Skocz do zawartości

[tarcze]Shimano M395 co to jest?


kporys

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Konstrukcyjnie podobne do m486 więc bez rewelacji. Są to pewnie najniższe hydrauliczne hamulce shimano więc nie spodziewaj się fajerwerków. Działanie przyzwoite do jazdy rekreacyjnej w trudnych warunkach pogodowych.

Napisano

Zacisk tego hamulca ma inaczej rozwiązane odpowietrzanie niż pozostałe - i chyba jakiekolwiek - hamulce siemano :)

Dżwignia hamulca jak model 446, z odpowietrznikiem bez konieczności demontażu pokrywki. 

W opisie jednej z ofert znalazłem "stalowa dźwignia hamulcowa", co chyba jest najważniejszą  różnicą materiałową w stosunku do pozostałych tarczówek tej firmy. 

Napisano

Widzę, że ktoś wspomniał, że:

W opisie jednej z ofert znalazłem "stalowa dźwignia hamulcowa", co chyba jest najważniejszą  różnicą materiałową w stosunku do pozostałych tarczówek tej firmy. 

 

To ta różnica materiałowa na + czy na - ? :)

Napisano

powiem tak mam je w 29er i mile mnie zaskoczyły jak na swą cenę są cudowne ja mam 74+ rower 14 i nie ma problemu z hamowaniem co do przegrzewania powiem więcej po sezonie ale na razie pozytywne zaskoczenie (miałem już formule k18/24 hope mono mini, shimano deore. i powiem że gdyby nie waga postawił je bym na 2 miejscu po hope:) )

Napisano

Bo hydrauliki shimano działają. Niestety jakość wykonania podstawowych modeli (poniżej nowych Deore) nie wróży długiej i bezproblemowej pracy. 

Napisano

Jeśli chodzi o działanie, użytkowanie i stosunek cena do jakości to nawet dobrze wypadają M445/446, jeżdzę na nich już sezon w 29" i nie narzekam.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Za wiele jest zmiennych. Jakie klocki, tarcze, warunki, klocki w vkach, klamki, pancerze. To wszystko ma wpływ.

Jeżeli poszukujesz bardziej przyszłościowego rozwiązania to 395/445 jest lepsze. Jeżeli poszukujesz roweru łatwego w konserwacji/naprawach i nie szalejesz po terenie weź vki.

Napisano

Moim zdaniem rower bez tarcz to teraz krok w tył. Na twoim miejscu kupiłbym rower z tarczami bez zastanowienia, jeśli nie różnią się jakoś specjalnie. Z hydrauliką jest trochę mniej roboty bo nie musisz się martwić o linki i pancerze a jedna błotnista wyprawa nie wpływa na pracę hamulca i klamki. W przyszłości będziesz miał 100 % pewności, że kupisz bez problemu lepszy amortyzator.

Napisano

jeżdze w terenie ostro, 40-50 km/h po szutrze z góry i ciężko wyhamować na vbrake, czy one będą lepsze?

 

 

Będą, ale nie radzę dotykać tarczy po długim i ciężkim hamowaniu. Byłem świadkiem, jak tarcza w Cube Attention zrobiła się po takim manewrze pomarańczowa.

Napisano

     A moim zdaniem nie bedą wcale lepsze od dobrego zestawu V-ek. Zmień obręcze na ceramiczne, i dobre klocki i te M445 czy M395, nie bedą miały specjalnie startu. koszty nawet niższe (jak by zmienić klamki i fajki na jakieś bardzo fajne wyszło by pewnie drozej) ale hample tanie w utrzymaniu, trwałe i bezproblemowe w serwisie. 

Napisano

Dzięki za komentarze. Jeszcze mam pytanie czy da się zdemontować klamkę hamulca z klamkomanetki SHIMANO ALIVIO ST-M410, czy trzeba nowe manetki pod tarczówkę?

Napisano

   Potrzebujesz nowe manetki. Nawet jak by Ci się udało je rozebrać, to nie ma jak zamontować do kierownicy samej manetki. 

Jeśli chcesz zostawić klamkomanetki i mieć tarcze , to jedyna opcja to mechaniczne zaciski. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...