Skocz do zawartości

[rama szosowa] czy lepsza większa czy mniejsza?

kawo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

przepraszam, że robię nowy wątek, ale może wtedy ktoś zauważy moje pytanie;) Chcę kupić pierwszą szosę, tj. Tribana 3 i mój wzrost 176 cm plasuje mnie między ramą 54 a 57. Nie będę jeździł w żadnych wyścigach ani sportowo, wręcz rekreacyjnie, dla przyjemności. Moje pytanie to: która z tych ram zapewni mi lepszy komfort jazdy i od czego to w zasadzie przy rowerach szosowych zależy? Nie znam się na rowerach szosowych i nie wiem czy rama mniejsza jest bardziej czy mniej komfortowa, a nie mogę znaleźć odpowiedzi wprost. Bardzo proszę o pomoc, bo jutro chcę jechać po rower:) Taka pogoda jest, że hej!

Napisano

ok, przyjmuję odpowiedź, ale dlaczego 54? nie będę na tym rowerze wyglądał jak wyrośnięte dziecko na małym rowerku? i co z komfortem jazdy?

• Mod Team
Napisano

Przy takim wzroście nie masz prawa wyglądać na rowerze jak przerośnięte dziecko :P

Co do pytania to usiądź na jednym i drugim, ale raczej 54 - żeby 57 była dobra to musiałaby ta rama być niezwykle krótka a na taką nie wygląda (bo geo nigdzie nie znalazłem...), są też ramy kompaktowe, które i przy 50 cm mogłyby być dobre.

Znajdź geo, albo przejedź się na tym rowerze, bo dobrze doradzić po samej długości podsiodłówki się nie da :P

Napisano

Wczoraj kupując przełaja przekonałem się, że to nie takie proste. Nie jeździłem wcześniej ani na przełaju, ani na szosie więc pozycja 'na baranku' była mi zupełnie obca. Przy wzroście 178 wybierałem między dwoma rozmiarami 53 i 56 (z kalkulatorów wychodziło, że pasuję idealnie między nimi). 1,5h przymierzania roweru w sklepie i dylemat wielki! Bo nie czułem żadnej różnicy między nimi!  Różne cuda wymyślałem typu kumpel mi robił zdjęcia z bocznego profilu (na których też nie widziałem różnicy), itp...