Skocz do zawartości

[10448g] KTM Toryn Carbon by blackiwan


blackiwan

Rekomendowane odpowiedzi

Rama,którą zakupiłem na Ebayu w końcu dotarła.Rama w bardzo dobrym stanie- kilka drobnych otarć lakieru. Pierwsze miał być On-One Whippet, ale nie za bardzo odpowiadała mi rozmiarówka -18" za mała 20" za duża. KTM ma 19" ,czyli idealnie.

Wagowo nie ma szału- rama z hakiem waży 1337g. Whippet ważył realnie 1430g w 18", więc wybór był prosty . Do tego doszła jeszcze cena.Zapłaciłem za nią niecałe 1350zł z przesyłką wraz z przednią przerzutką,carbonowym koszykiem i sterami. Jedynie co mi trochę nie leży to górne prowadzenie pancerzy i kolor. Czerwone akcenty z No Sainta muszą zniknąć. No i do stroju forumowego nie za bardzo będzie pasować :yucky:

Doszły również nowe opony RK 2,2 zwijane-niestety trochę klocowate. Na dniach zmienię jeszcze sztycę na coś carbonowego (prawdopodobnie accent) ,tylną tarczę oraz chwyty. 180mm tarcza magury niestety nie podeszła do ramy.

Do zmiany w tym sezonie będą również manetki-pewnie założe XT. W przyszłości wpadnie jakaś Magura lub DT na przód oraz koła ~1400g.

 

 

 

 

Bar Ends: (Rogi) Ritchey WCS -65g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) – KTM Carbon - 34g

Bottom Bracket:(Wkład suportu) Token TK877EX-98g
Brake: (Front): (Hamulec przedni) – Magura MT4- 214g

-adapter front and bolts :( Adapter przód i śruby)-52g

Brake: (Rear): (Hamulec  tylny) – Magura MT4- 235g

Cables: (Pancerze i Linki) Niro Turbo Plus,Jagwire –55g
Cassette: (Kaseta) - Shimano Deore XT  CS-M770  11-32T-270g
Chain: (Lancuch)- Shimano  XT Hg93- 267g
Chain protector-( Osłona neoprenowa) -
Crankset: (Korba) SLX M660 – 754g

-Crank Arms : Shimano SLX M660 175mm 612g                                        
-Outer Ring: KCNC 22z 15g
-Middle Ring: KCNC 32z 30g
-Inner Ring:  BBB BCR-07 89g
-Chainring Bolts: KCNC 8g
Derlr. Front: (Przerzutka przednia) Shimano Deore SLX M660 – 148g
Derlr. Rear: (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT M772 – 225g
Fork: (Widelec) Suntour Epicon LOD 100mm 2011 + gwiazdka – 1690g
Frame: (Rama) KTM Toryn Carbon 19” – 1337g
Grips (Gripy) LockOn Vincere - 75g
Handlebar: (Kierownica) KCNC Dark Side 600mm + korki– 143g
Pedals: (Pedaly) – Shimano M520 - 380g
Seat: (Siodlo) Token TK9571 – 217g
Seatpost: (Sztyca) Accent Carbon 350mm 27,2mm – 180g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)KTM- 23g
Shifters: (Manetki) Shimano Deore 2010 SL-M590 –263g
Skewers: (Zaciski kol) Mavic Crossride – 149g
Spacers: (Podkladka pod mostek) A2Z AD 10mm czerwona-10g
Stem: (Mostek) FSA XC 115 ALLOY 105mm – 136g
Headset: (Stery) Ritchey Pro - 77g
Tire Front: (Opona Przednia)Continental Race King 2,2 -589g
Tire Rear: (Opona Tylna) Continental Race King 2,2 -584g

Tubes: (Detki) Maxxis Ultralight – 258g

Top Cap: (kapsel sterów+ śruba) Fuji Carbon- 15g
Wheel Front: (Kolo Przednie) Mavic Crossride Disc -910
Wheel Rear: (Kolo Tylne) Mavic Crossride Disc - 1047g
Rotor Front: (Tarcza przód) Shimano Deore XT IceTech 180mm-161g
Rotor Rear: (Tarcza tył) Avid 160mm -128g
Uchwyt do pompki- 14g

 

Razem- 10803g

 

Na razie zdjęcie samej ramy.

 

https://picasaweb.google.com/118228872339293792172/KTMToryn?authuser=0&feat=directlink

 

DSC07772.JPG

 

 

DSC07775.JPG


 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na razie jestem bez sztycy i się ciągle zastanawiam co wybrać. Może coś lepszego z alu lub scandium np. KCNC, Aerozine, Boblight.

Accenta jednak sobie odpuszczę-przeglądałem ten temat. Nie ma ich też w wersji 400mm. Ogólnie szukam czegoś 27,2 400mm <200g bez offsetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przewinęło się już na forum sporo razy. Dużo ludzi twierdzi ze nie ma problemów i są ok, inni że nie trzymają siodła. Pamiętaj że na alibabie te sztyce chodzą po 30$ w detalu, chociaż na pewno sama rurka jest lepsza niż accenta. Nie wiem ile ważysz ale przy średnicy 27,2 wstawiłbym względnie markowy węgiel albo alternatywnie może jakiś tytan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda, potwierdzam - trza mocnoooo dobić śruby. No, i trochę Fiber Grip od Finish Line można dać między te czarne tulejki jarzma a sztycę. U mnie pomogło, teraz jeno te srebrne zewnętrzne blaszki jeszcze się ruszają. Ale i na to się coś wykombinuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower trochę zmienił wygląd.Zniknęły czerwone dodatki. Waga minimalnie podskoczyła. Doszedł koszyk speca, tarcza XT IceTech 160mm, chwyty Accent Lite, pancerze Gore, linki teflonowe Accent oraz osłona łańcucha.

Zastanawiam się nad zakupem nowej obejmy podsiodłowej. Czy coś takiego http://allegro.pl/zacisk-sztycy-ultra-lekki-9gr-aerozine-titanium-i3207508161.html jest bezpieczne przy karbonowej ramie i sztycy?

 

 

Bar Ends: (Rogi) Ritchey WCS -65g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) – KTM Carbon, Spec - 34g+ 47g

Bottom Bracket:(Wkład suportu) Token TK877EX-98g
Brake: (Front): (Hamulec przedni) – Magura MT4- 214g

-adapter front and bolts (Adapter przód i śruby)-52g

Brake: (Rear): (Hamulec  tylny) – Magura MT4- 235g

Cables: (Pancerze) Niro Turbo Plus,Gore–55g
Cassette: (Kaseta) - Shimano Deore XT  CS-M770  11-32T-270g
Chain: (Lancuch)- Shimano  XT Hg93- 267g
Chain protector-( Osłona neoprenowa) Accent - 19g
Crankset: (Korba) SLX M660 – 754g

-Crank Arms : Shimano SLX M660 175mm 612g                                        
-Outer Ring: KCNC 22z 15g
-Middle Ring: KCNC 32z 30g
-Inner Ring:  BBB BCR-07 89g
-Chainring Bolts: KCNC 8g
Derlr. Front: (Przerzutka przednia) Shimano Deore SLX M660 – 148g
Derlr. Rear: (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT M772 – 225g
Fork: (Widelec) Suntour Epicon LOD 100mm 2011 + gwiazdka – 1690g
Frame: (Rama) KTM Toryn Carbon 19” – 1337g
Grips (Gripy) Accent Lite - 25g
Handlebar: (Kierownica) KCNC Dark Side 600mm + korki– 143g
Pedals: (Pedaly) – Shimano M520 - 380g
Seat: (Siodlo) Token TK9571 – 217g
Seatpost: (Sztyca)Hylix Carbon 400mm 27,2mm – 195g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)KTM- 23g
Shifters: (Manetki) Shimano Deore 2010 SL-M590 –263g
Skewers: (Zaciski kol) Mavic Crossride – 149g
Spacers: (Podkladka pod mostek) A2Z AD 10mm czerwona-10g
Stem: (Mostek) FSA XC 115 ALLOY 105mm – 136g
Headset: (Stery) Ritchey Pro - 77g
Tire Front: (Opona Przednia)Continental Race King 2,2 -589g
Tire Rear: (Opona Tylna) Continental Race King 2,2 -584g
Tubes: (Detki) Maxxis Ultralight – 258g

Top Cap: (kapsel sterów+ śruba) Fuji Carbon- 15g
Wheel Front: (Kolo Przednie) Mavic Crossride Disc -910
Wheel Rear: (Kolo Tylne) Mavic Crossride Disc - 1047g
Rotor Front: (Tarcza przód) Shimano Deore XT IceTech 180mm-161g
Rotor Rear: (Tarcza tył) Shimano Deore XT IceTech 160mm -135g
Uchwyt do pompki- 14g

 

Razem- 10841g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Już 2 razy się przekonałem, że wyroby areozine to szmelc i chińska tandeta. Ogólnie tego typu zacisk jest względnie ok o ile masz czucie w palcach, jednak ten nie podoba mi się ze względu na daleko wysunięte ramiona, pewnie będzie się ściskał zbliżając nierównolegle do siebie obie krawędzie, to dla węgla trochę słaba opcja.

Weź się stary nie rozmieniaj na drobne tylko szarpnij na dobre koła, potem baw się w drobiazgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Link nie działa.

W sumie ciężko popsuć zacisk sztycy producentowi, nie mówię że areozine jest zły ale mam uraz do tej marki.

Jest strasznie maly wybór tych obejm:

http://allegro.pl/agogo-zacisk-sztycy-34-9mm-31-8mm-9g-sruba-tytan-i3184796751.html

http://allegro.pl/zacisk-obejma-sztycy-mortop-ti-9-5g-od-bicyklon-i3164453064.html

http://allegro.pl/xtasy-zacisk-sztycy-sl-34-9mm-10gr-czarny-i3190490424.html

 

Z czystym sumieniem mogę polecić zacisk Extralite ale jego cena obecnie to jakiś kosmos, ja kupowałem za 60zł a teraz jest po 130...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Miałem go kiedyś, z pewnością jest bardziej carbon-friendly ale tak jak podają w aukcji ważył koło 25g, sam obecnie w nowej ramie mam zacisk przypominający budową aerozine ale jednak jest bardzo dokładnie wykonany a jakość w tym wypadku ma największe znaczenie. Koledze np. zacisk kcnc bez powodu na podjeździe strzelił w pół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świerze foty. W drodze manetki XT. Muszę jeszcze dociąć przewody hamulcowe,ale ciężko dostać oliwkę i wkład przewodu.Będzie trzeba sprowadzać zza granicy :yucky: . Planuję też wymienić śruby w mostku i w korbie na złote/pomeraniczowe. Później zostają już tylko koła i ammor,ale to w przyszłym sezonie.

 

DSC07857.JPG

 

DSC07858.JPG

 

DSC07866.JPG

 

DSC07870.JPG

 

DSC07871.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...