wiater Napisano 13 Kwietnia 2013 Napisano 13 Kwietnia 2013 Witam! Uprzedzając pytania - wiem, że istnieje temat z dostrajaniem reby, ale 99,9% postów w nim zawartych dotyczy dual air. Mam problem w w/w rebie z ustawieniem prawidłowego SAGa. Waże 80kg - producent zaleca dla mnie 120-130 psi - przy takiej wartości sag wynosi 0%. Zadowalający sag na poziomie 15-20% uzyskuje przy około 70 psi, ale przy takim ciśnieniu bez większych problemów go dobijam (np podczas próby wyskoczenia na krawężnik). Bardzo proszę o opinie użytkowników w/w reby oraz osób mających jakiś pomysł na prawdiłowe ustawienie sag.
MokryxD Napisano 13 Kwietnia 2013 Napisano 13 Kwietnia 2013 Ustaw tak, żeby wykorzystywała cały skok, ale nie dobijała. Ja w Epiconie osiągnąłem to przy SAGu około 20%.
Druid Napisano 13 Kwietnia 2013 Napisano 13 Kwietnia 2013 Musisz próbować z odpowiednim ciśnieniem Metoda prób i błędów.
wiater Napisano 13 Kwietnia 2013 Autor Napisano 13 Kwietnia 2013 Ustaw tak, żeby wykorzystywała cały skok, ale nie dobijała. Ja w Epiconie osiągnąłem to przy SAGu około 20%.Właśnie w tym problem, że nie jestem w stanie znaleźć tego punktu, bo albo amor jest za miękki albo sag za mały... To ustaw 90/100 psi.Przy takim ciśnieniu sag bedzię wynosił 10% albo i mniej...
beskid Napisano 13 Kwietnia 2013 Napisano 13 Kwietnia 2013 A podobno miało być lepiej. Nie wiem co to za wynalazek zrobili ale u siebie w Dual air mam SAG właśnie na poziomie 10 %. Dla mnie jest nie pojęte jak SAG przy takiej wadze i nawet tabelkowym ustawieniu może wynosić 0.
wiater Napisano 13 Kwietnia 2013 Autor Napisano 13 Kwietnia 2013 Skoro tak twierdzisz spróbuj z 80psi Uwierz mi, że próbowałem co 5 psi od 50 do 130 i nie jestem w stanie znaleźć tego jednego idealnego punktu, przy którym sag będzie prawidłowy a praca amortyzatora przyjemna (nie będzie dobijał). Dlatego założyłem ten temat bo chciałem się dowiedzieć, że poprostu "ten typ tak ma" lub robie coś żle - chociaż wielkiej filozofii tu nie ma...
beskid Napisano 13 Kwietnia 2013 Napisano 13 Kwietnia 2013 No dobrze ale skoro przy niskich wartościach SAG jest prawidłowy ale dobija a przy wysokich jest zero to gdzieś po drodze musi nastąpić wartość chociażby akceptowalna.
Mod Team durnykot Napisano 14 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 14 Kwietnia 2013 Ile przejechałeś na tym amorku? Poza tym w niektórych konstrukcjach różnica 5psi możne drastycznie zmienić charakterystykę amorka. Ustaw ciśnienie tak,aby pasowała Ci charakterystyka pracy amorka- SAG nie jest jedynym wyznacznikiem poprawnego ustawienia amorka.
wiater Napisano 14 Kwietnia 2013 Autor Napisano 14 Kwietnia 2013 Ile przejechałeś na tym amorku? Poza tym w niektórych konstrukcjach różnica 5psi możne drastycznie zmienić charakterystykę amorka. Ustaw ciśnienie tak,aby pasowała Ci charakterystyka pracy amorka- SAG nie jest jedynym wyznacznikiem poprawnego ustawienia amorka. Przejechanie jakieś 100-150km.Zadowalająca pracę uzyskuje przy sagu 15%, ale przy takim sagu bez większych problemów dobijam amora...
Mod Team durnykot Napisano 14 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 14 Kwietnia 2013 Ustaw ciśnienie na 2-3 PSI więcej niż masz przy SAGu 15% i jeździć....Amorek musi się dotrzeć i być może brak dotarcia powoduje takie cuda- aby osiągnąć zadowalającą pracę ustawiasz niższe ciśnienie, na którym amor dobija.
Lumperator Napisano 14 Kwietnia 2013 Napisano 14 Kwietnia 2013 Ustaw rower do góry kołami na 5 minut i sprawdź wtedy co i jak. Może gąbki nie są wystarczjaco nasączone i przy wyższym ciśnieniu amor nie chce się ugiąć. Te 130psi z tabelki wydaje się kosmiczne wręcz. Szukaj w okolicach 90psi.
wiater Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Napisano 22 Kwietnia 2013 Wygląda na to, że amor się "dotarł" i chodzi tak jak powinien dziękuje wszystkim za rady!
mancini Napisano 31 Lipca 2013 Napisano 31 Lipca 2013 Wygląda na to, że amor się "dotarł" i chodzi tak jak powinien dziękuje wszystkim za rady! Ile kilometrów trzeba przejechać aby się dotarł ?? Też jestem na etapie ustalania właściwego ciśnienia i nie chce przesadnie obniżyć ciśnienia a co za tym idzie uszkodzić amorek.
Mod Team durnykot Napisano 31 Lipca 2013 Mod Team Napisano 31 Lipca 2013 Niektórzy producenci podają ok. 20 h,ale ten czas w dużej mierze zależy od sposobu użytkowania amorka . Amorek używany w wymagającym terenie dotrze się szybciej niż ten jeżdżony po płaskich ścieżkach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.