Skocz do zawartości
  • 0

rowery z oferty Go-sport merida, kellys


Gość Michał

Pytanie

Gość Michał
Napisano

witam,

 

Chciał bym się dowiedzieć w jaki waszym zdaniem rower zainwestować. jestem amatorem. Potrzebuje roweru głównie do dojazdu do pracy a w wolne chwile wypad z żoną i córką za miasto. 180cm 90kg

chodzi mi o rowery z katalogu go sport:

 

MERIDA BIG NINE TFS 100 (29") (2699ZŁ CENA DLA MNIE 2100ZŁ),

 

 

RAMA RAMA Big Nine EG TFS-D ROZMIAR RAMY 21" KOLOR met.black (white/blue) WIDELEC SR 29 XCM HLO 100 NAPĘD PRZEŁOŻENIA 24 PRZERZUTKA P/T Shimano M190 / Alivio 9 MANETKA P/T Shimano SL-M360 3/ 8 KORBY Shimano M171 42-34-24 CG KASETA Sram PG820 11-32 ŁAŃCUCH KMC Z7 8s KOŁA ROZMIAR KÓŁ 29" PIASTA P/T Disc-F Alloy/ Alloy Disc QR OBRĘCZE Big Nine pro D SZPRYCHY stainless silver DĘTKI Ultralite-29 OPONA P/T Maxxis Crossmark 29er 2.1 wire KOMPONENTY HAMULEC P/T Tektro HDC-300 180/ 160 KIEROWNICA MERIDA comp OS 660 Flat MOSTEK MERIDA comp 1 OS -10 SIODŁO MERIDA Pro SI/Slim SZTYCA MERIDA comp SB12 27.2 PEDAŁY XC Alloy

 

 

KELLYS TNT 10 (29") (2659ZŁ CENA DLA MNIE 2050ZŁ).

 

MODEL TNT 10 RAMA Kellys RideLite Premium 29 6061 3ple butted - RRC Geometry (Race Ready Concept) ROZMIAR RAMY 17" / 19" / 21" KOŁA 29” WIDELEC SR Suntour XCM HLO 29, 100mm, coil / Speed Lockout STERY KLS Expert integrated SUPORT VP cartridge (116mm) KORBY KLS Master (44x32x22) MANETKI Shimano Acera SL-M390 Rapidfire Plus PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Acera M390 PRZERZUTKA TYŁ Shimano Alivio M430 ILOŚĆ BIEGÓW 27 KASETA / WOLNOBIEG Sram PG-950-9 (11-34) ŁAŃCUCH KMC Z99 (114 links) HAMULCE Hayes Dyno Sport Hydr. Disc TARCZE HAMULCOWE 160mm front / 160mm rear DŹWIGNIE HAMULCOWE Hayes Dyno Sport PIASTY Sram MTH-306 Disc (32 holes) OBRĘCZE KLS Draft Disc 622 x 19 (32 holes) SZPRYCHY stainless steel black OPONY Schwalbe Rapid Rob (29 x 2.25) WSPORNIK KIEROWNICY KLS Expert KIEROWNICA KLS Expert RiseBar (31.8mm) CHWYTY Kellys Codex 2Density SZTYCA KLS Expert SIODŁO Selle Royal Mach PEDAŁY KLS Master - alloy

 

 

MERIDA MATTS 40  (1999ZŁ CENA DLA MNIE 1600ZŁ)

RAMA
RAMA Matts Speed-D aluminiowa
ROZMIAR RAMY 16"-18"-20"-22"
KOLOR silk black (anthracite/ mango)
WIDELEC RST Gila ML 100 z blokadą
NAPĘD
PRZEŁOŻENIA 24
PRZERZUTKA P/T Shimano M190/ Alivio
MANETKA P/T Shimano ST-EF51-3/8
KORBY Shimano M131 42-34-24 CG
KASETA Shimano CS-HG30-8rz. 11-32
ŁAŃCUCH KMC Z51
KOŁA
ROZMIAR KÓŁ 26"
PIASTA P/T Disc Alloy
OBRĘCZE Merida double wall D
SZPRYCHY Stainless silver
DĘTKI A.V
OPONA P/T Merida 26*2.1
KOMPONENTY
HAMULEC P/T Tektro HDC300 160mm. hydrauliczne
KIEROWNICA MTB Alloy 620 R30
MOSTEK A-Head OV Alloy
SIODŁO Merida MTB
SZTYCA Merida Speed
PEDAŁY Steel/PP

 

1 odpowiedź na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przyjrzałem się przerzutkom i wszystkie są z najniższej klasy - powiedziałbym supermarketowej - m190, acera, alivio (to na pograniczu), szybko przestaną dobrze wybierać. Celuj w co najmniej Alivio, a najlepiej Deore (kiedyś to była wysoka klasa, teraz taki podstawowy standard), szczególnie tył, przód może być w zasadzie byle jaki bo przerzutki posezonowe tanie jak barszcz.

 

Zwróć uwagę na to czy łożyska kół są chociażby uszczelniane (np. Joytech wyższe modele), najlepiej byłoby maszynowe (np. Novatec) ale tego się nie spodziewam zupełnie. Przez dłuższy czas będziesz miał z nimi spokój - co kilka tysięcy km rozkręcisz i nasmarujesz dobrym smarem i możesz zakręcać. Jeżeli są łożyska otwarte to bez ciągłej konserwacji bardzo szybką się zapiaszczą i po tysiącu km możesz już mieć porządne chrobotanie, a to oznacza opory na kole i de facto potrzebę wymiany koła (wyrobią się miski nie kulki), a kupno i przełożenie piasty to tyle samo co najzwyklejsza nówka.

 

Zwróć uwagę na wagę - różnica 1 kg w dół = lepiej. 29" będzie cięższe od 26" z założenia, nie chodzi o tylko o ramę/widły bardziej o koła opony etc. Rower taki ma swoje zalety, sam takiego miałem, ale też i wady (kwestia tego co kto lubi).

 

Widły - fajnie jeżeli mają blokadę, przydaje się na dłuższych podjazdach, chęci pospeedowania - zapobiegania bujaniu wideł czyli stracie mocy z nacisku na pedały, ale to nie mus.

 

Zębatki - w/g mnie lepiej gdyby młynek miał 22T a nie 24T lub 26T (będzie lżej podjeżdżać i będzie większa dzielność w terenie w razie potrzeby = oszczędzasz stawy), kaseta z tyłu miała więcej niż 32T (z tych samych powodów). Zwróć uwagę aby w kasecie przy największych zębatkach nie było dużych "przerw", wtedy ostatni to będzie typowy podbieg (np. 28T-34T), ale niestety w terenie nie dobierzesz przełożenia (będzie albo za mało, abo za dużo).

 

Korba - byłoby super gdyby miała odkręcane zębatki, wtedy możesz dobrać to co chcesz za niewielką kasę, ale uważaj niektóre mają tylko atrapy śrub.

 

Hamulce - odpuść hydrauliczne, jeżeli nie są dobrej jakości (a takich założę się nie zamontowano) to jak się zaczną problemy to się nie skończą, poza tym system taki jest cięższy od porządnej linki, no i przy twoich założeniach zupełnie niepotrzebna Tobie taka duża moc.

 

Podsumowując - nie kupiłbym żadnego za tę cenę. Dam Ci swój przykład - złożyłem rower jaki chciałem za 2.000 zł z hakiem. Gdybym kupował wszystko z fabryki byłoby z tysiaka więcej. To jest taki rząd wielkości. 26", korba 22-36T, kaseta 11-36T, widły z blokadą, opony ContiSS RaceKing + Twister etc., łożyska Novatec'a, sztyca pantografowa Suntour, Deore, klamkomanetki DualControl ... - waga realna ok. 13 kg. 

 

Musisz jednak od czegoś zacząć - poszukaj na allegro modeli Krossa/Kellysa/Meridy sprzed kilku lat i nie bój się tego, że przyjedzie w kartonie - złożenie końcowe jest śmiesznie proste. W lokalnym rowerowym za 50-100 gdyby co zrobią przegląd, docentrują koła. Cena do 1.500 zł. Ja tak zacząłem. Mój wyprzedażowy Kross Crow Preria kosztował 1.200 zł kilka lat temu - miał Alivio/Deore, widły bez blokady,uszczelniane łożyska, rozsądną kasetę, ale dupną korbę trekkingową 26-36-46 nie na moje kolana, ważył realnie 17 kg, katalogowo było ze 2,5 mniej, to był rozsądny zakup na początek, zmieniłem opony na SmartSam, potem korbę na 22-32-44, założyłem spd'y (ale nie Shimano nie mają luzu bocznego przez co źle wpływają na kolana) i poczułem jak robi mi się banan na ustach :)

 

Powodzenia!



http://allegro.pl/pro-mtb-26-rower-univega-ht-500-deore-suntour-lock-i3137329771.html na m/w taki warto wydać 1.400 zł - uszczelniane łożyska, widły z blokadą, deore z tyłu, korba z 24T, kaseta 34T, suport uszczelniony



a tu jeszcze taniej http://allegro.pl/juz-jest-rower-univega-ht-500-3rozmiary-deore-xct-i3161537096.html dowiedz się jakie ma przełożenia korba i kaseta i masz w zasadzie rower lepszy od mojej starej Prerii



http://allegro.pl/rowery-rower-univega-ht-510-slx-schwalbe-gratis-i3138957719.html tu masz już SLXa ! porządna korba z 22T i naprawdę dobre uniwersalne opony SmartSam (przejechały u mnie i dziewczyny ponad 6.000 km i jeszcze 2 spoko uciągną, przy większym ciśnieniu małe opory na asfalcie, całkiem dobrze w terenie, słowem duży amortyzujący balon z niskimi oporami), a gdyby co to kasetę 32T wymienia się szybko i tanio (80 zł + 10 nasadka klucza) - bike o 100% lepszy od starej Prerii

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...