Skocz do zawartości

[koło rowerowe] Problem z złożeniem tylnego koła

rsobolewski

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

Mam lekki problem.. złapalem gumę i pierwszy raz byłem zmuszony rozkręcić nowy rower...

Z góry ostrzegam, że jestem laikiem

Gdy założe łańcuch to koło nie chce wejść do końca (zdjecie 1) czy jest ok ?

Mam również problem ze śrubami ze zdjęcia drugiego.. Gdzie je załozyć ? Pomóżcie :)

post-162873-0-13053100-1365438861_thumb.jpg

post-162873-0-96630200-1365438900_thumb.jpg

Napisano

koło nie ma wejść do końca. haki są dłuższe, byś odpowiednim ułożeniem koła wyregulował napięcie łańcucha. ma być tak 'w sam raz', nie luźno, nie napięty. ad2, od zewnątrz: nakrętka, podkładka z ząbkami (ząbki w stronę haków)

Napisano

to koło nie misi wejść do końca. Z tego co widać po śladach na ramie to nie było wcześniej dalej niż teraz, w takim rowerze kontrolujesz naciąg łańcucha właśnie ustawieniem koła w odpowiedniej pozycji. Co do śrub to zakładasz najpierw tą żółtą nakrętkę, a ta wystająca część powinna się znaleźć w tym właśnie haku co oś koła (w tej szparze co nie możesz w nią do końca koła wsunąć. Zapobiega ona przekręcaniu cię bo blokuje się o ramę, na to zakręcasz (mocno) tą nakrętkę i tyle ;)

Musisz tak jak pisałem wcześniej dokręcić to w odpowiednim miejscu, tak żeby łańcuch nie wisiał zbyt luźny ale też żeby nie był naprężony maksymalnie, trochę pewnie się przy tym pobawisz bo nie łatwo to wyczuć jak nie masz w[prawy ale powinieneś dać radę. powodzenia ;)

Napisano

No jeszcze ten pręcik od bagażnika bądź błotnika (nie widać na zdjęciu ale to nie istotne) trzeba to też na oś założyć pomiędzy tą żółtą podkładkę a nakrętkę ;) Ale poza tym jest tak jak powinno być ;)

Napisano

Przysyłam kolejne fotki.

Tym razem problem ze śrubami po stronie łańcucha. Spr czy jest ok, bo nie moge dokręcić jednej śruby.

Sorry ale jestem totalnie zielony :)

post-162873-0-94465400-1365533307_thumb.jpg

post-162873-0-48500200-1365533328_thumb.jpg

Napisano