Skocz do zawartości

[smar] Czym smarować linki w pancerzu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Czy brunox nadaje się do psiknięcia w pancerze? W tamtym roku go niby użyłem, ale wolę zapytać o radę osób bardziej doświadczonych.

Jeżeli nie, to dlaczego? Posiadam jeszcze ewentualnie smar do łańcucha shimano ptfe lube i smar silikonowy. Co tu będzie najlepsze? :)

Pozdrawiam wszystkich miłośników dwóch kółek i pedałów.

Napisano

jak musisz smarować to może być brunox deo albo wd40 - nie są gęste i nie zbierają syfu; ewentualnie wyciągnąć całą linkę i jakimś stałym smarem delikatnie przesmarować, ale to nie jest dobre rozwiązanie, bo linka łatwo łapie syf z zewnątrz, a także z wnętrza pancerzy; a najprostsze i najlepsze rozwiązanie to wymiana pancerzy i linek, bo jeżeli nie są zużyte to nie ma potrzeby ich smarować

Napisano

Osobiście nie smaruje i nie polecam smarować, chyba że na szybko w trasie w dużym błocie itp, ale tak, to unikam tego.

Smar z czasem może zgęstnieć, a gdy do tego jeszcze dodać błoto, które się dostaje do środka, to już w ogóle nie wygląda to ciekawie.

 

Jeśli czujesz pogorszenie pracy przerzutek czy hamulców, to wymień linki i pancerze. Koszt nie wielki, a poprawa działania znaczna.

 

IMHO, nie smarować, tylko wymieniać :thumbsup:

Napisano

Tak jak kolega wyżej, myślę że najlepiej brunox, wd40 albo coś w podobie bo nie są gęste i syfu tak nie łapią jak np smary do łańcucha :) Ale to raczej rozwiązanie które poprawia pracę linek w pancerzu na chwilę, najlepiej wymienić linki i pancerze ;)

Napisano

Dzięki za odpowiedzi :)

A do czego można zastosować smar silikonowy(nie w sprayu)? Tzn. czy może on mieć jakieś zastosowanie w rowerze? :P

Napisano

@@toba94, Jeżeli pancerze nie mają uszczelnienia, to ja bym nie smarował, szczególnie tych odcinków bliżej ziemi, gdzie prawdopodobieństwo dostania się kurzu i błota jest dużo większe. Przy suchym pancerzu, nawet jak dostanie się coś, to ma szansę wyschnąć i się wykruszyć pod wpływem wibracji. Jak będzie smar - zapomnij.

 

Generalnie smarów silikonowych nie stosuje się do smarowania połączeń metalowych.

Napisano

Co tu będzie najlepsze? :)

 

Shimano, stosuje jakiś jasno-brązowy smar stały. Natknąłem się na niego podczas nawlekania fabrycznie nowych fajek do v-ek.

Wydaje mi się też, że gdzieś w instrukcjach montażowych widziałem informację, żeby docinać linki z po stronie bez napisu a przewlekać od napisu. Gdzie indziej doczytałem, że po stronie napisu jest smar.

 

Sam smaruję olejem teflonowym, bo wyczuwam różnicę między nową suchą linką w pancerzu (takim na metry) a posmarowaną.

 

Gdyby ktoś znalazł jakieś informacje i zalecenia producentów na ten temat, byłbym wdzięczny za odnośniki. Mi niestety nie udało się znaleźć u źródeł niczego konkretnego.

Napisano

Do smarowania nadaje się każdy smar ;), ja używam zwykłego ŁK naładowanego do strzykawki nakładam na otwór strzykawki pancerz i cisnę, mam idealne smarowanie. To co wycieknie wycieram ;)

Napisano

Ja smaruje (a właściwie 'napuszczam') kroplę oleju wazelinowego lub maszynowego,ale generalnie robię to tylko podczas przygotowywania roweru do sezonu i nie jestem zwolennikiem smarowania linek

Napisano

Ja osobiście nie smaruje linek.. Jeśli czuje, że nie pracuje płynnie, zdejmuje pancerz, czyszczę i jest okej :)

Z reguły bardzo rzadko słyszę o tym, by ktoś smarował linki :)

Napisano

To chyba do mnie trafia jakaś "speszyl edyszyn" bo trekowskie dżagłajery są suche jak pieprz i czasami wręcz utrudniają bezproblemową pracę zmieniarek.

Napisano

Nie wiem co do Ciebie trafia, ale ja kilka linek Jagwire posiadałem i były smarowane, tyle, że warstewka jest bardzo cienka.

Napisano

Wszystkie szosy treka są na jagwire, są to suche pancerze i linki. Niejednokrotnie trzeba je smarować - nowe - by przerzutki "nie marudziły". No chyba że tego smaru są nanoilości niewykrywalne dla oka, nosa czy palca, to może :)

Sprzedajemy też zestawy przerzutkowe tej firmy i nie znalazłem w nich/na nich smaru. 

I nie bardzo rozumiem w jaki sposób linka w zestawie miałaby być posmarowana, jeśli już to pancerz wewnątrz.

Napisano

No ale jaki jest problem naciść sobie smaru do pancerzy tak żeby mieć smarowanie ? ;p

Żaden.

Chodzi o to, czy smarowidło ma być czy nie. Jeśli tak, to jakie i dlaczego.

Napisano

teoretycznie tak, ale też zbiera duzo szybciej brud(pyl, piach i wszystko tej postury).. sucha linka i pancerz maja wystarczający poslizg, gdyz pancerz wewnatrz ma specjalna wysciolke(np. rurka teflonowa), wiec nie ma co kombinowac chyba..

Napisano

Tyle że linka pokryta teflonem ma jedną wadę, powłoka teflonowa łuszczy się przez co w pancerzach zbierają się drobinki teflonu, według mnie linki teflonowe są bez sensu, lepiej kupić zwykłą np z Clarksa niż pakować się w teflon.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...