grzegosz Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Witam, przedstawiam mój najnowszy projekt. Budowałem rower dosyć długo, ze względu na dobór części i oczywiście $$ Bazą jest rama pospawana przez Mielec, geometria całkowicie moja (nie kopiowałem żadnej ramy, dobierałem wszystko jedynie na podstawie mojego dotychczasowego doświadczenia, może niezbyt wielkiego, ale wiedziałem czego chcę ). Założeniem było zbudowanie w miarę możliwości lekkiego roweru na pewnych częściach w rozsądnych pieniądzach. jak wyszło-każdy może ocenić. Lista części (mam nadzieję, że nic mi nie umknęło): rama: Mielec custom 1879g widelec: 4ZA Zornyc 633g stery: Ritchey WCS Cross 114g kierownica: Ritchey WCS Logic II 44cm 256g mostek: UNO Ultralight 131g topcap: Ritchey 17g owijka: Fizik Microtex + korki 53g podkładki: 2x 1cm carbon 9g hamulce (cały komplet): Tektro CR720 334g klamkomanetki: Sram Rival (przednia przerobiona) 303g przerzutka tylna: Sram Rival 188g kaseta: Shimano Ultegra CS-6600 248g łańcuch: Shimano Ultegra CN-6600 + spinka kmc 231g korba: Shimano Tiagra 4550 + Stronglight Type S 39t 748g suport: miski Shimano HT II 82g chainguide: Boplight 43g pedały: Look Quartz 271g pancerze + końcówki: Accent 110g linki: nierdzewne 47g siodło: Velo pronto sl.s3 tuned 165g sztyca: Turner 258g zacisk sztycy: noname 22g koło p.: Accent Trailflyer, CN Spoke, Novatec NT-A171 884g koło t.: Accent Trailflyer, CN Spoke, Novatec NT-F422SB 1113g zaciski: Novatec 95g opaski na obręcz: Zefal 30g opony: Continental CycloXKing 35c 409g, 416g dętki: CST 2x160g koszyk: Elite Custom Race + śrubki 49g razem: 9458g póki co waga może nie powala, ale z czasem postaram się jeszcze trochę z niej zejść. więcej zdjęć: https://plus.google.com/u/0/photos/100372546750983197440/albums/5844410118541474689 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Kłaniam, Ja dla mnie dwie uwagi: 1. Jak już rama była szyta na miare to dlaczego nie pod tercze? 2. Sztyca Turner... Niech żyją wredne, kitajskie podróbki... Turner jakotaki nie oferuje żadnych klamotów poza ramami i osprzętem do nich - zerki, ślizgi, haki przerzutek, naklejki, znaczki na główkę ramy, płytki rocker'a... Poza tym zajefajna przełajka Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 1. długo to rozważałem ale: ciągle mały wybór drogich hamulców i kiepska dostępność fajnych widelców o normalnej wysokości. Musiałbym zwiększyć budżet dosyć mocno, żeby to mogło wyjść, poza tym waga byłaby sporo większa. 2. Wiem, że z Turnerem od ram nie ma nic, poza branżą rowerową, wspólnego, ale tak jest wypalone to tak podpisuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 9 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 (edytowane) Też mi się "widzi" ta Twoja przełajówka Argumenty dotyczące hamulców do przyjęcia, ale jak słusznie zauważył kolega Ivan, rama robiona na zamówienie, mogłaby na przyszłość być już disc-brake ready.Jeszcze tylko uwaga dotycząca widelca 4ZA Zornyc. Nie wiem jakie masz z nim doświadczenia i w jaki teren będziesz na nim wjeżdżał, ale pomimo że zbiera niezłe opinie i jest chwalony za swoją sztywność, to mnie się jednak udało taki sam dość łatwo połamać. Na szczęście na gwarancji W podobnej cenie wolałbym trochę cięższy, ale mocny jak przysłowiowy "bunkier Hitlera" wideł pod legendarnego już Wujka Dżona.http://planet-x-bikes.co.uk/i/q/FOPXUJCC/planet_x_uncle_john_carbon_cyclocross_fork Edytowane 9 Kwietnia 2013 przez adamos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 myślę, że zanim tarcze do przełaju stanieją a widelców będzie więcej, na tyle odbuduję swój budżet, że będę mógł myśleć o nowej ramie. poza tym wydaje mi się, że mi w Mielcu bez problemu przerobią, jeśli bym się zdecydował. Póki co dziś pierwsze kilka metrów przejechałem i jest super, więc na razie nie myślę o żadnej zmianie. Widelec kupiłem nowy, więc w razie czego odpukać, ale gwarancja jest. Miałem zamawiać Kinesis full carbon z crc, ale ten pojawił się na allegro w korzystniejszej cenie no i 'od ręki', więc kupiłem od razu. Mam nadzieję, że nic złego mu się nie przytrafi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Tak przy okazji to czyżby Mielec w końcu zaczął do rzeczy i w/g wytycznych klienta klepać ramki? Bo swego czasu mieli reputację gorszą niż Kolumbijska Mafia narkotykowa... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 10 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 sam trochę się bałem zamawiać, ale chyba dotychczasowa opinia opierała się na przypadkach sprzed dobrych kilku lat. Uznałem, że zaryzykuje, bo jednak nie ma zbyt wiele ram przełajowych w Polsce do wyboru w rozsądnych pieniądzach (najtańszy CX-one, ponad 200zł droższy). No i nie jestem zawiedziony, wymiary są zgodne z moim projektem, kąty tak samo-nie mam powodu narzekać.Warto poczytać o zamówieniach na lfgss na Mielca, dla nich taka kasa to grosze, więc wszyscy zadowoleni http://www.lfgss.com/thread94840.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 10 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 No to faktycznie musiało sie zmienić i to dość wiele. Ostatnim razem jak Grabarz próbował zamawiać właśnie ostrzynke szyta na miarę to były takie jazdy z wymiarami i kątami ze niemal w sądzie się skończyło. Dobrze że się chłopaki wyrobili i nie walą kaki tak jak kiedyś Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 24 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 z ciekawości napisałem do Mielca w sprawie tych hamulców, nie ma problemu ani z dorobieniem mocowania na zacisk do tarczówki, ani ze zmianą rozstawu o te 5mm. Waga bez zmian póki co, natomiast trochę nowych fotek z dzisiejszej jazdy: i cały album: https://plus.google.com/u/0/photos/100372546750983197440/albums/5844410118541474689 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 24 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 Szlaczki bardzo podobne do tych, jakich mnóstwo w mojej okolicy - idealny przecinak w taki teren.Widzę, że wideł trzyma fason Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 24 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 Git malina... Oby tak dalej Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 9 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 jeaa!Nie za wagę ale rozwagę i rower w całości. Z detali - zamawiałeś szlifowanie spawów (takie zboczenie) - robią to przyzwoicie i tanio.Jak składałem na customowej ramie od nich 29 dla kolegi poszlifowali cacy wszystko, haki zrobili na wzór jaki im podesłałem (te ich haki brrr). Z pytań:- jak hamulce (pytam bo sam stawiam "na razie" na cantich)- jak z pozycją na rowerze - czy nie masz zbyt wysuniętego środka ciężkości na przód ?( nie za długi mostek i głęboka kierownica?)A tak poza tem dobrej jazdy! edit- widzę po fotach z linka że spaw pozostał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 tak, postawiłem na budżet i nie szlifowałem, aczkolwiek wkrótce ramka wraca do fabryki (nie, nic się nie stało, małe widzimisię, o którym w swoim czasie poinformuję ), więc jeśli będę miał nadmiar gotówki, może poproszę o taką opcję a jakie haki domawiałeś?Hamulce są spoko, dobrze wyregulowane robią robotę, ja kupiłem używane i klocki już nie takie jak powinny być, ale myślę, że po założeniu nowych będzie jeszcze lepiej. Plusem tego modelu jest to, że są na zwykłe klocki od v-brejków, a te chyba są lepiej dostępne niż dobre canti...Co do pozycji, na razie kombinuję, jeszcze nie ustaliłem najlepszej, do takiej "wysuniętej" przyzwyczaiłem się na ostrym kole, w przełaju będę musiał się trochę "cofnąć". Póki co kupiłem mostek 90mm, ale że szykują mi się poważniejsze zmiany to nie zakładam jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 9 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Co do haków widzę, że te Twoje też jak by ponad stare standardy mieleckie, zamawiają gotowe? (do tej pory cięli z płaskownika) W tamtym 29" była piasta Nexusa (albo Alfine nie pamiętam już) więc haki poziome. Małe, proste, bez szalu ale nie takie ordynary jak ich te stare standardowe. Spawy szlifowane były bo Kolega esteta, linki w środku ale najprościej jak się dało - podwiercili i wygięli rurę - dosłownie 90mm mostek pewnie dobrze Ci zrobi, sam zakładam podobny. A jak kiera? tzn szerokości i moc "chwytu"? Jak komfort?A zupełnie na boku - ha ha - to zdjęcie na górze, które wrzuciłeś. Dałbym paznokcia obciąć "se", że na dwóch flakach stoi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 W sumie nie wiem, jak czytałem wątek na LFGSS o Mielcu, to teraz w ogóle do torówek robią jakieś bardziej filigranowe...Kierownica jest fantastyczna, mi bardzo odpowiada. Jeździłem wcześniej w szosie na FSA Wing Compact i niestety tamto gięcie mi nie pasowało. Jedyne co było fajne, to płaski górny chwyt, poza tym niestety - nie dla mnie. No i tamta była 42, ta jest 44 i czuć różnicę, jest stabilniej.Zdjęcie z przedpokoju? W sumie nie pamiętam, czy koła były już napompowane, czy jeszcze nie. W parku na pewno tak, nawet całkiem mocno (za mocno, sporo upuściłem od tamtej pory). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 9 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 ..właśnie na ścieżce przy ławce - no nie mogę się napatrzeć - gdzie tam jest powietrze na górze? no ale dajmy spokój, taka fotozagwozdka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 faktycznie tak to wygląda nie wiem czemu, może dlatego, że błoto jest przylepione do ścianek i koło jest lekko zanurzone w nim i w liściach, przez co wygląda jakby był flak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Miała wlecieć Campa na pokład, nawet zebrałem prawie wszystko co potrzebne (oprócz kasety) do zmiany, jednak udało mi się zrobić porządek z tymi łapami, więc zostają, a Campa pójdzie pewnie pod młotek. Natomiast wpadł mostek Pro PLT 90mm, 128g, oraz suport Ultegra 6601, 83g.rower więc 'zelżał' o 2g zdjęcie z nowym mostkiem dodam, jak zrobię ładne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
100lar3k Napisano 1 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 Jeśli można wiedzieć to ile kosztowała cię ta rama pytam z ciekawości bo korci mnie żeby sobie przełajówkę pod siebie zrobić. Będę wdzięczny za odpowiedź chyba że nie chcesz powiedzieć to zrozumie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 Żadna tajemnica, zapłaciłem ok. 450-60zł już s przesyłką (nie pamiętam teraz dokładnie). Zresztą wszystko jest na stronie mielca, cena jest zależna od Twoich widzimisię i fanaberii (stery zint., szlifowanie spawów, cieniowane rurki nie zawsze dostępne itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
100lar3k Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Dzięki za info. Cena jest strasznie kusząca. Specjalnych wymagań nie mam co do ramy na wadze mi jakoś szczególnie nie zależy. Kto wie może przez zimę uda mi się coś złożyć :] Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 Rower jest na sprzedaż, jeśli ktoś byłby zainteresowany, zapraszam na PW.wieczorem umieszczę ogłoszenie w giełdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 12 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Rower się nie sprzedał, więc zostaje u mnie (całe szczęście). Jakiś czas już temu miałem wstawić zdjęcie z nowym mostkiem-proszę bardzo: myślę, że nie jest to wersja ostateczna, nie wiem czy pójdę dalej w zbijanie masy.Po części na pewno tak, ale chcę też parę rzeczy wymienić ze względu na szeroko rozumiany komfort. Ale to będę na pewno informował na bieżąco o zmianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sEs Napisano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Ładnie to wygląda Mógłbyś coś opowiedzieć o oponach? Jak się sprawują, po jakim terenie jeździsz, czy szybko się ścierają? Jak z siłą hamowania tektro, jesteś zadowolony? Myślałem o kupnie takich samych canti (cr720 albo cr520) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 12 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Nie rozumiem jednej rzeczy, skoro rama jest robiona na zamówienie to czy sam wybrałeś takie prowadzenie pancerzy czy producent daje tak z automatu? Osobiście uznałbym to za totalną dyskwalifikację ramy przełajowej jeśli biorąc rower na ramie wbija mi się przelotka pancerza, to cholernie bolesny patent. Rozumiem że nie nie nosisz roweru tj. nie podbiegasz, wszystko robisz w siodle? Sam specjalnie szukałem ramy która ma jeszcze dodatkowo wypłaszczoną od spodu górną rurę, wtedy rower mniej gniecie, spokojnie i komfortowo można wtedy z nim podbiegać nawet długie podbiegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.