Skocz do zawartości

[9458g] Mielec Custom + 4ZA - przełajówka


grzegosz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 
przedstawiam mój najnowszy projekt. 
Budowałem rower dosyć długo, ze względu na dobór części i oczywiście $$ ;)
Bazą jest rama pospawana przez Mielec, geometria całkowicie moja (nie kopiowałem żadnej ramy, dobierałem wszystko jedynie na podstawie mojego dotychczasowego doświadczenia, może niezbyt wielkiego, ale wiedziałem czego chcę ;) ). 
Założeniem było zbudowanie w miarę możliwości lekkiego roweru na pewnych częściach w rozsądnych pieniądzach. jak wyszło-każdy może ocenić. :)
 
Lista części (mam nadzieję, że nic mi nie umknęło): 
rama: Mielec custom 1879g 
widelec: 4ZA Zornyc 633g 
stery: Ritchey WCS Cross 114g 
kierownica: Ritchey WCS Logic II 44cm 256g 
mostek: UNO Ultralight 131g 
topcap: Ritchey 17g 
owijka: Fizik Microtex + korki 53g 
podkładki: 2x 1cm carbon 9g 
hamulce (cały komplet): Tektro CR720 334g 
klamkomanetki: Sram Rival (przednia przerobiona) 303g 
przerzutka tylna: Sram Rival 188g 
kaseta: Shimano Ultegra CS-6600 248g 
łańcuch: Shimano Ultegra CN-6600 + spinka kmc 231g 
korba: Shimano Tiagra 4550 + Stronglight Type S 39t 748g 
suport: miski Shimano HT II 82g 
chainguide: Boplight 43g 
pedały: Look Quartz 271g 
pancerze + końcówki: Accent 110g 
linki: nierdzewne 47g 
siodło: Velo pronto sl.s3 tuned 165g 
sztyca: Turner 258g 
zacisk sztycy: noname 22g 
koło p.: Accent Trailflyer, CN Spoke, Novatec NT-A171 884g 
koło t.: Accent Trailflyer, CN Spoke, Novatec NT-F422SB 1113g 
zaciski: Novatec 95g 
opaski na obręcz: Zefal 30g 
opony: Continental CycloXKing 35c 409g, 416g 
dętki: CST 2x160g 
koszyk: Elite Custom Race + śrubki 49g 
 
razem: 9458g
 
póki co waga może nie powala, ale z czasem postaram się jeszcze trochę z niej zejść.
 
SAM_0943.JPG
 



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Ja dla mnie dwie uwagi:

 

1. Jak już rama była szyta na miare to dlaczego nie pod tercze?

2. Sztyca Turner... Niech żyją wredne, kitajskie podróbki... Turner jakotaki nie oferuje żadnych klamotów poza ramami i osprzętem do nich - zerki, ślizgi, haki przerzutek, naklejki, znaczki na główkę ramy, płytki rocker'a...

 

Poza tym zajefajna przełajka :)

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. długo to rozważałem ale: ciągle mały wybór drogich hamulców i kiepska dostępność fajnych widelców o normalnej wysokości. Musiałbym zwiększyć budżet dosyć mocno, żeby to mogło wyjść, poza tym waga byłaby sporo większa.

2. Wiem, że z Turnerem od ram nie ma nic, poza branżą rowerową, wspólnego, ale tak jest wypalone to tak podpisuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Też mi się "widzi" ta Twoja przełajówka :thumbsup:

Argumenty dotyczące hamulców do przyjęcia, ale jak słusznie zauważył kolega Ivan, rama robiona na zamówienie, mogłaby na przyszłość być już disc-brake ready.

Jeszcze tylko uwaga dotycząca widelca 4ZA Zornyc. Nie wiem jakie masz z nim doświadczenia i w jaki teren będziesz na nim wjeżdżał, ale pomimo że zbiera niezłe opinie i jest chwalony za swoją sztywność, to mnie się jednak udało taki sam dość łatwo połamać. Na szczęście na gwarancji :D

W podobnej cenie wolałbym trochę cięższy, ale mocny jak przysłowiowy "bunkier Hitlera" wideł pod legendarnego już Wujka Dżona.

http://planet-x-bikes.co.uk/i/q/FOPXUJCC/planet_x_uncle_john_carbon_cyclocross_fork

 

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że zanim tarcze do przełaju stanieją a widelców będzie więcej, na tyle odbuduję swój budżet, że będę mógł myśleć o nowej ramie. ;) poza tym wydaje mi się, że mi w Mielcu bez problemu przerobią, jeśli bym się zdecydował. Póki co dziś pierwsze kilka metrów przejechałem i jest super, więc na razie nie myślę o żadnej zmianie. :)

Widelec kupiłem nowy, więc w razie czego odpukać, ale gwarancja jest. Miałem zamawiać Kinesis full carbon z crc, ale ten pojawił się na allegro w korzystniejszej cenie no i 'od ręki', więc kupiłem od razu. Mam nadzieję, że nic złego mu się nie przytrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam trochę się bałem zamawiać, ale chyba dotychczasowa opinia opierała się na przypadkach sprzed dobrych kilku lat. Uznałem, że zaryzykuje, bo jednak nie ma zbyt wiele ram przełajowych w Polsce do wyboru w rozsądnych pieniądzach (najtańszy CX-one, ponad 200zł droższy). No i nie jestem zawiedziony, wymiary są zgodne z moim projektem, kąty tak samo-nie mam powodu narzekać.
Warto poczytać o zamówieniach na lfgss na Mielca, dla nich taka kasa to grosze, więc wszyscy zadowoleni :Dhttp://www.lfgss.com/thread94840.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No to faktycznie musiało sie zmienić i to dość wiele. Ostatnim razem jak Grabarz próbował zamawiać właśnie ostrzynke szyta na miarę to były takie jazdy z wymiarami i kątami ze niemal w sądzie się skończyło.

 

Dobrze że się chłopaki wyrobili i nie walą kaki tak jak kiedyś :)

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z ciekawości napisałem do Mielca w sprawie tych hamulców, nie ma problemu ani z dorobieniem mocowania na zacisk do tarczówki, ani ze zmianą rozstawu o te 5mm.

Waga bez zmian póki co, natomiast trochę nowych fotek z dzisiejszej jazdy:

2013-04-24+15.10.07.jpg

 

i cały album: https://plus.google.com/u/0/photos/100372546750983197440/albums/5844410118541474689

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

jeaa!
Nie za wagę ale rozwagę i rower w całości. Z detali - zamawiałeś szlifowanie spawów (takie zboczenie) - robią to przyzwoicie i tanio.Jak składałem na customowej ramie od nich 29 dla kolegi poszlifowali cacy wszystko, haki zrobili na wzór jaki im podesłałem (te ich haki brrr). 
Z pytań:
- jak hamulce (pytam bo sam stawiam "na razie" na cantich)
- jak z pozycją na rowerze - czy nie masz zbyt wysuniętego środka ciężkości na przód ?( nie za długi mostek i głęboka kierownica?)

A tak poza tem dobrej jazdy! 

edit- widzę po fotach z linka że spaw pozostał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, postawiłem na budżet i nie szlifowałem, aczkolwiek wkrótce ramka wraca do fabryki (nie, nic się nie stało, małe widzimisię, o którym w swoim czasie poinformuję :D ), więc jeśli będę miał nadmiar gotówki, może poproszę o taką opcję ;) a jakie haki domawiałeś?
Hamulce są spoko, dobrze wyregulowane robią robotę, ja kupiłem używane i klocki już nie takie jak powinny być, ale myślę, że po założeniu nowych będzie jeszcze lepiej. Plusem tego modelu jest to, że są na zwykłe klocki od v-brejków, a te chyba są lepiej dostępne niż dobre canti...
Co do pozycji, na razie kombinuję, jeszcze nie ustaliłem najlepszej, do takiej "wysuniętej" przyzwyczaiłem się na ostrym kole, w przełaju będę musiał się trochę "cofnąć". Póki co kupiłem mostek 90mm, ale że szykują mi się poważniejsze zmiany to nie zakładam jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co do haków widzę, że te Twoje też jak by ponad stare standardy mieleckie, zamawiają gotowe? (do tej pory cięli z płaskownika) W tamtym 29" była piasta Nexusa (albo Alfine nie pamiętam już) więc haki poziome. Małe, proste, bez szalu ale nie takie ordynary jak ich te stare standardowe. Spawy szlifowane były bo Kolega esteta, linki w środku ale najprościej jak się dało - podwiercili i wygięli rurę - dosłownie :)
90mm mostek pewnie dobrze Ci zrobi, sam zakładam podobny. A jak kiera? tzn szerokości  i moc "chwytu"? Jak komfort?

A zupełnie na boku - ha ha - to zdjęcie na górze, które wrzuciłeś. Dałbym paznokcia obciąć "se", że na dwóch flakach stoi :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie wiem, jak czytałem wątek na LFGSS o Mielcu, to teraz w ogóle do torówek robią jakieś bardziej filigranowe...
Kierownica jest fantastyczna, mi bardzo odpowiada. Jeździłem wcześniej w szosie na FSA Wing Compact i niestety tamto gięcie mi nie pasowało. Jedyne co było fajne, to płaski górny chwyt, poza tym niestety - nie dla mnie. No i tamta była 42, ta jest 44 i czuć różnicę, jest stabilniej.
Zdjęcie z przedpokoju? W sumie nie pamiętam, czy koła były już napompowane, czy jeszcze nie. W parku na pewno tak, nawet całkiem mocno (za mocno, sporo upuściłem od tamtej pory).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Miała wlecieć Campa na pokład, nawet zebrałem prawie wszystko co potrzebne (oprócz kasety) do zmiany, jednak udało mi się zrobić porządek z tymi łapami, więc zostają, a Campa pójdzie pewnie pod młotek. Natomiast wpadł mostek Pro PLT 90mm, 128g, oraz suport Ultegra 6601, 83g.
rower więc 'zelżał' o 2g :D zdjęcie z nowym mostkiem dodam, jak zrobię ładne. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Żadna tajemnica, zapłaciłem ok. 450-60zł już s przesyłką (nie pamiętam teraz dokładnie). Zresztą wszystko jest na stronie mielca, cena jest zależna od Twoich widzimisię i fanaberii (stery zint., szlifowanie spawów, cieniowane rurki nie zawsze dostępne itp.)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Rower się nie sprzedał, więc zostaje u mnie (całe szczęście). Jakiś czas już temu miałem wstawić zdjęcie z nowym mostkiem-proszę bardzo:

 

2013-05-31+18.01.41.jpg

 

myślę, że nie jest to wersja ostateczna, nie wiem czy pójdę dalej w zbijanie masy.
Po części na pewno tak, ale chcę też parę rzeczy wymienić ze względu na szeroko rozumiany komfort. Ale to będę na pewno informował na bieżąco o zmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie to wygląda :)

Mógłbyś coś opowiedzieć o oponach? Jak się sprawują, po jakim terenie jeździsz, czy szybko się ścierają?

Jak z siłą hamowania tektro, jesteś zadowolony? Myślałem o kupnie takich samych canti (cr720 albo cr520)

 

:thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie rozumiem jednej rzeczy, skoro rama jest robiona na zamówienie to czy sam wybrałeś takie prowadzenie pancerzy czy producent daje tak z automatu?

Osobiście uznałbym to za totalną dyskwalifikację ramy przełajowej jeśli biorąc rower na ramie wbija mi się przelotka pancerza, to cholernie bolesny patent. Rozumiem że nie nie nosisz roweru tj. nie podbiegasz, wszystko robisz w siodle?

Sam specjalnie szukałem ramy która ma jeszcze dodatkowo wypłaszczoną od spodu górną rurę, wtedy rower mniej gniecie, spokojnie i komfortowo można wtedy z nim podbiegać nawet długie podbiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.