KMtown Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Mam pytanie odnoście shimano zee http://allegro.pl/hamulce-tarczowe-shimano-zee-br-m640-metaliczne-bs-i3148071079.html . Czy będą dobre do Dh ? podobno mają gorsze klamki od SLX ale chyba mimo tego zee będą lepsze ? I te 4 tłoczki to nie jest kupowanie czegoś na wyrost w moim wypadku Czytałem na forum o zee ale jest mało informacji dlatego zakładam temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Zee i Saint to heble z przeznaczeniem do DH/FR, SLXy AM/Enduro. Jak ma być DH Zee będą lepsze, mocniejsze od SLXów, ale za to cięższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Przecież ZEE ma taką samą klamkę jak SLX, tylko w innym wykończeniu. Te dwie grupy mają tak samo do siebie jak kiedyś LX i HONE. Pewnie na EMTB.pl dowiesz się więcej o tych hamulcach. Widziałem, że jest tam kilkoro użytkowników ZEE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KMtown Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Na wadze mi tak bardzo nie zależy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swimfan Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Chyba jest tak klamka deore:) przemalowana no prawie;/, zacisk saint:) jak wybralem ZEE, moze troche na wyrost bo jestem klockiem:) ja wazysz ponizej 100 pokusilbym sie o SLX. Co do testow to na razie czekaja na cieplo:0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzikO Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Ja sobie w tym roku skomponowałem do mojego HT klameczki od sainta m-820 ( mają świetny kształt ) i zaciski saint m810 ( bo mają podobno lepszą sztywność ze względu na zastosowanie 4 śrub łączących dwie części zacisku ) i aż mnie rwie by trochę je zagrzać. Z pewnością to przesada z mojej strony ładować takie hamulce do sztywniaka, ale powiedzmy sobie szczerze lubię mieć coś dobrego pod ręką. Jak tylko je trochę przytrę zdam relacje w testach. Myślę że te zee sprawdzą się w Dh bo w końcu z tym przeznaczeniem zostały stworzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KMtown Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Moim zdaniem to nie jest przesada zawsze lepiej mieć lepsze hamulce które Ci pozwolą wychamować niż takie które cię nie wyhamują. A sam mam je zamiar do HT dać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 9 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Z pewnością to przesada z mojej strony ładować takie hamulce do sztywniaka Przesadą nie było by gdyby to był sztywniak do DH/FR, ale ładowanie Sainta do sztywniaka XC to gruuuba przesada. Nie wykorzystasz potencjału tego hamulca, a waga w porównaniu do np. SLXa sporo większa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpeedyBandito Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Zee to bardzo fajne hamulce, nie tylko do DH. Coraz więcej znajomych od enduro pakuje je do swoich maszyn i sobie chwali. Są mocne, dozowanie siły również stoi na wysokim poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KMtown Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Ja wiem ,że do xc to przesada takie hamulce ale jak dla mnie to one będą bardziej do Enduro/Dh coś w tym kierunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzikO Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 (edytowane) ale ładowanie Sainta do sztywniaka XC to gruuuba przesada Dla tego napisałem że to przesada z mojej strony ale... no właśnie miałem deore, dwa rodzaje xt i jakoś ciągle było mi mało. Z drugiej strony lepiej mieć więcej niż za mało tym bardziej że lubię też ostro poszaleć nawet na tym sztywniaku do xc. Nie jestem maniakiem odchudzania roweru więc waga mi nie przeszkadza ( te kilkanaście gram). I może masz rację że nie wykorzystam ich potencjału w pełni, ale jest mniejsze prawdopodobieństwo że ulegną awarii a nigdy nie wiadomo czy nie pokusi mnie zmienić roweru. Edytowane 9 Kwietnia 2013 przez CzikO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swimfan Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Musisz sobie sam odpowiedziec czy warto miec 50% zapsu wiecej w hamowaniu:) niz normalnie przy SLX i czy to wykorzystasz, po temacie :0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brunosnd Napisano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 Przesadą nie było by gdyby to był sztywniak do DH/FR, ale ładowanie Sainta do sztywniaka XC to gruuuba przesada. Nie wykorzystasz potencjału tego hamulca, a waga w porównaniu do np. SLXa sporo większa. Jak ktoś waży 100 kg to "ładowanie" sainta czy zee do roweru wcale nie jest przesadą. Moim zdaniem lepiej mieć pod palcem jeszcze zapas, kosztem wagi. A XT czy SLX może czasem nie wystarczać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swimfan Napisano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 (edytowane) co do Zee to wiadomo to nie jest Formula the One;/, do XC i wadze do 90kg pewnie SLX wystarczy i dobrych klockach metalicznych, ja nie probowalem tego testowac i zakupilem ZEE chociaz cena 2 razy wyzsza w porownaniu do SLX. Mysle ze SLX przy odpowiednich tarczach tez jest dobrym hamulcem:) Edytowane 11 Kwietnia 2013 przez swimfan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KMtown Napisano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 (edytowane) co do Zee to wiadomo to nie jest Formula the One;/, do XC i wadze do 90kg pewnie SLX wystarczy i dobrych klockach metalicznych, ja nie probowalem tego testowac i zakupilem ZEE chociaz cena 2 razy wyzsza w porownaniu do SLX. Mysle ze SLX przy odpowiednich tarczach tez jest dobrym hamulcem:) Tarcze to by były baradine 180mm (http://rowerowy.com/sklep/czesci/tarcze_hamulcowe/prod/baradine_db_06) na oba koła A tak jeszcze patrze i niewiele cenowo z zee są avidy , są warte uwagi czy z zee będzie mniej problemu z serwisowaniem i mniejszą awaryjnością ? http://allegro.pl/avid-elixir-9-carbon-czarne-przod-tyl-bez-tarcz-i3164288088.html Po przemyśleniu i przeczytaniu jeszcze raz wszystkiego zdecyduje się na shimano zee Dzięki za pomoc Edytowane 11 Kwietnia 2013 przez KMtown Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swimfan Napisano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 baradine dobre są, mnie ciagnelo do formula the one:) mozna je kupic bylo za komplet1000:) z 2011 nówka:) ale stwierdzilem ze niema co przesadzac z ta moca;). Co do avidow mam stare poczciwe juicy 7 przejechaly niecale 9kkm i nie narzekam, z tego co czytale to elixyry tez maja przyzwoita moc, raczej takie slabe nie sa bo chyba widzilem je w jakims secie fabrycznym w demo speca:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi