Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, posiadam rower  Author Traction 29 z wymienionym w tytule amorkiem. Mam mały "smutek", amor nie chce się ożywić na nierównościach asfaltowych (dziury załatane i niezałatane). Jedynie ładnie działa na ścieżkach leśnych ("rasowe" dziury po kałużach kiedy stoję na pedałach, resztę słabo wyczuwa). Amor jest już dobrze rozruszany, zrobiłem na nim 1000 km. Smaruję go Brunoxem, który tchnął w niego życie :-) Kombinowałem z ciśnieniem, na razie mam 100 psi(mam 68 kg). Spuścić, dopompować powietrze? Proszę o rady.

Napisano

Niektóre amortyzatory wybierają tak małe nierówności, ale ich charakter pracy powinien być bardziej progesywny aby we wcześniejszym stadium ugięcia wyraźnie sprężynowały. Przykładowo Rebę można w ten sposób ustawić (co niekoniecznie odbije sie dobrze na połykaniu większych przeszkód).  

 

Co do Twojego amorka, obniż ciśnienie na 90psi. Jesli masz dużo powietrza w pod oponą, to też nieco popuść. 

Napisano

10% SAG-u przy 90 psi. Popuściłem mu do 80 psi, zobaczę jutro jak będzie, teraz jest SAG na oko 25%. Mam na tym rowerze dość pionową pozycję, więc nie powinno dobijać. 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

ustawiłem 70 psi i jest super, tyle że sag to ponad 30% a przy zjazdach może zrobić się niebezpiecznie ;/ na maraton dobrze będzie nawalić więcej?

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Też przez to przechodziłem. Nie podam Ci z pamięci ile teraz mam nadmuchane ani ile ważę :P, mogę sprawdzić później, ale udało mi się całkiem nieźle to ustawić. Niestety nadal nie wybiera liści, a przy sagu umożliwiającym niezła pracę skok się szybko kończy.

W związku z tym rozważam czy może nie rozebrać go i nie zwiększyć skoku do 100, bo wg schematu że strony rst jest taką możliwość (przez przełożenie jednej podkładki).

Edytowane przez karolg
Napisano

SAG powinien mieścić się między 15, a 25%. Spróbuj jeszcze regulacji tłumienia odbicia. Jak jest ustawione odpowiednio do terenu to też łatwiej "łyka" nierówności. Zresztą jak dobrze działa na ścieżkach to czym się martwić. Do tego jest.

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Witam,

 

Czy ktoś z was wie może gdzie mógłbym otrzymać tabelkę ciśnień ? Ważę 96 kg a panowie w sklepie ustawili na 150. Wydaję mi się że amorek słabo wybiera nierówności na drodze, ale zapewne jest to spowodowane jego zblokowaniem. Podobno na drogach asfaltowych powinien być blokowany, ale przy polskich drogach to strasznie trzęsie przez multum dziu i nierówności... Ciśnienie w oponach zostało ustawione na 3,5. Powiedzcie czy opony i amorek został dobrze ustawione ? 

 

@edit

tutaj działa pięknie ;]

 

@edit

Udało mi się znaleźć tabelkę na stronie producenta:

www.rst.com.tw/UploadFile/EN/FILE/20130313184552875_2013 OWNER'S MANUAL (AIR FORKS).pdf

Okazuję się że panowie trochę przegięli gdyż przy wadze 95 -105 zaleca się 100 - 120... Jutro będę musiał podjechać do serwisu nieopodal by spuścili ciśnienie. Ciekawy jestem jak jest w przypadku opon.

Pozdrawiam.

 

 

Edytowane przez kregiel
Napisano

Po długich testach w moim przypadku SAG 30% okazał się najlepszym rozwiązaniem. Świetnie wybiera i jest wygodnie, nawet na asfalcie. Zjazdy po schodach również bardzo miłe.

Napisano (edytowane)

Możesz zwiększyć skok tego amortyzatora?

Ja mam raidona x2 29" i przy 30% SAGu świetnie wybiera ale nie chciałbym żeby dobijał na większych nierównościach, dlatego planuje zwiększyć skok do 120mm.

Mam wpompowane 70psi przy 67kg.

Edytowane przez rezox
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Obecnie przy wadze 93 kg mam wpompowane niecałe 100 psi. Niestety SAG wynosi 0%. Stąd pojawia się pytania czy zejść niżej z ciśnieniem ? Czy przy większych nierównościach nie będzie dobijał ?

Napisano

zejdź niżej, tak aby sag wynosił 15- 20 %. Żeby spawdzić czy dobija przy saguu wcześniej wymienionym energicznie naciskaj kierownicę tak jakbyś chciał go dobić. Jeśli będzie dobijał to dopompuj, a jeśli nie to dostroj go tak, żeby przyjemnie pracował :)

 

Napisano

Mam wrazenie ze nie bede w stanie tak docisnac jak jakas porzadna nierownosc na trasie. Ale bede musial pobrobowac. Jesli ustawie na 15% to do ilu % powinien dochodzic przy ostrzejszej jezdzie ?

 

Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2

Napisano

 

Amor jest już dobrze rozruszany, zrobiłem na nim 1000 km

 

 

Po takim dystansie warto powoli zacząć myśleć nad oddaniem go do serwisu na przeczyszczenie i nasmarowanie. Niestety... Fabryczny First z mojego Authora zrobił się strasznie tępy i wybierał tylko te większe nierówności. Dałem do serwisu i za 150zł nasmarowali, przy okazji zwiększyli skok do 100mm, i mam teraz sprzęt o klasę wyższy niż przed tym zabiegiem :)

Napisano

Zobaczymy jak będzie się sprawdzał po serwisie. Spotkałem się z niejedną opinią ze rst są fabrycznie kiepsko nasmarowane, więc mam nadzieję że teraz wystarczy na więcej niż tysiaka ;)

Napisano

Powiedzcie czy do takiego momentu powinien uginas sie amorek przy ostrzejszej jezdzie w lesie ?

 

 

Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2

post-136756-1374948986,9038_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Wcześniej w wątku była mowa o zmianie skoku tego amora. Ktoś się orientuje, czy wszystkie dostępne modele (80,100,120) to ten sam amortyzator i tylko różni się fabrycznym ustawieniem ? I czy w związku z tym można zmieniać dowolnie skok. Mam 100mm rocznik 2013 i chciałbym podnieść do 120mm, bo po wymianie z RS XC28 zmieniła mi się geometria przy SAG-u ok 2cm (20%) - na sprężynie SAG był prawie zerowy, stąd ta różnica.

Inna sprawa, to czy ktoś sprawdzał rzeczywisty skok tych amorów ? Czy aby nie są nieco mniejsze od deklarowanych ? 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...