michael26 Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Witam. Posiadam 3 tygodniowy hamulec deore m596 i tarcze 180mm rt56 2013. Po wczorajszym małym upadku w mieście przy prędkości max 10km/h rower upadł i kierownica przekręciła się o 180 stopni. Pare minut potem/ albo odrazu nie wiem, tarcza zaczęła dzwonić przy każdej prędkości, jak postawi się rower na siodełku i kierownicy koło leciutko się kręci ale tarcza również dzwoni. Luzu w piaście nie ma, jak się przypatrzę to widać że tarcza albo koło jest delikatnie scentrowane, koło ma 3 tygodnie, dałem 260zł i już od początku były jak dla mnie dość giętkie/luźne szprychy. Tarcza dzwoni nie bez przerwy tylko co 0,5/1 sekunde Jest to irytujące zwłaszcza że niedługo wybieram się na wycieczkę ok 70km. Oczywiście przy hamowaniu nic nie słychać ale to nie o to chodzi Z góry dzięki w napisaniu co musze zrobić Hamulec przedni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Prawdopodobnie została lekko skrzywiona tarcza i dzwoni/ociera przy każdym obrocie koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael26 Napisano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 to co mam zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Można delikatnie wyprostować albo ustawić zacisk. Na tym forum są tematy jak prostować sprawdź czy tarcza bije na bok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktt9711 Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 1. Możesz sam próbować prostować młotkiem (lepiej nie). 2. Możesz pójść do serwisu, żeby wyprostowali (chyba najlepsza opcja). 3. Możesz kupić nową tarczę (jak w serwisie powiedzą, że się nie da, ale to najdroższa opcja). 4. Możesz chwilowo spróbować jeszcze raz ustawić zacisk, ale to niekoniecznie pomoże i będą nierówno klocki przylegały (opcja na chwilę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 14 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Możesz sam próbować prostować młotkiem (lepiej nie). Prostowałeś w taki sposób swoją tarczę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Do tego są specjalne klucze http://image.ceneo.pl/data/products/2256673/i-park-tool-klucz-do-prostowania-tarczy-hamulcowej-dt-2.jpg albo można włożyć cienki klucz imbusowy i lekko odchylić w przeciwną stronę ale delikatnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael26 Napisano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 tak jak mówiliście, mam skrzywioną tarcze, żałuję że nie dopłaciłem do slx'a ale cóż. Wyprostuję ją jakoś imbusem, tylko jak zaznaczyc miejsce które muszę wyprostować? Próbowałem sam, ale nic nie zdziałałem ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Każdą tarczę da się skrzywić więc nie ma czego żałować. Wyciągałeś koło z widełek czy nie bo to istotna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael26 Napisano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 No przed chwilą wyciągnąłem koło bez odkręcania tarczy ale nic nie zdziałałem ;/ A co powinienem teraz dokładnie zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 To włóż z powrotem i spróbuj na początek skorygować dzwonienie zaciskiem. Zdarzały mi się przypadki takiego lekkiego dzwonienia po glebie i bardzo często wyjęcie i ponowne zapięcie koła pomagało. Nie wykluczam oczywiście skrzywionej tarczy ale warto spróbować. Nic nie stracisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael26 Napisano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 no koło wyjąłem 2 albo 3 razy i tyle samo razy oczywiście włożyłem i nic to nie dało ;/ Chciałbym spróbować może jakoś pisakiem zaznaczyć ale nie mam aż tak sprawnej ręki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 1. Możesz sam próbować prostować młotkiem (lepiej nie). Najlepiej nic nie pisać jak się nie ma o tym zielonego pojęcia. Tarczę prostujesz specjalnym przyrządem albo kombinerkami przez szmatę żeby nie porysować tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael26 Napisano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Wiem jak się prostuje, tylko nie wiem gdzie prostować ! :E Jak zaznaczyć skrzywione miejsce które trzeba wyprostować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Najlepiej obserwować bicie tarczy w zacisku, kręcić z odpowiednią prędkością i zatrzymać koło w miejscu w którym jest wychylenie/tarcie o klocek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 A masz flamaster? Powoli przybliżać do tarczy trzymając stabilnie lub opierając o zacisk, tam gdzie bije, tam ci flamaster zaznaczy!Pokombinuj trochę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.