pablo102425 Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Początki tego roweru to KTM Ultra Fire 2010, z którego zostały pojedyńcze części. Giant złożony tydzień temu. Całość - ciężka ale rozbudowa się szykuje. Niżej podaję co chciałbym zmienić a temat zakłądam głównie aby wysłuchać rad oras sugestii innych osób. Cel to zejść poniżej 11kg (w tym roku) i poniżej 10 w następnym. Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Kellys - 63g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano M486 - 301g (dzwignia + przewód + zacisk z klockami, zalany) Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano M486 - 317g (dzwignia + przewód + zacisk z klockami, zalany) Cables: (Pancerze i linki) - 90g (pancerze Shimano, linki no name) Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX CS HG81 10rz. 11-36 - 368g Chain: (łanńuch) - Shimano SLX ch HG74 10rz. 116 ogniw - 276g Crankset: (Korby) - Shimano SLX fc M660 10rz. 170mm 42-32-22 - 900g (wraz z miskami suportu, łozyskami oraz tuleją) Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano SLX fd M661 42t down swing - 158g (w tym śruba ze stali nierdzewnej 4g) Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano SLX rd M663 10rz. SGS Shadow - 272g Fork: (Widelec) - FOX f100x terralogic - 1694g Frame: (Rama) - Giant XtC Team - 1439 (bez haka i misek sterów) Handlebar: (Kierownica) - KTM art. 064 gięta, 620mm - 284g Headset: (Stery) - Ritchey OE Pedals: (Pedały) - Shimano SPD PD M520 czarne - 372g Seat: (Siodło) - KTM - 322g Seatpost: (Sztyca) - Merida COMP - 402g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Merida - 23g Shifters: (Manetki) przód - Shimano SLX sl M660 3rz. Rapidfire plus - 132g tył - Shimano SLX sl M660 10rz. Rapidfire plus - 135g Skewers: (Zaciski koł) przód - no name - 82g tył - Shimano DEORE XT - 65g Spacers: (Podkładki pod mostek) - 10mm, karbon - 5g Starnut: (Gwiazdka) - no name Stem: (Mostek) - KTM AS 009 - 152g (w tym 4x śruba stal nierdzewna - 14g) Tire (Front): (Opona przednia) - Continental Race King 2.0 drutówka - 681g Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Nevegal 2.1 - 615g Tubes: (Dętki) przód - Vee Rubber 26x1.75-2.125 - 191g tył - Vee Rubber 26x1.75-2.125 - 185g Wheel Front: (Koło przednie) Hub: (Piasta) - Shimano Deore XT M775 centerlock 171g Rim: (Obręcz) - Rigida Taurus 2000 disc - 536g Spokes: (Szprychy) - no name - 217g Nipples: (Nyple) - no name - 30g Rim tape: (Opaska) - no name - 20g Tarcza hamulcowa - Shimano M486 180mm centerlock - 180g (w tym nakrętka - 16g) Wheel Rear: (Koło tylne) Hub: (Piasta) - Shimano Deore XT M775 centerlock - 334g Rim: (Obręcz) - Mavic 317 disc - 457g Spokes: (Szprychy) - no name - 248g Nipples: (Nyple) - no name- 30g Rim tape: (Opaska) - no name - 20g Tarcza hamulcowa - Shimano M486 160mm centerlock - 179g (w tym nakrętka - 16g) Chwyty - no name - 90g Licznik - Sigma 906 - 58g Adapter hamulca: przód - no name - 48g (w tym 4x śruba stalowa - 27g) tył - no name - 47g (w tym 4x śruba stalowa - 26g) Razem : 12000 g Nie wszystkie częsci zważone, będę z biegiem czasu i wymian wszysko dopisywał i uaktualniał. Rower wazony na zawdze z dokładnością 50g. Co dalej z rozbudową... Rama i amortyzator z wiadomych względów pozostają. Napęd (nowy) też, reszta do wymiany. Z racji tego że tylny zacisk hamulca cieknie na pierwszy ogień pójdą właśnie hamulce. Ile zamierzam zejść na poszczególnych częściach? To tylko sigestia, nie mam dobranych części (będę pisał o porady w miarę zdobywania funduszy na nowy osprzęt) ale mam nadzieję na tych elementach zejść minimum: hamulce - 100g sztyca - 200g siodło - 120g zacisk sztycy - 10g kierownica - 150g mostek - 25g zaciski kół - 60g obręcz przód - 150g obręcz tył - 50g tarcze hamulcowe - 50g śruby (wszystkie) - 25g koszyk na bidon - 25g pedały - 100g tak więc jeśli dobrze pójdzie to powinienem w tym roku zejść minimum 1065g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Nie myślałeś jeszcze dodatkow nad zmiana opon? Co prawda jest to dość kosztowne, ale na pewno odczuwalne w jeździe... Tak więc zmieniając nawet na race Kingi możesz łącznie zejść z opon myślę 150 g na komplecie, a robiąc zestaw bezdętkowe urwać kolejne 180g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Nie myślałeś jeszcze dodatkow nad zmiana opon? Co prawda jest to dość kosztowne, ale na pewno odczuwalne w jeździe... Tak więc zmieniając nawet na race Kingi możesz łącznie zejść z opon myślę 150 g na komplecie, a robiąc zestaw bezdętkowe urwać kolejne 180g tak myślałem i na pewno to zrobię, tylko ciągle szukam opon, na których dobrze będzie mi się jeździć i będą lekkie (trochę już rzetestowałem). Jednak na razie pozostanę przy dętce, opony bezdętkowe będą wymagały większego wkładu finansowego a i większych umiejętności (nie lubię serwisów, wolę wszystko sam robić. Jak na razie z opon wygrywa właśnie Conti Race King 2.2 zwijana, ale mam jeszcze 2 typy i chce je najpier przetestować żeby ostatecznie wybrać fajny, lekki a niezawodny zestaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Race Kingi 2.2 Supersonic i stosunkowo małym kosztem prawie 300g w dół. Jakieś siodełko 200g za dwie stówy i kolejne 100g. W sumie za 5-6 stówek można ten rowerek ładnie ogolić. Niepotrzebnie kupiłeś kasetę 11-36 do napędu trzytarczowego. Ładne gramy byś oskrobał na kasecie 11-32, a taka zupełnie wystarczy nawet na góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Wrzucę Ci rozpiskę swojego starego Xtc Team może nieco rozświetli drogę... Bar Plugs: Bontanger - 5g Brake (Front): Avid Ultimate Carbon White - 208g (śruby, klamki, pancerze, klocki) Brake (Rear): Avid Ultimate Carbon White - 211g (śruby, klamki, pancerze, klocki) Cassette: Shimano XT CS-770 - 263g (waga podana z nakrętką) Chain: SHIMANO XT HG-93 - 269g (waga ze spinką 9s) Crankset: Shimano LX FC-M582 - 907g (waga niestety korby z blatami oraz suportem) Derlr (Front): Sram X7 - 176.5g Derlr (Rear): Shimano XT RD-M772 - 224.5g Fork: Rock Shox Reba Team 2008 - 1608g (waga z bieżniami i gwiazdką, długość sterówki - 19cm) Frame: Giant XtC Team 2003 - 1648g (stery FSA, hak) rozmiar M Grips: Bontanger XXX Lite - 15g Handlebar: Race Face NEXT SL 31.8 580mm - 133g Pedals: Shimano 540 - 351g Rotor [F]: Avid Clean Sweep X 160mm - 96g Rotor [R]: Avid Clean Sweep X 160mm - 96g Seat: San Marco SKN - 255g Seatpost: KCNC Pro Lite-9000 31.6/400mm - 217g Seatpost clamp: Accent Lite 34.9 - 24g (śruba stalowa) Shifters [R]: Shimano sl-m770 - 154g (z linką oraz pancerzami, bez TV) Shifters [F]: Shimano sl-m770 - 147g (z linką oraz pancerzami, bez TV) Skewers: Dartmoor Bolt-ON Red - 67g Spacers: No Name 2szt. - 12g Stem: Smica Light Pro OS 90mm - 104g Tire (Front): Schwalbe Racing Ralph Evo 2.1 - 443g Tire (Rear): Schwalbe Racing Ralph Evo 2.1 - 461g Tubes: Geax UltraLite 2szt. - 278g Wheel Front: DT 4.1d/240s/DT Comp - 823g (waga podana z opaską) Wheel Rear: DT 4.1d/240s/DT Comp - 964g (waga podana z opaską) Misc Option: Top cap: No Name - 16g (ze śrubą) "Pokrywka sterów": FSA - 8g Neopren: Accent - 21g Adapter [F]: Magura - 19g Adapter [R]: Shimano - 21 Śruby adaptera [F]: - 12g Śruby adaptera [R]: - 11g Śruby tarcz hamulcowych [F/R]: Avid/Vincere Ti - 15g Manetka blokady: Pop-lock Rock Shox - 82g (manetka, pancerz, linka) Całość 10261 gramów. Chociaż rama ma już 10 lat to nadal malowanie mi się bardzo podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Race Kingi 2.2 Supersonic i stosunkowo małym kosztem prawie 300g w dół. Jakieś siodełko 200g za dwie stówy i kolejne 100g. W sumie za 5-6 stówek można ten rowerek ładnie ogolić. Niepotrzebnie kupiłeś kasetę 11-36 do napędu trzytarczowego. Ładne gramy byś oskrobał na kasecie 11-32, a taka zupełnie wystarczy nawet na góry. siodło planuje Selle Italia SL XC - 230g chyba że trafi się coś lepszego kasetę wybrałem taką ponieważ kupowałem cały napęd na raz a wcześniej w KTM-ie (fabrycznie) też miałem 11-36, brak wiedzy i rozeznania nad oponami Race King 2.2 supersonic również myślałem. Ogólnie na Race Kingach bardzo dobrze mi się jeździ, nawet w błocie wbrew opiniom innych także raczej wybiorę coś z tego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 To czy starcza czy nie zależy chyba od indywidualnych potrzeb Ja mam 3x9 z kasetą 12-36 i popełniłem ten zabieg z premedytacją w rowerze używanym w terenie, w górach. Nie jestem ani mocny ani słaby, gdzieś pomędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 a co doradzalibyście z hamulcami? Powiedzmy do 1000zł za całość (hamulce, tarcze) i czy brać hamulce z terczami na centerlock czy raczej hamulce + tarcze 6 śrub i adaptery? w sumie myślałem nad Avid Elixir 5 niestety waga jaką podaje producent jest wyższa sporo od moich obecnych hamuców (Shimano M486) mam też okazję kupić Avid Juicy seven (używki, dobry stan) ale muszę je jeszcze zważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Chyba jednak jest na odwrót: rowerowawaga podaje 299 i 311 dla przodu i tyłu siemano 486 i 264 oraz 272 dla elixirów 5. Siemanochy to absolutne kowadełka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miller Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Sztyca, kierownica, tarcze i już pół kilo mniej Co do kasety to mam 11-34 z tyłu i uważam że to dużo, zakładałem że się w górach przyda ale nie przydało mając 3 blaty z przodu, jeśli za dwa lata chcesz zejść do 10kg to i tak ją wymienisz więc lepiej zrobić to teraz póki nowa to nie stracisz kupując 32 która jeśli nie jeździsz na poważnie po górach spokojnie Ci wystarczy mając 3 blaty. Z manetek SLX możesz odkręcić telewizorki zaślepki są pod spodem, powodzenia, dużo zabawy przed tobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 1000 zł na hamulce i myślisz nad używanymi j7. Czasy swej świetności większość ma za sobą, choć Avid właściwie nawet nie miał swoich 5 minut. Nie mniej wolałbym kupić za 1000 zł nowe Magura Marta SL z tarczami, Shimano XT, Avid X0, czy używane R1. Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 1000 zł na hamulce i myślisz nad używanymi j7. Czasy swej świetności większość ma za sobą, choć Avid właściwie nawet nie miał swoich 5 minut. Nie mniej wolałbym kupić za 1000 zł nowe Magura Marta SL z tarczami, Shimano XT, Avid X0, czy używane R1. Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2 Myślę nad używanymi j7 dlatego że mogę je kupić u znajomego w serwisie za bezcen a jeżeli mają hamować tak samo jak jakieś nowe to wolę kasę przeznaczyć na coś innego, wydatków jest sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Jeśli j7 są w dobrym stanie to warto je mieć, ja bardzo je lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Podpinam tutaj temat o wyborze zacisku sztycy http://www.forumrowerowe.org/topic/133007-zacisk-sztycy-masa-a-wytrzyma%C5%82o%C5%9B%C4%87-zacisku/ i proszę o pomoc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakubas Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Koszyk na bidon meridy waga 32gr cena 25zł Pancerze TURBO PLUS 17gr / metr Siodło token 210 gr prawie nie zniszczalne lub Selle Italia SLR gel flow ~180gPrzerzutkę tylną i manetki wolał bym ze stajni srama pod 9 biegów wtedy na gripschiftach się sporo oszczędza a moim zdaniem są wygodniejsze(o działaniu nawet nie wspomnę) Zaciski koł albo Dartmor ewentualnie jak chcemy polecieć bardziej po bandzie to ja mam KCNC 48gr i dają rade.Tarcze Dartmoor ale trzeba pamiętać ,że siła hamowania trochę na nich spada(choć w przypadku avidów 7 lub CR nie będzie tragedii xD) Opony to kwestia dość indywidualna i ja np większość sezonu jeżdżę na maxxisach fly weight 330 choć RS supersonica też sobie chwalę Dętki na pierwszy strzał schwalbe lub maxxis 130gr, nie ma z tym jeszcze problemów a za koszt łącznie 50zł obetniesz 140gr masy rotacyjnej Na koniec można się pobawić w śrubki np przerzutka przednia ma 4 i myślę, że każdą z nich można z powodzeniem zastąpić alu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 (edytowane) Dziś rower spadł o 282g. Zacząłem ostatnio pracować w serwisie rowerowym u kolegi przez co mam sporo możliwości kupienia tanich, używanych cześci. Udało się nabyć kierownicę i oponę za ułamek wartości. A więc tak: kierownica: wcześniej KTM art. 064 gięta, 620mm - 284g. - teraz PEPPER 3T 550mm - 159g opona tył: wcześniej Kenda nevegal 2.1 - 615g - teraz SCHWALBE RACING RALPH 2.1 - 457g także za jedym zamachem poprawiłem (mam nadzieję) 4 rzeczy. Waga, 280g. w dół. Opory toczenia na tylnym kole, SCHWALBE na pewno z powodu mniejszego bieżnika ma mniejszcze niż KENDA, chodź prowadzi się równie dobrze. Dodatkowo spadła masa rotacyjna. Kierownica oprócz wagi jest też węższa (w barkach mam 45cm także 55 powinna być ok) co mam nadzieję poprawi lekko aerodynamikę, chodź boję się o prowadzenie. Niestety niedługo zakładam nowe hamulce (Avid Code R) co poskutkuje że trochę gramów dziś uzyskanych mi przepadnie ale tylko przejściowo dopóki nie kupię jakiś super lekkich hebli. Mam jeszcze prośbę czy ktokolwiek słyszał coś o tej kierownicy (PEPPER 3T)? Jedyne co wiem z wytłoczeń na niej to to że jest z aluminum T6 oraz "MADE IN ITALY". Poszukiwania w necie jak dla mnie zakończone fiaskiem. Edytowane 29 Kwietnia 2013 przez pablo102425 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 Dziś kolejne zmiany, tym razem na wymianę poszły następujące części: Hamulec tył: wcześniej Shimano M486 - 317g. - teraz Avid Code R - 276g. Hamulec przód: wcześniej Shimano M486 - 301g. - teraz Avid Code R - 262g. Tarcza przód: wcześniej Shimano RT53 180mm - 180g- teraz Shimano SM-RT91-M 180mm - 155g Tarcza tył: wcześniej Shimano RT53 160mm - 179g - teraz Shimano RT98-S 160mm - 123g Dystanse na sterach zaminione na karbonowe, kilka śrubek skróconych i zaminionych na stalowe ale o mniejszych łbach dały 12g. Tak więc dziś zyskałem kolejnych 173g, czyli razem z wczorajszymi zmianami mam 453g mniej. Moja waga pokazuje 11,4kg. Nie jest źle. Na plus wyszło to że hamulce miały być cięższe a są lżejsze:) super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 (edytowane) Drugi temat o moim rowerze, poprzedni, gdy rower ważył 12kg pisałem tutaj http://www.forumrowerowe.org/topic/132869-12000g-giant-xtc-team-by-pablo102425/?p=1267792 specyfikacja na dzień dzisiejszy wygląda tak: Bottle Cage: (Koszyk na bidon) -Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Code R - 262g (dzwignia + przewód + zacisk z klockami, zalany)Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Code R - 276g (dzwignia + przewód + zacisk z klockami, zalany)Cables: (Pancerze i linki) - 90g (pancerze Shimano, linki no name)Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX CS HG81 10rz. 11-36 - 368gChain: (Łańuch) - Shimano SLX ch HG74 10rz. 116 ogniw - 276gCrankset: (Korby) - Shimano SLX fc M660 10rz. 170mm 42-32-22 - 900g (wraz z miskami suportu, łozyskami oraz tuleją)Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano SLX fd M661 42t down swing - 158g (w tym śruba ze stali nierdzewnej 4g)Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano SLX rd M663 10rz. SGS Shadow - 272gFork: (Widelec) - FOX f100x terralogic - 1694gFrame: (Rama) - Giant XtC Team - 1439 (bez haka i misek sterów)Handlebar: (Kierownica) - Pepper 3T, prosta, 550mm - 159gHeadset: (Stery) - Ritchey OEPedals: (Pedały) - Shimano SPD PD M520 czarne - 372gSeat: (Siodło) - KTM - 322gSeatpost: (Sztyca) - Merida COMP - 402gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Merida - 23gShifters: (Manetki)przód - Shimano SLX sl M660 3rz. Rapidfire plus - 132gtył - Shimano SLX sl M660 10rz. Rapidfire plus - 135gSkewers: (Zaciski koł)przód - no name - 82gtył - Shimano DEORE XT - 65gSpacers: (Podkładki pod mostek) - 20mm, karbon - 10gStarnut: (Gwiazdka) - no nameStem: (Mostek) - KTM AS 009 - 152g (w tym 4x śruba stal nierdzewna - 14g)Tire (Front): (Opona przednia) - Continental Race King 2.0 drutówka - 681gTire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe Racing Ralph EVO 2.1 - 457gTubes: (Dętki)przód - Vee Rubber 26x1.75-2.125 - 191gtył - Vee Rubber 26x1.75-2.125 - 185gWheel Front: (Koło przednie)Hub: (Piasta) - Shimano Deore XT M775 centerlock 171gRim: (Obręcz) - Rigida Taurus 2000 disc - 536gSpokes: (Szprychy) - no name - 217gNipples: (Nyple) - no name - 30gRim tape: (Opaska) - no name - 20gTarcza hamulcowa - Shimano SM-RT91-M 180mm centerlock - 155g (w tym nakrętka - 16g)Wheel Rear: (Koło tylne)Hub: (Piasta) - Shimano Deore XT M775 centerlock - 334gRim: (Obręcz) - Mavic 317 disc - 457gSpokes: (Szprychy) - no name - 248gNipples: (Nyple) - no name- 30gRim tape: (Opaska) - no name - 20gTarcza hamulcowa - Shimano RT98-S 160mm centerlock - 123g (w tym nakrętka - 16g)Chwyty - no name - 90gLicznik - Sigma 906 - 58gAdapter hamulca:przód - no name - 45g (w tym 4x śruba stalowa - 25g)tył - no name - 45g (w tym 4x śruba stalowa - 25g)Razem : 11400 g plan jaki sobie założyłem na razie realizuję tylko cześciowo: hamulce - 100g - udało się zbić 80gsztyca - 200gsiodło - 120gzacisk sztycy - 10gkierownica - 150g - udało się zbić 125gmostek - 25gzaciski kół - 60gobręcz przód - 150gobręcz tył - 50gtarcze hamulcowe - 50g - udało się zbić 81gśruby (wszystkie) - 25g - jak na razie udało się zbić 12gkoszyk na bidon - 25gpedały - 100g Kolejna rzecz jaka pójdzie na odchudzenie/wymianę to: pancerze, linki i przewody, są stanowczo za długie a mogęurwać trochę gram. Mam nadzieję że z 20g zyskam na wszystkim. siodło, jeszcze nie wiem jakie ale chciałbym zbić na tym ok. 120g sztyca, obecna z betonu, przyszła lżejsza o 200g zacisk sztycy, chodź nie za ciężki to mam jeden na dwa rowery, zaryzykuję i kupię najlżejszy jaki znajdę czyli zbiję 10g Na ten sezon zamierzałem odchudzić rower o 1065g. Już udało mi się o 600!!! Tak więc idę do przodu. Powoli ale skutecznie. Na razie poglądowe zdjęcie jeszcze na starej specyfikacji. Niedługo nowe. Edytowane 30 Kwietnia 2013 przez pablo102425 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 1 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 Dętki Maxxis Flyweight ( ok. 100 gramów sztuka)- zysk 170 gramów za 80 pln Opona na przód ,np Rubena Charybdis ( waga ok. 490 gramów ) -zysk 190 gramów za 120 pln. Zamiast opaski na obręcz- taśma izolacyjna- zysk 30 gramów za 5 pln Zaciski BoltOn ( np. Dartmoora)- zysk ok. 80 gramów za 40 pln Po wydaniu ok. 150 pln schodzisz poniżej 11 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 Dętki Maxxis Flyweight ( ok. 100 gramów sztuka)- zysk 170 gramów za 80 pln Opona na przód ,np Rubena Charybdis ( waga ok. 490 gramów ) -zysk 190 gramów za 120 pln. Zamiast opaski na obręcz- taśma izolacyjna- zysk 30 gramów za 5 pln Zaciski BoltOn ( np. Dartmoora)- zysk ok. 80 gramów za 40 pln Po wydaniu ok. 150 pln schodzisz poniżej 11 kg. Dzięki:) mam jednak pytanie co do taśmy izolacyjnej na obręcz, nigdy tego nie robiłem z powodu takiego że pompuję dętki dość mocno. Zawsze praktycznie na maksymalne dopuszczalne ciśnienie. Jak będzie z wytrzymałością taśmy w takich przypadkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 1 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 Taka sama- opaska ma zapobiegać ewentualnym uszkodzeniom dętki przez wystający gwint szprychy lub niedokładnie wykończone otwory w obręczy- dodatkowo nie pozwala na wybrzuszenia się dętki w otworach na nyple.Po nawinięciu robisz otwór na wentyl. Niektórzy zamiast taśmy izolacyjnej stosują taśmę przylepną bezbarwną- mniej rozciągliwa i lżejsza. Owiń obręcz dwa-trzy razy i po temacie. Po co stosujesz tak wysokie ciśnienia? Nie każda opona pracuje prawidłowo na dużych ciśnieniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 Akurat teraz jeźdżę na Race Kingu i wcześniej na Kendzie nevegal i one właśnie na niskich ciśnieniach dziwnie chodziły (przynajmniej jak dla mnie). W zjazdówce mam np. Conti Diesel i Duro leopard i one fajnie toczą się na niskich ciśnieniach. Nie wiem jeszcze jak ze Schwalbe któąmam obecnie na tyle, za krótko na niej jeżdżę żeby stwierdzić. Temat jak dla mnie też jest dość obszerny jeśli chodzi o ciśnienie w oponach czy też samą oponę bo każdy ma inną technikę, umiejętności i dla każdego dobre będzie w tym przypadku co innego. Jak dla mnie to jest kwestia indywidualna. Z tą taśmą spróbuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 1 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 Dobra rama i dobry widelec, osprzęt też równy i sprawdzony, fajny rowerek ale wyszedł dość ciężki. Siodło i sztyca są strasznie klockowate, tu też masz spore pole do odchudzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 no to prawda. Jeżeli nie masz oporów, to można dorwać ciekawą sztyce z włókna... chińczyk za 200 zł albo mniej z wagą poniżej 180g... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 I kolejne 170g mniej!!! Dziś na warsztat poszło przednie koło, na początek opaska na obręczy - do kosza, zamiast niej taśma izolacyjna, zaoszczędzone 11g. Opona, stara Continental Race King wisi już "na wszelki wypadek" nowa to Schwalbe Racing Ralph druciak, waga 530g. Waga koła przed zmianami 2014g - po zmianach 1844g koszt... 40zł W następnym tygodniu na wymianę idą, sztyca, zacisk sztycy i pedały. I tak: sztyca: teraz MERIDA COMP 402g, nowa Aerozine blue 183g - 219g do przodu zacisk sztycy: teraz MERIDA 23g, nowa Aerozine blue 10g - 13g do przodu pedały: teraz Shimano SPD M520 372g, nowe Crank brothers egg beater 1 280g - 92g do przodu zabawa z owijką na tylnym kole czyli zamiana na taśmę - 11g do przodu tak więc w następnym tygodniu mam nadzieję odchudzić rower o 335g, dodając dzisiejsze 170 powinno być już poniżej 11kg!!! dodaję linki do aukcji allegro na których chce kupić części ale kupuję we wtorek także mogę jeszcze zminić koncepcje po radach bardziej doświadczonych osób. Czekam na obiektywne wypowiedzi. sztyca: http://allegro.pl/sztyca-podsiodlowa-aerozine-31-6-350-blue-i3215925242.html zacisk: http://allegro.pl/obejma-aerozine-superlekka-9-8g-34-9-blue-2013-i3213660932.html pedały: http://allegro.pl/crank-brothers-egg-beater-1-280g-kamkosport-i3214484073.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.