Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rock Shox SID Team


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie
Mam pewien problem. Mam okazję cieszyć się używanym SIDem Team. Po zakupie dolałem oleju do dolnych lag, nasączyłem gąbki. Nie zaglądałem do tłumika. Odnalazłem dziwną właściwość. Nawet przy temperaturze rzędu 5 stopni na plusie i w dół po kilkunastu minutach SID robi się strasznie ospały. Możliwe, że olej w tłumiku jest zużyty? Na jaki wymienić? Jeżdżę dużo po Beskidach, więc oczekuję przyzwoitego komfortu. Ważę 58 kg. Komory +70 -55

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Nawet przy temperaturze rzędu 5 stopni na plusie i w dół po kilkunastu minutach SID robi się strasznie ospały.

IMO zupełnie normalny objaw. Możesz dać do tłumienia lej o niższej lepkości ( 2.5W) ,ale wg mnie niewiele to wniesie. Poczekaj na normalne temperatury. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Każde smarowidło zaczyna sie robić coraz bardzie gęste w niskich temp.  Jak często jeździsz w takich warunkach, zmniejsz tłumienie odbicia, albo nawet skręć na min. to trochę pomoże. Zawsze można wymienić olej na rzadszy, ten w tłumiku, tam bodajże jest 5w więc np 2.5W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolales oleju z jakiego powodu? Czy masz na mysli wymiane oleju?

 

Jak wyzej wiekszksc amortyzatorow smiesznie sie zachowuje w niskich temperaturach.

 

Inna sprawa czy kupiles ten uzywany amortyzator w dobrym stanie.

 

Pozdrawiam.

Dolałem to ok 10ml do dolnych lag w celu smarowania.

 

No widocznie takie objawy u RockShoxów. W R7 nic takiego się nie dzieje. Jeśli chodzi o ten olej 2,5W to należy kupić oryginał RS czy są jakieś interesujące zamienniki?

 

Jeszcze jest jeden dziwny fakt. Już przy ustawieniu +70 -50 SID traci skok (jakieś 6-8mm) i gdzie tu ustawić zalecaną różnicę 15psi? Trzeba to robić kosztem skoku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Odnośnie skoku to normalne ze nadmiar ciśnienia w komorze negatywnej obetnie skok, jednak 50, przy 70 w pozytywie to chyba za mało by zaczął sie zapadać. 

 

A olej im lepszej jakości wlejesz tym lepiej tłumik działać będzie. Nie musi być RSa możesz Motula, Castrola czy inny dobry olej do amortyzatorów.

 

Ja w swoim Revelu nie zauważyłem jakiegoś zbytniego zmulenia na mrozie, wiec może faktycznie masz jakiś lipny ten olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skok "obcina" w sytuacji kiedy w komorze "-" masz większe ciśnienie niż w "+" a tu mamy odwrotną sytuację .

Te twoje mm to na nieobciążonym rowerze  czy jak na nim siedzisz i mylisz to przypadkiem z SAG`iem ?

 

Zamulenie tłumika w niskich temperaturach mocno uzależnione jest od oleju ... i jest dość typowe. 

W moim SID`zie XC z 2000r gdzie jest kąpiel otwarta i producent zaleca 15W, w okolicach zera na termometrze na maksymalnym tłumieniu po wciśnieciu amortyzatora i podniesieniu koła czekam aż się wyprostuje ...  :). Zwyczajnie przekręcam tłumienie na "-" i śmigam dalej.

Na swoim współczesnym SID`zie zimą nie jeżdżę ale znajomy z którym byłem na ostatniej masie krytycznej jakoś specjalnie nie narzekał na ten fakt jak go o to zapytałem.

 

Jak nie robiłeś pełnego serwisu to nie masz pewności co jest wlane do tłumika ... jak już tu polecano wymień profilaktycznie olej w tłumiku, tak dla świetego spokoju. 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, nie mylę z SAG'iem. W tym ustawieniu SAG wynosi ok 25-27mm, a to 6-8mm to jest ugięcie które wywołuje powietrze. (Mogę ręcznie wyciągnąć golenie - jedna ręka oparta o koło, druga ciągnie na koronę) Gdy ustawię +70 -40 w ogóle się nie zapada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem, że różnice nie powinny być duże, ale przy rozbieżności 10psi utrata skoku to już ponad 10mm.
Sprężyna, no to się przyda jakiś schemacik.

A wracając do olei. 2,5 czy 5? I co to za  różnica gdy jest 2,5W, a 2,5wt?

Jeszcze jedno. SID Team z 2010 roku odpowiada któremu obecnemu SIDowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualne SID`y są SoloAir jakoś tak średnio porównywać ... ale jak już to Race >>  RL, Team >> RLT takie przypisanie wydaje się być jak najbardziej na miejscu.

 

W DualAir skok się skraca kiedy w negatywnej ciśnienie jest wyższe niż w pozytywnej, dziwna sprawa jest u ciebie z tym skracaniem skoku przy odwrotnej sytuacji.

Ja musiałem walnąć sporo więcej do negatywnej aby stracić 10 mm ...

 

2,5W a 2,5wt ... jak dla mnie to teoretycznie jedno.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój SID nie traci skoku jak w obu mam jednakowo ... różnica jest niezauważalna nawet gdy w negatywnej mam więcej (w granicach 10 - 15 psi) niż w pozytywnej.

 

Tym bardziej że tabelka na goleni wyraźnie sugeruje że ciśnienia w komorach powinny być do siebie zbliżone wiec przy niewielkich różnicach nie powinno takie zjawisko występować.

 

Coś u ciebie jest ewidentnie nie tak.

 

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem całą dyskusję i myślę,że trzeba rozebrać amorek bo prawdopodobnie tłok przesunął się w lewej ladze tzn. tam gdzie jest komora powietrzna do góry , skutkiem tego jest zmniejszenie skoku amorka . Możesz też spróbować spuścić ciśnienie z komór najpierw z - negatywnej potem z pozytywnej + i staraj się jakby rozciągnąć amortyzator ile się da. Potem napompuj i sprawdź skok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pozytywna miała przebicie. W negatywnej było więc dużo oleju i komora była nadto zmniejszona. Komory i skok już są okej. +75 -70 i pięknie :)

Jeszcze jedna sprawa. Jeśli chodzi o tłumik. Imbus 1,5mm przykręcający pokrętło FloodGate jest strasznie wyrobiony. Efektem jest brak możliwości dostania się do tłumika od góry. Czy po rozłożeniu można wymienić olej w tłumiku "od dołu". Tzn. otwierając goleń górną przez wyciągnięcie tłoczka (ten z popychaczem), który jest na dole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie, to Twój model odpowiada dokładnie wersji SID RLT Ti - Bo masz tłumik Black Box, który ma dużą część konstrukcji właśnie z tytanu.

 

Jeśli się mylę - proszę mnie poprawić :)

 

Ja się zawsze sugeruję manualem RockShoxa, link do Twojego jest poniżej:

 

http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/Ki8_DO9Km3q6mBvykxBJHxH-UOW1y80dtFCpAldruBk/mtime:1308587484/sites/default/files/techdocs/technical_manual_-_rockshox_front_fork_oil_chart_-_2010.pdf

 

Prosto, łatwo i na temat!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, mam ten dylemat. Na dziurach drogowych, przy prędkości rzędu 20 km/h działa genialnie z tym olejem, ale jak będzie na kamienistych zjazdach w Beskidach? 
Pozostaje chyba przetestować i później myśleć o zmianie oleju na 2,5W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...