Spokogostek Napisano 9 Kwietnia 2013 Napisano 9 Kwietnia 2013 Witam, Jestem posiadaczczem roweru Kross level a2 2008. Od jakiegoś czasu zmieniam w nim cześci zasadą upgradu, a teraz nasuwa sie pytanie co zmienic by możliwie niewielkim kosztem obniżyć wagę. Orginalna specyfikacja: aktualnie:Widelec Rock Shox Dart 2 Rock shox sid racePrzerzutka przednia Alivio Deore LxPrzerzutka tylnia Alivio Deore xtManetki Alivio AlivioHamulce Tektro quartz mt 14 bez zmianKorba Truvativ x-flow AlivioSuport Truvativ bez zmianŁańcuch Alivio Hg50 8sPiasty novatec bez zmianObrecze Mach1 exe. bez zmianKaseta SRAM PG-830Opony Schwalbe Black Jack 26x2.1 Schwalbe smart samKierownica Truvativ XR bez zmianMostek Truvativ XR bez zmianStery vp cane creek bez zmianSztyca podsiodłowa nie wiem jaka to sztyca Siodło san marco blaze bez zmianPedaly Vp-519 bez zmianRogi zoom zoom cięzkie, niebawem lecą do odstrzału Waga 14.2 11.9 kg Mam zamiar kupić korbę slx, manetki deore sl-m590 i kasetkę z łańcuchem deore, troche wagi zejdzie I teraz nie wiem co dalej wymienic by mozliwie najtaniej zyskac jeszcze pare gram. Cytuj
matis1906 Napisano 9 Kwietnia 2013 Napisano 9 Kwietnia 2013 (edytowane) Witaj. A jaki fundusz na to przeznaczasz ? Na pierwszy rzut oka mogę zaproponować wymianę kół . mach 1 nieważnie w jakiej wersji są ciężkie i wytrzymałe , ale jeżeli nie ważysz więcej niż 80 kg to będzie można na kołach zrzucić pewnie te 300-500 gram nie tracąc na wytrzymałości. Lajtowanie wymaga zaplanowania , żeby nie okazało się w połowie drogi że wydałeś całą kasę a tu jeszcze cała masa części czeka na upgrade Pozdrawiam Edytowane 9 Kwietnia 2013 przez matis1906 Cytuj
Spokogostek Napisano 10 Kwietnia 2013 Autor Napisano 10 Kwietnia 2013 Co do wagi to problemu nie będzie bo ważę <70kg. W ten rower chcę zainwestowac jeszcze 2000 zł(co najmniej na razie ) , niestety ze względu na to ze pensja siedemnastolatka nie jest zbyt wysoka to wymiana części będzie troche rozłożona w czasie Co do kół to mam zamiar je zmienić(tylko na jakie?), z tym że z przodu muszą być tarcze (sid), a z tyłu zalezało by mi aby pozostac na v-kach ;D Myślałem nad tym czy tylnej piasty nie zostawic i zmienic tylko obręcz na lżejszą, a przód całe wymienic. Cytuj
matis1906 Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Nie jestem zwolennikiem mieszania typów hamulców. Modele i firmy można jeszcze pomieszać. Ale przód tarcza a tył V'ka , to wygląda śmiesznie i 'makrokeszowo". Skoro możesz włożyć w niego 2000zł to już jakiś fundusz jest. Nie spodziewaj się rewelacji ale myślę że realnie możesz zejść ponad 1000gram Zacznij od lekkich kół , najlepiej wyrzuć poprzednie i kup komplet nowych. Nowe ważące np 1700gram można zgarnąć nawet za 600-700złotych , na piastach Novateca 811/812 chociażby. Dalej wymień całą kontrolę czyli.Manetki , możesz gripshifty jeżeli zależy Ci na wadze ( mi osobiście nie odpowiada sposób zmiany biegów ) , małym kosztem zrzucisz dużo gram na samych manetkach. Przerzutkę tył , poszukaj coś z klasy X9 może być używka , wymień łańcuch na KMC ( obojętnie jaki z serii SL ) ultra lekkie ok 250 gram. Kaseta może być nawet XT 770 , sram ma trochę wyższą wagę za tą cenę. No i korbę oczywiście , tutaj nie zaproponuję Ci niczego bo sam jeszcze szukam czegoś lekkiego Tak czy siak Alivio z suportem waży pewnie ponad 1100g. Dużo możesz zyskać kupując lekkie opony , kendę karma dla przykładu waży od 480 do 500g a kosztuje grosze. Dętki również z rodzaju lekkich , tylko nie tych ultra co ważą po 80g . One sa tylko po to żeby były. Podobno nie należą do mało awaryjnych. Dobre są np. maxxisa waga 120-150 gram. Na"oko" powinieneś wyrobić się w budżecie 2000zł . To tylko kilka przykładów na czym można znacznie obniżyć wagę. Z czasem można myśleć o sterowaniu , kierownicy , mostka , chwytów itd. Ale na takich zabiegach zaoszczedzisz x-naście gram. Z każdym lżejszym elementem gram mniej w rowerze kosztuje coraz więcej Pozdrawiam Cytuj
det0maso Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 A co złego niby jest w mieszaniu hamulców? Ja mam z przodu BB7 a z tyłu V-ke XT, klamki Avid FR5 i działa wyśmienicie.Tylne koło i tak hamuje inaczej więc różnica będzie tak czy siak a wagi można zaoszczędzić. Cytuj
Spokogostek Napisano 10 Kwietnia 2013 Autor Napisano 10 Kwietnia 2013 Co do napędu to zostanę przy shimano, jakos bardziej podoba mi się ich kultura pracy niż srama Koła zmieniam na pewno, jakieś sugestie co kupić do wspomnianych 600-700 zł ? I co myślicie o kupnie używanej ramy karbonowej ? O ile regularnie śledzę allegro to w granicach 1200 zł można kupić ramke 1100g co by odchudziło mi rower o 700g Cytuj
matis1906 Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) A co złego niby jest w mieszaniu hamulców? Ja mam z przodu BB7 a z tyłu V-ke XT, klamki Avid FR5 i działa wyśmienicie.Tylne koło i tak hamuje inaczej więc różnica będzie tak czy siak a wagi można zaoszczędzić. Nie ma nic złego. Poprostu jeżeli mam tarcze to jeżdzę w terenie , gdzie skrzywienie obręczy nie wpływa na hamowanie. Crossa mam na V'kach bo zwykle nie mam problemów z rozcentrowaniem koła. Nie mieszam typów hebli bo to mija się z celem , bynajmniej u mnie w terenach w jakich się poruszam. Co do wagi również mam wątpliwości. Klamka +przewód +zacisk + tarcza to waga ok. 330g Wagowo v'ki nie rzadko wypadają gorzej od tarczowych. Co do kół : Ja z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że używanych kół nie powinieneś szukac jeśli Ci życie miłe ! Kupiłem i straciłem kasę bo się do niczego nie nadawały. Do 700zł można poszukać coś od bikestacji , składają w miarę tanie i lekkie koła. Słyszałem również że jest gdzieś w sieci promocja na zircony 307 jak mnie pamięć nie myli. niecałe 700zł życzyli sobie za komplet. Nie mogę znaleźć tej stronki, jak znajdę to Ci podeśle. Przy Twojej wadze karbon jak najbardziej. Tylko nie wiem jak z używkami, nie sprawdzisz stanu włókien żadnym domowym sposobem. Nie miałem karbonu ( póki co nie zamierzam ) ale lepiej gdybyś poszukał nowej , myślę że coś od chińczyków za nieduże pieniądze można znaleźć. Napisz do kolegi "bartnik" , on szukał ostatnio karbonu i wydaje mi się że mógłby przybliżyć Ci nieco info na ten temat. Pozdrawiam Edytowane 10 Kwietnia 2013 przez matis1906 Cytuj
Spokogostek Napisano 10 Kwietnia 2013 Autor Napisano 10 Kwietnia 2013 Co do kółek znalazłem:http://www.bikestacja.pl/pl/kola-novatec-nt-751-802-equalizer-21-race-dt-1734g-5119.htmlzamówił bym z przednią obręczą pod disc tez equalizer 21 i inną piastę na przód, w porównaniu do moich kółek wyszło by prawie 300g różnicy Cytuj
det0maso Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Klamka +przewód +zacisk + tarcza to waga ok. 330g To temat o odchudzaniu,autor pisze że chce V-ke z tyłu więc uważam że ma to sens. Akurat XT waży połowę tego więc jest różnica.Nie wspominając o tym,że jest 3x tańszy od przeciętnej tarczówki. Ale zgadzam się że jak ktoś drałuje w górach w mega ciężkim terenie,enduro itp to z V-ką wyglądał by śmiesznie. Cytuj
Spokogostek Napisano 11 Kwietnia 2013 Autor Napisano 11 Kwietnia 2013 Przyszły dzis manetki kaseta łańcuch i korba, po wstępnym ważeniu 11.4kg Zobaczymy jak będzie się jeździło Cytuj
BajkowiecxD Napisano 15 Kwietnia 2013 Napisano 15 Kwietnia 2013 ja mam tylko jedną uwagę kontroluj się z tą wagą zeby nie doszło do tego zeby zyskac 10 gram będziesz wstanie zrezygnowac z wakacji:) osobiscie bym koła wymienił z dętkami i oponami Cytuj
Spokogostek Napisano 15 Kwietnia 2013 Autor Napisano 15 Kwietnia 2013 Staram się kontrolować ;D Kółka i dętki zmieniam juz na 100% ale po drodze przyszły nowe wydatki, muszę zmienić klocki, siodło, zacisk sztycy i najprawdopodobniej sztyce ;/ Siodło porwane, zacisk działa na patencie a sztyca jest trochę za krótka ;/ Opłaca się inwestować od razu przy okazji wymiany w sztycę z włókna czy zostać przy alu ? Cytuj
BajkowiecxD Napisano 15 Kwietnia 2013 Napisano 15 Kwietnia 2013 jakąs aluminiową kup zyskasz niewiele a wyprujesz się z kasy i nie bedzie na kola Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.