Skocz do zawartości

[Amortyzator]RST F1RST Air 29 80mm regulacja


qrczakzul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam rower  Author Traction 29 z wymienionym w tytule amorkiem. Mam mały "smutek", amor nie chce się ożywić na nierównościach asfaltowych (dziury załatane i niezałatane). Jedynie ładnie działa na ścieżkach leśnych ("rasowe" dziury po kałużach kiedy stoję na pedałach, resztę słabo wyczuwa). Amor jest już dobrze rozruszany, zrobiłem na nim 1000 km. Smaruję go Brunoxem, który tchnął w niego życie :-) Kombinowałem z ciśnieniem, na razie mam 100 psi(mam 68 kg). Spuścić, dopompować powietrze? Proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre amortyzatory wybierają tak małe nierówności, ale ich charakter pracy powinien być bardziej progesywny aby we wcześniejszym stadium ugięcia wyraźnie sprężynowały. Przykładowo Rebę można w ten sposób ustawić (co niekoniecznie odbije sie dobrze na połykaniu większych przeszkód).  

 

Co do Twojego amorka, obniż ciśnienie na 90psi. Jesli masz dużo powietrza w pod oponą, to też nieco popuść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Też przez to przechodziłem. Nie podam Ci z pamięci ile teraz mam nadmuchane ani ile ważę :P, mogę sprawdzić później, ale udało mi się całkiem nieźle to ustawić. Niestety nadal nie wybiera liści, a przy sagu umożliwiającym niezła pracę skok się szybko kończy.

W związku z tym rozważam czy może nie rozebrać go i nie zwiększyć skoku do 100, bo wg schematu że strony rst jest taką możliwość (przez przełożenie jednej podkładki).

Edytowane przez karolg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Czy ktoś z was wie może gdzie mógłbym otrzymać tabelkę ciśnień ? Ważę 96 kg a panowie w sklepie ustawili na 150. Wydaję mi się że amorek słabo wybiera nierówności na drodze, ale zapewne jest to spowodowane jego zblokowaniem. Podobno na drogach asfaltowych powinien być blokowany, ale przy polskich drogach to strasznie trzęsie przez multum dziu i nierówności... Ciśnienie w oponach zostało ustawione na 3,5. Powiedzcie czy opony i amorek został dobrze ustawione ? 

 

@edit

tutaj działa pięknie ;]

 

@edit

Udało mi się znaleźć tabelkę na stronie producenta:

www.rst.com.tw/UploadFile/EN/FILE/20130313184552875_2013 OWNER'S MANUAL (AIR FORKS).pdf

Okazuję się że panowie trochę przegięli gdyż przy wadze 95 -105 zaleca się 100 - 120... Jutro będę musiał podjechać do serwisu nieopodal by spuścili ciśnienie. Ciekawy jestem jak jest w przypadku opon.

Pozdrawiam.

 

 

Edytowane przez kregiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zwiększyć skok tego amortyzatora?

Ja mam raidona x2 29" i przy 30% SAGu świetnie wybiera ale nie chciałbym żeby dobijał na większych nierównościach, dlatego planuje zwiększyć skok do 120mm.

Mam wpompowane 70psi przy 67kg.

Edytowane przez rezox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

zejdź niżej, tak aby sag wynosił 15- 20 %. Żeby spawdzić czy dobija przy saguu wcześniej wymienionym energicznie naciskaj kierownicę tak jakbyś chciał go dobić. Jeśli będzie dobijał to dopompuj, a jeśli nie to dostroj go tak, żeby przyjemnie pracował :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrazenie ze nie bede w stanie tak docisnac jak jakas porzadna nierownosc na trasie. Ale bede musial pobrobowac. Jesli ustawie na 15% to do ilu % powinien dochodzic przy ostrzejszej jezdzie ?

 

Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Amor jest już dobrze rozruszany, zrobiłem na nim 1000 km

 

 

Po takim dystansie warto powoli zacząć myśleć nad oddaniem go do serwisu na przeczyszczenie i nasmarowanie. Niestety... Fabryczny First z mojego Authora zrobił się strasznie tępy i wybierał tylko te większe nierówności. Dałem do serwisu i za 150zł nasmarowali, przy okazji zwiększyli skok do 100mm, i mam teraz sprzęt o klasę wyższy niż przed tym zabiegiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Wcześniej w wątku była mowa o zmianie skoku tego amora. Ktoś się orientuje, czy wszystkie dostępne modele (80,100,120) to ten sam amortyzator i tylko różni się fabrycznym ustawieniem ? I czy w związku z tym można zmieniać dowolnie skok. Mam 100mm rocznik 2013 i chciałbym podnieść do 120mm, bo po wymianie z RS XC28 zmieniła mi się geometria przy SAG-u ok 2cm (20%) - na sprężynie SAG był prawie zerowy, stąd ta różnica.

Inna sprawa, to czy ktoś sprawdzał rzeczywisty skok tych amorów ? Czy aby nie są nieco mniejsze od deklarowanych ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...