michael26 Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Witam. Poszukuję dobrego oświetlenia na przód, przez wzgląd na to że mój bike pochłonął sporo kasy, mogę wydać ok 50zł. No chyba żę w tej cenie nie ma sensu nic kupować. Wypady poza miasto/ w mieście wieczorami nie potrzebuję za bardzo, ponieważ są latarnie Głównie dość szybka jazda po asfalcie, do lasu na pewno nie będę po zmroku jeździł Funkcja latarki jest mi obojętna. Czy ten zestaw będzie najlepszy w tej cenie http://allegro.pl/latarka-zoom-240lm-cree-q5-uchwyt-lampka-promocja-i3146074272.html ? Z góry dzięki za fachową pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nismo Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 lampki na diodzie cree q5 to dobry wybór na spokojna jazdę ja ci polece ta latarkę bo jest lepsza konstrukcyjnie i możesz w niej stosować akumulator który ma znacznie większa wydajność niż paluszki http://allegro.pl/latarka-lampka-rowerowa-akumulator-cree-q5-75w-i3166750865.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Obie powyższe lampki, to są lampki nadające się TYLKO do lasu. Dołóż trochę grosza, odłóż jak trzeba, i nie bądź kolejnym, który będzie oślepiał i który ma pozostałych w... http://allegro.pl/zestaw-oswietleniowy-trelock-ls330-ls320-led-na-ba-i3166951631.html Poza tym ciekawe rzeczy piszesz... Witam. Poszukuję dobrego oświetlenia na przód... ... w mieście wieczorami nie potrzebuję za bardzo, ponieważ są latarnie ...mam nadzieję, że to żart i że jednak oświetlasz się w takich sytuacjach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Popieram poprzednika. Mam taka i jest idealna do ścieżek rowerowych i lasu (nie jeżdżę szybko, więc mogę ją sobie lekko opuścić, by nie oślepiać ew jadących z naprzeciwka). Ale do szybkiej jazdy/jazdy głownie po ulicach sobie nie wyobrażam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kociol2011 Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 http://allegro.pl/latarka-zoom-260lm-cree-q5-uchwyt-lampka-promocja-i3146074272.html mam taką lampkę w swoim 2 rowerku jest bardzo fajna i mocna mam ją już ponad 2 lata więc z czystym sercem ją polecam pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OdiLV4 Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Obie powyższe lampki, to są lampki nadające się TYLKO do lasu. Dołóż trochę grosza, odłóż jak trzeba, i nie bądź kolejnym, który będzie oślepiał i który ma pozostałych w... http://allegro.pl/zestaw-oswietleniowy-trelock-ls330-ls320-led-na-ba-i3166951631.html Poza tym ciekawe rzeczy piszesz... ...mam nadzieję, że to żart i że jednak oświetlasz się w takich sytuacjach Z tym oślepianiem to nie przesadzajmy, fakt ten był poruszany przy innym temacie, ale po to są w tych latarkach różne tryby aby dostosować je do panujących warunków. Jeżeli ktoś jeździ z taką latarką po ulicach, ma ją odpowiednio ustawioną i na najniższym trybie to wcale nikogo nie oślepia a jednocześnie jest widoczny na drodze. Odnośnie tych latarek Cree Zoom o które pytasz, to niby nie mają tylu lumenów iloma się je chwali... Gdzieś była podawana strona, na której porównywane są lampki i latarki różnego typu na każdym trybie świecenia, dodatkowo autor strony podawał faktyczną wartość lumenów jakie lampka posiada. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Z tym oślepianiem to nie przesadzajmy, fakt ten był poruszany przy innym temacie, ale po to są w tych latarkach różne tryby aby dostosować je do panujących warunków. Jeżeli ktoś jeździ z taką latarką po ulicach, ma ją odpowiednio ustawioną i na najniższym trybie to wcale nikogo nie oślepia a jednocześnie jest widoczny na drodze... To nie jest kwestia jasności czy ustawienia - aby się nie powtarzać... http://www.forumrowerowe.org/topic/120938-lampka-co-kupisz-jak-masz-50-a-co-jeśli-masz-150zł/#entry1227544 Porównując do reflektorów samochodowych to można powiedzieć, że: - lampki rowerowe (szczególnie z certyfikatem StVZO) są jak światła mijania, - latarki taktyczne są jak światła drogowe lub halogeny dalekosiężne, zależnie od użytej mocy. Poza tym temat był już wałkowany m.in tutaj: Zgadza się - opisy dotyczące lumenów/luxów/candeli można sobie... odpuścić. Czym się kierować??? Jedynie obiektywnymi opiniami użytkowników, lub rozsądnymi, niezależnymi testami. To nie są lampki/latarki do użytku w cywilizowanych miejscach - na wypady do lasu, czy w teren jak najbardziej. Niestety, w mniejszym lub większym stopniu lampki/latarki tego typu zawsze oślepiają. Wynika to z fizyki, której nie da się oszukać - umiejscowienia odsłoniętego źródła światła bezpośrednio w polu widzenia. Da się to poprawić, zakładając odpowiednią osłonkę, co (o ile dobrze pamiętam) było eksperymentowane przez jednego z forumowiczów, ale IMHO nie bardzo poprzez "przechylenie" w dół, albowiem, aby nie oślepiała jasna dioda (nie strumień światła) będąca bezpośrednio w polu widzenia, to trzeba ją skierować tak, aby świeciła bezpośrednio przed przednie koło. Wtedy dioda jest osłonięta oprawą latarki. W lampkach rowerowych które nie oślepiają z rażącą mocą zazwyczaj stosuje się zwykłe LEDy soczewkowe o dużej jasności. Natomiast te, w których stosuje się diody CREE mają specjalnie skonstruowany reflektor, w którym ta dioda nie znajduje się w bezpośrednim kontakcie wzrokowym podczas normalnego użytkowania, a jedynie światło z niej pochodzące, odbite i skierowane w właściwe miejsca za pomocą zwierciadła/reflektora. Można to zoobrazować na przykładzie Roxim jako że najłatwiej było mi znaleźć obrazek jako przykład. Ale wielu innych poważnych producentów oświetlenia rowerowego stosuje dokładnie to samo. http://www.forumrowe...l/#entry1182512 W skrócie i metodą obrazkową... ----- Latarka taktyczna------------------- vs -------------Lampki typu Roxim----------- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nismo Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 To nie jest kwestia jasności czy ustawienia - aby się nie powtarzać... jasności to nie ale ustawienia jak najbardziej... bo nawet światła mijania oślepiają gdy są za wysoko. to samo może być z lampka gdy jest źle ustawiona to będzie razić mimo ze ma osłonkę i specjalnie wyprofilowany odbłyśnik lub szkło. latarkę taktyczna tez można ustawić tak ze nie będzie razić a przy zoomie jest to jeszcze prostsze . oczywiście już nie będzie tak jasno i daleko ale dla tego kto nie jeżeli szybko to nie sprawia żadnego problemu. jeżeli ktoś wie jak wygląda budowa soczewek w lampach samochodowych to zrobienie takiej przysłonki to dosłownie 15 minut za free. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Tiaaa... Twoje argumenty zostały wyjaśnione powyżej A jeśli Ci odpowiada, że latarka oświetla przednie koło i kawałek drogi przed, to spoko, ale... taką samą funkcję spełniają także słabsze lampki rowerowe, w powyższej kwocie. I szczerze mówiać, to nie bardzo rozumiem argument o... ustawianiu świateł mijania,tudzież lampek typu Roxim tak, aby oślepiały - po co... w jakim celu...??? Co chcesz udowodnić??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OdiLV4 Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Poza tym, jadąc w lesie w godzinach nocnych prawdopodobieństwo spotkania równego sobie "wariata" (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) który by jeździł o tej porze jest małe więc jeżeli już się zdarzy to raz na ileś tam przypadków można kogoś oślepić (w tym przypadku raczej z wzajemnością) Jadąc natomiast w mieście można strumień światła skierować na beszczela tak by padał przed same przednie koło, ponieważ gęsto rozstawione latarnie dają dość dobrą widoczność, a samochody jadące z naprzeciwka i tak będą widziały mrugające światło naszego oświetlenia... Więc czy wtedy kogoś oślepiamy??Zrobienie osłonki też jest dobrym patentem i z tego co na forum pisano, sprawdzonym nie raz. Poza tym, czy te super extra lampki które niby nie oślepiają z powodu na swoją charakterystykę strumienia światła zostały sprawdzone w praktyce, czy pozostają tylko wyjaśnieniem teoretycznym (taki "chłit małketingowy") i pochwałami faktyczności ze strony użytkowników? Należałoby spytać kierowców pojazdów samochodowych... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Poza tym, jadąc w lesie w godzinach nocnych... Może trzymajmy się tematu... Witam. Poszukuję dobrego oświetlenia na przód... Głównie dość szybka jazda po asfalcie, do lasu na pewno nie będę po zmroku jeździł ... samochody jadące z naprzeciwka i tak będą widziały mrugające światło naszego oświetlenia... Tiaaa... mrugające światło z latarki taktycznej, czyli 100% mocy w trybie strobo... spoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nismo Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 A jeśli Ci odpowiada, że latarka oświetla przednie koło i kawałek drogi przed, to spoko, ale... taką samą funkcję spełniają także słabsze lampki rowerowe, w powyższej kwocie. latarka taktyczna z zoom ustawiona tak aby nie oślepiała kierowców oświetla wystarczająco drogę.dla mnie nawet to nad wyraz,nie jeżdżę rowerem 50km/h a i ślepy tez nie jestem.tak są tez takie znacznie tańsze ale nie jeżdżę tylko po drogach asfaltowych ale i w lesie czy po polnych drogach. wtedy siup do góry i widać trochę więcej I szczerze mówiać, to nie bardzo rozumiem argument o... ustawianiu świateł mijania, tudzież lampek typu Roxim tak, aby oślepiały - po co... w jakim celu...??? - lampki rowerowe (szczególnie z certyfikatem StVZO) są jak światła mijania, - latarki taktyczne są jak światła drogowe lub halogeny dalekosiężne, zależnie od użytej mocy. o to ze możesz mieć super markowa lampkę za 2 tysie ale jeśli ja źle ustawisz to tez będzie razić mimo ze "są ja światła mijania". nie trzeba kupować super lampki aby być bezpiecznym i nie stwarzać niebezpieczeństwa .wystarcza taka za 50 zł i mamy kompromis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OdiLV4 Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Powiem tak... Ekspertem nie jestem, a piszę to co widzę na ulicach i słyszę w wypowiedziach ludzi... Osobiście uważam że kupowanie kilku zestawów lampek jest lekką przesadą, a dodatkowo wywalaniem kasy.... Jeżeli ktoś jednak jest fanatykiem bądź ma na tym punkcie jakiegoś fioła to prosze bardzo-jego sprawa. Mimo charakterystyk podawanych przez Roxim, wolałbym zakupić Bocią w wersji choćby 3.0 (gdzie w najniższym trybie świeci nawet mniej intensywnie niż roxim na maxie więc nie płaczcie że oślepia) i mieć jedną lampkę do wszystkiego, a nie kupować zestaw do miasta i kilka razy droższy zestaw do lasu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 ...o to ze możesz mieć super markowa lampkę za 2 tysie ale jeśli ja źle ustawisz... Ale po co...??? Taka lampka ustawiona prawidłowo nie oślepia... Latarka taktyczna ustawiona prawidłowo niestety tak. Fizyki kolego nie oszukasz. Kolego OdiLV4, nie ma czegoś takiego, jak jedna lampka do wszystkiego za rozsądne pieniądze. Poza tym koledzy orędownicy latarek taktycznych... Gdybyście mieszkali i żyli w krajach o wysokorozwiniętej kulturze rowerowej, to powiedzmy sobie szczerze, inaczej byście "śpiewali"... Tutaj, w Polsce uprawia się chamstwo i partyzantkę rowerową na drogach publicznych, niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nismo Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Ale po co...??? mniej więcej z takiego samego powodu co auta które mimo ze jada na światłach mijania także oślepiają. a przecież obniżenie ich o jeden czy dwa poziomy to tylko przekręcenie gałki lub suwaka( w zależności od auta) Latarka taktyczna ustawiona prawidłowo niestety tak. myślę ze ustawianie prawidłowe latarki taktycznej to pojecie względne Gdybyście mieszkali i żyli w krajach o wysokorozwiniętej kulturze rowerowej, to powiedzmy sobie szczerze, inaczej byście "śpiewali"... tez tak myślę ale żyjemy w zacofanej Polsce i takie mamy realia.dla nas 10 letnie auto to super nowa fura a dla Niemca 5 letnie to już jest mega wyeksploatowane. Tutaj, w Polsce uprawia się chamstwo i partyzantkę rowerową na drogach publicznych, niestety. u nas to jest juz mega sukces jak ktoś w ogóle odblaski raczy założyć na rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefankowalski Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 7 września 2012 roku na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji ogłoszona została nowelizacja rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia z dnia 31 grudnia 2002r. Jest ona uwieńczeniem wieloletnich działań stowarzyszenia Miasta Dla Rowerów, które zidentyfikowało problemy wynikające z dotychczasowych przepisów, sformułowało postulaty pod adresem ministra właściwego do spraw transportu, brało udział w pracach ministerstwa a następnie konsultowało ogłoszony publicznie projekt. 1 stycznia 2013 weszły w życie kolejne przepisy zmieniające dopuszczalną wysokość montowania światła i regulujące warunki techniczne przyczepek. Poniżej znajdują się elementy wyposażenia rowerów, wózków i przyczepek rowerowych, które zostały wymienione i opisane w nowym rozporządzeniu. Oświetlenie roweru · Z przodu co najmniej jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej. · Z tyłu co najmniej jedno światło pozycyjne barwy czerwonej oraz, co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt. · Rower, którego konstrukcja uniemożliwia / zasłania sygnalizowanie zamiaru skrętu ręką musi być wyposażone w dodatkowe kierunkowskazy Oświetlenie przyczepki rowerowej · Z tyłu co najmniej jedno światło pozycyjne barwy czerwonej oraz co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej. · Z przodu, jeśli przyczepa jest szersza od roweru lub wózka rowerowego, jedno światło pozycyjne barwy białej. · Przyczepka rowerowa, której konstrukcja uniemożliwia / zasłania sygnalizowanie zamiaru skrętu ręką musi być wyposażone w dodatkowe kierunkowskazy Wymagania wobec oświetlenia · Dopuszcza się, aby światła (oprócz tylnego odblaskowego) były zdemontowane, jeżeli rowerzysta nie jest zobowiązany do ich używania podczas jazdy. · Światła, zarówno przednie jak i tylne, mogą być migające. Muszą świecić na tyle mocno, by były widoczne z odległości 150m · Z tyłu nie moze być widoczne białe światło, a z przodu czerwone · Światła odblaskowe oświetlone światłem drogowym innego pojazdu powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m · Oświetlenie przednie i tylne musi być zamontowanie na wysokości nie większej niż 150cm i nie mniejszej niż 25cm Rower nie posiada świateł mijania, a jedynie pozycyjne, więc obowiązek korzystania ze świateł całą dobę nie obowiązuje rowerzystów. Światła trzeba zapalić w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza (deszcz, śnieg, mgła, zmierzch), od zmierzchu do świtu oraz w tunelu. Rozporządzenie dodatkowo wymienia dodatkowe odblaski jakie można montować w rowerze, jednakże nie zabrania jednocześnie odblasków niewymienionych. Także tak jak wcześniej rower może być okraszony odblaskami wg uznania rowerzysty (poza obowiązkowym czerwonym odblaskiem z tyłu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Kolego nismo, nawet nie będę Twoich powyższych tekstów komentował. Powiem tylko: - mnie prawidłowo ustawione światła mijania w samochodach nie oślepiają... - jak myślisz, dzięki komu mamy taką a nie inną kulturę rowerową w Polsce??? Ty także ją budujesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefankowalski Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Zgodnie z powyższym w Polsce przepisy dopuszczają nawet migające latarki taktyczne na rowerze a jeśli chodzi o przepisy StVZO to rowerzystów na terenie naszego pięknego kraju to nie dotyczy. Nawet jest zalecane by oświetlenie było widoczne na co najmniej 150m więc mocne oświetlenie roweru jest wspierane przez polskie prawo. Nie bądźcie bardziej papiescy od papieża kolego Dziobolek, jest wystarczająco dużo przepisów mówiących co można, albo czego nie można robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Kolego stefankowalski, przepisy również stosunkują się odpowiednio w temacie oślepiania pozostałych uczestników ruchu drogowego. I nieważne czy za pomocą świateł drogowych tudzież halogenów dalekosiężnych, czy to przy pomocy latarki czy też puszczając lusterkiem "zajączki" robiąc psikusy... To jest karalne, a na jakiej podstawie...??? Zapytaj Policjanta. No i jak myslisz, dlaczego kraje o wysokorozwiniętej kulturze rowerowej stosują StVZO??? W tym kontekście to IMHO wstyd wspominać o tym, że Polska nie stosuje, bo to świadczy tylko o...??? Dzięki takim ludziom jak wy, prawo musi uregulować obowiązek posiadania licznika rowerowego, rodzaj i moc każdej lampki, z tylną włącznie, bo i tam już się zaczyna oślepiające diody montować, a najlepiej to założyć tablice rejestracyjne na rowery i obowiązkowe przeglądy wprowadzić,bo inaczej każdy Ci wmówi, że on nie wiedział, że nie można jeździć z niesprawnymi kołami,w związku z czym to nie on ponosi winę za wypadek który spowodował, ponieważ prawo... Niestety niektórym prawo musi zdefiniować każdą minutę, każdy szczegół i detal ich życia, bo bez tego uważają... wszystkie chwyty za dozwolone. Prawo nie określa noża kuchennego jako narzędzia do zabijania, i jest legalnie i bez ograniczeń dostępny na rynku,więc idąc tym tokiem rozumowania... szkoda słów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefankowalski Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Nie kraje a jeden kraj-Niemcy. Ja sam jestem kierowcą auta. Od 10 lat jak poruszam się autem jeszcze nigdy żaden rowerzysta (nawet malutki) nie oślepił mnie lampką rowerową. Żaden wstyd znać i stosować się do obowiązujących w kraju przepisów. i jeszcze zgodnie z prawem to co nie jest zabronione to jest dozwolone. A kolega dziobolek proponuje zamordyzm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 To fakt, że StVZO to zbiór norm niemieckich, ale te normy są respektowane także w Belgii, Danii, Holandii i jeszcze kilku innych bodajże z tego co mi wiadomo. Na 100% w Niemczech do użytku w cywilizowanych miejscach tylko lampki spełniające normy StVZO są dopuszczone, wiele sklepów nawet nie "bawi" się w "nielegalne". Jak myslisz, dlaczego coraz więcej produktów rowerowych światowych producentów spełnia warunki i jest oznaczone jako zgodne z StVZO??? Tylko dla niemieckiego rynku rowerowego??? Przecież Amerykański jest chyba większy - ale jak wziąć pod uwagę jeszcze Danię, Holandię, Belgię... Od bardzo dawna Shimano swoje dynama w piaście produkuje tak, aby spełniały wymagania StVZO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 @dziobolek. Obawiam się, że proponowana przez ciebie droga lampa nie jest zgodna StVZO, ponieważ w Niemczech żadna lampa na baterie nie może być stosowana jako jedyne aktywne oświetlenie roweru w ruchu ulicznym (dla rowerów powyżej 11kg wymagane jest stałe, a nie bateryjne źródło światła - dynamo). Może być najwyżej oświetleniem dodatkowym. I żeby było śmiesznie większość lamp na dynamo dopuszczonych w Niemczech do ruchu nie ma specyficznej budowy (z super duper ekstra rewolucyjnym systemem) niwelującej efekt oślepiania. Również uważam, że przesadzasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Lampy na dynamo nie miały szans by oślepiać... Do czasu pojawienia się produktów na diodach "Cree" problem praktycznie nie istniał, ponieważ nawet najjaśniejsze diody led soczewkowe z racji mocy i budowy nie oślepiały. Zauważ, że nowe lampki w których stosuje się diodę Cree mają taką budowę, aby nie znajdowała się ona bezpośrednio w polu widzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edi7777 Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 No i jak myslisz, dlaczego kraje o wysokorozwiniętej kulturze rowerowej stosują StVZO??? W tym kontekście to IMHO wstyd wspominać o tym, że Polska nie stosuje, bo to świadczy tylko o...??? Dzięki takim ludziom jak wy, prawo musi uregulować obowiązek posiadania licznika rowerowego, rodzaj i moc każdej lampki, z tylną włącznie, bo i tam już się zaczyna oślepiające diody montować, a najlepiej to założyć tablice rejestracyjne na rowery i obowiązkowe przeglądy wprowadzić, bo inaczej każdy Ci wmówi, że on nie wiedział, że nie można jeździć z niesprawnymi kołami, w związku z czym to nie on ponosi winę za wypadek który spowodował, ponieważ prawo... Niestety niektórym prawo musi zdefiniować każdą minutę, każdy szczegół i detal ich życia, bo bez tego uważają... wszystkie chwyty za dozwolone. Prawo nie określa noża kuchennego jako narzędzia do zabijania, i jest legalnie i bez ograniczeń dostępny na rynku, więc idąc tym tokiem rozumowania... szkoda słów. Trochę irytują mnie takie teksty - wydaje mi się że kraje o wysokiej kulturze rowerowej to takie które stwarzają dużo możliwości do poruszania się na rowerze i do tego zachęcają jakimiś tam sposobami. Nic tu do rzeczy nie mają lampki - to jakie stosują rowerzyści zależy już raczej od ich własnej kultury. Poza tym pisanie "Dzięki takim ludziom jak wy" - no sorry ale znasz tu kogoś osobiście? Mam wrażenie że dziobolek sam chciałbyś te prawo o którym piszesz układać. Co do lampek - do tej pory używałem głównie takich małych silikonowych jedno-diodówek żeby się policja nie doczepiła jak wracam wieczorem ze szlaku. Chyba sobie kupię jakąś latarkę taktyczną na ten sezon bo kilka razy zdarzyło mi się zjeżdżać szlakiem właściwie już nocą i wtedy takie lampki nie wystarczały;) Miałem też taką rowerową lampkę na diodzie cree z lidla ale straszny z niej kloc i po 2 jazdach służy już jako latarka. Aaa no i wracając do tematu - w lidlu jest teraz jeszcze resztka oferty rowerowej i jeżeli miałbym szukać taniej lampki (do 50zł) to brałbym i tak tą z lidla raczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nismo Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Kolego nismo, nawet nie będę Twoich powyższych tekstów komentował. Powiem tylko: - mnie prawidłowo ustawione światła mijania w samochodach nie oślepiają... - jak myślisz, dzięki komu mamy taką a nie inną kulturę rowerową w Polsce??? Ty także ją budujesz... a ja nikogo nie oślepiam swoja taktyczna latarka i wcale nie musiałem kupować lampki za 100 zł aby nie stwarzać zagrożenia.a kultura rowerowa w Polsce to znacznie głębszy temat. Dzięki takim ludziom jak wy, prawo musi uregulować obowiązek posiadania licznika rowerowego, rodzaj i moc każdej lampki, z tylną włącznie, bo i tam już się zaczyna oślepiające diody montować, a najlepiej to założyć tablice rejestracyjne na rowery i obowiązkowe przeglądy wprowadzić, bo inaczej każdy Ci wmówi, że on nie wiedział, że nie można jeździć z niesprawnymi kołami, w związku z czym to nie on ponosi winę za wypadek który spowodował, ponieważ prawo... nie wybiegaj tak kolego do przodu ze swoimi przemyśleniami bo zaczynam mieć wrażenie ze pisze to jakiś nastolatek zbuntowany który wszystko wie najlepiej. jeżeli ktoś używa lampki taktycznej i ustawi ja sobie z olejem w głowie to w czym ty masz problem? to ze ktoś kupi latarkę podana przez ciebie w linku jest gwarancja tego iz nie będzie oślepiał innych?taka lampka tez może oślepiać jak i taktyczna jeżeli będzie złe ustawiona. a prawidłowe ustawienie lampki taktycznej jest takie aby nie raziło gdy bedziemy na drodze publicznej i będzie dawać mocniejsze światło po przestawianiu w lesie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.