewno: - nie narzekam na zwrotność, - niski suport to dobra rzecz, - tarcze 160/140mm wystarczą mi w zupełności, - będę myślał o większych oponach - RK 2.2" / RaRa 2.25"... - ... a wtedy zapewne będę chciał sprawdzić Salsę Grande w boju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Widzę, że używasz klamek M505. Powiedz mi, jesteś z nich zadowolony jako stricte z tej części? Widzę, że hamulce jako na całość jesteś zadowolony, ale interesuje mnie sama praca klamek. Bardzo zależy od zacisku? Niestety, w hydraulicznych jestem cienki w szelkach i stąd to pytanie, a często można dorwać tanio zestaw M505+M445 (zaciski) za niezłą cenę i o ile o M445 są jakieś opinie, to o M505 jako klamce niespecjalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Na początku miałem komplet XTR 975, po jakimś czasie klamki zaczęły popuszczać. Sprzedałem je na części, żal mi było wydawać kasę na nowe XTR, kupiłem więc Deorki M596. Co do Servo to miałem stosunek obojętny, natomiast same dźwignie były dla mnie za krótkie. Znowu klamki sprzedane. Zacząłem szukać czegoś z dłuższymi dźwigniami i tak trafiłem na pięćset piątki. Praca hamulców mi odpowiada, gumowatości klamek nie czuję. Zmieniałem w międzyczasie przewody z BH59 na BH90, ale w przypadku tych hamulców nie poczułem różnicy - klamki tak samo twarde. Tarcze HS1, klocki Jagwire i jest dobrze. Tak jak zawsze hamuję jednym palcem, i jednym palcem jestem w stanie zablokować koło. Przy okazji miłe zaskoczenie wagowe - klamki XTR lżejsze tylko o 8g (Deore, SLX, XT są cięższe od 505). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 (edytowane) Dziękuję za odpowiedź Swoją drogą bardzo sympatyczny rowerek - chętnie bym przygarnął taki w teren Powiedz mi jeszcze taką rzecz: rozumiem, że 650b to tak jak 29 - rządzi się swoimi prawami jeśli chodzi pewne aspekty - czy taka stalówka wyraźnie lepiej tłumi wstrząsy niż gliniana 26? I nie za lekki ten amorek? Bo jeśli to waga prawdziwa, jest świetna. Pytanie jak praca? Bo waży może 150g więcej niż mój Lis a kosztuje 3 razy mniej i czasami kusi wymiana 8 letniego lisa na nowego Epicona - ale ze względu na fakt wieku amorka, nie jego pracy (która jest świetna) Edytowane 10 Czerwca 2013 przez adii22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Określiłbym to słowem - wygładza. Tak, rama stalowa wygładza drobne nierówności. Rzekłbym że jest bardziej komfortowa, mniej męcząca. Amortyzator na tę chwilę to dokładnie 1626g (napompowany, ze stalową bieżnią sterów, gwiazdką i przyciętą rurą, blokada na goleni). Niższa masa była w czasie, gdy eksperymentowałem ze sprężynami w środku. Co do pracy - lubię twardo ustawione amortyzatory i jest problem. Regulacja tłumienia odbicia jest za mała, tzn. odbija trochę za szybko. Jeszcze nie wiem czy będę się zabierał za rozbierane tłumika, czy po prostu kupię dedykowany do 650b wideł (albo sztywny stalowy ) , z większym możliwym zakresem ustawień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BratDalton Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Pytanko, jak Ci ten zestaw wyszedł cenowo? Jaki zakres? Oraz czy na nowych częściach czy okazyjnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 19 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Niezły odkop, ale odpowiem Nigdy dokładnie nie liczyłem, mam kilka rowerów, dosyć często się zmieniają, części migrują pomiędzy nimi. Niektóre komponenty nowe, niektóre używane. Ramy już u mnie nie ma, w końcowej postaci części mniej więcej pół na pół nowe/używane, masa całosci zjechała do prawie równych 10kg - jakby tak wszystko zsumować to podejrzewam że pułap 5k byłby przekroczony. A czy o 100, czy o 1000zł to już ciężko mi powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BratDalton Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Dzięki! Bardzo ciekawy wątek i daje pojęcie o możliwościach w kwestii "rower za ok 5000". Przymierzam się do budowy lub zakupu czegoś na ramach on one. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 23 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2016 Weź zważ go całościowo bo mam wrażenie że to 11kg to teoria a bliżej mu do 13. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 23 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2016 Przecież masz rozpisane w pierwszym poście - żadnego komponentu nie brakuje, podlicz i tak wychodzi (waga "wieszakowa" pokazywała 11,1kg). Mam dociążać swoje rowery, bo wyglądają na cięższe niż są w rzeczywistości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.