Skocz do zawartości

[Amortyzator]Nieszczęsny serwis Foxa...


safian

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Cześć,

mam nie lada problem ze swoim liskiem (Fox O/B 2009 o taki jak w tutorialu: http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/32Gen3OBRL_ServiceProc.htm) w każdym razie chyba niepotrzebnie zabrałem się za czyszczenie zmianę oleju, ale do rzeczy...

 

Podczas czyszczenia goleni dolnych (nie wyjmowałem uszczelek, bo są ok) spod uszczelek wypadły 2 (w sensie, że po 1 z prawej i lewej) te takie metalowe jakby gumki (jak to to się nazywa?), po dłuższych walkach i próbie włożenia ich na miejsce (próbowałem też uszczelki wyjąć, ale tak jakby zintegrowały się z goleniami dolnymi i nie chciałem zniszczyć) skapitulowałem i rzuciłem je na bok.

Widelec zalałem olejem 5W prawidłową ilością przez otwory na dole (niby powinno się górą zalewać prawą goleń, ale z tego co się dowiadywałem nie ma większej różnicy, zresztą olej wycieka górą, więc i tak się tam dostał gdzie powinien).

 

Problem polega na tym, że:

po pierwsze po spuszczeniu powietrza do 0 widelec golenie górne mogę wcisnąć do końca, zwykle widelec odbijał na te 2-3 cm.

Po drugie przy takim ugięciu maksymalnym przez uszczelkę olejową w prawej goleni wycieka olej... tak jakby było go za dużo (chociaż 160 ml wlałem), albo w goleni było duże ciśnienie.

Blokada skoku działa, ale nie tak jak zawsze - jedynie wyraźnie zwiększa tłumienie kompresji, zawsze tłumienie to zwiększało się na tyle, że nie dało się wcisnąć na >centymetr, teraz tylko nieco się zwiększa, ale widelec ugina się w miarę normalnie.

Regulacja tłumienie odbicia działa, ale przy 4-5 najniższych (w sensie maksymalne tłumienie) ustawieniach, później nie ma różnicy...

Mam wrażenie, że nieco się poci, ale nie jeździłem na nim, tylko pouginałem w domu, więc nie wiem na ile to poważne.

 

Wina oleju 5W?

Wina braku tych 'gumek' pod uszczelkami? (chociaż nie widziałem, żeby uszczelki np. Enduro posiadały te gumki na dole)

Wina zalania dołem? 

 

Mam nadzieję, że ktoś poratuje :)

 

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałeś tłumik? Jak nie to spuściłeś z niego olej? W sumie nigdy się nie zastanawiałem po co są te uszczelki które Ci wypadły - pewnie jakoś ograniczają skok przy dobiciu. Te uszczelki można wsadzić za pomocą jakiegoś wyciora czy pręta. U mnie fox też puszcza film olejowy na lagi bo mocno nasączam uszczelki kurzowe gęstym olejem do skrzyń przekładniowych który dość charakterystycznie pachnie (czuć go jak się powącha lagi:P).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przeca ten amorek i jego serwis jest prosty jak budowa cepa.

 Mnie to wygląda na problem z niewłaściwym "zalaniem" tłumika- być może wlanie od dołu spowodowało nieprawidłowe napełnienie się tłumika .

Jaki olej?

Zdjęcia tych "gumek", bo nie kojarzę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To takie same gumki jak na górze uszczelek kurzowych są zawsze, mogę później obfocić.

Olej to Yamalube 5W do amortyzatorów, aczkolwiek kolega Bobik od którego go mam używa go u siebie w Sidzie, więc olej jako olej działa :P

 

Przypomniałem sobie, że podczas serwisu blokada skoku była załączona, nie wiem, czy to ma jakiś wpływ na cokolwiek...

 

Że serwis jest prosty to ja wiem, dlatego się za niego zabrałem...

Tobo podpowiada, że skoro olej ma siłę penetracji uszczelki to może jakaś poduszka powietrzna powstała, albo coś (związek z załączoną blokadą?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Przypomniałem sobie, że podczas serwisu blokada skoku była załączona, nie wiem, czy to ma jakiś wpływ na cokolwiek...

Może być- przy załączonej blokadzie masz zamknięte porty- olej nie wypełni tłumika - może się wytworzyć poduszka powietrzna.

 

Olej to Yamalube 5W do amortyzatorów, aczkolwiek kolega Bobik od którego go mam używa go u siebie w Sidzie, więc olej jako olej działa

 

Nie chciałbym uchodzić za znawcę,ale olej może być przyczyną nieprawidłowej pracy tłumika. Foxy są dosyć wybredne w tej kwestii- RSy mają zupełnie inne tłumiki. 

Enyłej proponuję wykonać raz jeszcze wymianę oleju wlewając tenże od góry przy otwartej blokadzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak zrobię, tylko muszę cholerny klucz znaleźć, bo jego brak był powodem zalania od dołu :P

Właśnie wróciłem z testów, pomijając fakt, że zapomniałem jak się jeździ na MTB to problem częściowo się rozjeździł - wróciła blokada skoku, widelec jako-tako działa, nie wiem jak ze szczelnością uszczelek, bo pada deszcz i golenie są mokre tak czy inaczej.

 

najważniejsze, że jakoś to działa, bo w niedzielę maraton...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...