Manitoupower Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Rok temu mialem spotkanie z autem i wykrzywila mi mila pani kolo. Kolo w rowerowym nie umial wycentrowac kola idealnie . Mialem zawsze problem na tym kole z hamulcami. Teraz zalozylem Magury luisy . Tyl idealnie dziala a przód w części tarczy haczy o klocki . Nie wiem czy to wina tego kola. Jak nakladam kolo na amorek to jest inaczej ulozone w stosunku do hamulca a jak zaciskam zacisk od piasty to juz sie zmienia. Moze to krzywe ramiona amorka ? Ale to manitou rower pro 29 . Mam wymienić piaste i kolo ? Bo nie wiem czy takie ociernie tarcz w jednym miejscu nie uszkodzi klocków. Tarcze są proste wyciągnięte z pudelka poza tym zbyt wysoki i drogi model by pozwolili sobie na krzywe yarcze Sent from my Windows Phone 8S by HTC using Board Express Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dromik Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Wydaje mi się, że to jest tylko kwestia odpowiedniego zamocowania koła. Jakie masz doświadczenie w używaniu tarczówek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Poluzuj śruby i usaw zacisk tak aby klocki z dwóch stron były w równej odległości od tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinder85 Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Tarcza chociaż nowa, może mieć jakieś minimalne nierówności. Myślę że starczy odpowiednio ustawić zacisk hamulca, z doświadczenia wiem że czasem to nie proste i czasem też trzeba lekko tarczę podgiąć. Rozcentrowane koło nie powinno nic mieć do rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek1994 Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Moim zdaniem scentrowane koło, nie ma nic do hamulców tarczowych. Przecież tarcze montujesz do piasty a ta wykrzywić się nie mogła Krzywe ramiona w amorku, też raczej odpadają, podobnie jak i krzywa tarcza która jest nowa.. To najprawdopodobniej kwestia odpowiedniego ustawienia zacisku, co naprawdę czasami wymaga poświęcenia czasu. Taki urok tarczówek, że praktycznie po każdym zdjęciu koła, trzeba ustawiać zacisk ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gumis0303A2 Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Jeśli zacisk był przed demontażem koła dobrze ustawiony, po demontażu nie naciszniesz klamki i później poprawnie zamontujesz koło w hakach, to raczej nie ma potrzeby ponownej regulacji zacisku :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dromik Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Polemizowałbym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Moim zdaniem scentrowane koło, nie ma nic do hamulców tarczowych. Przecież tarcze montujesz do piasty a ta wykrzywić się nie mogła Krzywe ramiona w amorku, też raczej odpadają, podobnie jak i krzywa tarcza która jest nowa.. To najprawdopodobniej kwestia odpowiedniego ustawienia zacisku, co naprawdę czasami wymaga poświęcenia czasu. Taki urok tarczówek, że praktycznie po każdym zdjęciu koła, trzeba ustawiać zacisk ;/ Rower jest po wypadku więc każdy element może być krzywy. Oś piasty, amortyzator. Najczęściej jednak przyczyną opisanego problemu jest coś mniej przykrego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manitoupower Napisano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Dzis rano sprobuje moja milosc ( czytac rower ) zrobić. To nie byl jakiś wielki wypadek. Laska wyjeżdżając z lewej wymusila na mnie pierwszeństwo i hamując kolo wpadlo miedzy jej kolo a blotnik na przodzie i pociagnela mnie chwile. Jak patrze na amorek to niewidze by ramiona byly krzywe . Poza tym to bylo rok temu i od tego czasu byl 2 razy w serwisie na przeglądzie ostatnio 2 dni temu i nic nie zauważyli by bylo cos nie tak. Boje sie prostować tarcze bo Magura Louis ma podwójne tarcze i nie wiem jak one reagują na prostowanie ale jak sie patrzy to niewidac by byly krzywe. Wcześniej mialem hayes dyno comp ze zwyklymi tarczami tej firmy i tez mialem ten problem. Mysle by kupić kolo z piasta novateka na allegro za 225 zl i zobacze. Ale jak juz napisalem daje rower dogory nogami nakladam kolo na uchwyty tak by same ulozyly sie wtedy tarcza jest idealnie . Jak tylko dokrece nakrętkę i docisne zacisk wtedy kolo zmienia pozycje. Jak wyszedlem wczoraj od serwisu gdzie kolo robil hamulce i amorek dzialako wszystko jak trzeba ale musialem je sciagnac by rower zmiescil sie w aucie. I po założeniu na nowo juz nie jest dobrze. Mocno nie ociera ale trze Sent from my Windows Phone 8S by HTC using Board Express Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Jak zdejmiesz koło i ponownie je założysz to trzeba ustawić zacisk hamulca ponieważ nawet odrobine mocniej lub słabiej zaciśnięty zacisk koła sprawia że tarcza i koło jest inaczej ułożone. Jeżeli tarcza nadal przyciera o klocki, możesz spróbować ponownie ustawić zacisk- tym razem „na oko”. Ponownie odkręć śruby mocujące i spójrz, jak zacisk układa się względem tarczy. Spróbuj ustawić go ręcznie tak, żeby odległość od każdego z klocków do tarczy była jednakowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.