Skocz do zawartości

[11400g] Giant XtC Team by pablo102425


pablo102425

Rekomendowane odpowiedzi

Początki tego roweru to KTM Ultra Fire 2010, z którego zostały pojedyńcze części. Giant złożony tydzień temu. Całość - ciężka ale rozbudowa się szykuje. Niżej podaję co chciałbym zmienić a temat zakłądam głównie aby wysłuchać rad oras sugestii innych osób. Cel to zejść poniżej 11kg (w tym roku) i poniżej 10 w następnym.

 

 

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Kellys - 63g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano M486 - 301g (dzwignia + przewód + zacisk z klockami, zalany)

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano M486 - 317g (dzwignia + przewód + zacisk z klockami, zalany)

Cables: (Pancerze i linki) - 90g (pancerze Shimano, linki no name)

Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX CS HG81 10rz. 11-36 - 368g

Chain: (łanńuch) - Shimano SLX ch HG74 10rz. 116 ogniw - 276g

Crankset: (Korby) - Shimano SLX fc M660 10rz. 170mm 42-32-22 - 900g (wraz z miskami suportu, łozyskami oraz tuleją)

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano SLX fd M661 42t down swing - 158g (w tym śruba ze stali nierdzewnej 4g)

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano SLX rd M663 10rz. SGS Shadow - 272g

Fork: (Widelec) - FOX f100x terralogic - 1694g

Frame: (Rama) - Giant XtC Team - 1439 (bez haka i misek sterów)

Handlebar: (Kierownica) - KTM art. 064 gięta, 620mm - 284g

Headset: (Stery) - Ritchey OE

Pedals: (Pedały) - Shimano SPD PD M520 czarne - 372g

Seat: (Siodło) - KTM - 322g

Seatpost: (Sztyca) - Merida COMP - 402g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Merida - 23g

Shifters: (Manetki)

przód - Shimano SLX sl M660 3rz. Rapidfire plus - 132g

tył - Shimano SLX sl M660 10rz. Rapidfire plus - 135g

Skewers: (Zaciski koł)

przód - no name - 82g

tył - Shimano DEORE XT - 65g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - 10mm, karbon - 5g

Starnut: (Gwiazdka) - no name

Stem: (Mostek) - KTM AS 009 - 152g (w tym 4x śruba stal nierdzewna - 14g)

Tire (Front): (Opona przednia) - Continental Race King 2.0 drutówka - 681g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Nevegal 2.1 - 615g

Tubes: (Dętki)

przód - Vee Rubber 26x1.75-2.125 - 191g

tył - Vee Rubber 26x1.75-2.125 - 185g

Wheel Front: (Koło przednie)

Hub: (Piasta) - Shimano Deore XT M775 centerlock 171g

Rim: (Obręcz) - Rigida Taurus 2000 disc - 536g

Spokes: (Szprychy) - no name - 217g

Nipples: (Nyple) - no name - 30g

Rim tape: (Opaska) - no name - 20g

Tarcza hamulcowa - Shimano M486 180mm centerlock - 180g (w tym nakrętka - 16g)

Wheel Rear: (Koło tylne)

Hub: (Piasta) - Shimano Deore XT M775 centerlock - 334g

Rim: (Obręcz) - Mavic 317 disc - 457g

Spokes: (Szprychy) - no name - 248g

Nipples: (Nyple) - no name- 30g

Rim tape: (Opaska) - no name - 20g

Tarcza hamulcowa - Shimano M486 160mm centerlock - 179g (w tym nakrętka - 16g)

Chwyty - no name - 90g

Licznik - Sigma 906 - 58g

Adapter hamulca:

przód - no name - 48g (w tym 4x śruba stalowa - 27g)

tył - no name - 47g (w tym 4x śruba stalowa - 26g)

 

Razem : 12000 g

 

Nie wszystkie częsci zważone, będę z biegiem czasu i wymian wszysko dopisywał i uaktualniał. Rower wazony na zawdze z dokładnością 50g.

 

 

Co dalej z rozbudową...

 

Rama i amortyzator z wiadomych względów pozostają. Napęd (nowy) też, reszta do wymiany. Z racji tego że tylny zacisk hamulca cieknie na pierwszy ogień pójdą właśnie hamulce.

Ile zamierzam zejść na poszczególnych częściach? To tylko sigestia, nie mam dobranych części (będę pisał o porady w miarę zdobywania funduszy na nowy osprzęt) ale mam nadzieję na tych elementach zejść minimum:

 

hamulce - 100g

sztyca - 200g

siodło - 120g

zacisk sztycy - 10g

kierownica - 150g

mostek - 25g

zaciski kół - 60g

obręcz przód - 150g

obręcz tył - 50g

tarcze hamulcowe - 50g

śruby (wszystkie) - 25g

koszyk na bidon - 25g

pedały - 100g

 

tak więc jeśli dobrze pójdzie to powinienem w tym roku zejść minimum 1065g.

 

p4050172.jpg

 

Giant XtC TEAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałeś jeszcze dodatkow nad zmiana opon? Co prawda jest to dość kosztowne, ale na pewno odczuwalne w jeździe... Tak więc zmieniając nawet na race Kingi możesz łącznie zejść z opon myślę 150 g na komplecie, a robiąc zestaw bezdętkowe urwać kolejne 180g

 

tak myślałem i na pewno to zrobię, tylko ciągle szukam opon, na których dobrze będzie mi się jeździć i będą lekkie (trochę już rzetestowałem). Jednak na razie pozostanę przy dętce, opony bezdętkowe będą wymagały większego wkładu finansowego a i większych umiejętności (nie lubię serwisów, wolę wszystko sam robić:). Jak na razie z opon wygrywa właśnie Conti Race King 2.2 zwijana, ale mam jeszcze 2 typy i chce je najpier przetestować żeby ostatecznie wybrać fajny, lekki a niezawodny zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Race Kingi 2.2 Supersonic i stosunkowo małym kosztem prawie 300g w dół. Jakieś siodełko 200g za dwie stówy i kolejne 100g. W sumie za 5-6 stówek można ten rowerek ładnie ogolić.

 

Niepotrzebnie kupiłeś kasetę 11-36 do napędu trzytarczowego. Ładne gramy byś oskrobał na kasecie 11-32, a taka zupełnie wystarczy nawet na góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę Ci rozpiskę swojego starego Xtc Team może nieco rozświetli drogę...

 

Bar Plugs: Bontanger - 5g

Brake (Front): Avid Ultimate Carbon White - 208g (śruby, klamki, pancerze, klocki)

Brake (Rear): Avid Ultimate Carbon White - 211g (śruby, klamki, pancerze, klocki)

Cassette: Shimano XT CS-770 - 263g (waga podana z nakrętką)

Chain: SHIMANO XT HG-93 - 269g (waga ze spinką 9s)

Crankset: Shimano LX FC-M582 - 907g (waga niestety korby z blatami oraz suportem)

Derlr (Front): Sram X7 - 176.5g

Derlr (Rear): Shimano XT RD-M772 - 224.5g

Fork: Rock Shox Reba Team 2008 - 1608g (waga z bieżniami i gwiazdką, długość sterówki - 19cm)

Frame: Giant XtC Team 2003 - 1648g (stery FSA, hak) rozmiar M

Grips: Bontanger XXX Lite - 15g

Handlebar: Race Face NEXT SL 31.8 580mm - 133g

Pedals: Shimano 540 - 351g

Rotor [F]: Avid Clean Sweep X 160mm - 96g

Rotor [R]: Avid Clean Sweep X 160mm - 96g

Seat: San Marco SKN - 255g

Seatpost: KCNC Pro Lite-9000 31.6/400mm - 217g

Seatpost clamp: Accent Lite 34.9 - 24g (śruba stalowa)

Shifters [R]: Shimano sl-m770 - 154g (z linką oraz pancerzami, bez TV)

Shifters [F]: Shimano sl-m770 - 147g (z linką oraz pancerzami, bez TV)

Skewers: Dartmoor Bolt-ON Red - 67g

Spacers: No Name 2szt. - 12g

Stem: Smica Light Pro OS 90mm - 104g

Tire (Front): Schwalbe Racing Ralph Evo 2.1 - 443g

Tire (Rear): Schwalbe Racing Ralph Evo 2.1 - 461g

Tubes: Geax UltraLite 2szt. - 278g

Wheel Front: DT 4.1d/240s/DT Comp - 823g (waga podana z opaską)

Wheel Rear: DT 4.1d/240s/DT Comp - 964g (waga podana z opaską)

Misc Option:

Top cap: No Name - 16g (ze śrubą)

"Pokrywka sterów": FSA - 8g

Neopren: Accent - 21g

Adapter [F]: Magura - 19g

Adapter [R]: Shimano - 21

Śruby adaptera [F]: - 12g

Śruby adaptera [R]: - 11g

Śruby tarcz hamulcowych [F/R]: Avid/Vincere Ti - 15g

 

Manetka blokady: Pop-lock Rock Shox - 82g (manetka, pancerz, linka)

 

Całość 10261 gramów.

 

Chociaż rama ma już 10 lat to nadal malowanie mi się bardzo podoba. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Race Kingi 2.2 Supersonic i stosunkowo małym kosztem prawie 300g w dół. Jakieś siodełko 200g za dwie stówy i kolejne 100g. W sumie za 5-6 stówek można ten rowerek ładnie ogolić.

 

Niepotrzebnie kupiłeś kasetę 11-36 do napędu trzytarczowego. Ładne gramy byś oskrobał na kasecie 11-32, a taka zupełnie wystarczy nawet na góry.

 

siodło planuje Selle Italia SL XC - 230g chyba że trafi się coś lepszego

 

kasetę wybrałem taką ponieważ kupowałem cały napęd na raz a wcześniej w KTM-ie (fabrycznie) też miałem 11-36, brak wiedzy i rozeznania

 

nad oponami Race King 2.2 supersonic również myślałem. Ogólnie na Race Kingach bardzo dobrze mi się jeździ, nawet w błocie wbrew opiniom innych także raczej wybiorę coś z tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co doradzalibyście z hamulcami? Powiedzmy do 1000zł za całość (hamulce, tarcze)

 

i czy brać hamulce z terczami na centerlock czy raczej hamulce + tarcze 6 śrub i adaptery?

 

w sumie myślałem nad Avid Elixir 5 niestety waga jaką podaje producent jest wyższa sporo od moich obecnych hamuców (Shimano M486)

 

mam też okazję kupić Avid Juicy seven (używki, dobry stan) ale muszę je jeszcze zważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztyca, kierownica, tarcze i już pół kilo mniej :)

 

Co do kasety to mam 11-34 z tyłu i uważam że to dużo, zakładałem że się w górach przyda ale nie przydało mając 3 blaty z przodu, jeśli za dwa lata chcesz zejść do 10kg to i tak ją wymienisz więc lepiej zrobić to teraz póki nowa to nie stracisz kupując 32 która jeśli nie jeździsz na poważnie po górach spokojnie Ci wystarczy mając 3 blaty.

 

Z manetek SLX możesz odkręcić telewizorki zaślepki są pod spodem, powodzenia, dużo zabawy przed tobą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000 zł na hamulce i myślisz nad używanymi j7. Czasy swej świetności większość ma za sobą, choć Avid właściwie nawet nie miał swoich 5 minut. Nie mniej wolałbym kupić za 1000 zł nowe Magura Marta SL z tarczami, Shimano XT, Avid X0, czy używane R1.

 

Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000 zł na hamulce i myślisz nad używanymi j7. Czasy swej świetności większość ma za sobą, choć Avid właściwie nawet nie miał swoich 5 minut. Nie mniej wolałbym kupić za 1000 zł nowe Magura Marta SL z tarczami, Shimano XT, Avid X0, czy używane R1.

 

Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2

 

 

Myślę nad używanymi j7 dlatego że mogę je kupić u znajomego w serwisie za bezcen a jeżeli mają hamować tak samo jak jakieś nowe to wolę kasę przeznaczyć na coś innego, wydatków jest sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszyk na bidon meridy waga 32gr cena 25zł


Pancerze TURBO PLUS 17gr / metr


Siodło token 210 gr prawie nie zniszczalne lub Selle Italia SLR gel flow ~180g

Przerzutkę tylną i manetki wolał bym ze stajni srama pod 9 biegów wtedy na gripschiftach się sporo oszczędza a moim zdaniem są wygodniejsze(o działaniu nawet nie wspomnę)


Zaciski koł albo Dartmor ewentualnie jak chcemy polecieć bardziej po bandzie to ja mam KCNC 48gr i dają rade.

Tarcze Dartmoor ale trzeba pamiętać ,że siła hamowania trochę na nich spada(choć w przypadku avidów 7 lub CR nie będzie tragedii xD)


Opony to kwestia dość indywidualna i ja np większość sezonu jeżdżę na maxxisach fly weight 330 choć RS supersonica też sobie chwalę:)

Dętki na pierwszy strzał schwalbe lub maxxis 130gr, nie ma z tym jeszcze problemów a za koszt łącznie 50zł obetniesz 140gr masy rotacyjnej

 

Na koniec można się pobawić w śrubki np przerzutka przednia ma 4 i myślę, że każdą z nich można z powodzeniem zastąpić alu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś rower spadł o 282g.

 

Zacząłem ostatnio pracować w serwisie rowerowym u kolegi przez co mam sporo możliwości kupienia tanich, używanych cześci.

 

Udało się nabyć kierownicę i oponę za ułamek wartości.

 

A więc tak:

 

kierownica: wcześniej KTM art. 064 gięta, 620mm - 284g.          -         teraz PEPPER 3T 550mm - 159g

opona tył: wcześniej Kenda nevegal 2.1 - 615g                          -         teraz SCHWALBE RACING RALPH 2.1 - 457g

 

także za jedym zamachem poprawiłem (mam nadzieję) 4 rzeczy. Waga, 280g. w dół. Opory toczenia na tylnym kole, SCHWALBE na pewno z powodu mniejszego bieżnika ma mniejszcze niż KENDA, chodź prowadzi się równie dobrze. Dodatkowo spadła masa rotacyjna. Kierownica oprócz wagi jest też węższa (w barkach mam 45cm także 55 powinna być ok) co mam nadzieję poprawi lekko aerodynamikę, chodź boję się o prowadzenie.

 

Niestety niedługo zakładam nowe hamulce (Avid Code R) co poskutkuje że trochę gramów dziś uzyskanych mi przepadnie ale tylko przejściowo dopóki nie kupię jakiś super lekkich hebli.

 

Mam jeszcze prośbę czy ktokolwiek słyszał coś o tej kierownicy (PEPPER 3T)? Jedyne co wiem z wytłoczeń na niej to to że jest z aluminum T6 oraz "MADE IN ITALY". Poszukiwania w necie jak dla mnie zakończone fiaskiem.

Edytowane przez pablo102425
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kolejne zmiany, tym razem na wymianę poszły następujące części:

 

Hamulec tył: wcześniej Shimano M486 - 317g.             -         teraz Avid Code R - 276g.

Hamulec przód: wcześniej Shimano M486 - 301g.        -         teraz Avid Code R - 262g.

Tarcza przód: wcześniej Shimano RT53 180mm - 180g-         teraz Shimano SM-RT91-M 180mm - 155g

Tarcza tył: wcześniej Shimano RT53 160mm - 179g     -         teraz Shimano RT98-S 160mm - 123g

Dystanse na sterach zaminione na karbonowe, kilka śrubek skróconych i zaminionych na stalowe ale o mniejszych łbach dały 12g.

 

Tak więc dziś zyskałem kolejnych 173g, czyli razem z wczorajszymi zmianami mam 453g mniej. Moja waga pokazuje 11,4kg. Nie jest źle.

 

Na plus wyszło to że hamulce miały być cięższe a są lżejsze:) super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi temat o moim rowerze, poprzedni, gdy rower ważył 12kg pisałem tutaj http://www.forumrowerowe.org/topic/132869-12000g-giant-xtc-team-by-pablo102425/?p=1267792

 

specyfikacja na dzień dzisiejszy wygląda tak:

 

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) -
Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Code R - 262g (dzwignia + przewód + zacisk z klockami, zalany)
Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Code R - 276g (dzwignia + przewód + zacisk z klockami, zalany)

Cables: (Pancerze i linki) - 90g (pancerze Shimano, linki no name)
Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX CS HG81 10rz. 11-36 - 368g
Chain: (Łańuch) - Shimano SLX ch HG74 10rz. 116 ogniw - 276g
Crankset: (Korby) - Shimano SLX fc M660 10rz. 170mm 42-32-22 - 900g (wraz z miskami suportu, łozyskami oraz tuleją)
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano SLX fd M661 42t down swing - 158g (w tym śruba ze stali nierdzewnej 4g)
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano SLX rd M663 10rz. SGS Shadow - 272g
Fork: (Widelec) - FOX f100x terralogic - 1694g
Frame: (Rama) - Giant XtC Team - 1439 (bez haka i misek sterów)
Handlebar: (Kierownica) - Pepper 3T, prosta, 550mm - 159g
Headset: (Stery) - Ritchey OE
Pedals: (Pedały) - Shimano SPD PD M520 czarne - 372g
Seat: (Siodło) - KTM - 322g
Seatpost: (Sztyca) - Merida COMP - 402g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Merida - 23g
Shifters: (Manetki)

przód - Shimano SLX sl M660 3rz. Rapidfire plus - 132g
tył - Shimano SLX sl M660 10rz. Rapidfire plus - 135g
Skewers: (Zaciski koł)

przód - no name - 82g
tył - Shimano DEORE XT - 65g
Spacers: (Podkładki pod mostek)
- 20mm, karbon - 10g
Starnut: (Gwiazdka) - no name
Stem: (Mostek) - KTM AS 009 - 152g (w tym 4x śruba stal nierdzewna - 14g)
Tire (Front): (Opona przednia) - Continental Race King 2.0 drutówka - 681g
Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe Racing Ralph EVO 2.1 - 457g
Tubes: (Dętki)

przód - Vee Rubber 26x1.75-2.125 - 191g
tył - Vee Rubber 26x1.75-2.125 - 185g
Wheel Front: (Koło przednie)

Hub: (Piasta) - Shimano Deore XT M775 centerlock 171g
Rim: (Obręcz) - Rigida Taurus 2000 disc - 536g
Spokes: (Szprychy) - no name - 217g
Nipples: (Nyple) - no name - 30g
Rim tape: (Opaska) - no name - 20g

Tarcza hamulcowa - Shimano SM-RT91-M 180mm centerlock - 155g (w tym nakrętka - 16g)
Wheel Rear: (Koło tylne)
Hub: (Piasta) - Shimano Deore XT M775 centerlock - 334g
Rim: (Obręcz) - Mavic 317 disc - 457g
Spokes: (Szprychy) - no name - 248g
Nipples: (Nyple) - no name- 30g
Rim tape: (Opaska) - no name - 20g

Tarcza hamulcowa - Shimano RT98-S 160mm centerlock - 123g (w tym nakrętka - 16g)
Chwyty - no name - 90g
Licznik - Sigma 906 - 58g
Adapter hamulca:
przód - no name - 45g (w tym 4x śruba stalowa - 25g)
tył - no name - 45g (w tym 4x śruba stalowa - 25g)

Razem : 11400 g

 

 

plan jaki sobie założyłem na razie realizuję tylko cześciowo:

 

hamulce - 100g - udało się zbić 80g
sztyca - 200g
siodło - 120g
zacisk sztycy - 10g
kierownica - 150g - udało się zbić 125g
mostek - 25g
zaciski kół - 60g
obręcz przód - 150g
obręcz tył - 50g
tarcze hamulcowe - 50g - udało się zbić 81g
śruby (wszystkie) - 25g - jak na razie udało się zbić 12g
koszyk na bidon - 25g
pedały - 100g

 

Kolejna rzecz jaka pójdzie na odchudzenie/wymianę to:

pancerze, linki i przewody, są stanowczo za długie a mogęurwać trochę gram. Mam nadzieję że z 20g zyskam na wszystkim.

siodło, jeszcze nie wiem jakie ale chciałbym zbić na tym ok. 120g

sztyca, obecna z betonu, przyszła lżejsza o 200g

zacisk sztycy, chodź nie za ciężki to mam jeden na dwa rowery, zaryzykuję i kupię najlżejszy jaki znajdę czyli zbiję 10g

 

Na ten sezon zamierzałem odchudzić rower o 1065g. Już udało mi się o 600!!! Tak więc idę do przodu. Powoli ale skutecznie.

 

Na razie poglądowe zdjęcie jeszcze na starej specyfikacji. Niedługo nowe.

 

p4050172.jpg

Edytowane przez pablo102425
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dętki Maxxis Flyweight ( ok. 100 gramów sztuka)- zysk 170 gramów za 80 pln

Opona na przód ,np Rubena Charybdis ( waga ok. 490 gramów ) -zysk 190 gramów za 120 pln.

Zamiast opaski na obręcz- taśma izolacyjna- zysk 30 gramów za 5 pln

Zaciski BoltOn ( np. Dartmoora)- zysk ok. 80 gramów za 40 pln

Po wydaniu ok. 150 pln schodzisz poniżej 11 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dętki Maxxis Flyweight ( ok. 100 gramów sztuka)- zysk 170 gramów za 80 pln

Opona na przód ,np Rubena Charybdis ( waga ok. 490 gramów ) -zysk 190 gramów za 120 pln.

Zamiast opaski na obręcz- taśma izolacyjna- zysk 30 gramów za 5 pln

Zaciski BoltOn ( np. Dartmoora)- zysk ok. 80 gramów za 40 pln

Po wydaniu ok. 150 pln schodzisz poniżej 11 kg. 

 

 

Dzięki:) mam jednak pytanie co do taśmy izolacyjnej na obręcz, nigdy tego nie robiłem z powodu takiego że pompuję dętki dość mocno. Zawsze praktycznie na maksymalne dopuszczalne ciśnienie. Jak będzie z wytrzymałością taśmy w takich przypadkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Taka sama- opaska ma zapobiegać ewentualnym uszkodzeniom dętki przez wystający gwint szprychy lub niedokładnie wykończone otwory w obręczy- dodatkowo nie pozwala na wybrzuszenia się dętki w otworach na nyple.Po nawinięciu robisz otwór na wentyl.

Niektórzy zamiast taśmy izolacyjnej stosują taśmę przylepną bezbarwną- mniej rozciągliwa i lżejsza.

Owiń obręcz dwa-trzy razy i po temacie.

Po co stosujesz tak wysokie ciśnienia? Nie każda opona pracuje prawidłowo na dużych ciśnieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat teraz jeźdżę na Race Kingu i wcześniej na Kendzie nevegal i one właśnie na niskich ciśnieniach dziwnie chodziły (przynajmniej jak dla mnie). W zjazdówce mam np. Conti Diesel i Duro leopard i one fajnie toczą się na niskich ciśnieniach. Nie wiem jeszcze jak ze Schwalbe któąmam obecnie na tyle, za krótko na niej jeżdżę żeby stwierdzić.

 

Temat jak dla mnie też jest dość obszerny jeśli chodzi o ciśnienie w oponach czy też samą oponę bo każdy ma inną technikę, umiejętności i dla każdego dobre będzie w tym przypadku co innego. Jak dla mnie to jest kwestia indywidualna.

 

Z tą taśmą spróbuję:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kolejne 170g mniej!!!

 

Dziś na warsztat poszło przednie koło, na początek opaska na obręczy - do kosza, zamiast niej taśma izolacyjna, zaoszczędzone 11g.

Opona, stara Continental Race King wisi już "na wszelki wypadek" nowa to Schwalbe Racing Ralph druciak, waga 530g.

 

Waga koła przed zmianami 2014g - po zmianach 1844g koszt... 40zł

 

W następnym tygodniu na wymianę idą, sztyca, zacisk sztycy i pedały.

 

I tak:

sztyca: teraz MERIDA COMP 402g, nowa Aerozine blue 183g - 219g do przodu

zacisk sztycy: teraz MERIDA 23g, nowa Aerozine blue 10g - 13g do przodu

pedały: teraz Shimano SPD M520 372g, nowe Crank brothers egg beater 1 280g - 92g do przodu

zabawa z owijką na tylnym kole czyli zamiana na taśmę - 11g do przodu

 

tak więc w następnym tygodniu mam nadzieję odchudzić rower o 335g, dodając dzisiejsze 170 powinno być już poniżej 11kg!!!

 

dodaję linki do aukcji allegro na których chce kupić części ale kupuję we wtorek także mogę jeszcze zminić koncepcje po radach bardziej doświadczonych osób. Czekam na obiektywne wypowiedzi.

 

sztyca: http://allegro.pl/sztyca-podsiodlowa-aerozine-31-6-350-blue-i3215925242.html

zacisk: http://allegro.pl/obejma-aerozine-superlekka-9-8g-34-9-blue-2013-i3213660932.html

pedały: http://allegro.pl/crank-brothers-egg-beater-1-280g-kamkosport-i3214484073.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...