wiater Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 Witam! Uprzedzając pytania - wiem, że istnieje temat z dostrajaniem reby, ale 99,9% postów w nim zawartych dotyczy dual air. Mam problem w w/w rebie z ustawieniem prawidłowego SAGa. Waże 80kg - producent zaleca dla mnie 120-130 psi - przy takiej wartości sag wynosi 0%. Zadowalający sag na poziomie 15-20% uzyskuje przy około 70 psi, ale przy takim ciśnieniu bez większych problemów go dobijam (np podczas próby wyskoczenia na krawężnik). Bardzo proszę o opinie użytkowników w/w reby oraz osób mających jakiś pomysł na prawdiłowe ustawienie sag. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 Ustaw tak, żeby wykorzystywała cały skok, ale nie dobijała. Ja w Epiconie osiągnąłem to przy SAGu około 20%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 To ustaw 90/100 psi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 Musisz próbować z odpowiednim ciśnieniem Metoda prób i błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiater Napisano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 Ustaw tak, żeby wykorzystywała cały skok, ale nie dobijała. Ja w Epiconie osiągnąłem to przy SAGu około 20%.Właśnie w tym problem, że nie jestem w stanie znaleźć tego punktu, bo albo amor jest za miękki albo sag za mały... To ustaw 90/100 psi.Przy takim ciśnieniu sag bedzię wynosił 10% albo i mniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rkopec16 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 Skoro tak twierdzisz spróbuj z 80psi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 A podobno miało być lepiej. Nie wiem co to za wynalazek zrobili ale u siebie w Dual air mam SAG właśnie na poziomie 10 %. Dla mnie jest nie pojęte jak SAG przy takiej wadze i nawet tabelkowym ustawieniu może wynosić 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiater Napisano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 Skoro tak twierdzisz spróbuj z 80psi Uwierz mi, że próbowałem co 5 psi od 50 do 130 i nie jestem w stanie znaleźć tego jednego idealnego punktu, przy którym sag będzie prawidłowy a praca amortyzatora przyjemna (nie będzie dobijał). Dlatego założyłem ten temat bo chciałem się dowiedzieć, że poprostu "ten typ tak ma" lub robie coś żle - chociaż wielkiej filozofii tu nie ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 No dobrze ale skoro przy niskich wartościach SAG jest prawidłowy ale dobija a przy wysokich jest zero to gdzieś po drodze musi nastąpić wartość chociażby akceptowalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Ile przejechałeś na tym amorku? Poza tym w niektórych konstrukcjach różnica 5psi możne drastycznie zmienić charakterystykę amorka. Ustaw ciśnienie tak,aby pasowała Ci charakterystyka pracy amorka- SAG nie jest jedynym wyznacznikiem poprawnego ustawienia amorka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiater Napisano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Ile przejechałeś na tym amorku? Poza tym w niektórych konstrukcjach różnica 5psi możne drastycznie zmienić charakterystykę amorka. Ustaw ciśnienie tak,aby pasowała Ci charakterystyka pracy amorka- SAG nie jest jedynym wyznacznikiem poprawnego ustawienia amorka. Przejechanie jakieś 100-150km.Zadowalająca pracę uzyskuje przy sagu 15%, ale przy takim sagu bez większych problemów dobijam amora... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Ustaw ciśnienie na 2-3 PSI więcej niż masz przy SAGu 15% i jeździć....Amorek musi się dotrzeć i być może brak dotarcia powoduje takie cuda- aby osiągnąć zadowalającą pracę ustawiasz niższe ciśnienie, na którym amor dobija. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaco96 Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 A czym go pompujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 @jaco96 Beto MP-035 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Ustaw rower do góry kołami na 5 minut i sprawdź wtedy co i jak. Może gąbki nie są wystarczjaco nasączone i przy wyższym ciśnieniu amor nie chce się ugiąć. Te 130psi z tabelki wydaje się kosmiczne wręcz. Szukaj w okolicach 90psi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiater Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Wygląda na to, że amor się "dotarł" i chodzi tak jak powinien dziękuje wszystkim za rady! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mancini Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Wygląda na to, że amor się "dotarł" i chodzi tak jak powinien dziękuje wszystkim za rady! Ile kilometrów trzeba przejechać aby się dotarł ?? Też jestem na etapie ustalania właściwego ciśnienia i nie chce przesadnie obniżyć ciśnienia a co za tym idzie uszkodzić amorek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 31 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Niektórzy producenci podają ok. 20 h,ale ten czas w dużej mierze zależy od sposobu użytkowania amorka . Amorek używany w wymagającym terenie dotrze się szybciej niż ten jeżdżony po płaskich ścieżkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.