Szamil Napisano 12 Kwietnia 2013 Napisano 12 Kwietnia 2013 Witam! Pierwszy przejazd w tym sezonie i poszła szprycha w tylnym kole. Urwana szprycha wycignięta i zmierzona zwykłym metrem. Długość całości (łącznie z gwintowanym końcem) wynosi ok 26,4-26,5 cm (trudno wyczuć przy zagiętym końcu szprychy). Czy słusznie czynię wybierając z tego sklepu: http://www.ckbikeshop.pl/product-pol-358-Szprychy-CN-Spoke-czarne-.html szprychy o długości 264 mm? Aby wymienić szprychę muszę wykręcić tylne zębatki. Czy wystarczy mi do tego ponizszy wynalazek? http://www.ckbikeshop.pl/product-pol-2825-Klucz-do-kaset-i-wolnobiegow.html Jeżdżę Mbike Renegade 0.5 z 2009 roku - obręcze Weinmann Discovery, piasty Quanta, kaseta Shimano CS-HG50-9 (11-32)-rz, przerzutka tył Shimano XT RD-m772. Dziękuję za pomoc!
ugupu Napisano 13 Kwietnia 2013 Napisano 13 Kwietnia 2013 Ad 1: Tak. Ad 2: Nie. Potrzebujesz jeszcze tzw bacik-narzędzie do skontrowania kasety podczas odkręcania.
Szamil Napisano 13 Kwietnia 2013 Autor Napisano 13 Kwietnia 2013 Chodzi o coś takiego? http://rower-sport.pl/pl_PL/p/Klucz-bacik-do-odkrecania-kaset-BIKE-HAND-YC-501A/104?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2013-04&utm_content=104#nclid=b857af5544107b6f04c25d1788488933
Szamil Napisano 13 Kwietnia 2013 Autor Napisano 13 Kwietnia 2013 Pozostaje mi teraz znalezienie jednego sklepu internetowego gdzie kupię w rozsądnej cenie klucz +bacik, szprychy oraz linki i pancerze jagwire. Dziękuje za pomoc!
Mod Team Puklus Napisano 13 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 13 Kwietnia 2013 Albo szmatę i mocną rękę, ja nie mam bacika bo nie potrzebuje chodzi tu o to by zatrzymać kasetę przy jej odkręcaniu co gołą ręką jest ... no dość wielkim wyzwaniem Dlatego ktoś mądry wymyślił bacik
Szamil Napisano 13 Kwietnia 2013 Autor Napisano 13 Kwietnia 2013 Ok mam nadzieję, że siła, którą obecnie dysponuję nie zawiedzie mnie w tym przypadku (chociaż rower ma prawie 4 lata więc kto wie). Wezmę 10 szprych i kluczyk.
Mod Team Puklus Napisano 13 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 13 Kwietnia 2013 W odróżnieniu od wolnogiegu kasetę z jaką siłą się zakręca taką też się i odkręca, wolnobieg jest dokręcany poprzez pedałowanie wiec im dłużej jeździsz tym gorzej
ugupu Napisano 13 Kwietnia 2013 Napisano 13 Kwietnia 2013 Można też użyć deski i starego łańcucha. Działa świetnie.
Mod Team Puklus Napisano 14 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 14 Kwietnia 2013 Ja używałem starego łańcucha i imadła jak sie zapiekło
Szamil Napisano 20 Maja 2013 Autor Napisano 20 Maja 2013 Wracam po latach lecz historia nie zakończyła sie happy endem. No więc było tak: 1. poszła szprycha szt 1, zamówiłem 10 na wymianę 2. poszła druga zanim przyszło 10 szt na wymianę 3. koleś, który sie na tym zna załozył mi 2 szprychy (jak sie poźniej okazało nieprawidłowo) 4. poszła 3 szprycha na podjeździe na niskim biegu - wstawiona nowa 5. poszła 4 szprycha, wstawiona nowa i poprawione 2 pierwsze założone nieprawidłowo Wszystkie powyższe szprychy od strony kasety 6. Poszła guma i dętka z tyłu co było następstwem dużego zużycia i sznurów wystających z opony (Schwalbe Rocket Ron Evo) - głośne aczkolwiek oczekiwane bum 7. Zamówiłem opone i dętkę i oddałem koło do centrowania 8. Odebrałem koło. Kiedy szedłem ze sklepu na przystanek zaczepiłem się kołem z zegarkiem innego przechodnia (nie wyglądało to poważnie). Zobaczyłem autobus i zaczałem biec i tu niespodzianka poszła 5 szprycha tym razem nie od strony wolnobiegu. Wymieniona po powrocie do domu (zostało 5). Gumy jeszcze nie przyszły. Ciśnienie mi skoczyło co wydaje się groźne w moim wieku. Za 3 tyg wesele, musze zbić z 5 kilo a nie mam na czym i tu pojawia sie pytanie. Co jest ku**a grane z tym je**nym złomem? Czy te szprychy są tak chu**we (4/5 strzelonych na pewno były stare - 4 letnie, a ta ostatnia na 90% była stara). A może to wina "rafki". Bo poważnie się zastanawiam pomiedzy kolejnymi 20 nowymi szprychami a np A7 .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.