Skocz do zawartości

[kierownica] ergonomiczna czy klasyk?


kubzys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od razu dodam, że szukałem informacji na ten temat, lecz ciężko znaleźć coś konkretnego.

Zacznę więc od początku:

Przerabiam lekko swojego miejskiego przecinaka, zamiast prostej kiery wrzucę mu baranka. I tutaj pytanie - może być taki z gięciem ergonomicznym czy raczej klasyk? Jaka może być maksymalna różnica między górą siodła a kierownicą przy takim baranku z ergonomicznym gięciem? Jeśli ktoś może to niech ogólnie mi rozjaśni, kiedy daje się klasyki a kiedy ergonimiczne.

I jeszcze pytanie co do szerokości - czy 400mm nie będzie za mało jak na jazdę po mieście? (torba na plecach i te sprawy) Nie będzie się prowadzić troszkę nerwowo? Zapewne jest to istotne, więc dodam, że zaliczam się jak na razie do osób wąskich w barkach. Koszulki noszę S/M.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej, jakbyś złapał jedną i drugą i zobaczył, co jest lepsze. Tak samo z szerokością i wysokością. W ostrym miałem torowego barana z wielkim dropem-380mm. W szosie miałem kompakta-420mm, w przełaju mam ergo (wcs logic II)-440mm. I trudno mi powiedzieć, która z opcji była najlepsza, naprawdę to kwestia preferencji i przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś wąski w barach to 40 cm powinno być w porządku, tym bardziej jeśli będziesz jeżdził głównie w dolnym chwycie (jeżdziłeś kiedyś). Inaczej to nie ma sensu chyba, że decydują względy estetyczne. Jeżdze na 395mm i 90mm mostku, siodło z 20cm ponad kierą (190cm) z tym że po jakimś czasie -wbrew ogólnie przyjętym normom -obróciłem (lekko) kiere założyłem klamki wyżej i w sumie chwyt mam jak w wspolczesnych kierach, za klamkomentke.Polecam sie zainteresowac byczymi rogami. Jest wygodniej, praktyczniejsze chwyty na miasto niż baranek. Sam się przymierzam.

Co do pytania o różnice w relacjii kiera-siodło to równiez jestem ciekaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem się dzisiaj i do brzegów barków (kość, nie mięsień) mam 40cm. Czyli z tego linku wyżej kiera 400mm powinna być ok.

 

Wypatrzyłem sobie kierownicę Ritchey Biomax 400mm na 25,4 (musi być 25,4). Jest ona chyba z tych mniejszych, bo głębokość chwytu, z tego co gdzieś wyczytałem, ma 130mm, a odległość do klamek to 75mm. Powie ktoś coś więcej odnośnie tych wymiarów? Będzie można bez problemu obsługiwać klamki zarówno z dolnego jak i górnego chwytu?

Przepraszam za banalne pytania, ale na szosie się nie znam kompletnie. Jedynie jeździłem kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto pyta, nie bladzi.

 

TU jak wyglada w rzeczywistosci. Dolne giecie nieco zwiekszy odleglosc od klami ale jak widac na zdjeciu, mimo tego manetki sa blisko.

Rozmiary sa dobre jak masz jakis punkt odniesienia. Tak na sucho, to nie ma sensu o nich dyskutowac.

Sprowadzaja sie one do osobistych preferencji. Jedni wola tak, a inni inaczej.

Nawet posrod kompaktowych kierownic, ta jest bardziej zwarta od innych, krotsza i plytsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dzięki Ci wielkie za ogólne rozjaśnienie tematu kierownic.

W takim razie kupię sobie tą kiere Ritcheya. Widziałem ją gdzieś za śmieszne pieniądze rzędu 40zł (chyba w bajkszopie), więc nawet jakby mi nie podeszła to nie będzie wielkiej straty.

Myślę, że jak na początek powinna mnie zadowolić. Przynajmniej będę wiedział w co innego powinienem pójść jeśli by mi ta nie pasowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podpinam się pod temat.

Mam niedawno kupioną szosę Peugeota. Domyślnie miała stalową chromowaną kierę o szerokości 400mm i klasycznym gięciu. Wydaje mi się za szeroka, ale to może być kwestia tego nieszczęsnego gięcia. Nie jeździ mi się na niej zbyt wygodnie, klamki odstają od kiery, trzeba daleko wyciągać paluchy żeby zahamować. W związku z tym chciałem założyć sobie klamki bardziej modernistyczne niż te, które mam teraz. Do tego w tym temacie patrzę i widzę - mega tania kiera. Myślicie że ma sens takie połączenie?

 

http://allegro.pl/klamki-hamulcowe-szosowe-tektro-i3266903030.html

i ta kiera biomax ritcheya? Właśnie 25,4 mm to to co mnie najbardziej zajarało. Nie sądziłem, że robi się kiery ergo/anato/kompakt z takim mocowaniem. Myślałem że to przeżytek.

 

Myślicie, że uda mi się te klamki z linku powyżej ustawić do takiej pozycji jak na zdjęciu podrzuconym przez chrisa? http://farm4.static.flickr.com/3206/3078647080_219e4b01e8.jpg

 

Pozdrawiam!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

No ja tez nie potrafilem sie dogadac z klasycznym baranem, kupilem ergo od 3ttt o dzwiecznej nazwie Curva :icon_mrgreen:

 

Wyglada to teraz tak, i jezdzi sie o nieeeebo lepiej...

 

P1050091.JPG

 

Nie sa to wprawdzie STI na ktorych wolu powiesisz ale daja rade.

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki trochę zlep wszystkiego ten rower:P, ale przynajmniej kształt kiery jest mega. Właśnie tak widzę szosę.

 

Czyli uważasz, że uderzać w tego Ritcheya i klamki z allegro? Uderzenie w tylko jedno z nich jest raczej pozbawione sensu. Ale zobaczę co da się ugrać.

 

Ach i jedyny ból z tą kierą jest taki, że póki co mam stalową w chromie. Polerowaną przez moją dziewczynę i kumpla w ramach niespodzianki prezentu bez okazji. Jakbym kupił z bikestacji Ritcheja, to już będzie czarny mat. Myślicie, że będzie sens to drapać i polerować? czy raczej zostawić czarny mat do pozostałych gratów w srebrze?

 

Czymże są STI? Poza infekcjami przenoszonymi drogą płciową?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

LOL!

 

STI czyli klamkomanetki, czyli to-to wlasnie:

 

3078647080_219e4b01e8.jpg

 

STI to jakis akronim Szymanski. Campa ma Ergopower i Ergocostamjeszcze.

 

Nie zdrapiesz raczej tego Ricza bo to jest tzw-ny shot blast  zawsze mozna probowac ale efekty sa raczej slabe.

Zostalbym przy czarnej kierce i srebrnych dodatkach...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tego Biomaxa w ostrym i muszę przyznać, że jest to genialna kiera. W połączeniu z klamkami daje mnóstwo bardzo wygodnych chwytów, mój chyba ulubiony w mieście to na górze - biomax jest tam cofnięty lekko do tyłu jak w kierownicach Randonneur. Dropy też są z resztą minimalnie odchylone od pionu jak w przełajówkach ale nie aż tak bardzo. Super się sprintuje w dolnym chwycie. Tak uwielbiam tą kierę, że najchętniej bym ją włożył do wszystkich 3 moich "kolarzówek". Ale w szosach większość czasu jestem na klamkomanetkach więc tam jeszcze jakoś przeboleję dość klasyczne kiery ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie to zamawialem kiere o szerokosci 40, a dostalem o mierzonej szerokosci c-c na koncach 43 czy cos takiego. Ale na klamkach bedzie gdzies 41 c-c wiec wcale nie tak duzo. Ciesze sie, ze taka dostalem bo 40 c-c na koncach by byla zdecydowanie za waska, o ile faktycznie taka istnieje. A zamawianie kiery o szer 40 bylo takim troche nieprzemyslanym kaprysem laika. Teraz juz wiecej wiem o dobieraniu szerokosci kierownicy.

Szkoda, bo jest naprawde swietna. Te dosc agresywne giecia ergo na dropach fantastycznie wypelniaja dlon. Uzywam dwoch owijek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bardzo bym się zajarał gdybym mógł biomaxa kupić, ale jednak chyba nie jest on dostępny, tylko tak sobie bajkszop kusi..

Z miesiąc temu kupiłem u nich 440 i była nawet tańsza niż teraz. W tym czasie mieli sporo tego, według ich informatora na stronie. Wychodzi na to, że ludzi się rzucili, bo cena dobra.

Polecam kierownice, bo naprawdę w porównaniu do klasycznego baranka to poezja. 

Na standardowym baranku dolny chwyt u mnie praktycznie nie występował. W tej chwili jazda w tej pozycji to dla mnie duża przyjemność i pewny chwyt.

Potwierdzam też dziwną rozmiarówkę. 440 w rzeczywistości to 460.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...