Skocz do zawartości

[Hamulce Hudrauliczne] do 700zł .


krossbiker

Rekomendowane odpowiedzi

Hej , w związku z nadejściem nowego sezonu chciałbym zmienić moje wysłużone Tektro Aurigi Nov na coś mocniejszego .. Oczywiście na coś z jak największą siła hamowania , w Aurigach prędzej bym klamki połamał niż postawił rower na przednim kole :/ Myślałem o :

-Shimano Slx , Servo Wave , okładziny metaliczne

-Avid Elixir R 

-Hayes Stroker Trail 

-Magura Mt 4

-Magura Julie HP

Jestem laikiem jeśli chodzi o hamulce , więc prosiłbym o uzasadnione odpowiedzi .. Moja waga 58 kg , rower HT Giant Xtc 1 ( nie wiem czy w czymś to pomoże )A okładziny ?  metaliczne , żywiczne , organiczne .. czym się różnią ? . Jeżdżę głównie po płaskich odcinkach , lecz czasami zdarzają się wyprawy w poważne góry - i tu zawsze Tektro mnie zawodziły .. tzw.fading był nie do zniesienia , całkowicie traciły moc.. Z góry dzięki za odpowiedzi i przepraszam za ewentualne błędy charakterystyczne dla nowicjusza  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bierz SLXy, komplet kupisz za ok. 500pln i zostanie nieco pieniążków, a hamulce w pełni Cię zadowolą. N a płaskie to nawet będą dużo na wyrost, w górach za to sprawdzą sie bardzo dobrze.

Co do klocków, metaliki są najsilniejsze, najwolniej się zużywają, ale niestety najwięcej kosztują i bardziej zużywają tarczę. Żywiczne najsłabsze, najszybciej się zużywają, za to ciche i najtańsze. Półmetaliki tak po środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz Shimano. Jeździłem na M596 i ze względu na to, że servo mi nie przypadło do gustu kupiłem sobie XTR race bez servo. Magury sobie odpuść, będziesz miał dużo zabawy z serwisem, klockami itp. Avidy raczej awaryjne ;). Shimano objeżdżone przez wiele osób, oryginalny nie będziesz, ale za to hampel jak się patrzy ;). Moc jest na pewno bardziej ok, niż w Deorkach, a tam na jej brak specjalnie nie narzekałem ;). Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano slx lub magury mt4 będą najlepszym wyborem moim zdaniem.

 

Okładziny żywiczne są ciche, nie zużywają tarcz, najmniej odporne na fading, najmniej trwałe, większość ciepła oddają do tarczy.

 

Okładziny półmetaliczne bardziej odporne na fading, większa siła hamowania i trwałość od żywicznych.

 

Okładziny metaliczne najbardziej odporne na fading, lubią hałasować, największa siła hamowania i trwałość, ścierają tarcze bardziej od organicznych i półmetalicznych ciepło oddają do zacisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej , w związku z nadejściem nowego sezonu chciałbym zmienić moje wysłużone Tektro Aurigi Nov na coś mocniejszego .. Oczywiście na coś z jak największą siła hamowania , w Aurigach prędzej bym klamki połamał niż postawił rower na przednim kole :/ Myślałem o :

-Shimano Slx , Servo Wave , okładziny metaliczne

-Avid Elixir R 

-Hayes Stroker Trail 

-Magura Mt 4

-Magura Julie HP

Jestem laikiem jeśli chodzi o hamulce , więc prosiłbym o uzasadnione odpowiedzi .. Moja waga 58 kg , rower HT Giant Xtc 1 ( nie wiem czy w czymś to pomoże )A okładziny ?  metaliczne , żywiczne , organiczne .. czym się różnią ? . Jeżdżę głównie po płaskich odcinkach , lecz czasami zdarzają się wyprawy w poważne góry - i tu zawsze Tektro mnie zawodziły .. tzw.fading był nie do zniesienia , całkowicie traciły moc.. Z góry dzięki za odpowiedzi i przepraszam za ewentualne błędy charakterystyczne dla nowicjusza   :P

hej,

a gdzie widziałeś Magury MT4 do 700PLN? Bo jak coś daj link to od razu kupię. Świetne hamulce, moje marzenie, ale poniżej 1000PLN komplet nie ma szans dorwać.

Pozdrawiam

PS. Jak wcześniej, SLX metaliki będą na pewno super, baardzo dużo pozytywnych opinii, więc w tym budżecie bierz w ciemno. Dokup fajne lekkie tarcze i wio...:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

outta82 , przepraszam za nieścisłość .. tak jak pisze durnykot chodziło mi o hybrydę MT4 i MT2 na bikecenter.pl . Za wszystkie odpowiedzi serdeczne dzięki , utwierdziliście mnie w  SLX'ach .. A co do tarcz , kompletować jakieś 203mm czy przy mojej wadze nie ma to sensu ? Jest większa siła hamowania czy tylko są bardziej odporne na przegrzewanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po poszukiwaniu, przymierzaniu, obejeżdżeniu paru kompletów zdecydowałem się na sh*tmano. Nasłuchałem się różnych opini o różnych modelach magury, avidów, shimanochów i formuli. Osobiście co zauważyłem w magurach serii MT, to to, że mają klamkę na taką "porzadną" łapę :).

@UP Tarcze to nie tylko moc, ale też pojemność cieplna :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał z przodu 180 mm, a z tyłu 160 mm. W cenie różnica prawie żadna, a hamowania wystarczy ci wtedy w 100% i nie będziesz rozmyślać, czy przypadkiem nie wziąłeś za małych tarcz, za to 203 mm przydają się chyba jedynie w ostrym DH i to tak naprawdę z przodu, bo tył w zasadzie tak się ani nie grzeje, ani nie potrzeba takiej siły, żeby zablokować koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od niedawna mam Shimano Deore BR-M596 - żywiczne. Współpracują one z tarczami Shimano SM-RT54 160mm/160mm.

Przy mojej wadze (55kg) jestem w stanie zatrzymać się gdzie chcę przy użyciu przedniego hamulca i jednego palca. Jazda na przednim kole nie jest żadnym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To stwierdzenie moim zdaniem zdecydowanie na wyrost :)

Mimo pracy na płynie dot w przeciwieństwie do avidów działają całymi latami bez konieczności wymiany uszczelek.

Hfx 9 hfxowi 9 nierówny - późniejsze roczniki faktycznie bywały trefne. Na serwis często trafiają rowery z tymi hamulcami - niektóre mają 10-12 lat - i działają tak jak na początku. Popularna usterka to zgubiona zatyczka od zbiorniczka wyrównawczego. 

 

Hfx 9 to jednak dosyć wiekowy produkt, słabszy od nowszych modeli tego producenta jak też od produktów konkurencji. 

Formule k24 to bardzo dobre hamulce. Jest test w dziale testowym tego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na deorkach w meridzie one-forty. Zjeżdżając z Czantrii udało mi się zagotować zestaw na tarczach 180/180. Ogólnie moc spoko, ale modulacja raczej mierna ;).

PS zagotowałem z mojej "winy". Było już późno i mokro i miałem cały czas zaciśnięte klamki. Musiałem 2-3 razy stawać :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 596 moim zdaniem modulacja jest całkiem ok ale mają jedna zasadniczą wadę moim zdaniem nie dla osób z długimi palcami jak np ja a to z tego powodu że mimo iż klamka była maksymalnie odsunięta to i tak za blisko.

 

Z tego powodu też przeszedłem na m505 z zaciskami m446 i jest okej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odczujesz tego na takich małych góreczkach. Ja brak mocy odczułem przy hamowaniu na asfalcie z 75km/h, najpierw mocno złapały (za co nie lubię servo), a potem moc już tylko spadała. W górach jeżdżąc normalnie, ni to asekuracyjnie, ale też nie na krzywy ryj, to powinno być ok. Ja po prostu zjeżdżałem z stromej górki, był zakaz zjazdu, no ale co tam. Potem musiałem czekać na GOPR dla kolegi, a jak przyjechał to było już mokro i nie mogłem sobie pozwolić na nabieranie prędkości. Ogólnie fajne hample  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...