Cox Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Witam posiadam taki set koło ritchey wcs ocr, oś 9mm, mocowanie centerlock tarcza progress 317, 180mm, 6 śrub adapter ashima cl-is reba sl adapter pm180 hygia hamulec slx 675, klocki metal podczas hamowania z reguły przy małej prędkości troszkę wibruje, co może być przyczyną, od czego zacząć "naprawianie" i poprawną regulację w takich przypadkach ? wcześniej na tarczy rt64 160mm nie było nic, albo naprawdę minimalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz0595 Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Może masz zbyt słabo dokręcone śruby zacisku albo tarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Można też sprawdzić, czy powierzchnia cierna klocków jest równa. Ewentualnie czy zacisk jest równolegle do tarczy (jeśli nie, to krawędzie klocków mogą zadzierać o otwory w tarczy).Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 przez te radiatory jest bardzo ciężko ustawić poprawnie zacisk po prostu nic nie widać, z tyłu na normalnych klockach jest ok PS tarcza jest troszeczkę krzywa, może to być przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 7 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 IMO zbyt mała powierzchnia pracy tarczy, klocek pracuje po pająku ( co widać) . Wg mnie wina tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 nie nie, wcześniej te tarcze były z innymi hamulcami, tam tak inaczej ścierało, tutaj "trafianie" w tarcze jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 7 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 wcześniej na tarczy rt64 160mm nie było nic, albo naprawdę minimalnie Nie uważasz,ze sam znalazłeś przyczynę? Pro forma sprawdź mocowania i poprawność dokręcenia adaptera ,ale prywatnie przypuszczam,że tarcza powoduje te wibracje. A propos klocków- sprawdzałeś ten set z klockami mineralnymi lub semimetalikami? Może połączenie tej tarczy i metalików nie działa w 100%? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 na początek wyprostuje tarczę i pojeżdżę trochę żeby tarcze i klocki się wzajemnie polubiły, jak nie podziała to będziemy dalej myśleć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Mocno wycinane tarcze o wąskim piórze/powierzchni hamującej są często przyczyną wibracji i szarpania. Klocek przesuwa się po mocno dziurawej powierzchni co przypomina trochę jazdę rowerem w terenie. Miałem taki problem z tarczami blade czy aries i rozwiązanem było zamontowanie innych, pełniejszych tarcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Potwierdzam i podpisuję się pod tym obiema rękami ... Właśnie z tego powodu zrezygnowałem z tarczy Ashima ARO 08 na rzecz Avida G3CS ... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Jeśli masz tam blaszkę która rozpiera klocki może ona być już wyrobiona i nie pracuje tak jak powinna, moim zdaniem tarcza też po części jest winowajcą twojego problemu z wibracjami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 to po co w takim układzie robią tarcze które wibrują? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Bo są lekkie ?? A jak wiadomo spora część bajkerów ma na tym punkcie obsesje . Bo dla wielu są ładniejsze ? Z lekkością/ladnoscią to tak jest pewnych rzeczy się nie przeskoczy ... i z tarczami właśnie mamy taką sytuacją albo lekko albo gładko / użytecznie ... Sporo mocno "powycinanych" tarcz wibruje podczas hamowania ... na jednym modelu hamulca wibrują bardziej na innym mniej, spory wpływ na wibracje ma kształt klocka i jak on się wpisuje w rytm wycięć tarczy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Bo niektórym to nie przeszkadza, bo są konfiguracje hamulców/tarcz/klocków które nie wibrują, bo ludzie chcą lżej - stąd te wszystkie powycinane tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 ta progress nie jest aż tak powycinana w stosunku do tych ashima czy innych accentów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Tutaj nie chodzi o to która jest mocniej która słabiej wycięta. W największej mierze wpływ na wibracje ma kombinacja tarcza > kształt klocka. Jak długość klocka to długość okienka na tarczy ( lub wielokrotność tej długości) Gdy jedno okienko opuszcza klocek drugie je w tym samym kształcie zastępuje więc powierzchnia trąca pozostaje w przybliżeniu nie zmieniona to tarcza nie wibruje. Gdy jedna "poprzeczka" opuszcza klocek a druga jej nie zastępuje to mamy zmianę która w prowadza wibracje. Reasumując albo lekko, ładnie i przymykamy oko na wibracje ... albo bez wibracji i niekoniecznie lekko i ładnie. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Ja mam RT86 i jest bez wibracji i ładnie Na twoim miejscu zmienił bym tarczę na coś porządnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 to jest porządna tarcza, 150 zł kosztuje, na razie nie mam nawet jak popróbować czy wibruje po dokładnym ustawieniu bo wszędzie 10 cm płynnego śniegu mam pomysł : a jakby pilnikiem krawędzie o które może zahaczać trochę zaokrąglić? tz w środku tych dziur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Stawiam że to nic nie da ... bo nie w tym problem. Zaokrąglona krawędź ewentualnie delikatnie ograniczy apetyt tarczy na klocki. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Taka porządna a jednak powoduje wibracje. Jak byś sobie kupił coś o wiele tańszego np. od Shimano to zapewne problemów by nie było. Nie można do zacisków kupować praktycznie każdej tarczy bo było by to zbyt proste. Wszystko musi mieć ręce i nogi a w tym przypadku jak koledzy wyżej tak nie jest. Co do tych prac z pilnikiem to być może coś to ta ale osobiście z czymś takim się nie spotkałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 wcześniej na tarczy rt64 160mm nie było nic, albo naprawdę minimalnie No i nic w tym dziwnego, bo za dużo kombinacji zrobiłeś. Raz, że adapter a dwa że lekka tarcza. Zobacz jak wąska jest powierzchnia robocza, 1/4 klocka trze po ramionach. Ten sam problem miałem z Blade Ti. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 płynnego śniegu ciekawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 taka breja ze noga się zapada na 10 cm jak staniesz nie ma mowy o jeździe, chyba że po asfalcie pojeździłem trochę po asfalcie, nie jest źle, troszkę jeszcze drży przy małym nacisku, ale ogólnie ok, podokręcam wszystko mocno, poustawiam dokłądnie i chyba będę zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
99tomcat Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Estetyka fajna rzecz ale co dobra tarcza to dobra tarcza.Swoją drogą tak powycinana 180ka i tak zagotuje się pewnei równie szynko jak zwykła 160ka więc po co było brać większą tarcze ?Ja ważę czasem pod 85 kilo i jakoś mi 160mm z przodu spokojnie starcza, ba mogęrower psotawić dęba jak mi się zachce.Rozumiem jak ktoś trenuje zjazdy w górach ale tak.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Lektura do poczytania zapraszam http://www.team29er.pl/testy/478-z-tarcz-czy-na-tarczy-porownanie-hamulcowych-rotorowhamulcowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.