Mod Team Puklus Napisano 7 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Witam. M210, warte to uwagi ? Lekki, z blokadą, to czego szukam, pytanie jak pracuje ? Nie miałem z tymi damperami grama wspólnego. Po za tym ze jest dobry, nie dobry, lekki i drogi nic ciekawszego nie idzie wyczytać. Jeździł ktoś na tym wynalazku ? Wszelkie odnośniki do lektury mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 7 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Tja, ja to posiadam... W sumie jeżeli szukasz czegoś do ścigania to jest ok, lekki, w miarę wygodna manetka blokady (chociaż dosyć twardo działa a sprężynę przestawić w 'lżejszy' otworek się nie da, albo przynajmniej mi się nie udało ). Jeżeli chodzi o pracę to hmm, nie buja, w miarę dobrze radzi sobie na mniejszych i średnich nierównościach. Według mnie dość kiepsko radzi sobie na większych nierównościach, bo jest cholernie progresywny, jak dobrze ustawię SAG i relatywny brak bujania (chociaż coś tam się zawsze rusza, ale nie było to nigdy problemem) to wykorzystuje max 80% skoku i nie ma bata, żeby wykorzystać więcej. Z drugiej strony jak ustawię, żeby wykorzystał więcej skoku (chociaż do końca to chyba nigdy nie udało mi się dojść ) to wiadome - bujanie i na byle gównie amortyzator skacze do połowy, dlatego IMO do ścigania damper się nadaje, do jakiejś bardziej turystycznej jazdy ja bym go nie wybrał. Jeżeli chodzi o blokadę skoku dodam tylko, że blokuje się na kamień - zero skoku tłoku przy włączonej blokadzie (kolejny argument za tym, że to bardziej do ścigania). Jest jeszcze regulacja tłumienia odbicia, która IMO działa w dość małym zakresie, natomiast do mojego użytku jest to zakres wystarczający i zwykle ustawiam gdzieś w środku. Mogę jeszcze dodać, że po roku używania (ok 7100 km, w tym 12 maratonów + 2 x góry) z damperem nie działo się nic i nie wymagał żadnego serwisu. U mnie pracuje w ramie Meridy 96 3000-D (damper fabryczny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Toś mnie troszkę zasmucił bo moja rama juz jest strasznie progresywna ... A wole ustawienia ... kanapowe że tak powiem. Cena jego jest dość atrakcyjna ( tak mi sie wydaje ). Nie mniej jednak szukam zastępstwa dla mojego epicona, umiałbyś go do pierwszego modelu Epicona porównać ?? I zastanawiam sie czy brać z manetką czy 70zł taniej bez ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 7 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Niestety mam zielonego pojęcia jak pracuje Epicon, więc nie porównam, jedyne do czego mam porównanie to do Monarcha XX i wydaje mi się, że RS jest mniej progresywny, wykorzystuje więcej skoku i nieco lepiej wybiera, no ale to trochę droższy damper. Kurcze, to zabrzmi jakbym był starym ścigantem, albo jakimś prosem, ale gdybym się nie ścigał to bez manetki mógłbym żyć, na płaskim dobrze ustawiony prawie nie buja a jeszcze jak masz dobry dostęp do pokrętła blokady to schylić się też nie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Panowie, weźcie pod uwagę,że Safianowa rama z urzędu była projektowana jako wyścigowa- tłumik ,jako OEM, ma zaworowanie podyktowane przeznaczeniem ramy ( czyli mocno progresywne). Ten tłumik był swego czasu montowany w Meridach OneTwenty ( modele do 2011) ,której zawieszenie było opisywane ,jako mocno kanapowe z minimalna progresją. Tak więc tłumik kupiony jako nowy ( nie OEM) może, a nawet będzie sie różnił charakterystyką od OEMa montowanego u Safiana. Jak już brać , to z manetką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 No właśnie, zazwyczaj oemowe wersje różnią sie charakterystyką. Jestem niemalże zdecydowany, jednak z racji mojego zaczarowanego ołówka, narysowałem sobie ustrojstwo do zdalnej blokady w tłumikach do tego nie przystosowanych i zastanawiam sie mocno czy wywalać, kasę i mieć 2 manetki, czy kupić taniej i mieć jedną manetkę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Puklus, jaką masz długość ? 190? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 tak 190, ale planuje wsadzić 200 a czemu pytasz? I jeszcze jedna dosć istotna kwestia, w która stronę sie blokuje ten damper? Trzymając go w ręku tak że tłok mamy u góry a całość zwrócona wajchą blokady do nas, to w którą stronę sie go blokuje? Musze dokładnie obadać żeby wiedzieć czy będzie mi pasował model tańszy czy jednak droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Trzymając go w ręku tak że tłok mamy u góry a całość zwrócona wajchą blokady do nas, to w którą stronę sie go blokuje? Jeśli dobrze pamiętam ,to na prawo- Open, na lewo-Lock. Jak byś miał zamontowanego w rowerze dźwignią do przodu, to na lewo ( strona NonDrive)- Open, na prawo ( strona Drive)- Lock. tak 190, ale planuje wsadzić 200 a czemu pytasz? Z ciekawości. A propos- podejrzewam,ze chcesz kupić tłumik w Dt4You- zauważyłeś ,że niektóre tłumiki mają oznaczenie ASM? Wiesz co to oznacza? Może sobie zakupię taki tłumik na zastępstwo....wszak FOx i tak padnie wcześniej czy później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Nie tego nie wiem, a szukałem opisów tego tłumika i nie wiele znalazłem. Możesz wyjaśnić? Odnośnie dźwigni - pasuje, zwiększona długość aby skompensować ugięcie, bo jak wspominałem lubie kanapę A szukam ogólnie dampera bo mój epicon nie ukrywajmy ma już chyba 5 lat, działa póki co sprawnie ale czasami miewa swoje humory. Adaś tak sie z ciekawości zapytam, jaką średnicę mają oczka mocujące i czy to jakiś system tulejki metalowo-gumowej bo tak to jakoś wygląda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Właśnie sam nie wiem....Ale nie podejrzewam, żeby miało to jakieś znaczenie- to samo widnieje przy niektórych kołach na przykład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Jedyne co udało mi sie wyczytać na stronie DT to komore ABS (auto balans system), gdzieś w jakimś sklepie pisali ze posiada HS i LS damping adjust, i HS i LS Lock out ... ale jakoś średnio mi sie to widzi. Z wykresów na ich stronie nadaje sie nawet do enduro ... czyli mi by pasował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 posiada HS i LS damping adjust, i HS i LS Lock out Jakoś mi się nie widzi.... że niby gdzie ma te adjusty? Mam propozyszyn- Ty kup, zapłać, zamontuj, przetestuj,a ja będę o Tobie pamiętał i Cię dopingował. A potem se kupię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 A mówią ze koty chadzają własnymi ścieżkami A co do kompresji - właśnie, co najwyżej wewnętrznie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 czy to jakiś system tulejki metalowo-gumowej bo tak to jakoś wygląda ? Jest to ich patent, ma zapobiegać naprężeniom działającym na tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 8 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 gdzieś w jakimś sklepie pisali ze posiada HS i LS damping adjust, i HS i LS Lock out ... ale jakoś średnio mi sie to widzi. No tak, wspomnieli o wszystkim, czego nie posiada A o tłumieniu odbicia pewnie nie wspomnieli? A się wątek zielono-czerwony zrobił... Oczka mają średnicę dziesięciu milimetrów i tak, metalowe oczka osadzone są na gumie (a przynajmniej tak to wygląda). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 10mm powiadasz ... trzeba będzie wyskrobać nowe tulejki ... A fakt fakt wątek sie dość elitarny zrobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stona23 Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Yo, ASM i OEM to oznaczenie opakowania. OEM to opakowanie zbiorcze przeznaczone dla duzych montowni/hurtownikow natomiast ASM to opakowanie przygotowane pod klienta indywidualnego. Obydwie wersje mogą różnic się zawartością np.brakiem (lub nie) manetki lub przy kołach tasiemki na felge lub zaciskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Człowiekowi zawsze wiatr w oczy ... Obecnie śruba mocująca do krzywki wahacza ma 8mm, co oznacza ze musiał bym mieć tulejkę która ma grubość ścianki 1mm. Wydaje mi sie mało realne takie coś nabyć a nawet z wytoczeniem mogły by być problemy. Oczywiście mam pomysł jak temu w prosty sposób zaradzić bez zbędnych przeróbek. opcji mam chyba 2 - rozwiercić gniazda w łączniku na 10mm i zastosować lita śrubę - wytoczyć specjalną śrubo tuleje o zmiennej średnicy Coraz bardziej mam ochotę go nie kupić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Puklus, rzuć okiem na to http://www.rowerymerida.pl/akcesoria/produkt226/tuleje.html wychodzi,że możesz zamówić zestaw montażowy na śrubę 8 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 No fajnie ale wydawać 40zł na tulejki które i tak będę musiał dosztukowywać bo są za wąskie mija sie z celem. Ale mam szatański plan EDiT Gość ze sklepu, uprzejmy, podesłał mi tabelkę z tulejkami jest mój rozmiar, ale 120zł za tulejki nie dam nie ma mowy. EDiT 2 Rozważyłem wszystkie opcje, przy obecnym damperze także mi tuleje nie pasowały dawałem kuzynowi do wytoczenia z tym zę były to zwyczajne tuleje. Teraz zrobię to samo, zaprojektowałem sobie śrubę mocującą i dam mu do wykonania. Jak bym miał tokarkę zrobiłbym to w 10 min. Niestety nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Jak bym miał tokarkę zrobiłbym to w 10 min. Niestety nie mam Nie masz tokarki????????????? Ale fstyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Rozbój w biały dzień z tą ceną tulejek. W CultBikes kupuję oryginały do Foxów za 60zł a tu 120zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Główna sto kilka a druga ta mniejsza 16zł ... dajcie żyć ... Adaś a powiedz mi ile mm linki ciągnie blokada ? Chyba ze masz wajchę to raczej nie wiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 10 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Masz szczęście, bo wczoraj złożyłem rower... ok 10 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.