Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe] Problem z odpowietrznikiem w Tektro Auriga Pro


Kshysiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
w związku z tym, że na forum nie znalazłem nic na ten temat proszę o pomoc: chciałem poprawić siłę prawie nowego, tylnego hamulca Tektro Auriga Pro. Po prostu żeby klamka łapała wyżej. W przednim poszło bez problemu- dodałem oleju. W tylnym nie mogę nabić oleju przez odpowietrznik. Jak wstrzykuję to olej zamiast iść do układu to wyciska się przez gwint odpowietrznika i na zewnątrz. Płyn ucieka do góry, przez odpowietrznik na zewnątrz nawet jak otworzę zbiorniczek w klamce. Czy gwint odpowietrznika powinien być uszczelniony jakimś smarem czy uszczelką, żeby olej nie wyciekał na zacisk? W przednim poszło ok i w tylnym za pierwszym razem też, ale teraz gdy chciałem poprawić i wykonać taką samą operację to nie da rady. Co jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przede wszystkim to nie wciskaj oleju na siłę, bo w najlepszym przypadku uszkodzisz membranę.

Jeżeli koniecznie chcesz mieć za dużo płynu w układzie to najpierw naciśnij klamkę hamulca, żeby przybliżyć klocki do tarczy, wtedy dolej oleju (ale nie musisz odpowietrzać, wystarczy dolać kropelkę przy otwartym odpowietrzniku) i zakręć.

 

Co do pytania to zwykle na zestawie do odpowietrzania jest oring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie, zresztą w przednim poszło bez problemu, i w tylnym za pierwszym razem też.

A poluzowałeś odpowietrznik, zanim zacząłeś wciskać olej?

 



Przede wszystkim to nie wciskaj oleju na siłę, bo w najlepszym przypadku uszkodzisz membranę.

Jeżeli koniecznie chcesz mieć za dużo płynu w układzie to najpierw naciśnij klamkę hamulca, żeby przybliżyć klocki do tarczy, wtedy dolej oleju (ale nie musisz odpowietrzać, wystarczy dolać kropelkę przy otwartym odpowietrzniku) i zakręć.

 

Co do pytania to zwykle na zestawie do odpowietrzania jest oring

Jaką membranę? Poza tym w prawie wszystkich tematach o odpowietrzaniu napisane jest, że aby zwiększyć twardość klamki należy dołożyć oleju. Tak tez zawsze robiłem. Jeżeli zacisnę klamkę to przy otworzeniu odpowietrznika wyleje się olej, nie mówiąc już o dolaniu. A co do oringu to zestaw jest ok tylko olej wycieka przez gwint odpowietrznika zacisku, zamiast iść przez układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli chcesz mieć więcej płynu w układzie to:

Ponaciskaj klamkę, żeby tłoczki nieco się wysunęły.

Otwórz odpowietrznik w klamce.

Po otwarciu poziom płynu powinien nie być pod sam korek, więc dolej kilka kropli tak, żeby było na max.

Zakręć odpowietrznik

Po sprawie.

 

Po naciśnięciu na klamkę zwiększasz w układzie ciśnienie i tłoczki się wysuwają, w momencie puszczenia klamki, kiedy tłoczki nie schowają się do końca (np. kiedy zużyją się klocki) zmniejszone ciśnienie (na skutek wysunięcia się tłoczków) kompensowane jest przez membranę w zbiorniczku wyrównawczym, czyli kawałek gumy, który staje się wklęsły, dzięki temu w układzie cały czas jest takie samo ciśnienie. Jeżeli będziesz chciał je zwiększyć to możesz ową membranę uszkodzić (jest gumowa, więc nie jest to zbyt trudne), albo tak jak dzieje się u Ciebie nadmiar płynu może gdzieś wypływać.

W sytuacji, kiedy przy wysuniętych tłoczkach dolejesz oleju membrana z powrotem się cofnie, przez co na przykład nie będziesz w stanie cofnąć bardziej tłoczków niż  były wysunięte w momencie dolania płynu, dlatego przy odpowietrzaniu zawsze należy cofnąć tłoczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że z tą membraną to jakaś głupota. Przecież jeśli miała by się uszkodzić od wciskania oleju strzykawką to przy hamowaniu gdzie ciśnienie jest nieporównywalnie większe powinno ją rozrywać na strzępy. Zreszta nie o membranę tu chodzi tylko o nieszczelność na gwincie odpowietrznika. Z przodu takiego problemu nie ma i z tyłu też nie było do wczoraj. Nawet żeby przelać płyn przez układ przy otwartym zaworze klamki jest problem bo olej ucieka odpowietrznikiem zamiast iść przez zacisk i kabel do zbiorniczka w klamce. Od góry nie chce zalewać bo nigdy tak nie robiłem i na wszystkich filmach czy to Avid czy Tektro zalewa się od dołu. Problem jest z odpowietrznikiem. Może ktoś kto miał taki problem z Tektro lub Shimano i mi pomoże:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może o to właśnie chodziło... Zanim jeszcze napisałeś udało mi się je zalać "na twardo":D Wciskając olej odkręciłem tak tylko żeby się ledwo sączyło i ciągnąłem jeszcze odpowietrznik w górę, żeby jakoś dodatkowo ten gwint uszczelnić;)

Może za bardzo odkręciłeś śrubę do odpowietrzania i płyn zamiast iść do góry ucieka gwintem.  :whistling:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...