toba94 Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Witam Czy brunox nadaje się do psiknięcia w pancerze? W tamtym roku go niby użyłem, ale wolę zapytać o radę osób bardziej doświadczonych. Jeżeli nie, to dlaczego? Posiadam jeszcze ewentualnie smar do łańcucha shimano ptfe lube i smar silikonowy. Co tu będzie najlepsze? Pozdrawiam wszystkich miłośników dwóch kółek i pedałów.
kamfan Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 jak musisz smarować to może być brunox deo albo wd40 - nie są gęste i nie zbierają syfu; ewentualnie wyciągnąć całą linkę i jakimś stałym smarem delikatnie przesmarować, ale to nie jest dobre rozwiązanie, bo linka łatwo łapie syf z zewnątrz, a także z wnętrza pancerzy; a najprostsze i najlepsze rozwiązanie to wymiana pancerzy i linek, bo jeżeli nie są zużyte to nie ma potrzeby ich smarować
detonator Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Osobiście nie smaruje i nie polecam smarować, chyba że na szybko w trasie w dużym błocie itp, ale tak, to unikam tego. Smar z czasem może zgęstnieć, a gdy do tego jeszcze dodać błoto, które się dostaje do środka, to już w ogóle nie wygląda to ciekawie. Jeśli czujesz pogorszenie pracy przerzutek czy hamulców, to wymień linki i pancerze. Koszt nie wielki, a poprawa działania znaczna. IMHO, nie smarować, tylko wymieniać
kinder85 Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Tak jak kolega wyżej, myślę że najlepiej brunox, wd40 albo coś w podobie bo nie są gęste i syfu tak nie łapią jak np smary do łańcucha Ale to raczej rozwiązanie które poprawia pracę linek w pancerzu na chwilę, najlepiej wymienić linki i pancerze
toba94 Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Napisano 5 Kwietnia 2013 Dzięki za odpowiedzi A do czego można zastosować smar silikonowy(nie w sprayu)? Tzn. czy może on mieć jakieś zastosowanie w rowerze?
szybkilopez Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Możesz nim potraktować łożyska, wianki... na pewno się nie pogniewają
mklos1 Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 @@toba94, Jeżeli pancerze nie mają uszczelnienia, to ja bym nie smarował, szczególnie tych odcinków bliżej ziemi, gdzie prawdopodobieństwo dostania się kurzu i błota jest dużo większe. Przy suchym pancerzu, nawet jak dostanie się coś, to ma szansę wyschnąć i się wykruszyć pod wpływem wibracji. Jak będzie smar - zapomnij. Generalnie smarów silikonowych nie stosuje się do smarowania połączeń metalowych.
arroyo Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Shimano wstępnie smaruje swoje pancerze, co ciekawe mają one nawet swój początek i powinno się linkę wkładać zawsze od strony pancerza która zawiera napis "Shimano". Dodatkowo dostępne są również smary do pancerzy, np http://rowertour.com/shimano-special-grease-smar-teflonowy-do-pancerzy-50g.html
zws Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Co tu będzie najlepsze? Shimano, stosuje jakiś jasno-brązowy smar stały. Natknąłem się na niego podczas nawlekania fabrycznie nowych fajek do v-ek. Wydaje mi się też, że gdzieś w instrukcjach montażowych widziałem informację, żeby docinać linki z po stronie bez napisu a przewlekać od napisu. Gdzie indziej doczytałem, że po stronie napisu jest smar. Sam smaruję olejem teflonowym, bo wyczuwam różnicę między nową suchą linką w pancerzu (takim na metry) a posmarowaną. Gdyby ktoś znalazł jakieś informacje i zalecenia producentów na ten temat, byłbym wdzięczny za odnośniki. Mi niestety nie udało się znaleźć u źródeł niczego konkretnego.
Grand231 Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Do smarowania nadaje się każdy smar , ja używam zwykłego ŁK naładowanego do strzykawki nakładam na otwór strzykawki pancerz i cisnę, mam idealne smarowanie. To co wycieknie wycieram
det0maso Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Ja smaruje (a właściwie 'napuszczam') kroplę oleju wazelinowego lub maszynowego,ale generalnie robię to tylko podczas przygotowywania roweru do sezonu i nie jestem zwolennikiem smarowania linek
tomekvolvo240 Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 kilka kropel Finish Line zielony Wet Finish LineFinish Line zielony Finish Line
Bartek1994 Napisano 5 Kwietnia 2013 Napisano 5 Kwietnia 2013 Ja osobiście nie smaruje linek.. Jeśli czuje, że nie pracuje płynnie, zdejmuje pancerz, czyszczę i jest okej Z reguły bardzo rzadko słyszę o tym, by ktoś smarował linki
Rulez Napisano 6 Kwietnia 2013 Napisano 6 Kwietnia 2013 Nie smaruje linek ? no to co możemy przeczytać w ostatnim zdaniu opisu ? : http://www.cyklomania.pl/index.php?p1076,jagwire-hyper-przerzutkowy-czarny Dodam, że Jagwire pokrywa smarem wszystkie swoje linki ...
tobo Napisano 6 Kwietnia 2013 Napisano 6 Kwietnia 2013 To chyba do mnie trafia jakaś "speszyl edyszyn" bo trekowskie dżagłajery są suche jak pieprz i czasami wręcz utrudniają bezproblemową pracę zmieniarek.
Rulez Napisano 6 Kwietnia 2013 Napisano 6 Kwietnia 2013 Nie wiem co do Ciebie trafia, ale ja kilka linek Jagwire posiadałem i były smarowane, tyle, że warstewka jest bardzo cienka.
tobo Napisano 6 Kwietnia 2013 Napisano 6 Kwietnia 2013 Wszystkie szosy treka są na jagwire, są to suche pancerze i linki. Niejednokrotnie trzeba je smarować - nowe - by przerzutki "nie marudziły". No chyba że tego smaru są nanoilości niewykrywalne dla oka, nosa czy palca, to może Sprzedajemy też zestawy przerzutkowe tej firmy i nie znalazłem w nich/na nich smaru. I nie bardzo rozumiem w jaki sposób linka w zestawie miałaby być posmarowana, jeśli już to pancerz wewnątrz.
Grand231 Napisano 6 Kwietnia 2013 Napisano 6 Kwietnia 2013 No ale jaki jest problem naciść sobie smaru do pancerzy tak żeby mieć smarowanie ? ;p
tobo Napisano 6 Kwietnia 2013 Napisano 6 Kwietnia 2013 A żaden, jak ktoś chce, zdziwiło mnie jedynie to że dżagłajery są tłuste
zws Napisano 6 Kwietnia 2013 Napisano 6 Kwietnia 2013 No ale jaki jest problem naciść sobie smaru do pancerzy tak żeby mieć smarowanie ? ;pŻaden.Chodzi o to, czy smarowidło ma być czy nie. Jeśli tak, to jakie i dlaczego.
Grand231 Napisano 6 Kwietnia 2013 Napisano 6 Kwietnia 2013 Według mnie ma być bo to logiczne, że smar polepsza poślizg cięgna.
WielebnyRayPL Napisano 6 Kwietnia 2013 Napisano 6 Kwietnia 2013 teoretycznie tak, ale też zbiera duzo szybciej brud(pyl, piach i wszystko tej postury).. sucha linka i pancerz maja wystarczający poslizg, gdyz pancerz wewnatrz ma specjalna wysciolke(np. rurka teflonowa), wiec nie ma co kombinowac chyba..
Rulez Napisano 6 Kwietnia 2013 Napisano 6 Kwietnia 2013 Smarowanie nie jest konieczne ale wskazane, zwłaszcza w przypadku linek niższej jakości, czy nwet lepszych ale nie pokrytych teflonem, na pewno nie powinno się smarować żadnymi silikonami, spokojnie można posmarować cienką warstwą smaru grafitowego. Można użyć takiego: http://ak-polska.pl/p/42/171/smar-grafitowy-do-lin-stalowych-i-kol-zebatych-caramba-smary.html
mklos1 Napisano 7 Kwietnia 2013 Napisano 7 Kwietnia 2013 Smary z teflonem są bardziej wskazane. Polecam FL Ceramic Wax.
Grand231 Napisano 7 Kwietnia 2013 Napisano 7 Kwietnia 2013 Tyle że linka pokryta teflonem ma jedną wadę, powłoka teflonowa łuszczy się przez co w pancerzach zbierają się drobinki teflonu, według mnie linki teflonowe są bez sensu, lepiej kupić zwykłą np z Clarksa niż pakować się w teflon.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.