det0maso Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Zastanawiam się jaki wpływ na pedałowanie ma ustawienie bloków w bucie. Wiadomo że można je ustawić bliżej śródstopia lub bliżej palców stopy. Jaki ma to wpływ na pedałowanie? Załóżmy że kąt rury podsiodłowej to 73' siodło z offsetem,zamocowane mniej więcej na środku prętów. Sam szukam optymalnego ustawienia bloków i ostatnio zacząłem z nimi kombinować Może ktoś zna jakieś konkrety na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Myślę że to sprawa indywidualna, ja ostatnio zmieniłem sztycę na z offsetem i muszę pokombinować bo jakoś dziwnie się nogi układają. Najlepsza rada wziąć imbusa 3mm albo 2,5 nie wiem jakie masz bloki i popróbować, na pewno znajdziesz optymalne rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gromosmok Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Jak ustawić bloki w butach SPD Po zakupie rowerowych butów i pedałów zatrzaskowych (np. SPD) należy przykręcić bloki do butów - to dość oczywista sprawa. Jednak jak je przykręcić? To wbrew pozorom dość istotna sprawa - źle przykręcone bloki mogą spowodować po pewnym czasie ból kolan czy problemy z kostkami, biodrem itd. Najprostszym sposobem na przymocowanie bloku SPD do buta w odpowiedniej pozycji, jest włożenie stopy do buta i narysowanie poziomej linii przechodzącej przez poduszkę pod dużym palcem (patrz rysunek powyżej). Bloki montujemy na tej właśnie wysokości lub 1-2 centymetry niżej. Generalnie chodzi o to by poduszka była bezpośrednio nad osią pedału. Jeżeli chodzi o wyregulowanie bloku w poziomie (prawo-lewo) i pod kątem - to wszystko zależy od rodzaju zatrzasków. W niektórych (np. Crank Brothers) nie ma takiej regulacji. W systemie SPD Shimano można to regulować - tutaj najlepiej zdać się na intuicję i dopasować ich ustawienie do własnych preferencji. Tzn. dokręcić je (nie na maksa) ustawione na środku (prawo-lewo) i w pionie, a następnie przejechać się trochę i zobaczyć czy takie ustawienie nam odpowiada. Jeżeli już nic Cię nie upija, ani o nic nie zahaczasz - przykręć dokładnie bloki (ale z wyczuciem) i nie zapomnij w najbliższym czasie wozić ze sobą klucza imbusowego - by w razie czego nanieść poprawki. W razie pojawienia się bólu kolana lub innej części nogi podczas jazdy rowerem - zawsze pierwsze co trzeba sprawdzić to ustawienie bloków - może są ustawione nieodpowiednio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.