qrczakzul Napisano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Witam, posiadam rower Author Traction 29 z wymienionym w tytule amorkiem. Mam mały "smutek", amor nie chce się ożywić na nierównościach asfaltowych (dziury załatane i niezałatane). Jedynie ładnie działa na ścieżkach leśnych ("rasowe" dziury po kałużach kiedy stoję na pedałach, resztę słabo wyczuwa). Amor jest już dobrze rozruszany, zrobiłem na nim 1000 km. Smaruję go Brunoxem, który tchnął w niego życie :-) Kombinowałem z ciśnieniem, na razie mam 100 psi(mam 68 kg). Spuścić, dopompować powietrze? Proszę o rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) znacznie mniej powietrza Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez Dudi353 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Jaki masz SAG przy tym czyśnieniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 12 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Za amortyzację tak małych rzeczy jak zalana dziura, albo kostka brukowa etc głównie odpowiadają opony i ciśnienie w nich, amortyzator takich drobnostek nie wybierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Niektóre amortyzatory wybierają tak małe nierówności, ale ich charakter pracy powinien być bardziej progesywny aby we wcześniejszym stadium ugięcia wyraźnie sprężynowały. Przykładowo Rebę można w ten sposób ustawić (co niekoniecznie odbije sie dobrze na połykaniu większych przeszkód). Co do Twojego amorka, obniż ciśnienie na 90psi. Jesli masz dużo powietrza w pod oponą, to też nieco popuść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 10% SAG-u przy 90 psi. Popuściłem mu do 80 psi, zobaczę jutro jak będzie, teraz jest SAG na oko 25%. Mam na tym rowerze dość pionową pozycję, więc nie powinno dobijać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jestercup Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 Instrukcja zaleca przy Twojej wadze 60 do 80 psi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 ustawiłem 70 psi i jest super, tyle że sag to ponad 30% a przy zjazdach może zrobić się niebezpiecznie ;/ na maraton dobrze będzie nawalić więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 tak, żebyś nie tracił energii na "pompowanie" amorka na podjazdach i sprintach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolg Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 (edytowane) Też przez to przechodziłem. Nie podam Ci z pamięci ile teraz mam nadmuchane ani ile ważę , mogę sprawdzić później, ale udało mi się całkiem nieźle to ustawić. Niestety nadal nie wybiera liści, a przy sagu umożliwiającym niezła pracę skok się szybko kończy. W związku z tym rozważam czy może nie rozebrać go i nie zwiększyć skoku do 100, bo wg schematu że strony rst jest taką możliwość (przez przełożenie jednej podkładki). Edytowane 14 Maja 2013 przez karolg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 SAG powinien mieścić się między 15, a 25%. Spróbuj jeszcze regulacji tłumienia odbicia. Jak jest ustawione odpowiednio do terenu to też łatwiej "łyka" nierówności. Zresztą jak dobrze działa na ścieżkach to czym się martwić. Do tego jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kregiel Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 (edytowane) Witam, Czy ktoś z was wie może gdzie mógłbym otrzymać tabelkę ciśnień ? Ważę 96 kg a panowie w sklepie ustawili na 150. Wydaję mi się że amorek słabo wybiera nierówności na drodze, ale zapewne jest to spowodowane jego zblokowaniem. Podobno na drogach asfaltowych powinien być blokowany, ale przy polskich drogach to strasznie trzęsie przez multum dziu i nierówności... Ciśnienie w oponach zostało ustawione na 3,5. Powiedzcie czy opony i amorek został dobrze ustawione ? @edit tutaj działa pięknie ;] @edit Udało mi się znaleźć tabelkę na stronie producenta: www.rst.com.tw/UploadFile/EN/FILE/20130313184552875_2013 OWNER'S MANUAL (AIR FORKS).pdf Okazuję się że panowie trochę przegięli gdyż przy wadze 95 -105 zaleca się 100 - 120... Jutro będę musiał podjechać do serwisu nieopodal by spuścili ciśnienie. Ciekawy jestem jak jest w przypadku opon. Pozdrawiam. Edytowane 23 Maja 2013 przez kregiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Po długich testach w moim przypadku SAG 30% okazał się najlepszym rozwiązaniem. Świetnie wybiera i jest wygodnie, nawet na asfalcie. Zjazdy po schodach również bardzo miłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rezox Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 (edytowane) Możesz zwiększyć skok tego amortyzatora? Ja mam raidona x2 29" i przy 30% SAGu świetnie wybiera ale nie chciałbym żeby dobijał na większych nierównościach, dlatego planuje zwiększyć skok do 120mm. Mam wpompowane 70psi przy 67kg. Edytowane 23 Maja 2013 przez rezox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Myślałem nad tym, ale na razie wolę się z tym nie bawić, szkoda mi dobrze działającego sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kregiel Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Obecnie przy wadze 93 kg mam wpompowane niecałe 100 psi. Niestety SAG wynosi 0%. Stąd pojawia się pytania czy zejść niżej z ciśnieniem ? Czy przy większych nierównościach nie będzie dobijał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 zejdź niżej, tak aby sag wynosił 15- 20 %. Żeby spawdzić czy dobija przy saguu wcześniej wymienionym energicznie naciskaj kierownicę tak jakbyś chciał go dobić. Jeśli będzie dobijał to dopompuj, a jeśli nie to dostroj go tak, żeby przyjemnie pracował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kregiel Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Mam wrazenie ze nie bede w stanie tak docisnac jak jakas porzadna nierownosc na trasie. Ale bede musial pobrobowac. Jesli ustawie na 15% to do ilu % powinien dochodzic przy ostrzejszej jezdzie ? Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolg Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Amor jest już dobrze rozruszany, zrobiłem na nim 1000 km Po takim dystansie warto powoli zacząć myśleć nad oddaniem go do serwisu na przeczyszczenie i nasmarowanie. Niestety... Fabryczny First z mojego Authora zrobił się strasznie tępy i wybierał tylko te większe nierówności. Dałem do serwisu i za 150zł nasmarowali, przy okazji zwiększyli skok do 100mm, i mam teraz sprzęt o klasę wyższy niż przed tym zabiegiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Jakbym miał serwisować amor co 1000km to bym już dawno poszedł z torbami. Serwis raz w sezonie w zupełności wystarczy jak się nie jeździ w zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolg Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Zobaczymy jak będzie się sprawdzał po serwisie. Spotkałem się z niejedną opinią ze rst są fabrycznie kiepsko nasmarowane, więc mam nadzieję że teraz wystarczy na więcej niż tysiaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kregiel Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Powiedzcie czy do takiego momentu powinien uginas sie amorek przy ostrzejszej jezdzie w lesie ? Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Za małe ciśnienie, mi przy tej granicy już dobija, dopompuj powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remlik Napisano 28 Września 2013 Udostępnij Napisano 28 Września 2013 Wcześniej w wątku była mowa o zmianie skoku tego amora. Ktoś się orientuje, czy wszystkie dostępne modele (80,100,120) to ten sam amortyzator i tylko różni się fabrycznym ustawieniem ? I czy w związku z tym można zmieniać dowolnie skok. Mam 100mm rocznik 2013 i chciałbym podnieść do 120mm, bo po wymianie z RS XC28 zmieniła mi się geometria przy SAG-u ok 2cm (20%) - na sprężynie SAG był prawie zerowy, stąd ta różnica. Inna sprawa, to czy ktoś sprawdzał rzeczywisty skok tych amorów ? Czy aby nie są nieco mniejsze od deklarowanych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 28 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2013 W moim przypadku gdy miałem z 80 mm zrobić 100 mm okazało się że trzeba wymienić element, który odpowiada za skok. Sporo kosztował więc z tego zrezygnowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.